Skocz do zawartości
arekm

Syncro - odkręcona śruba z el. przeniesienia napędu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam pytanie do osób zorientowanych w temacie SYNCRO.

Kilka dni temu usłyszałem stukanie podczas jazdy. Po wstepnych oględzinach okazało się , że odkręciła się jedna ze śrub mocowania wału kardana do skrzyni biegów. Dokładnie ta śruba zaznaczona na załączonym rysunku z ETKI.

wa? kardana1.jpg

 

Problem polega na tym , że nie można tej śruby za żadne skarby wkręcic tam gdzie jej miejsce. Pozostałe śruby są dokręcone i jest ok. Śruba która odkręciła się ma gwint nie naruszony.

Pytanie brzmi czy można póki co spokojnie tak jeździc?

Dlaczego śruba się odkręciła?

Jak ją wkręcic na swoje miejsce?

 

Dodam jeszcze , że można spokojnie dojśc kluczem, ponieważ ten element znajduje się pomiędzy silnikiem/skrzynią a ścianą przednią auta.

Proszę o jakieś pomysły.

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego nie można jej wkręcić? Uszkodził się gwint na flanszy skrzyni biegów? Moim zdaniem, nie powinno się jeździć tylko na 2 śrubach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Domyślam się, że się musiał uszkodzic. Przy próbie wkręcenia jest takie odczucie jakby śruba kręciła się po płaskiej ściance. Chociaż to też jest dziwne, ponieważ na śrubie gwint jest bez zastrzeżeń.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Domyślam się, że się musiał uszkodzic. Przy próbie wkręcenia jest takie odczucie jakby śruba kręciła się po płaskiej ściance. Chociaż to też jest dziwne, ponieważ na śrubie gwint jest bez zastrzeżeń.

Takie trochę głupie pytanie: a może tam jest lewy gwint?

Jeśli nie to trzeba odkręcić wał, dobrać odpowiednią narzynkę i przegwintować otwór we flanszy. A żeby się nie odkręcało można zastosować specjalny klej do gwintów np. firmy Loctite.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Takie trochę głupie pytanie: a może tam jest lewy gwint?

Nie ma głupich pytań :-). Próbowałem i w prawo i w lewo i to samo - jak by w ścianę głową nap....! :-).

 

Jeśli nie to trzeba odkręcić wał, dobrać odpowiednią narzynkę i przegwintować otwór we flanszy.

Ale dobranie się do tego , żeby przegwintowac to już grubsza sprawa. Chyba, że w jakiś cudowny sposób da się przegwntowac bez odkręcania. A miejsca tam trochę jest to może się uda. Myślałem już , żeby znaleźc identyczną śrubę tylko ją naostrzyc tak aby weszła głębiej, może wtedy załapie ale nie wiem czy całkiem nie spieprzę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Myślałem już , żeby znaleźc identyczną śrubę tylko ją naostrzyc tak aby weszła głębiej, może wtedy załapie ale nie wiem czy całkiem nie spieprzę.

Spróbuj, co ci szkodzi. Zaszlifuj tą którą masz. Jeśli się odkręcała to gwint jest uszkodzony tak jak piszesz - przy samym końcu. Jakbyś mógł podesłać zdjęcie jak to wygląda na aucie to może coś jeszcze by się wymyśliło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro zrobię foty i wrzucę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności