Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Czy wymiana paska rozrządu w silniku 2E jest trudna czy samemu można to spokojnie zrobić.

Może ma ktoś jakiś opis jak to się robi

Z góry dziękuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ustawiasz na znaki i zmieniasz wałek r. na 0T, wał - z tyłu jest zaślepka przez kturą widać koło zamachowe i jest tam znak, wałek pośredni zaznacz sobie (np farbą, korektorem, itp) i odkręcasz rolke ściągasz pasek i zakładasz nowy hehe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy wymiana paska rozrządu w silniku 2E jest trudna czy samemu można to spokojnie zrobić.

Może ma ktoś jakiś opis jak to się robi

Z góry dziękuje

 

Zerknij tutaj ->http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=387226&postcount=3

Opisu nie ma, ale screeny będą pomocne. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy wymiana paska rozrządu w silniku 2E jest trudna czy samemu można to spokojnie zrobić.

Może ma ktoś jakiś opis jak to się robi

Z góry dziękuje

pilnuj ustawien znakow na wale i walku rozrzadu i tyle a po wymianie przekrec walem kluczem by sprawdzic czy po pelnym cyklu pracy silnika znaki znow sie schodza i czy zawory sie z tlokami nie spotykaja jesli nic nie postawi oporu i znaki beda ok to pal auto

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a może ma ktoś opis z jakimiś zdjęciami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a może ma ktoś opis z jakimiś zdjęciami
po co ci opis ? gural dal ci rysunek nic wiecej nie potrzebujesz oprocz kluczy i piwka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W połowie jest TO opis wymiany paska rozrządu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Największy problem to odkręcenie koła pasowego na wale (tego co napędza alternator wspome i pompę wody), bo często śruby (4 imbusy) są zapieczone.

Trzeba dobry klucz imbusowy, żadnego topexa.

 

Akurat czeka mnie przeprawa z tym, bo mam w jednej wyrobione gniazdo.

Podobno można wbić torx 40 w gniazdo imbusa, albo nabić na łeb tego imbusa nasadową 8-kę 12 kątną.

 

Zacznij od tego ,jak ruszysz te śruby to reszta zajmie max. 30 min.

 

Dobrze jest też patrzeć na położenie palca rozdzielacza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Emil...przesadzasz, aż tak wielkich kombinacji nie trzeba, ważne jest tylko aby mieć czym skontrować koło aby się nie obracało, delikatne uderzenie młotkiem w śruby, skontrowanie koła i ładnie się odkręca....pamiętam że jakimś nietypowym nasadem skontrowałem koło i imbusy poszły bez problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki rozmiar imbus jest potrzebny i jakie klucze ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O ile pamiętam to coś około 6 mm imbus, ale lepiej kupić jakiś komplet z grzechotką i sztywnym przegubem plus najprostszy zestaw kluczy nasadowych i płasko-oczkowych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam coś takiego czy jak ustawie tak jak opisane na te znaki to mogę ściągnąć pasek i założyć nowy

Czym mam kręcić żeby zgrać te znaki

Rozrz?d silnika 2e-1.doc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy jak ustawie tak jak opisane na te znaki to mogę ściągnąć pasek i założyć nowy

Czym mam kręcić żeby zgrać te znaki

Dokładnie, musisz ustawić na te znaki i wtedy ściągasz/zakładasz pasek.

A silnik trzeba kręcić kluczem za centralna śrubę na wale korbowym. Po założeniu nowego paska i napięciu go musisz zrobić 2 obroty walem i sprawdzić czy wszystkie znaki się pokrywają i czy naciąg paska jest właściwy. Jeśli nie, zdejmujesz pasek korygujesz ustawienie i powtarzasz 2 obroty walu. Jeśli jest :ok: to możesz odpalić silnik.

 

PS

Wszystkie czynności wykonuj ręcznie do momentu aż po sprawdzeniu wszystkie znaki będą się zgrywać i naciąg paska będzie właściwy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a w jaki sposób się naciąga pasek

i jaki ma być luz paska jak to sprawdzić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega faktycznie niewiele wie, rysunek jest O.K. posłuż się nim akurat mojego autorstwa, napinasz rolką/ na rys jest podpis napinacz / Napiąć napinacz tak aby pasek miedzy kołem pośrednim a kołem wałka rozrządu dał sie skręcić maksymalnie o 90'miejsce pomiaru masz na rysunku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki już teraz wiem wszystko i chyba podejmę się wymiany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co ile km rozrzad w 2e zrobiłem na obecnym 16 miesięcy i jakieś 50 000km????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

60-80 tysi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności