pioko75 Zgłoś #1 Napisano 24 Kwietnia 2010 Witam, od niedawna jestem właścicielem paska b3 1,6td rocznik 1990, mam u siebie założoną taka jak na obrazku pompę wtryskową z tego co wyczytałem, ten silnik co posiadam powinien mieć zamontowana taką pompę: jaka jest różnica pomiędzy nimi, czy warto zainwestować w pompę nr 2 czy dalej śmigać na tej co jest? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #2 Napisano 24 Kwietnia 2010 Pompa górna to pompa ze zwykłego diesla bez turbo, jest słabsza. Po 1., tłoczy mniejsze ciśnienie, po 2 nie ma LDA. Pompa 2 jest dużo wydajniejsza. Ale jeśli masz wtryskiwacze ustawione pod tą słabszą pompę, to nie możesz ich sobie ot tak zamienić, tylko musisz wcześniej ustawić ciśnienia. ---------- Post added at 23:54 ---------- Previous post was at 23:53 ---------- Najlepiej odczytaj oznaczenie z Twojej pompy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matys Zgłoś #3 Napisano 25 Kwietnia 2010 taką pompę jak na dole miały tylko silniki z oznaczeniem SB (82KM) z turbo i IC, tak jak powiedział ormowiec są wydajniejsze bo mają LDA (czyli taki system że im wiecej turbo pompuje tym wiecej pompa daje) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pioko75 Zgłoś #4 Napisano 25 Kwietnia 2010 w moim pasku też jest turbosprężarka i IC, ciekawe jest to że znalazłem podobnego paska z tego rocznika wyposażonego właśnie w taką samą pompę jak i u mnie, spalanie ma małe, ale już osiągi mizerne, a silnik 80KM powinien być chyba troszkę bardziej żwawy. Teraz pytanie: czy można bez problemu zamienić pompę zwykłą na tą z LDA, i jak pisze Ormowiec ustawić ciśnienie na wtryskach i śmigać bez problemowo czy tłuc się na takiej nie wykorzystywać doładowania, bo chyba z taką pompą jak mam nie jest to za bardzo odczuwalne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #5 Napisano 25 Kwietnia 2010 Podaj oznaczenia pompy, to się dowiemy czy tłoczy 130 czy 155 bar, bo to jest przeszkoda w przypadku wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pioko75 Zgłoś #6 Napisano 26 Kwietnia 2010 Witam ma takie oznaczenie Bosch 0 460 484 027 R348 BS4015 0 68 130 081 M Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #7 Napisano 26 Kwietnia 2010 To jest pompa z golfa 1V (59 KM), tłoczy 155 bar więc możesz spokojnie zamienić na tą pompę z grzybem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pioko75 Zgłoś #8 Napisano 26 Kwietnia 2010 (edytowane) czy tylko wymiana pompy wystarczy czy trzeba ustawiać jeszcze ciśnienie na wtryskiwaczach? Jakie powinne być oznaczenia pompy tej z LDA? Edytowane 26 Kwietnia 2010 przez pioko75 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #9 Napisano 26 Kwietnia 2010 Tak jak napisałem wystarczy zmienić pompę. Oznaczenie w zasadzie nie gra roli, ważne żeby miała tego grzyba na górze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pioko75 Zgłoś #10 Napisano 26 Kwietnia 2010 dzięki to teraz wymiana pompy i nadzieja na troszkę żwawsze autko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matys Zgłoś #11 Napisano 26 Kwietnia 2010 ja w swoim td (sb) na tej pompie podkręconej na lda,na dawce i na turbo na 0,9 bara objeżdżałem afn'a w b4 110KM. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach