antjacek Zgłoś #1 Napisano 4 Marca 2010 Witam ! Koledzy może ktoś podpowie. Wymieniłem olej w moim pasacie B4 jakieś 1000 km temu. Zawsze lałem Mobil Turbo Diesel 10W/40 półsyntetyk a teraz mnie wzięło i zalałem Elf półsyntetyk ELF COMPETITION STI 10W40 i coś dziwnego po przejechaniu 1000 km pierwszy raz rano odpalam i ruszam a tu turbiny nie ma i muł jak szlak. Po przejechaniu jakiś 10 km włączyła się sama ale strach pozostał czy to coś złego dzieje się z turbiną czy może ten olej nie jest dedykowany do Turbo Diesla a może jest gorszy i smarowanie turbiny szwankuje. Co o tym sądzicie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wujekmarcin Zgłoś #2 Napisano 4 Marca 2010 Witam Nie ma czegoś takiego jak włącza się turbina! Turbina startuje wraz z rozruchem silnika, kręci się od samego początku. Najprawdopodobniej twój problem ma mało wspólnego z olejem, musisz podłączyć vag-a i sprawdzić jaki błąd zapisał się w pamięci sterownika. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
antjacek Zgłoś #3 Napisano 5 Marca 2010 Sam nie wiem. Szukałem przyczyny która mogła spowodować ten problem nie działającej turbiny a tylko ten element zmieniałem w ostatnim czasie więc stąd moje pytanie. Od tej pory turbina chodzi dobrze i sam nie wiem w którym kierunku skierować poszukiwania problemu z tą turbiną? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szotek87 Zgłoś #4 Napisano 5 Marca 2010 koledzy dobrze piszą, najlepiej zapiąc pod kompa i zobaczyć czy jest jakiś bląd zapisany, u mnie też były takie problemy, że z rana na zimnym nie załączało turbiny, i albo zaczela dzialac pozniej, albo odrazu jak na postoju po odpaleniu przegazowalem dosyć ostro to było czuć jakby się "załączyła". może to być od zaworka N75 który steruje otwieraniem turbiny, u mnie też takie jaja sie działy przez wtrysk sterujący( na 3 garze taki wtrysk z kabelkiem), teraz jestem po regeneracji pompy wtryskowej po wymianie tego wtrysku sterującego i nie ma problemu z turbiną. jeszcze mi strasznie szarpie autem ale to już raczej od mechaniki, wątpie żeby od samego silnika, (mój strzał to przegub wewn., pewność bede mieć we wtorek jak na kanał wskocze, autem juz szarpie od samego poczatku przy przyspieszaniu, najpierw tylko 4,5 bieg teraz po naprawie pompu(wieksza moc) nawet na 3 biegu czuć) pozdraVWiam:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach