Skocz do zawartości
Matsil

Podwyższone spalanie - jakieś sugestie?

Rekomendowane odpowiedzi

Od niedawna (1,5 miesiąca) zaobserwowałem, że w swoim aucie odnotowuję troche wyższe spalanie niż do tej pory. Od nowości palił mniej więcej tyle samo tzn. średnio ok. 6,2-6,4 - od kilku lat prowadzę po każdym tankowaniu kalkulacje w excelu, wiec dane są bardzo dokładne. Wskazania komputera są niewiele niższe - ok. 0,3ltr mniej, ale to standard i się do tego przyzwyczaiłem - mój vw lekko zaniża dane :).

W sumie nie ma znaczenia czy zima czy lato, zawsze spalał mniej więcej tyle samo (lato opony 235/45/17, zima 205/55/16).

Otóż od 2-ch tankować zauważyłem, że spalanie trochę wzrosło, tzn. ponad pół litra i pali teraz ok. 6,9 - 7,0. Do tej pory na postoju wskazanie wynosiło 0,4l/h, z klimą 0,5l/h, teraz 0,5l/h zaś z klimą 0,6l/h. Także zasięg na pełnym baku spadł o ok. 100km. Dotychczas robiłem sporo ponad 1000km zaś ostatnio ledwo 950. Nigdy w przeszłości nie zauważyłem czegoś podobnego. Auto ma aktualnie 90k km przebiegu i jest świeżo po wymianie oleju, filtra powietrza oraz paliwa - tydzień temu. Jest w bardzo dobrej kondycji i nie odnotowałem ani spadków osiągów ani niczego innego. Użytkowanie takie samo jak wcześniej.

Na początku dopatrywałem sie problemu w oponach - zakupiłem nowy komplet na lato, ale auto na postoju pali wyraźnie więcej, więc opony nie mają z tym wiele wspólnego, tym bardziej, że zarówno rozmiar jak i model jest dokładnie ten sam co poprzednio.

Jutro planuję podłączyć samochód pod komputer i zobaczyć co on pokaże. W sumie to z VAGiem nie mam żadnego doświadczenia, więc na początek sprawdzę ew. błędy i zrobię jakieś proste pomiary choć obawiam się, że będzie problem z analizą :).

A może Wy macie jakieś sugestie? Może wynika to z małej nieszczelności układu dolotowego itp. Co warto sprawdzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A może Wy macie jakieś sugestie? Może wynika to z małej nieszczelności układu dolotowego itp. Co warto sprawdzić?

Wchodziłeś na kanał czy nigdzie nic nie ucieka, od tego bym zaczął. Jeżeli nie to , to chyba tylko ASO, bo Pan 'kaziu' w takim przypadku nic nie pomoże, metodą prób i błędów to nigdy do niczego nie dojdziesz. ASO za diagnozę bierze koło 100zł jak się nie mylę nie wiem jakie ceny są w Warszawie , bo serwisuje w GDAŃSKU ale na pewno nie dzwoń do Szewczyka z wiadomych względów . Przysłuchaj się , chociaż przy otwartej masce w PD to trudno cokolwiek usłyszeć .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Od niedawna (1,5 miesiąca) zaobserwowałem, że w swoim aucie odnotowuję troche wyższe spalanie niż do tej pory. Od nowości palił mniej więcej tyle samo tzn. średnio ok. 6,2-6,4 - od kilku lat prowadzę po każdym tankowaniu kalkulacje w excelu, wiec dane są bardzo dokładne. Wskazania komputera są niewiele niższe - ok. 0,3ltr mniej, ale to standard i się do tego przyzwyczaiłem - mój vw lekko zaniża dane :).

W sumie nie ma znaczenia czy zima czy lato, zawsze spalał mniej więcej tyle samo (lato opony 235/45/17, zima 205/55/16).

Otóż od 2-ch tankować zauważyłem, że spalanie trochę wzrosło, tzn. ponad pół litra i pali teraz ok. 6,9 - 7,0. Do tej pory na postoju wskazanie wynosiło 0,4l/h, z klimą 0,5l/h, teraz 0,5l/h zaś z klimą 0,6l/h. Także zasięg na pełnym baku spadł o ok. 100km. Dotychczas robiłem sporo ponad 1000km zaś ostatnio ledwo 950. Nigdy w przeszłości nie zauważyłem czegoś podobnego. Auto ma aktualnie 90k km przebiegu i jest świeżo po wymianie oleju, filtra powietrza oraz paliwa - tydzień temu. Jest w bardzo dobrej kondycji i nie odnotowałem ani spadków osiągów ani niczego innego. Użytkowanie takie samo jak wcześniej.

Na początku dopatrywałem sie problemu w oponach - zakupiłem nowy komplet na lato, ale auto na postoju pali wyraźnie więcej, więc opony nie mają z tym wiele wspólnego, tym bardziej, że zarówno rozmiar jak i model jest dokładnie ten sam co poprzednio.

Jutro planuję podłączyć samochód pod komputer i zobaczyć co on pokaże. W sumie to z VAGiem nie mam żadnego doświadczenia, więc na początek sprawdzę ew. błędy i zrobię jakieś proste pomiary choć obawiam się, że będzie problem z analizą :).

A może Wy macie jakieś sugestie? Może wynika to z małej nieszczelności układu dolotowego itp. Co warto sprawdzić?

moze wtryski troche przelewaja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tankujesz cały czas na tej samej stacji? Może jakośc paliwa sie pogorszyła i stąd większe spalanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko obejrzałem i z góry i z dołu ale nic się w oczy i w uszy nie rzuca. Szewczyka omijam z daleka od dawna :). Pewnie podjadę do Zasady, szkoda, że nie zapytałem u nich o to przy okazji wymiany oleju, ale jakoś wypadło mi to z głowy.

Podejrzewam jeszcze jakość paliwa, choć praktycznie w 90% tankuję na tej samej stacji Orlen. Być może to właściciel stacji wpadł na pomysł jak by tu przyoszczędzić :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podejrzewam jeszcze jakość paliwa, choć praktycznie w 90% tankuję na tej samej stacji Orlen. Być może to właściciel stacji wpadł na pomysł jak by tu przyoszczędzić .

Paliwa bym nie podejrzewał. Aczkolwiek nie zaszkodzi wyjeździć go do zera i przytankować do pełna gdzieś w mieście właśnie na Shellu VPOWER Diesla. Będziesz miał pewność.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam właśnie zatankowałem tego vpower na shellu w okresie zimowym bo myślałem że coś to zmieni i lipa. Mam takie same objawy co Matsil było 6 średnio a jest nawet 8 i więcej opon nie zmieniałem tak że nie mają wpływu ja myśle że trzeba poczekać do sezonu wiosenego aż przestaną dodawać uszlachetniacze przeciw zamarzaniu paliwa może to coś zmieni.

Z drugiej strony nie zauważyliście czegoś takiego wjeźdżacie na stacje pokazuje średnie 7 a wyjeźdzam i po paruset metrach zaczyna rosnąć nawet do 9 miałem tak na stacji Lukoil w Krakowie. Teraz postanowiłem że tylko Neste ma jeszcze najlepsze paliwo są bez obsługowe, może nikt tam nie miesza w zbiornikach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Od niedawna (1,5 miesiąca) zaobserwowałem, że w swoim aucie odnotowuję troche wyższe spalanie niż do tej pory. Od nowości palił mniej więcej tyle samo tzn. średnio ok. 6,2-6,4 - od kilku lat prowadzę po każdym tankowaniu kalkulacje w excelu, wiec dane są bardzo dokładne. Wskazania komputera są niewiele niższe - ok. 0,3ltr mniej, ale to standard i się do tego przyzwyczaiłem - mój vw lekko zaniża dane :).

W sumie nie ma znaczenia czy zima czy lato, zawsze spalał mniej więcej tyle samo (lato opony 235/45/17, zima 205/55/16).

Otóż od 2-ch tankować zauważyłem, że spalanie trochę wzrosło, tzn. ponad pół litra i pali teraz ok. 6,9 - 7,0. Do tej pory na postoju wskazanie wynosiło 0,4l/h, z klimą 0,5l/h, teraz 0,5l/h zaś z klimą 0,6l/h. Także zasięg na pełnym baku spadł o ok. 100km. Dotychczas robiłem sporo ponad 1000km zaś ostatnio ledwo 950. Nigdy w przeszłości nie zauważyłem czegoś podobnego. Auto ma aktualnie 90k km przebiegu i jest świeżo po wymianie oleju, filtra powietrza oraz paliwa - tydzień temu. Jest w bardzo dobrej kondycji i nie odnotowałem ani spadków osiągów ani niczego innego. Użytkowanie takie samo jak wcześniej.

Na początku dopatrywałem sie problemu w oponach - zakupiłem nowy komplet na lato, ale auto na postoju pali wyraźnie więcej, więc opony nie mają z tym wiele wspólnego, tym bardziej, że zarówno rozmiar jak i model jest dokładnie ten sam co poprzednio.

Jutro planuję podłączyć samochód pod komputer i zobaczyć co on pokaże. W sumie to z VAGiem nie mam żadnego doświadczenia, więc na początek sprawdzę ew. błędy i zrobię jakieś proste pomiary choć obawiam się, że będzie problem z analizą :).

A może Wy macie jakieś sugestie? Może wynika to z małej nieszczelności układu dolotowego itp. Co warto sprawdzić?

Swoją drogą to wielkie uznanie za takie spalanie w Wawie.

 

Mój przy DSG w pozycji P z włączoną klimą i światłami wskazuje 0,8/h

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi w mieście ciężko zejść poniżej 10L i jest tak już odkąd zakupiłem. Diagnostyka była robiona 2x i wszystko jest OK. Na postoju nigdy nie pokazuje mniej niż 0,6L/h a z klimą 0,8L/h i to jak jest dobrze rozgrzany. Dodam że to spalanie dotyczy auta na gumach 215/55/16 bo na zimówkach 205/55 palił 0,5L mniej a na poprzednich letnich 235/40/18 palił 0,5-1L więcej. Wszystko jest OK, pali dużo a mi się to nie podoba. Zastanawiam sie czy to może być wina skrzyni która przy przebiegu 160kkm daje wiekszy opór i stąd takie spalanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój bez klimy przy włączonych światłach spalanie 0.5-0.6 /h

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Swoją drogą to wielkie uznanie za takie spalanie w Wawie.

Rzadko jeżdżę po samej Warszawie, głównie po drogach podmiejskich. Obawiam się, ze w centrum wynik na poziomie 7,0 byłby rewelacyjnym osiągnięciem :)

 

Teraz postanowiłem że tylko Neste ma jeszcze najlepsze paliwo są bez obsługowe, może nikt tam nie miesza w zbiornikach.

Ja mam zgoła odmienne zdanie co do stacji Neste.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sproboj zalac jakis konkretny plyn do czyszczenia wtryskow.

u mnie pomoglo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Matsil - pompki mogą być zanieczyszczone i przez to spalanie skoczyło.

 

Jak coś będziesz lał do paliwa to chyba najlepiej motul i przegonić auto po konkretnej trasie.

 

Ew. czyszczenie ultradźwiękami w ASO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Matsil - pompki mogą być zanieczyszczone i przez to spalanie skoczyło.

 

Jak coś będziesz lał do paliwa to chyba najlepiej motul i przegonić auto po konkretnej trasie.

 

Ew. czyszczenie ultradźwiękami w ASO.

czyli jak brudne to przelewaja ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czyli jak brudne to przelewaja ?

Raczej leją. A u mnie z wtryskami chyba wszystko OK, bo ostatnia trasa, to przy średniej prędkosci (w/g mnie a nie według MFA) około 110-120, to mi spalił 7.59 litra :D

Nie stosowałem jeszcze żadnych specyfików do czyszczenia wtrysków i za bardzo nie mam przekonania czy to działa w 100% przypadków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nom leją, ja tak miałem u siebie, czyszczenie pomogło. Specyfików jeszcze też nie używałem, ale podobno motul jest ok. Jak będę miał możliwość wyskoczenia na konkretną trasę to wleję do baku, tak zapobiegawczo bo póki co jest wszystko ok :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nom leją, ja tak miałem u siebie, czyszczenie pomogło. Specyfików jeszcze też nie używałem, ale podobno motul jest ok. Jak będę miał możliwość wyskoczenia na konkretną trasę to wleję do baku, tak zapobiegawczo bo póki co jest wszystko ok

Czyli czyściłeś ultradźwiękami?

 

Dziwi mnie tylko to, że problem nie narastał z czasem ale pojawił się nagle. Było dobrze i masz. Tak nagle potrafiły się zanieczyścić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość luki13

Miałem podobny przypadek, ale to się działo przed wymianą tulei metalowo-gumowych (tych dolnych). Nie można było ustawić dobrze zbieżności, pomimo iż samochód jechał prosto itp. Wtedy zauważyłem nieduży wzrost spalania. Po wymianie i ustawieniach, wszystko powróciło do normy. Przy okazji przeglądu sprawdź zbieżność, nie trzeba mieć wypadku, aby była ona rozjechana (nasze drogi są tak dobre), sprawdź na podnośniku czy nie ma luzów na kole przednim.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli czyściłeś ultradźwiękami?

 

Dziwi mnie tylko to, że problem nie narastał z czasem ale pojawił się nagle. Było dobrze i masz. Tak nagle potrafiły się zanieczyścić?

 

Tak, były czyszczone w ASO w Niemczech.

Jednocześnie ze wzrostem spalania spadła prędkość max (auto rozpędzało się tylko do 200 km/h).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z moich informacji wynika,a pochodza z roznych serwisow grupy vw,ze wtryski czasem++maja podniesione stawki wtrysku paliwa i moze slowo zabrudzone nie musi oznaczac,ze przyczyna jest zla jakosc paliwa,ale czyszczenie powoduje powrot do normy .

samochod wcale nie musi miec 300000km,a powodem moze byc np jazda na krotkich odcinkach.

 

pozdrrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności