galtom Zgłoś #1 Napisano 23 Marca 2010 Witam Wszystkich, Od razu przepraszam, ze pisze post w tym watku ale nie mam mozliwosci zalozenia nowego we wlasciwym dziale (jesli moderator moze go przeniesc bedze wdzieczny). Pisze w imeniu znajomej (na szczegolowe dane auta do profilu czekam), ktora potrzebuje pomocy. Ok. 2 miesiace temu zakupila "nowego" Passata. Na pewno wiem: jest to rok. prod. 2006 (kombi) 2.0 TDI z DSG przebiek ok. 130.000km Auto przed zakupem zostalo sprawdzone przez ASO VW a jego przebieg, bezwypadkowosci i histora pozytywnie potwierdzone. Niestety długo się nim nie cieszyła. 2 dni temu (wedle inf. przekazanych): poszla pompa oleju, nie wiadomo czy silnik zatarty (jeszcze nie wyciagniety) ale smarowany byl opilkami (widziałam te „opiłki” – to były 3-4 cm, ostre kawały metalu) . Zebatka na wale poszla. Zatem problem powazny i kosztowny. ASO z uwagi na ceny uslugi (oraz w tech chwili brak zaufania do marki VW) odpada. Czy mozecie doradzic jak sie do tego najlepiej zabrac? Czy lepiej naprawiac, czy szukac auta rozbitego, uzywanego silnika, sprowadzic rozbitka z UK? Przede wszystkim czy mozecie polecic jakis warsztat w Krakowie lub okolicy? Jeszcze raz przepraszam jesli post jest nie w tym dziele gdzie powienien lub jesli inf. ktore przekazalem sa niepelne ale koleznaka jest zrozpaczona , sami mozecie sie domyslac. Bede widzieczny za wszelka pomoc, jesli potrzbe sa bardziej szczegolwoe informacje - piszcze dowiem sie i dam znac. Z gory dzieki! Pozdrawiam, Galtom ---------- Post added at 13:38 ---------- Previous post was at 13:36 ---------- Własnie doszły takie szczegóły auta: Wersja silnika to TDI pompowtryski, 140 KM, Sportline kombi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #2 Napisano 23 Marca 2010 Przypomina mi to pewną historię: http://vwszrot.pl/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galtom Zgłoś #3 Napisano 23 Marca 2010 Pokazalem jej te strone (niestety) juz po zakupie auta Sytuacja bardzo podobna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Moro Zgłoś #4 Napisano 23 Marca 2010 Ważne przy kupnie używanego auta ,szczególnie że sprawdzany był w ASO ,zerknąć co było wymieniane do tej pory, ja też nie zrobiłem tego i po 10 tyś padło koło dwumasowe :)ale pompa wymieniona była tyle dobrze bo koszta są nie ciekawe ,szczególnie po wykosztowaniu tyle kasy ręce opadają ,a ten link co podają to powinien dotyczyć wszystkich nowych aut ,poszukajcie na forach innych marek,co wypisują Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galtom Zgłoś #5 Napisano 23 Marca 2010 Ale pytanie teraz co robic (zeby to mialo sens) - wiemieniac, naprawiac, nowe, uzywane - itd... I gdzie to najelpiej (cena/jakosc) w Karkowie - sprawa jest pilna bo auto stoi i cos znim trzeba zrobic Macie warsztat ktory mozecie polecic? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #6 Napisano 23 Marca 2010 Powiem krótko - drugi silnik. Wtedy ewentualnie jeszcze z jednego do drugiego COŚ można przełożyć. Bo naprawiać zarżnięty silnik to tak, jakby ktoś 50-o letniej prostytutce chciał zrekonstruować ..... (wiadomo co). Czyli jest to wykonalne - lecz nieopłacalne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galtom Zgłoś #7 Napisano 23 Marca 2010 Ok... gdzie najlepiej takiego silnika szukac... zeby nie trafic na taki jak bedzie wymontowany z rzeczonego Passata? Allegro? Zagranica? Ponawiam goraca prosbe o polecenia warsztatu w Krakowie - auto stoi generalnie w pierwszym warsztacie do ktorego auto sie doczolgalo po zapaleniu kontrolki oleju - wiec moze nie byc tani i moze byc marny. Zakladam, ze wymiana sielnika, naprawa walu, i potem zabawa z podpieciem ponownym dsg i elektorniki wymaga wiedzy, umiejetnosci i czegos wiecej niz mlotek pana Kazia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #8 Napisano 23 Marca 2010 Przenoszę do ogólnego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #9 Napisano 23 Marca 2010 Albo Allegro albo zagranica. Najlepiej to znaleźć handlarza częściami co jeździ lawetą po auta na zachód, dogadać się z nim odnośnie kupna silnika o określonym kodzie modelowym, co by pasował bez dodatkowych przeróbek. A jeśli nie da rady znaleźc silnika, to niech takie auto przywiezie w całości - tzn. takiego paska po CRASH TEŚCIE, co będzie miał cały silnik. Wtedy ty bierzesz silnik a gość sobie resztę rozmontuje i sprzeda. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galtom Zgłoś #10 Napisano 23 Marca 2010 1. gdzie takiego handlarza znalezc? 2. skad bedze wiedzial jakiego silnika ma szukac, zeby pasowal? przeciez mechanik ogolny nie bedzie sam wiedzial co i jak? Krakowiacy, please **** - chyba znacie w Krakowie jakichs specjalistow/magikow od VW. Ktos ma blade pojecie w jakiej kwocie to sie wszystko moze zamknac (silnik, chyba z tego co zrozumialem tez i wal, + dodatki, robocizna, pompa oleju to razem z silnikiem czy trzeba doliczyc osobno) ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #11 Napisano 23 Marca 2010 Popytaj znajomych - na pewno są tacy, którzy znają ludzi trudniących się ściąganiem aut i sprzedażą używanych części. Inna opcja - jedź na duży szrot i pogadaj z właścicielem. A skąd wziąć kod modelowy silnika? Powinien byc w dokumentacji samochodu lub na naklejce na silniku lub też na wlepce w bagażniku. Kod silnika jest trzy literowy - np: BKP. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galtom Zgłoś #12 Napisano 23 Marca 2010 Z tym kodem - dzieki. Z pierwsza czescia bedzie gorzej - ja mechanikiem nie jestm - wiem o autach co nieco ale ogolnie. Kolezanka to juz calkiem laik (kazalem jej przed zakupem jechac do ASO, to pojechala) i tyle. Jak pojedzie szukac czesci czy gadac z handlarzmi to zaplaci jak za zboże i kaloryfer do domu przywiezie. Wolabym postawic jej auto w poleconym warsztacie ktory sie tm zajmie (wiem, ze nie za darmo) ale beda wiedziec co , jak i gdzie. Stad moje apele :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kat825 Zgłoś #13 Napisano 23 Marca 2010 ja widzę taką opcję jechać do GB i stamtąd ściągnąć Passata bądź coś pokrewnego aby byłe ten silnik w takim samym położeniu w komorze silnika, może taniej znajdziesz skodę Octavię 2.0tdi może Golfa V. Auto kupisz, przełożysz co trzeba a resztę na części sprzedasz i może zwróci ci się zakup auta z GB. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maslog Zgłoś #14 Napisano 23 Marca 2010 Krakowiacy, please Ja kupowałem silnik u tego gościa. Tylko ja jeżdzę 10letnim trupem i nie wiem czy będzie miał do tak nowego auta ale pytaj.Tel:506-618-143 Powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karlos Zgłoś #15 Napisano 23 Marca 2010 wyjsciem jest znalezienie mechanika ktory ci to zrobi a jesli ma doswiadczenie w vw to on bez problemu skompletuje ci czesci co do rad z nowym silnikiem to tak samo jak auto sprawdzone w aso niby ok a po kilku dniach znów klapa, ktos ci mowi ze ma 30000 a zapomina o jedny zerze i wydajesz kupe kwitu ktos cie kasuje za wklad i demontaz a niekoniecznie silnik hula. moja rada to taka ze jesli dobry mechanik ci to zlozy to nie tak aby ci sie rozkraczyl po 5tys km gdyz bedzie bekal za zle wykonana usługe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #16 Napisano 23 Marca 2010 jesli chcesz moge ci dac namiary kolesia co ma czesci do passatow w GB i wysyla tiry z czesciami do pl zapytaj moze zalatwi ci silnik ten co chcesz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galtom Zgłoś #17 Napisano 23 Marca 2010 Tylko ja jeżdzę 10letnim trupem dzieki za namiar :-) Nie wiem co jest wiekszym trupem - Twoj 10 latek na chodzie czy to padlo co teraz stoi w Krakowie (co z tego za ma tone gadzetow.. one nie jezdza) - ja sam mam Previe (dla zainteresowanych http://www.previa.pl) z 1999 r. ale narazie sie (tfu, tfu) nie psuje :-) ---------- Post added at 20:36 ---------- Previous post was at 20:35 ---------- jesli chcesz moge ci dac namiary kolesia Chce, kto wie moze sie przyda :-) ---------- Post added at 20:37 ---------- Previous post was at 20:36 ---------- wyjsciem jest znalezienie mechanika ktory ci to zrobi Ha! Tyle to ja sam wiem :-) Wlasnie szukam takiego w Krakowie - znasz? :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel1971 Zgłoś #18 Napisano 23 Marca 2010 Ja byłbym za naprawa tego co jest bo zakup innego to tez duże ryzyko . A na 100% w tym nowym zębatka tez będzie wyj.....na. Silnik rozebrać i dopiero zdecydować. Czy re żeby zrobiły dużo szkody czy tez nie. Ja jak kupowałem auto to miałem do wyboru tez ten motor .Wziąłem jak mówią ten gorszy motor czyli 1.9 TDI A za auto z "LEPSZYM 2.0 TDI" podziękowałem. No ale jak ktoś chce mocy. Jak mi będzie za mało to zapodam chip Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #19 Napisano 23 Marca 2010 Ja byłbym za naprawa tego co jest bo zakup innego to tez duże ryzyko . A na 100% w tym nowym zębatka tez będzie wyj.....na. Silnik rozebrać i dopiero zdecydować. Czy re żeby zrobiły dużo szkody czy tez nie. Ja jak kupowałem auto to miałem do wyboru tez ten motor .Wziąłem jak mówią ten gorszy motor czyli 1.9 TDI A za auto z "LEPSZYM 2.0 TDI" podziękowałem. No ale jak ktoś chce mocy. Jak mi będzie za mało to zapodam chip Ja byłbym za naprawa tego co jest bo zakup innego to tez duże ryzyko . A na 100% w tym nowym zębatka tez będzie wyj.....na. Silnik rozebrać i dopiero zdecydować. Czy re żeby zrobiły dużo szkody czy tez nie. Ja jak kupowałem auto to miałem do wyboru tez ten motor .Wziąłem jak mówią ten gorszy motor czyli 1.9 TDI A za auto z "LEPSZYM 2.0 TDI" podziękowałem. No ale jak ktoś chce mocy. Jak mi będzie za mało to zapodam chip naprawa zatartego ?no co ty chyba zartujesz lepiej kupic uzywany i rozlozyc a przy zakupie miec kogos co sie zna i oile mi wiadomo to mozna silnik na palecie odpalic i sprawdzic Cytat:Napisał wojta Zobacz post jesli chcesz moge ci dac namiary kolesia Chce, kto wie moze sie przyda :-) DAM ci namiary na priva ---------- Post added at 22:11 ---------- Previous post was at 21:48 ---------- namiary poszly powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galtom Zgłoś #20 Napisano 23 Marca 2010 Podobno zglosil sie juz kupiec/handlarz - ta opcja tez jest rozwazana - ile taka padlina moze byc warta? Do przed wczoraj to faktycznie byl pasek idla nie smigana :-) az sie wierzyc nie chce... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach