chemik86 Zgłoś #1 Napisano 31 Marca 2010 Witam. Mam pytanko odnośnie ustawienia kąta zapłonu. Czy jeżeli w aucie jest LPG to powinien być zwiększony, czy też jest taki sam jak na benzynie. Po wymianie aparatu autko ładnie kręci na benzynie ale na gazie cosik szwankuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #2 Napisano 31 Marca 2010 Na LPG warto -lub inaczej- powinno się przyspieszyc zapłon, aparatem (rozdzielacz zapłonu) trzeba lekko przekręcić w lewo. Najlepiej lampą na około 10 stopni, ja u speców ustawiłem na 8 stopni, w domu nabiłem sobie znaki na aparacie i bloku a potem na słuch lub inaczej metodą prób i błędów ustawiłem zapłon-efekt taki ze od 1,5 tys obr/min silnik na LPG wyrywa jak porąbany na każdym biegu, teoretycznie nie odczuwam różnicy w osiagach miedzy PB a LPG a praktycznie wychodzi...dużo taniej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarek1 Zgłoś #3 Napisano 1 Kwietnia 2010 na słuch lub inaczej metodą prób i błędów ustawiłem zapłon-efekt taki ze od 1,5 tys obr/min silnik na LPG wyrywa jak porąbany na każdym biegu Sprawdź teraz jak masz ustawiony. Sam jestem ciekawy jaka teraz jest wartość. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #4 Napisano 1 Kwietnia 2010 (edytowane) Sprawdź teraz jak masz ustawiony. Sam jestem ciekawy jaka teraz jest wartość. Sugerując sie kreską nabitą przeze mnie po wizycie u speców (8 stopni) i z obliczeń odwodu koła to wyszło mi ......... 12 stopni wyprzedzanie zapłonu. Dodam tylko że ci spece nim wyregulowali zapłon to (musiałem powiedzieć im jak sie to robi w 2E) silnik załapał na chwlę lewe obroty _szok co się wtedy dzieje ,nie mogli doświetlić znaku na kole zamachowym to kombinowali na paskach klinowych....... amatorzy -więc stuprocentowej pewności czy faktycznie ustawili mi na 8 stopni to nie mam, dorobię sie kiedyś lampy to sam bedę ustawiał....ale do tej pory to aparaty z rozdzielaczem palcowym przestaną istnieć, jest jescze chyba sposób z 12 voltową żarówką, kiedyś spróbuję tej właśnie metody.... na którymś pinie z aparatu lub cewki pojawia się chyba 12V impuls w chwili zapłonu... Dodam jeszcze że u mnie w chwili przekręcania na zapłon silnikiem zatrzęsie (jakiś impuls na aparacie-nie zawsze ale sie pojawia) gdy to szarpniecie się nie pojawia wcale (przekręcony aparat na fabryczne "niby" 8 stopni) to silnik licho ciągnie... Edytowane 1 Kwietnia 2010 przez lebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chemik86 Zgłoś #5 Napisano 1 Kwietnia 2010 no właśnie mi się kojarzyło, że lebow kiedyś coś na ten temat pisał ale nie mogłem znaleźć. Zapłon ustawiłem na słuch, idę zaraz podkręcać i odpalamy maszynę Dzięki wielkie:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach