marcin9962 Zgłoś #1 Napisano 28 Kwietnia 2010 Witam kolega ma paska z 2003 TDI (jedno czerwone I a pisze że ma 100 Km) wczoraj patrzyliśmy na chłodnice u niego i mu odpadło ostatnie żeberko i do czego zmierzam mówi że mu nie łapie temperatury, mówi że ma 85- 87 stopni a mówi że jak włączy klime to już w ogóle mu jest ciężko chwycić temperaturę... nawet te 85 stopni i czy to może być problem z chłodnicą czy może termostat ? i jeszcze ma jeden problem bo mu się znajduje olej tak jak by obok EGR... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arcir2d2 Zgłoś #2 Napisano 28 Kwietnia 2010 sprawdz czy na zgaszonym chlodniejszym silniku wiskoza jest nie jest zblokowana moze ona nawalila i pracuje na pelnych obrotach a klima po wlaczeniu uruchamia wentylator a przynajmniej powiniec co jakis czas go wlaczyc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekk Zgłoś #3 Napisano 28 Kwietnia 2010 ja mam odwrotnie, drugi obieg sie nie załącza, z nawiewów daje tak ciepłe powietrze, ze mam Majorke w aucie. grzeje sie do 100, czujnik temperatury silnika? wisko padło? termostat? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin4 Zgłoś #4 Napisano 28 Kwietnia 2010 Na moje padniety termostat. U mnie nagrzewal sie do maks 80-85 po wymianie na whalera jak reka odjal. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #5 Napisano 28 Kwietnia 2010 ja mam odwrotnie, drugi obieg sie nie załącza, z nawiewów daje tak ciepłe powietrze, ze mam Majorke w aucie.grzeje sie do 100, czujnik temperatury silnika? wisko padło? termostat? czujnik tem moze ale najpierw sprawdz termostat a wisko sprawdzisz w sposob taki ze jak zagrzejesz auto to sprubuj wisko zatrzymac tylko nie reka:) bo ono niby kreci sie caly czas ale na zimnym silniku zatrzymasz go a jak sie zagrzeje to sprzegielko go wlacza i kreci sie duzo szybciej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertAVF Zgłoś #6 Napisano 28 Kwietnia 2010 ja mam odwrotnie termostat? na pewno nie termostat. jak jest uszkodzony to nie otwiera sie do konca i wtedy ciezko silnik temp lapie wisko padło? a zauwazyles zeby np nie dzialalo??moze to przez to tak sie dzieje. Witam kolega ma paska z 2003 TDI (jedno czerwone I a pisze że ma 100 Km) wczoraj patrzyliśmy na chłodnice u niego i mu odpadło ostatnie żeberko i do czego zmierzam mówi że mu nie łapie temperatury, mówi że ma 85- 87 stopni a mówi że jak włączy klime to już w ogóle mu jest ciężko chwycić temperaturę... nawet te 85 stopni i czy to może być problem z chłodnicą czy może termostat ? wymien termostat i wtedy sprawdz czy dalej jest to samo ale mysle ze to zalatwi sprawe. ja tak mialem w 3b i po wymianie termostatu bylo juz ok. i jeszcze ma jeden problem bo mu się znajduje olej tak jak by obok EGR... to juz raczej oddzielny temat;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekk Zgłoś #7 Napisano 28 Kwietnia 2010 a zauwazyles zeby np nie dzialalo??moze to przez to tak sie dzieje. tzn. nie załącza mi się drugi obieg wentylator od chłodnicy cały czas chodzi jak na zimnym silniku, zatrzymać ręką nie problem. może to ten czujnik F18 z przodu silnika, na dolnym wężu wchodzącym do chłodnicy, czytałem, że to on odpowiedzialny jest za obiegi w aucie 1 95C drugi 102C Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #8 Napisano 28 Kwietnia 2010 nie łapie temperatury, mówi że ma 85- 87 stopni a mówi że jak włączy klime to już w ogóle mu jest ciężko chwycić temperaturę... nawet te 85 stopni i czy to może być problem z chłodnicą czy może termostat ?Najczęstszą przyczyną niedogrzania silnika jest źle działający termostat lub walnięty czujnik temp. płynu. Problem opisywany na forum. Podłączyć Vag i zmierzyć wartości na zimnym silniku i na rozgrzanym. Jeśli pojawi się błąd czujnika, mamy winowajcę. Jeśli nie ma błędu a wartości są poniżej 85 st. C na 90% wina termostatu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin9962 Zgłoś #9 Napisano 28 Kwietnia 2010 wczoraj patrzyliśmy na chłodnice u niego i mu odpadło ostatnie żeberko czy z taką chłodnicą bez ostatniego żeberka może jeździć ? czy może to czymś zaszkodzić ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #10 Napisano 28 Kwietnia 2010 czy z taką chłodnicą bez ostatniego żeberka może jeździć ? czy może to czymś zaszkodzić ? jak nie leje to nie powinno byc problemu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekk Zgłoś #11 Napisano 30 Kwietnia 2010 ja wymieniłem wisko i dalej się grzeje, tym razem temperatura skacze do 120 i to na postoju momentalnie, dolałem 1,5 l płynu i dalej wciągnął płyn może to skutek odpowietrzania się układu? sam już nie wiem ogólnie zaczyna mnie to irytować, jak jutro dalej sie bedzie grzał, to chowam do garazu i niech stoi sobie tam:( bo już nie mam pomysłów, czujniki są sprawne, termostat też, wisko teraz też prawidłowo działa, mam nadzieje, że tylko teraz sie odpowietrza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #12 Napisano 30 Kwietnia 2010 ja wymieniłem wisko i dalej się grzeje, tym razem temperatura skacze do 120 i to na postoju momentalnie, dolałem 1,5 l płynu i dalej wciągnął płyn może to skutek odpowietrzania się układu?sam już nie wiem ogólnie zaczyna mnie to irytować, jak jutro dalej sie bedzie grzał, to chowam do garazu i niech stoi sobie tam:( bo już nie mam pomysłów, czujniki są sprawne, termostat też, wisko teraz też prawidłowo działa, mam nadzieje, że tylko teraz sie odpowietrza. prawdopodobnie zapowietrzony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekk Zgłoś #13 Napisano 30 Kwietnia 2010 prawdopodobnie zapowietrzony zobaczę jutro z rana go odpale nawiew na max, korek odkrecony i niech idzie do 90-ciu, a jak dalej bedzie sie grzał to już mnie szlak trafi... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #14 Napisano 30 Kwietnia 2010 zobaczę jutro z rana go odpale nawiew na max, korek odkrecony i niech idzie do 90-ciu, a jak dalej bedzie sie grzał to już mnie szlak trafi... zbyt malo plynu w ukladzie chlodzenia powoduje przegrzewanie sie wiec pewnie zapowietrzony jesli to nie pomoze to sprobuj jeszcze dolac plyn do plukania ukladu moze kamien sie zrobil i nie ma obiegu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #15 Napisano 2 Maja 2010 no i co wyszlo sa jakies efekty ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #16 Napisano 2 Maja 2010 tym razem temperatura skacze do 120 i to na postoju momentalnie, dolałem 1,5 l płynu i dalej wciągnął płyn może to skutek odpowietrzania się układu?Na gorącym silniku nie dolewa się płynu powoduje to odkształcenie głowicy bądź wywalenie uszczelki spod niejzbyt malo plynu w ukladzie chlodzenia powoduje przegrzewanie sie wiec pewnie zapowietrzony jesli to nie pomoze to sprobuj jeszcze dolac plyn do plukania ukladu moze kamien sie zrobil i nie ma obieguJa proponuję sprawdzić gdzie ten płyn ubywa bo to nie możliwe żeby znikał z układu. Płyn wydostaje się przez nieszczelny układ chłodniczy, nieszczelne węże albo walnięta uszczelka pod głowicą i płyn przedostaje się do układu wydechowego i jest wyrzucany na zewnątrz przez wydech (objaw kopcenie na zimnym silniku i slodkawy zapach płynu chłodniczego). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekk Zgłoś #17 Napisano 2 Maja 2010 no i co wyszlo sa jakies efekty ? po odpowietrzaniu wczoraj grzał się dalej + płyn w zbiorniku gorący, dolny wąż od chłodnicy zimny, płynu nie ubywa, dziś grzeje się daje, lecz płyn w zbiorniku jak i wąż dolny zimy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach