stasio Zgłoś #21 Napisano 4 Maja 2010 witaj Andrzejku wiec tak zrobiłem tak jak piszesz wyzej wyciągnełem zaslepki posprawdzałem wszystkie podłączenia podcisnien i odpaliłem maszyne i bez laptopa zgazł abgas wiec pojechałem sie przejechac ciagnał jakaś chwile moze z 10min było w miare ok potem znowu abgas i gaz do dechy a on nic zero reakcji i tak to sie dzieje i najgorsze jest w tym ze jest takie wrazenie jakby chodził na trzech cylindrach choc sprawdzałem parametry wtrysków mają wszystko miszczące sie w normie -2,8 do + 2,8 i w tych granicach sie mieszczą i juz koniec nie mam pomysłu co dalej jutro podjade do szpeców vw i zobacze co oni na to jak bedzie potzreba zostawiam auto i niech kumaja co jest grane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #22 Napisano 5 Maja 2010 Pisałem wyżej co masz zrobić.... Masz vaga a to w zestawieniu z nawet bardzo przeciętną głową gwarantuje postawienie prawidłowej diagnozy. Który parametr został przekroczony, że włączyło Ci notlauf? Jak z ciśnieniem w dolocie? Jak odczyt z MAF-a? W BS sztanga chodziła w jakim zakresie [w cm]? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stasio Zgłoś #23 Napisano 5 Maja 2010 witaj andrzejku zaprowadziłem go juz do mechaniorów i tak dzwonił ze zawór n75 jest walniety potem załozył swój i jakos było dobrze ale pojechał sie przejechac i znowu abgas wiec dalej przez telefon czy kierownica od turbo była czyszczona mówie ze była po chwili pada pytanie kiedy no ze miesiąc temu on cos nie tak bo sruby wogle nie ruszane i jego odpowiedz turbina daje zadurze cisnienie i wtedy nie morze pomiescić powietrza i wywala abgas wiec rozbiera ją i czysci a co dale to juz jutro bede wiedział a i dodał ze jednak wytrys jeden jest cos nie tak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #24 Napisano 6 Maja 2010 (edytowane) Stasio prosisz o pomoc, a nie dajesz sobie pomóc... Gdzie są linki do logów? To żadne zaskoczenie, że Ci turbo przeładowuje, tylko zamiast dać logi i jednoznacznie stwierdzić, że to kierownice, to wolisz oddawać samochód na diagnozę odpłatną... Dziwne podejście szczerze mówiąc, ale jak wolisz. Edytowane 6 Maja 2010 przez Barth Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stasio Zgłoś #25 Napisano 6 Maja 2010 witaj bartku co stego ze wcisne logi i co mi to da jesli nawet nie mam przyrzadów do ustawiania a tak zrobił to prządnie wyczyscił całą turbine ustawiłi cisnienie doładowania wymienił zawór n75 na nówke i jeszcze membrane wsadzili nową i nowe wezyki pozakładali sprawdzili wtryski i jeden ciut zaduzo daje coś miligramy na cos tam i kazał zalac lepszej najlepszej ropki i pojechac na autostrade moze sie przedmucha bo jak zmieniałem filtr paliwa to ze starego lepiej nie pisać syf total i mogło sie coś dostać i to było wsio naleznosć to była nie wielka 300 stówki i mam autko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #26 Napisano 6 Maja 2010 naleznosć to była nie wielka 300 stówki i mam autko To zdrowe podejście, masz plus Jak nie czujesz się na siłach to nie ma co kopać bo zajmie Ci to sporo czasu a czas to pieniądz przecież. Diagnoza tego typu niedomagań to bardzo prosta sprawa i najczęściej zajmuje kilkanaście minut. Dla kogoś kto przy tym nie robi może się to zmienić w dwa dni. Czy warto zatem? Hobbystycznie i w celach edukacyjno poznawczych owszem, ale jak ktoś auto potrzebuje to nie sądzę Szczerze mówiąc podejrzewałem turbawke i dlatego nalegałem abyś sprawdził co jest powodem notlaufa. Na przyszłość blok 11 obserwuj. Masz tam podane ciśnienie wymagane i rzeczywiste. Powinny się zgrywać, a często tak nie jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stasio Zgłoś #27 Napisano 6 Maja 2010 no witaj andrzejku jednak tak jak piszesz bede obserwował i to wyszło tak jak podpowiadałeś wyzej ale w tym trzeba nabierzaco siedziec i tzreba znać poszczegulne parametry wiesz wiek juz nie ten a i głowa juz po mału nie wciska wszystkiego nieraz sie zastanawiam o co tu chodzi ale po mału i w skupieniu czytam posta i analizuje potem juz wiem o co chodzi ale to pisze w moim wieku juz potrzeba trzoche wiecej czsu na analize i dziekuje Andrzejku za pomoc mozna nawas polegac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #28 Napisano 6 Maja 2010 (edytowane) Oj Panie Stanisławie... Wymienili,czyścili a każą jechać i przeganiać turbo żeby się przetkalo. Zatem czyścili czy nie? Wyczyszczone turbo powinno śmigać od razu... nawet bez przegonienia. Zrobienie logów to 15 minut a dały by wiedzę (dzięki forum ) panu Stanisławowi na temat co ma mechanik zrobić. I po to właśnie prosiłem o logi żeby P. Stanisław nie musiał tym sobie głowy zawracać. Po to są koledzy z forum. Co do wymiany zaworka n75 to jak Kierownice brudne to on nic nie poradzi... Edytowane 6 Maja 2010 przez Barth Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #29 Napisano 6 Maja 2010 Barth - > Stasiowi chodziło raczej o przedmuchanie wtryska Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stasio Zgłoś #30 Napisano 7 Maja 2010 tak własnie pompowtryska bo na jednym jest czegoś za duzo i proponował zalac dobre paliwo i przejechac sie na autostrade bo fakt jak zmieniałem filtr paliwa to ze starego mnogo syfu było i mogło cos tam wcisnac sie ale jak narazie to jest dobrze dzieki za zainteresowanie pozdrawiam wszystkich noszących pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stasio Zgłoś #31 Napisano 13 Maja 2010 witam po chwilowej przerwie i nawstepie musze sie podzielić uwagami wiec wymontowałem ten popmpowtrysk z 1 cylindra na konćówce wtrysku zaobserwowałem taki przyklejony piaseczek jak z bezpieczników i wsadziłem drugi nic nie musiałem ustawiac i korygowac zapalił odrazu podpiołem kompa i pokazuje juz o wiele lepiej niz poprzednio ale jest jeszcze takie jak dodam gazu jakby na wszystkich garach nie chodził i tu zadaje sobie pytanie czy wywalac reszte pompowtrysków i je czyscic czy wysłać je do fachmana co je dokładnie sprawdzi i ustawi czy szukac drugich z symbolem BA bo takie mam u siebie i teraz jestem w kropce turbinka pieknie podaje nie ma przydławienia z tej strony jest wszystko posprawdzane i odpowiednio zgodnie z parametrami ustawione tylko to telepanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stasio Zgłoś #32 Napisano 14 Maja 2010 i tak koledzy dzisiaj wyjołem wszystkie pompowtryski i znalazłem przyczyne to i co stego ze robiłem logi sprawdzałem parametry i wiele wiele innych jeszcze analiz i tak nie dawały 100% dignozy co jest powodem takie trzesienia silnikiem i nie równej pracy takie złudzenie jak w benzynie nie chodzi na jednej swiecy i otuz po wyjeciu pompow zauwazyłem ze jedna krzywka na wałku rozrządu nie ma stożka tylko stary i ma ował i na domiar tego jest uszkodzona szklanka wytarł dziure teraz pytanie co jest powodem tego stanu olej castrol 5w30 edge słynny mieki wałek rozrządu peknieta sprezyna pod zaworem zatarta prowadnica wiele jest przyczyn ale musi byc tego przyczyna jestem w etapie załatwiania wałka rozrządu i szklanki po zdemontowaniu wałka zrobie foty i szklanki jak to potrafi namieszac i szukac przyczyn a to takie niby nic a jednak wytarta krzywka i wytarta szklanka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #33 Napisano 14 Maja 2010 stasio > mała prośba staraj się pisać jakoś zdaniami. Na pewno ułatwi rozczytanie tego całego ciągu znaków Co do usterki gratuluje rozwiązania problemu :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stasio Zgłoś #34 Napisano 16 Maja 2010 ok piotr tylko wiesz jak to człowiek znajdzie przyczyne to pózniej pisze bez znaków i bez konca dla potomnych z uwagami co moze,,, a moze jest przyczyną i skutkiem po wyjeciu wcisne fotki moze to dla innych uzytkowników vw bedzie lekcja ze nie tylko logi i mierzenie parametrów tylko mechanika to jest podstawa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stasio Zgłoś #35 Napisano 19 Maja 2010 witajcie koledzy więc na wstępie pochwale sie autko chodzi jak szwajcarski zegarek przyczyna jednak była ta co opisałem wyżej wałek rozrządu zrobił dziurke w szklance zaworowej i sam tez krzywke zeszlifował w sobote postaram sie wkleić fotki bo to jest dla innych kolegów zeby czasami jak zaczyna coś sie dziać z silnikiem i terkocze tak jak by mu( iskry w benzynie brakło ) mowa o ropniaku i dostaje takie wibracje silnik to nie dwumas to nie poduchy tylko naprawde zaglądnijcie koledzy co mają takie objawy pod wałek rozrządu i zwróccie uwage na szklanki zaworowe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #36 Napisano 19 Maja 2010 (edytowane) Panie Stanisławie, mówił pan że VAG-COM nie zawsze daje radę, i nie da się nim czasem zdiagnozować usterki... a ja mam pytanie: Niech Pan napisze ile wynosiła korekcja wtrysku na tym cylindrze z walniętym wałkiem? Bo założę się że nie była wzorowa To będzie dobra wskazówka dla innych podczas diagnozy. Przy okazji - cieszę się, że udało się Panu naprawić autko :dobrze Edytowane 19 Maja 2010 przez Barth Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stasio Zgłoś #37 Napisano 20 Maja 2010 (edytowane) witaj bartku otóz robiłem logi i to ze wszystkimi co tylko by wskazywało na awarie i powiem ze miesciło to sie w normach i ku zdziwieniu nie wskazywało własnie na uszkodzenie wałka rozrządu i wytarcie szklanki zaworowej i powiem jeszcze ze mechaniczne sprawy wag nie wychwyci bo przecież tam przy wałku rozrządu nie ma czujników tak jak w innych miejscach silnika i to jest własnie bolaczką ale tu czasami jak wszystko jest ok i miesci sie w parametrach a nie chodzi tak jak powinien trzeba szukać przyczyny w własnie cześciach mechanicznych bo tam nieraz tkwi przyczyna usterki powiem krótko po wymianie wałka i wszystkich szklanek silnik dostał nowego ducha i ma przyszpieszenie nie ma telepamnia silnika błyskawicznie wchodzi na obroty naprawde jest teraz przyjemność poruszania sie autkiem i tak w sobote bede w garazu to zrobie fotki wałka i szklanki pozdrawiam Edytowane 20 Maja 2010 przez stasio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DaroB Zgłoś #38 Napisano 20 Maja 2010 Moze Pan podac przyblizone ceny czesci ? oraz w miare mozliwosci numer katalogowy , bo podejrzewam ze u mnie bedzie to samo do wymiany . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stasio Zgłoś #39 Napisano 22 Maja 2010 darku prosze mnie traktowac jak swojego i zakup czesci to tak wałek rorządu wyciągnołem z silnika po przebiegu 120 tys bo nowy to zapomnij cena o o o o kupiłem tylko nowe szklanki wszystkie i cena w interkarsie 53 zł sztuka i wymieniłem wszystkie i darku jak bedziesz kupował wałek to sprawdz ile ma twój orginalny wymiar krzywki zaworowej i krzywki pompowtrysku jesli zanajdziesz równy z wymiarami takim jak masz w swoim orginalnym to mozesz go załozyć i jeszcze jedno posprawdzaj dokładnie szklanki sprawdż czy na powierzchni szklanki widać juz takie jakby porysowane i rozchodzące sie promienie ( słonca ) to juz świadczy o złuzyciu tez radze wymień wszystkie teraz to autko po wymianie śmiga aż pieknie słychać tą prace pompowtrysków i silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DaroB Zgłoś #40 Napisano 22 Maja 2010 Przyznam ze tak gleboko nie zaglebialem sie w silniku , miales moze jakies klopoty z wymiana walka ? , jakies porady sugestie mile widziane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach