bastek39 Zgłoś #1 Napisano 30 Kwietnia 2010 Czy wymiana paska rozrządu w silniku 2E jest trudna czy samemu można to spokojnie zrobić. Może ma ktoś jakiś opis jak to się robi Z góry dziękuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siwwy Zgłoś #2 Napisano 30 Kwietnia 2010 ustawiasz na znaki i zmieniasz wałek r. na 0T, wał - z tyłu jest zaślepka przez kturą widać koło zamachowe i jest tam znak, wałek pośredni zaznacz sobie (np farbą, korektorem, itp) i odkręcasz rolke ściągasz pasek i zakładasz nowy hehe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #3 Napisano 30 Kwietnia 2010 Czy wymiana paska rozrządu w silniku 2E jest trudna czy samemu można to spokojnie zrobić.Może ma ktoś jakiś opis jak to się robi Z góry dziękuje Zerknij tutaj http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=387226&postcount=3 Opisu nie ma, ale screeny będą pomocne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #4 Napisano 30 Kwietnia 2010 Czy wymiana paska rozrządu w silniku 2E jest trudna czy samemu można to spokojnie zrobić.Może ma ktoś jakiś opis jak to się robi Z góry dziękuje pilnuj ustawien znakow na wale i walku rozrzadu i tyle a po wymianie przekrec walem kluczem by sprawdzic czy po pelnym cyklu pracy silnika znaki znow sie schodza i czy zawory sie z tlokami nie spotykaja jesli nic nie postawi oporu i znaki beda ok to pal auto Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bastek39 Zgłoś #5 Napisano 1 Maja 2010 a może ma ktoś opis z jakimiś zdjęciami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #6 Napisano 1 Maja 2010 a może ma ktoś opis z jakimiś zdjęciami po co ci opis ? gural dal ci rysunek nic wiecej nie potrzebujesz oprocz kluczy i piwka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #7 Napisano 1 Maja 2010 W połowie jest TO opis wymiany paska rozrządu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eeemil Zgłoś #8 Napisano 1 Maja 2010 Największy problem to odkręcenie koła pasowego na wale (tego co napędza alternator wspome i pompę wody), bo często śruby (4 imbusy) są zapieczone. Trzeba dobry klucz imbusowy, żadnego topexa. Akurat czeka mnie przeprawa z tym, bo mam w jednej wyrobione gniazdo. Podobno można wbić torx 40 w gniazdo imbusa, albo nabić na łeb tego imbusa nasadową 8-kę 12 kątną. Zacznij od tego ,jak ruszysz te śruby to reszta zajmie max. 30 min. Dobrze jest też patrzeć na położenie palca rozdzielacza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #9 Napisano 1 Maja 2010 Emil...przesadzasz, aż tak wielkich kombinacji nie trzeba, ważne jest tylko aby mieć czym skontrować koło aby się nie obracało, delikatne uderzenie młotkiem w śruby, skontrowanie koła i ładnie się odkręca....pamiętam że jakimś nietypowym nasadem skontrowałem koło i imbusy poszły bez problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bastek39 Zgłoś #10 Napisano 1 Maja 2010 Jaki rozmiar imbus jest potrzebny i jakie klucze ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #11 Napisano 1 Maja 2010 O ile pamiętam to coś około 6 mm imbus, ale lepiej kupić jakiś komplet z grzechotką i sztywnym przegubem plus najprostszy zestaw kluczy nasadowych i płasko-oczkowych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bastek39 Zgłoś #12 Napisano 3 Maja 2010 mam coś takiego czy jak ustawie tak jak opisane na te znaki to mogę ściągnąć pasek i założyć nowy Czym mam kręcić żeby zgrać te znaki Rozrz?d silnika 2e-1.doc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #13 Napisano 3 Maja 2010 czy jak ustawie tak jak opisane na te znaki to mogę ściągnąć pasek i założyć nowyCzym mam kręcić żeby zgrać te znaki Dokładnie, musisz ustawić na te znaki i wtedy ściągasz/zakładasz pasek. A silnik trzeba kręcić kluczem za centralna śrubę na wale korbowym. Po założeniu nowego paska i napięciu go musisz zrobić 2 obroty walem i sprawdzić czy wszystkie znaki się pokrywają i czy naciąg paska jest właściwy. Jeśli nie, zdejmujesz pasek korygujesz ustawienie i powtarzasz 2 obroty walu. Jeśli jest to możesz odpalić silnik. PS Wszystkie czynności wykonuj ręcznie do momentu aż po sprawdzeniu wszystkie znaki będą się zgrywać i naciąg paska będzie właściwy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bastek39 Zgłoś #14 Napisano 3 Maja 2010 a w jaki sposób się naciąga pasek i jaki ma być luz paska jak to sprawdzić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toldek1 Zgłoś #15 Napisano 3 Maja 2010 Kolega faktycznie niewiele wie, rysunek jest O.K. posłuż się nim akurat mojego autorstwa, napinasz rolką/ na rys jest podpis napinacz / Napiąć napinacz tak aby pasek miedzy kołem pośrednim a kołem wałka rozrządu dał sie skręcić maksymalnie o 90'miejsce pomiaru masz na rysunku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bastek39 Zgłoś #16 Napisano 3 Maja 2010 Ok dzięki już teraz wiem wszystko i chyba podejmę się wymiany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Santos666 Zgłoś #17 Napisano 16 Marca 2016 co ile km rozrzad w 2e zrobiłem na obecnym 16 miesięcy i jakieś 50 000km???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #18 Napisano 16 Marca 2016 60-80 tysi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach