Matsil Zgłoś #1 Napisano 6 Kwietnia 2010 Od niedawna (1,5 miesiąca) zaobserwowałem, że w swoim aucie odnotowuję troche wyższe spalanie niż do tej pory. Od nowości palił mniej więcej tyle samo tzn. średnio ok. 6,2-6,4 - od kilku lat prowadzę po każdym tankowaniu kalkulacje w excelu, wiec dane są bardzo dokładne. Wskazania komputera są niewiele niższe - ok. 0,3ltr mniej, ale to standard i się do tego przyzwyczaiłem - mój vw lekko zaniża dane . W sumie nie ma znaczenia czy zima czy lato, zawsze spalał mniej więcej tyle samo (lato opony 235/45/17, zima 205/55/16). Otóż od 2-ch tankować zauważyłem, że spalanie trochę wzrosło, tzn. ponad pół litra i pali teraz ok. 6,9 - 7,0. Do tej pory na postoju wskazanie wynosiło 0,4l/h, z klimą 0,5l/h, teraz 0,5l/h zaś z klimą 0,6l/h. Także zasięg na pełnym baku spadł o ok. 100km. Dotychczas robiłem sporo ponad 1000km zaś ostatnio ledwo 950. Nigdy w przeszłości nie zauważyłem czegoś podobnego. Auto ma aktualnie 90k km przebiegu i jest świeżo po wymianie oleju, filtra powietrza oraz paliwa - tydzień temu. Jest w bardzo dobrej kondycji i nie odnotowałem ani spadków osiągów ani niczego innego. Użytkowanie takie samo jak wcześniej. Na początku dopatrywałem sie problemu w oponach - zakupiłem nowy komplet na lato, ale auto na postoju pali wyraźnie więcej, więc opony nie mają z tym wiele wspólnego, tym bardziej, że zarówno rozmiar jak i model jest dokładnie ten sam co poprzednio. Jutro planuję podłączyć samochód pod komputer i zobaczyć co on pokaże. W sumie to z VAGiem nie mam żadnego doświadczenia, więc na początek sprawdzę ew. błędy i zrobię jakieś proste pomiary choć obawiam się, że będzie problem z analizą . A może Wy macie jakieś sugestie? Może wynika to z małej nieszczelności układu dolotowego itp. Co warto sprawdzić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rojasek Zgłoś #2 Napisano 6 Kwietnia 2010 A może Wy macie jakieś sugestie? Może wynika to z małej nieszczelności układu dolotowego itp. Co warto sprawdzić? Wchodziłeś na kanał czy nigdzie nic nie ucieka, od tego bym zaczął. Jeżeli nie to , to chyba tylko ASO, bo Pan 'kaziu' w takim przypadku nic nie pomoże, metodą prób i błędów to nigdy do niczego nie dojdziesz. ASO za diagnozę bierze koło 100zł jak się nie mylę nie wiem jakie ceny są w Warszawie , bo serwisuje w GDAŃSKU ale na pewno nie dzwoń do Szewczyka z wiadomych względów . Przysłuchaj się , chociaż przy otwartej masce w PD to trudno cokolwiek usłyszeć . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #3 Napisano 6 Kwietnia 2010 Od niedawna (1,5 miesiąca) zaobserwowałem, że w swoim aucie odnotowuję troche wyższe spalanie niż do tej pory. Od nowości palił mniej więcej tyle samo tzn. średnio ok. 6,2-6,4 - od kilku lat prowadzę po każdym tankowaniu kalkulacje w excelu, wiec dane są bardzo dokładne. Wskazania komputera są niewiele niższe - ok. 0,3ltr mniej, ale to standard i się do tego przyzwyczaiłem - mój vw lekko zaniża dane .W sumie nie ma znaczenia czy zima czy lato, zawsze spalał mniej więcej tyle samo (lato opony 235/45/17, zima 205/55/16). Otóż od 2-ch tankować zauważyłem, że spalanie trochę wzrosło, tzn. ponad pół litra i pali teraz ok. 6,9 - 7,0. Do tej pory na postoju wskazanie wynosiło 0,4l/h, z klimą 0,5l/h, teraz 0,5l/h zaś z klimą 0,6l/h. Także zasięg na pełnym baku spadł o ok. 100km. Dotychczas robiłem sporo ponad 1000km zaś ostatnio ledwo 950. Nigdy w przeszłości nie zauważyłem czegoś podobnego. Auto ma aktualnie 90k km przebiegu i jest świeżo po wymianie oleju, filtra powietrza oraz paliwa - tydzień temu. Jest w bardzo dobrej kondycji i nie odnotowałem ani spadków osiągów ani niczego innego. Użytkowanie takie samo jak wcześniej. Na początku dopatrywałem sie problemu w oponach - zakupiłem nowy komplet na lato, ale auto na postoju pali wyraźnie więcej, więc opony nie mają z tym wiele wspólnego, tym bardziej, że zarówno rozmiar jak i model jest dokładnie ten sam co poprzednio. Jutro planuję podłączyć samochód pod komputer i zobaczyć co on pokaże. W sumie to z VAGiem nie mam żadnego doświadczenia, więc na początek sprawdzę ew. błędy i zrobię jakieś proste pomiary choć obawiam się, że będzie problem z analizą . A może Wy macie jakieś sugestie? Może wynika to z małej nieszczelności układu dolotowego itp. Co warto sprawdzić? moze wtryski troche przelewaja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #4 Napisano 6 Kwietnia 2010 Tankujesz cały czas na tej samej stacji? Może jakośc paliwa sie pogorszyła i stąd większe spalanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matsil Zgłoś #5 Napisano 6 Kwietnia 2010 Wszystko obejrzałem i z góry i z dołu ale nic się w oczy i w uszy nie rzuca. Szewczyka omijam z daleka od dawna . Pewnie podjadę do Zasady, szkoda, że nie zapytałem u nich o to przy okazji wymiany oleju, ale jakoś wypadło mi to z głowy. Podejrzewam jeszcze jakość paliwa, choć praktycznie w 90% tankuję na tej samej stacji Orlen. Być może to właściciel stacji wpadł na pomysł jak by tu przyoszczędzić . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rojasek Zgłoś #6 Napisano 6 Kwietnia 2010 Podejrzewam jeszcze jakość paliwa, choć praktycznie w 90% tankuję na tej samej stacji Orlen. Być może to właściciel stacji wpadł na pomysł jak by tu przyoszczędzić . Paliwa bym nie podejrzewał. Aczkolwiek nie zaszkodzi wyjeździć go do zera i przytankować do pełna gdzieś w mieście właśnie na Shellu VPOWER Diesla. Będziesz miał pewność. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesław Zgłoś #7 Napisano 6 Kwietnia 2010 Witam właśnie zatankowałem tego vpower na shellu w okresie zimowym bo myślałem że coś to zmieni i lipa. Mam takie same objawy co Matsil było 6 średnio a jest nawet 8 i więcej opon nie zmieniałem tak że nie mają wpływu ja myśle że trzeba poczekać do sezonu wiosenego aż przestaną dodawać uszlachetniacze przeciw zamarzaniu paliwa może to coś zmieni. Z drugiej strony nie zauważyliście czegoś takiego wjeźdżacie na stacje pokazuje średnie 7 a wyjeźdzam i po paruset metrach zaczyna rosnąć nawet do 9 miałem tak na stacji Lukoil w Krakowie. Teraz postanowiłem że tylko Neste ma jeszcze najlepsze paliwo są bez obsługowe, może nikt tam nie miesza w zbiornikach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lorentz Zgłoś #8 Napisano 6 Kwietnia 2010 Od niedawna (1,5 miesiąca) zaobserwowałem, że w swoim aucie odnotowuję troche wyższe spalanie niż do tej pory. Od nowości palił mniej więcej tyle samo tzn. średnio ok. 6,2-6,4 - od kilku lat prowadzę po każdym tankowaniu kalkulacje w excelu, wiec dane są bardzo dokładne. Wskazania komputera są niewiele niższe - ok. 0,3ltr mniej, ale to standard i się do tego przyzwyczaiłem - mój vw lekko zaniża dane .W sumie nie ma znaczenia czy zima czy lato, zawsze spalał mniej więcej tyle samo (lato opony 235/45/17, zima 205/55/16). Otóż od 2-ch tankować zauważyłem, że spalanie trochę wzrosło, tzn. ponad pół litra i pali teraz ok. 6,9 - 7,0. Do tej pory na postoju wskazanie wynosiło 0,4l/h, z klimą 0,5l/h, teraz 0,5l/h zaś z klimą 0,6l/h. Także zasięg na pełnym baku spadł o ok. 100km. Dotychczas robiłem sporo ponad 1000km zaś ostatnio ledwo 950. Nigdy w przeszłości nie zauważyłem czegoś podobnego. Auto ma aktualnie 90k km przebiegu i jest świeżo po wymianie oleju, filtra powietrza oraz paliwa - tydzień temu. Jest w bardzo dobrej kondycji i nie odnotowałem ani spadków osiągów ani niczego innego. Użytkowanie takie samo jak wcześniej. Na początku dopatrywałem sie problemu w oponach - zakupiłem nowy komplet na lato, ale auto na postoju pali wyraźnie więcej, więc opony nie mają z tym wiele wspólnego, tym bardziej, że zarówno rozmiar jak i model jest dokładnie ten sam co poprzednio. Jutro planuję podłączyć samochód pod komputer i zobaczyć co on pokaże. W sumie to z VAGiem nie mam żadnego doświadczenia, więc na początek sprawdzę ew. błędy i zrobię jakieś proste pomiary choć obawiam się, że będzie problem z analizą . A może Wy macie jakieś sugestie? Może wynika to z małej nieszczelności układu dolotowego itp. Co warto sprawdzić? Swoją drogą to wielkie uznanie za takie spalanie w Wawie. Mój przy DSG w pozycji P z włączoną klimą i światłami wskazuje 0,8/h Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Domely Zgłoś #9 Napisano 6 Kwietnia 2010 Mi w mieście ciężko zejść poniżej 10L i jest tak już odkąd zakupiłem. Diagnostyka była robiona 2x i wszystko jest OK. Na postoju nigdy nie pokazuje mniej niż 0,6L/h a z klimą 0,8L/h i to jak jest dobrze rozgrzany. Dodam że to spalanie dotyczy auta na gumach 215/55/16 bo na zimówkach 205/55 palił 0,5L mniej a na poprzednich letnich 235/40/18 palił 0,5-1L więcej. Wszystko jest OK, pali dużo a mi się to nie podoba. Zastanawiam sie czy to może być wina skrzyni która przy przebiegu 160kkm daje wiekszy opór i stąd takie spalanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Andrewk28 Zgłoś #10 Napisano 6 Kwietnia 2010 Mój bez klimy przy włączonych światłach spalanie 0.5-0.6 /h Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matsil Zgłoś #11 Napisano 6 Kwietnia 2010 Swoją drogą to wielkie uznanie za takie spalanie w Wawie. Rzadko jeżdżę po samej Warszawie, głównie po drogach podmiejskich. Obawiam się, ze w centrum wynik na poziomie 7,0 byłby rewelacyjnym osiągnięciem Teraz postanowiłem że tylko Neste ma jeszcze najlepsze paliwo są bez obsługowe, może nikt tam nie miesza w zbiornikach. Ja mam zgoła odmienne zdanie co do stacji Neste. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dovercourt Zgłoś #12 Napisano 6 Kwietnia 2010 sproboj zalac jakis konkretny plyn do czyszczenia wtryskow. u mnie pomoglo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Turbolot Zgłoś #13 Napisano 6 Kwietnia 2010 Matsil - pompki mogą być zanieczyszczone i przez to spalanie skoczyło. Jak coś będziesz lał do paliwa to chyba najlepiej motul i przegonić auto po konkretnej trasie. Ew. czyszczenie ultradźwiękami w ASO. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #14 Napisano 6 Kwietnia 2010 Matsil - pompki mogą być zanieczyszczone i przez to spalanie skoczyło. Jak coś będziesz lał do paliwa to chyba najlepiej motul i przegonić auto po konkretnej trasie. Ew. czyszczenie ultradźwiękami w ASO. czyli jak brudne to przelewaja ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #15 Napisano 6 Kwietnia 2010 czyli jak brudne to przelewaja ? Raczej leją. A u mnie z wtryskami chyba wszystko OK, bo ostatnia trasa, to przy średniej prędkosci (w/g mnie a nie według MFA) około 110-120, to mi spalił 7.59 litra Nie stosowałem jeszcze żadnych specyfików do czyszczenia wtrysków i za bardzo nie mam przekonania czy to działa w 100% przypadków. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Turbolot Zgłoś #16 Napisano 6 Kwietnia 2010 Nom leją, ja tak miałem u siebie, czyszczenie pomogło. Specyfików jeszcze też nie używałem, ale podobno motul jest ok. Jak będę miał możliwość wyskoczenia na konkretną trasę to wleję do baku, tak zapobiegawczo bo póki co jest wszystko ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matsil Zgłoś #17 Napisano 7 Kwietnia 2010 Nom leją, ja tak miałem u siebie, czyszczenie pomogło. Specyfików jeszcze też nie używałem, ale podobno motul jest ok. Jak będę miał możliwość wyskoczenia na konkretną trasę to wleję do baku, tak zapobiegawczo bo póki co jest wszystko ok Czyli czyściłeś ultradźwiękami? Dziwi mnie tylko to, że problem nie narastał z czasem ale pojawił się nagle. Było dobrze i masz. Tak nagle potrafiły się zanieczyścić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość luki13 Zgłoś #18 Napisano 7 Kwietnia 2010 Miałem podobny przypadek, ale to się działo przed wymianą tulei metalowo-gumowych (tych dolnych). Nie można było ustawić dobrze zbieżności, pomimo iż samochód jechał prosto itp. Wtedy zauważyłem nieduży wzrost spalania. Po wymianie i ustawieniach, wszystko powróciło do normy. Przy okazji przeglądu sprawdź zbieżność, nie trzeba mieć wypadku, aby była ona rozjechana (nasze drogi są tak dobre), sprawdź na podnośniku czy nie ma luzów na kole przednim. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Turbolot Zgłoś #19 Napisano 7 Kwietnia 2010 Czyli czyściłeś ultradźwiękami? Dziwi mnie tylko to, że problem nie narastał z czasem ale pojawił się nagle. Było dobrze i masz. Tak nagle potrafiły się zanieczyścić? Tak, były czyszczone w ASO w Niemczech. Jednocześnie ze wzrostem spalania spadła prędkość max (auto rozpędzało się tylko do 200 km/h). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dovercourt Zgłoś #20 Napisano 8 Kwietnia 2010 z moich informacji wynika,a pochodza z roznych serwisow grupy vw,ze wtryski czasem++maja podniesione stawki wtrysku paliwa i moze slowo zabrudzone nie musi oznaczac,ze przyczyna jest zla jakosc paliwa,ale czyszczenie powoduje powrot do normy . samochod wcale nie musi miec 300000km,a powodem moze byc np jazda na krotkich odcinkach. pozdrrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach