carl0s Zgłoś #1 Napisano 23 Kwietnia 2010 (edytowane) Witka, Jak w temacie - szukałem pod hasłami "tapicerka bagażnika kombi", "demontaż tapicerki" i kilka podobnych, ale szukajka nic konkretnego nie pokazała. Pytanie moje brzmi - jak w B5 Variant zdemontować bez czynienia szkód boczne tapicerki, te które zasłaniają nadkola? Tzn wiem, że są one zamocowane na takie wciskane jakby kliny, nie wiem tylko, czy gdzieś są śruby jeszcze? Jak zdemontować te "kliny" żeby ich nie połamać? Co w przypadku połamania? Są one klejone do boczku, czy można je jakoś zamontować nowe? Macie jakieś sprawdzone metody? Z góry dziękuję za konkretną odpowiedź, albo linkę do tematu w tym temacie;). Edytowane 23 Kwietnia 2010 przez carl0s Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bor0wy Zgłoś #2 Napisano 23 Kwietnia 2010 (edytowane) Ostatnio wlasnie to rozbieralem i mialem porobić zdjecia Nie wiem jak bardzo chcesz to rozebrać, czy kompletnie czy tylko zeby dostac sie do czegos. Generalnie: 0. Podnosisz schowek gdzie jest kolo zapasowe - wtedy jest wygodniejszy dostep 1. Zdejmujesz srebrna blachę ktora jest na samym poczatku bagaznika patrzac od tylu (jest ona na zatrzaski) 2. Odkrecasz haczyki do ktorych mozna mocowac siatke bagaznika - w dwoch rogach na pcozatku bagaznika patrzac od tylu samochodu 3. Potem zaczynasz juz boczki podwazac i zdejmowac - sa na zatrzaski od strony bocznych szyb tez sa na zatrzaski - tylko wkladane z gory. Robota nie taka straszna jak sie wydaje. Przy skladaniu trzeba tylko pamietac aby i boczki i ta blache ladnie schowac pod uszczelkę. Jak chcesz to moge porobic zdjecia i wieczorem wrzucic to zaznacze co i jak. Edytowane 23 Kwietnia 2010 przez bor0wy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carl0s Zgłoś #3 Napisano 23 Kwietnia 2010 Bor0wy - super by było, jakbyś zapodał zdjęcie, bo nijak sobie nie mogę uzmysłowić punktu 3 . Podważać boczek, czyli do góry gnoja w stronę dachu, czy podważyć w kierunku środka auta? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mac30 Zgłoś #4 Napisano 23 Kwietnia 2010 Spójrz na to, wszystko ładnie opisane i trochę fotek: http://www.passatplus.de/arbeitshilf...raum/index.htm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carl0s Zgłoś #5 Napisano 23 Kwietnia 2010 Dziękuję serdecznie za pomoc! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bor0wy Zgłoś #6 Napisano 23 Kwietnia 2010 Podważać boczek, czyli do góry gnoja w stronę dachu, czy podważyć w kierunku środka auta? Idac od dolu najpierw do srodka a potem przy szybie do gory Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carl0s Zgłoś #7 Napisano 23 Kwietnia 2010 No i gra, dzisiaj akcja "demontaż". Dzięki! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carl0s Zgłoś #8 Napisano 25 Kwietnia 2010 no i **** jest blada Panowie - tak jak mówicie to może i jest, ale nie u mnie w aucie. U mnie boczek nie trzyma się na spinkach jak w tym linku podanym, tylko na plastikowych klinach, które przy próbie demontażu elegancko łamią się w drobny mak. Ostrzegam zatem kogokolwiek kto wpadnie na ten temat - otrożnie i jeszcze raz ostrożnie! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bor0wy Zgłoś #9 Napisano 25 Kwietnia 2010 ...tylko na plastikowych klinach, które przy próbie demontażu elegancko łamią się w drobny mak. teraz mi sie przypomnialo jeszcze boczki trzymaja sie na tych wkretach/klinach na dole je trzeba troche odkrecic krzyzakiem a potem wyjac. Czy to Ci sie polamalo, czy z boku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #10 Napisano 25 Kwietnia 2010 (edytowane) teraz mi sie przypomnialo jeszcze boczki trzymaja sie na tych wkretach/klinach na dole je trzeba troche odkrecic krzyzakiem a potem wyjac. Czy to Ci sie polamalo, czy z boku? Dokładnie.Te dwa dolne (w kombiaku) trzeba najpierw nieco wykręcić-później dopiero wyciągać.Ale żeby zdemontować boczek pozostaje jeszcze wyjęcie tej blachy z tyłu bagażnika-tam akurat się urywają,ale wystarczy spiłować górną ułamaną część i ładnie pasuje w swoje miejsce Po zdemontowaniu tego ustrojstwa pojawia się przy samym boczku na dole jeden wkręt.rerszta jest na zatrzaskach,a góra boczka jest wsuwana-więć ładnie wysówamy ku górze.Jeszcze trzeba pamiętać o zdemontowaniu mocowania siedziska-odkręcenie śruby,bo pod boczkiem (tym koło kanapy tylnej) też jest jeden wkręt-wsio,cały manual (szkoda że fotek nie zrobiłem wczoraj) Tutaj jeszcze foty do opisu: http://www.passatplus.de/arbeitshilfen/kofferraum/index.htm Edytowane 27 Kwietnia 2010 przez Patryk_ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Luke Zgłoś #11 Napisano 7 Czerwca 2010 (edytowane) trafilo mi sie ze musialem zdemontowac troche tapicerki w bagazniku, mialem problem z demontazem tej srebrnej blachy, zagladam a tu fotek brak, wiec przy okazji pstryknalem kilka. przede wszystkim, zeby nam na rece nic nie lecialo to wyjmujemy mate bagaznika (po zlozeniu siedzen) blacha trzyma sie na zatrzaskach tak jak juz bylo wspomniane wyzej, nalezy jak "wyrwac" delikatnie oczywiscie pod ta bacha mamy jedna srobke (z kazdej strony) zaslepki/zabezpieczenia pokrywy kola zapasowego (wystarczy podwadzic srobkiem) teraz mamy te srobo-kliny (od prawej), a od lewej nasadowa 10-ka nie zapominamy o mocowaniach siatki bagaznika, na kazde po dwie sroby torx zostaje jeszcze do odkrecenie tylnej kanapy, i wkret za boczkiem jak juz wszystko porozkrecalismy to teraz zostalo nam tylko wyrywanie tapicerki, bez szalenst bo nikt nie chce pourywac zaczepow, ale sily trzeba uzyc i to by bylo chyba na tyle, mam nadzieje ze foty sie przydadza. z drugiej strony powinna byc ta sama sytuacja, ale ja demontowalem tylko strone prawa. ktos zapyta dlaczego, a dlatego: po tym jak wywozilem stara lodowke, zebrala sie woda w tej czesci bagaznika, i zaczelo smierdziec, jakbym zamiast kola zapasowego wozil zdechlego kota :doh naszczescie po wysuszeniu, przemyciu, zapach odlecial i jest tak jak powinno byc Edytowane 7 Czerwca 2010 przez Luke Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
thermalfake Zgłoś #12 Napisano 13 Czerwca 2010 wyjmujemy mate bagaznika (po zlozeniu siedzen) Chciałbym wyjąć tą materiałową matę do solidnego wytrzepania z nieczystości i wyprania. Czy na krawędzi przy siedzeniu są jakieś zatrzaski/inne patenty bo mi się ostatnio coś ten teges wyciągnąć nie chciało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Luke Zgłoś #13 Napisano 13 Czerwca 2010 nie ma zadnych zatrzaskow, skladasz siedzenia, i pociagasz od stony siedzen za mate do gory i gotowe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukas.g60 Zgłoś #14 Napisano 13 Czerwca 2010 luke tam sa zatrzaski,na macie masz ranty,wypustki a w plastikowej czesci ( 2 czesci) co przykrywa nam gołą blache masz piekne rowki,i wlasnie tam one wskakują,trza bardzo solidnie pociagnać,i wtedy wyskoczy.pozniej po prostu ja wcisnąć spowrotem w te rokwi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Luke Zgłoś #15 Napisano 14 Czerwca 2010 tam sa zatrzaski u mnie takowych nie ma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mmissiek Zgłoś #16 Napisano 29 Września 2013 u mnie takowych nie ma to zapewne są bardzo wyrobione, ale skoro piszesz że musiałeś złożyć oparcia i wyciągać matę do góry to znaczy, że jednak mata wchodzi w rowek czyli jest jakieś zabezpieczenie przed przesuwaniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ratmed Zgłoś #17 Napisano 29 Września 2013 Witam. Jestem zmuszony wymienić boczki bagażnika w pasku b5 kombi. Pytanie: czy te od kombika b5fl będą pasowały do tego sprzed liftu? Dzięki za odpowiedź Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach