Skocz do zawartości
Jotes

Regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu w Passacie 1,8 ADZ 1995r

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Chciałbym przyśpieszyć o kilka stopni zapłon (do jazdy na LPG) w VW Passacie 1995r., silnik 1,8 ADZ, ECU - Mono Motronic. Nie mogę tego zrobić kręcąc aparatem zapłonowym, bo sterownik silnika na bieżąco robi korektę. Wyjście poza zakres korekty daje przyśpieszenie zapłonu ponad 10 st., lecz przy takim przyspieszeniu występuje bardzo silne spalanie detonacyjne na benzynie, aczkolwiek na LPG samochód jest znacznie żwawszy niż przy standardowym ustawieniu zapłonu.

 

W związku z tym mam do Was pytanie:

 

Czy za pomocą programu VAG 2.5 i interfejsu OBD 2 będę mógł zmienić standardowy kąt wyprzedzenia zapłonu (6 +/-2 st.) o kilka stopni?

 

Jeśli nie, to czy będę mógł chociaż go sprawdzić, ile wynosi w poszczególnych zakresach obrotów silnika? Pytam, bo zastanawiam się nad kupnem interfejsu OBD 2 z programem VAG 2.5 do diagnozowania co prawda bardzo skromnej elektroniki w moim aucie.

 

Niektórzy twierdzą, że można zmienić statyczny kąt wyprzedzenia zaplonu, wchodząc VAG-em w nastawy początkowe i kręcąc aparatem do uzyskania odpowiedniej wartości. Inni natomiast uważają, że w przypadku mego sterownika nie da się tego zrobić, ponieważ statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu jest prawdopodobnie wbity do pamięci ECU (być może całkiem "na twardo" w pamięć typu ROM).

 

Co o tym sądzicie?

 

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie wie??? :niekumam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że w układzie Mono Motronic nie ma możliwości regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu (oczywiście poza regulacją polegająca na przekręceniu aparatu zapłonowego ponad 10 st., kiedy to sterownik nie będzie w stanie korygować poza wolnymi obrotami w tak dużym stopniu zmienionego zapłonu).

Na 100% będę wiedział dopiero wtedy, kiedy sam to sprawdzę VAG-iem.

Widzę, że jakoś jesteście niezbyt skorzy do odpowiedzi i pomocy w moich trudniejszych dylematach. Zresztą w większości przypadków sam dochodzę, co jest grane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jotes, przecież znasz odpowiedź, wałkujesz temat na kilku Forach:zeco i dalej zadajesz pytania, to nie forum zawodowców - zresztą tam też pytałeś, wiedzy się tak darmo nie sprzedaje - zasada coś za coś jest uczciwa.

CYTAT:

Czy za pomocą programu VAG 2.5 i interfejsu OBD 2 będę mógł zmienić standardowy kąt wyprzedzenia zapłonu (6 +/-2 st.) o kilka stopni?

 

Jak tego nie wiesz to nie pytaj o szczegóły systemów sterowania bo z tego pytania wynika że musisz zacząć od podstaw, bo niczego nie zrozumiesz.

Odpowiedź : kata wyprzedzenia nie zmienisz VAG 2.5 ani innym, i nie pytaj dlaczego:mur

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jotes, przecież znasz odpowiedź, wałkujesz temat na kilku Forach i dalej zadajesz pytania

 

W obliczu takiego mnóstwa różnych sprzecznych informacji w tej kwestii na różnych forach trudno wychwycić, które są zgodne z prawdą - dlatego też pytam, bo nie jestem pewien w 100%, jak to jest; a przysłowie głosi: "Kto pyta, ten nie błądzi".

 

---------- Post added at 15:43 ---------- Previous post was at 15:33 ----------

 

wiedzy się tak darmo nie sprzedaje - zasada coś za coś jest uczciwa.

 

Myślę, że bardziej uczciwa jest ponadczasowa zasada będąca nieodzownym warunkiem prawdziwego szczęścia i zadowolenia:

 

"Więcej szczęścia wynika z dawania niż z otrzymywania"

 

oraz zasada wyrażona w moim motto widniejącym pod każdym mym postem:

 

'Prawdziwa wiedza i mądrość powinna zawsze iść w parze z pokorą i chęcią pomagania innym (nic w zamian nie oczekując)'.

Edytowane przez Jotes

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam przyjaciele !!! pomozcie jakie to bledy i czego dotycza ,czy sa grozne ,czy mozna z nimi jezdzic po usunieciu?

 

Mam trase okolo 400 kilosow i boje sie, prosze o pomoc .

 

18010 Napięcie zasilania sterownika silnika 30 za niskie

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

17924 Zawór przełączający kolektora ssącego 1 przerwa

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

17536 Mieszanka za uboga strona 1 - regulacja długoterminowa

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

18047 Czujnik 1/2 pedału gazu - nieprawidłowa funkcja

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

 

z gory dziekuje

pozdrawiam, zbyszek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odpowiedź : kata wyprzedzenia nie zmienisz VAG 2.5 ani innym, i nie pytaj dlaczego

 

Myślę, że dlatego, bo początkowy kąt wyprzedzenia zapłonu jest wbity do pamięci ECU (być może całkiem na "twardo" w pamięć typu ROM) i nie da się go zmienić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jotes

Co do wiedzy i jej rozdawania - może kolega wykupi SIS do KTS ful wersja + archiwalne płytki coś około 6 800 tyś i będzie się dzielił wiedzą? super rzecz od mechaniki po elektrykę, chętnie skorzystam /brakło mi kasy na 2 płytki/ będzie Kolega mógł wtedy dostosować się do dwu lansowanych dewiz życiowych "Więcej szczęścia wynika z dawania niż z otrzymywania"

'Prawdziwa wiedza i mądrość powinna zawsze iść w parze z pokorą i chęcią pomagania innym (nic w zamian nie oczekując)'.

owszem,tylko za co utrzymać rodzinę będąc takim filantropem?

 

Po to są fora by pomagać, ale są tego granice.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SIS do KTS ful wersja

 

Nie wiem nawet, co to jest.......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zibitcom26

co do błędu:

Sprawdzanie przełączania długości kolektora ssącego Sprawdzanie przełączania długości kolektora ssącego Tylko kod literowy silnika ADR, AFY, APT, ARG Sprawdzanie przeprowadzić tylko, gdy występuje niewystarczający moment obrotowy, tzn. brak elastyczności lub brak ciągłości w przekazywaniu siły napędowej. l Zawór przełączania wielogardzielowego kolektora ssącego N156 został sprawdzony testerem - w funkcji „Poszukiwanie usterek“.

Jeżeli zawór przełączania wielogardzielowego kolektora ssącego -N156- jest sprawny, wykonać poniższe testy: – Włączyć silnik i pozostawić go na biegu jałowym. – Gwałtownie podnieść liczbę obrotów silnika (naciśnięcie pedału przyspieszenia). Musi przy tym zadziałać siłownik podciśnieniowy przełączania długości kolektora ssącego. (Miejsce zamontowania: przy kolektorze ssącym z przodu po lewej stronie). Jeśli przełączanie nie następuje w opisany sposób: – Sprawdzić prawidłowość pracy mechaniki przełączającej. W tym celu uruchomić ręką zespół dźwigni. – Sprawdzić prawidłowe podłączenie przewodów podciśnieniowych. – Sprawdzić, czy przewody podciśnieniowe nie są pęknięte. – Sprawdzić szczelność układu podciśnieniowego łącznie z zasobnikiem podciśnienia w kolektorze ssącym. N24-0439.png 17536 korekta mieszanki lower czy upper limit?Nie masz podglądu parametrów?Dobrze byłoby stwierdzić w którą stronę ta korekta ucieka, czy go dusi czy przylewa. pomierz miernikiem sondy, najlepiej byłoby podłączyć analizator i porównać odczyt.Jak wzbogaca, to może ciśnienie i wydatek paliwa?

18047 - pedał gazu w APT jest linka więc problem leży chyba w jej regulacji

Generalnie auto powinno przejechać taką trasę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzieki toldek1. mialem uwalony pedal gazu dzisiaj rozebralem i przeczyscilem preparatem do potencjometrow, narazie pomoglo i mysle ze rozwiazalem problem ewidentnie. Co do pozostalych bledow to wyskoczyly prawdopodobnie dlatego ze ten pedal gazu szwankowal i robil jaja z reszta. Bo po przeczyszczeniu narazie nie wyskoczyly zadne bledy wiec mysle ze to bylo powiazane.

 

Poinformuje Was co dalej jaka historia czy cos sie pokaze czy wyskoczy EPC czy nie. Dzieki za rady. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności