Skocz do zawartości
chemik86

ustawienie zapłonu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam pytanko odnośnie ustawienia kąta zapłonu. Czy jeżeli w aucie jest LPG to powinien być zwiększony, czy też jest taki sam jak na benzynie. Po wymianie aparatu autko ładnie kręci na benzynie ale na gazie cosik szwankuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na LPG warto -lub inaczej- powinno się przyspieszyc zapłon, aparatem (rozdzielacz zapłonu) trzeba lekko przekręcić w lewo. Najlepiej lampą na około 10 stopni, ja u speców ustawiłem na 8 stopni, w domu nabiłem sobie znaki na aparacie i bloku a potem na słuch lub inaczej metodą prób i błędów ustawiłem zapłon-efekt taki ze od 1,5 tys obr/min silnik na LPG wyrywa jak porąbany na każdym biegu, teoretycznie nie odczuwam różnicy w osiagach miedzy PB a LPG a praktycznie wychodzi...dużo taniej ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na słuch lub inaczej metodą prób i błędów ustawiłem zapłon-efekt taki ze od 1,5 tys obr/min silnik na LPG wyrywa jak porąbany na każdym biegu

Sprawdź teraz jak masz ustawiony. Sam jestem ciekawy jaka teraz jest wartość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdź teraz jak masz ustawiony. Sam jestem ciekawy jaka teraz jest wartość.

Sugerując sie kreską nabitą przeze mnie po wizycie u speców (8 stopni) i z obliczeń odwodu koła to wyszło mi ......... 12 stopni wyprzedzanie zapłonu.

Dodam tylko że ci spece nim wyregulowali zapłon to (musiałem powiedzieć im jak sie to robi w 2E) silnik załapał na chwlę lewe obroty _szok co się wtedy dzieje

,nie mogli doświetlić znaku na kole zamachowym to kombinowali na paskach klinowych....... amatorzy -więc stuprocentowej pewności czy faktycznie ustawili mi na 8 stopni to nie mam, dorobię sie kiedyś lampy to sam bedę ustawiał....ale do tej pory to aparaty z rozdzielaczem palcowym przestaną istnieć, jest jescze chyba sposób z 12 voltową żarówką, kiedyś spróbuję tej właśnie metody.... na którymś pinie z aparatu lub cewki pojawia się chyba 12V impuls w chwili zapłonu...

 

Dodam jeszcze że u mnie w chwili przekręcania na zapłon silnikiem zatrzęsie (jakiś impuls na aparacie-nie zawsze ale sie pojawia) gdy to szarpniecie się nie pojawia wcale (przekręcony aparat na fabryczne "niby" 8 stopni) to silnik licho ciągnie...

Edytowane przez lebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie mi się kojarzyło, że lebow kiedyś coś na ten temat pisał ale nie mogłem znaleźć. Zapłon ustawiłem na słuch, idę zaraz podkręcać i odpalamy maszynę:D

Dzięki wielkie:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności