Skocz do zawartości
coyot

dławi podczas jazdy /2E/

Rekomendowane odpowiedzi

do shu B3FAN

mam identyczny silnik i przerabiałem podobną gehennę jak Ty, co gorsze objawy występowały nie permanentnie lecz okresowo i bez jakiejkolwiek logiki i prawidłowości (np potrafiło być źle, a po wyłączeniu zapłonu i ponownym uruchomieniu ok)

Wymieniłem lub podmieniałem wszystko co się dało łącznie z ECU i lipa.

W końcu winien okazał się przekaźnik od zasilania ECU (w skrzynce bezpieczników,jeśli nie znajdziesz to sprawdzę numer.

Aha, najpierw rozebrałem stary, przeczyściłem styki i przelutowałem stare luty, poprawa była, ale nie perfect. Dopiero jak kupiłem nowy oryginał w ASO to do dziś mam super.

Polecam tylko ori (koszt ok. 40-50zł) nie naprawiany lub używka.

Dzięki temu poznałem doskonale digifanta, wymieniłem kupę części na nowe(pewnie bym tego nie zrobił do dzisiaj) i mam w tej chwili super silniczek.

Musisz mieć pewność, że sonda i TPS są ok.

Jeśli to nie przekażnik to zostaje ECU (mało prawdopodobne) został mi taki w zapasie.

ps. ile $$ za nowy przepływomierz?

powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ariu dzieki za wskazowki. Zawsze to cos ;) A jakie miales dokladnie objawy tego? Jak bys mogl to podaj nr tego przekaznika, chetnie mu sie przyjze. Jutro idzie pod lupe wtyczka i kable sondy i ewentualnie sprawdze wtyczke ECU jak pisal lebow pare pstow wstecz. Nowy przeplywomierz to koszt 530 PLN + 20 PLN przesylka, w ASO ze Świebodzina. Musialem wymienic, bo w starej przeplywce pod zdjeciem plastikowej obudowy ukazala sie wytarta sciezka potencjometru. Cos bylo tam grzebane bo nawet nie mozna bylo zmienic pozycji plytki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś sondę lambda?

u mnie tak bylo(tyle, że ja mam gas) gdy niechcący odłączyłem wtyczkę od emulatora lambda. Dopóki auto się nie zagrzało było ok jak się zagrzało to ja mu w gas a on zwalnia ledwo co się bujał trza było wyczuć odpowiednie wciśnięcie pedału żeby jechał... Warto sprawdzić, może się wypięła albo gdzieś nie łączy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jakie miales dokladnie objawy

Silnik na jałowym pracował nierówno (nie falowanie, a delikatne przerywanie), przy przyśpieszaniu nierównomierne rozwijanie mocy, "zastanawiał się", "dziury" w obrotach, kopcenie z rury,czasami zapach etyliny w spalinach. Generalnie wszystkie objawy wypadania zapłonów.

podaj nr tego przekaznika

W naszych paskach jest to przekaźnik z numerem 30

BTW żeby przesunąć płytkę potencjometru w przepływce trzeba powiększyć/zelipsować otwory.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Silnik na jałowym pracował nierówno (nie falowanie, a delikatne przerywanie), przy przyśpieszaniu nierównomierne rozwijanie mocy, "zastanawiał się", "dziury" w obrotach, kopcenie z rury,czasami zapach etyliny w spalinach. Generalnie wszystkie objawy wypadania zapłonów

dokladnie tak jest u mnie z tym ze jak wcisne pedal gazu do oporu to idzie jak szalony bez zadnego ale ;)

BTW żeby przesunąć płytkę potencjometru w przepływce trzeba powiększyć/zelipsować otwory.

plytka zostala przeszczepiona z innej przeplywki. jak cos to mam na sprzedarz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
plytka zostala przeszczepiona z innej przeplywki

a pisałeś, że "zamowilem w aso ori przeplywke i wlasnie do mnie przyszla" i "przeplywka wymieniona",sondę masz nową za "260 zł" czy też przeszczepioną ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przeplywka i sonda jest nowa. nic przy nich nie grzebalem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przeplywka i sonda jest nowa

 

w takim razie multimetr w dłoń (wystarczy nawet najtańszy) i sprawdzanie wg tego

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=27650&highlight=procedury+silnika.

Digifant to w sumie proste sterowanie i musisz znaleźć co nie jest halo.

pamiętasz o przekaźniku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czas na odswierzenie ;)

 

Passek juz smiga powiedzmy tak jak powinien z malym ale:

u mnie powodem takich zachowan sie silnika byla sonda lambda. Passek w swoim czasie strasznie kopcil, dymil i palil olej przez co na sondzie utworzyl sie gruby nalot sadzy. uszczelniacze zaworow zostaly wymienione tylko jak wyczyscic sonde z tej sadzy? powchodzila ona w te rowki i nie ma jak tam sie dostac. pomoze cos zanurzenie jej na noc w np. benzynie ekstracyjnej czy jej zaszkodzi??? i jeszcze jest problem z hamowaniem silnikiem bo szarpie tak od 1500 obr/min i w dol ale to jest raczej wina poduszek pod silnikiem? chyba ze sie myle??? pozdraVWiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do sondy to lepiej zainwestować 79 zł i kopić nowa ngk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

walus a powiedz mi gdzie można kupić nową sondę NGK za 79 zł.?? hehe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chłopaki to i mnie teraz pasio wyrolował:/

otóż przestał działac na benzynce, pompka paliwowa wymieniona, i

teraz pompka cały czas pracuje. na zimnym nie odpale na benzynie

na cieplym cos załapuje i gaśnie, podczas jazdy na benzyne przerzucam z

gazu to zalapuje ale bardziej naciskam gaz to się dławi.

na gazie sprawnie pracuje auto

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mickusio odepnij sonde i zobacz co sie bedzie dzialo.

 

Mam takie pytanko: czy jezeli katalizator bedzie w srodku pusty (wypalony) to sonda moze zle odczytywac dane ze spalin? Tak mi mowili na warsztacie ale mam przeczucie ze chca mnie namowic na nowy katalizator :/ prosze o konkretna odpowiedz! pozdraVWiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomku nie możliwe, ja jeżdziłem z pustym katem i było w porządku,potem założyłem strumienice

 

tą sonde tylko od dołu odłączyc mozna? czy w którym miejscu ona podłączona jest bo nie mam dojścia do kanału zeby iśc po kablu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam takie pytanko: czy jezeli katalizator bedzie w srodku pusty (wypalony) to sonda moze zle odczytywac dane ze spalin? Tak mi mowili na warsztacie ale mam przeczucie ze chca mnie namowic na nowy katalizator :/ prosze o konkretna odpowiedz! pozdraVWiam

 

Sonda będzie działać poprawnie przy pustym katalizatorze. Co nie zmienia faktu, że katalizator powinien być sprawny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na gazie sprawnie pracuje auto

Pomierzyłbym napięcia przepływomierza,są podobne jak w potencjometrze przepustnicy, a konkretnie na których kablach to jest ładnie opisane w "procedurach 2E".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiec musze konkretnie posprawdzac kable sondy i wtyczki tak jak jest w "procedury w 2E"

 

Wtyczka sondy jest pod przepustnica przymocowana na podstawce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to nie jest przypadkiem przykręcone do górnego mocowania tylnej poduszki silnika? szerokosc tak z 5 cm na oko?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak to wtyczka od sondy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to tak odpielem sonde i nic sie nie działo, tak jak było jest,

 

przekaźnik od pompki paliwowej podmieniłem (nawet od sterownika też) i nic..

 

mierzyłem opornosc i nie zgadzala mi sie tylko we wtryskach co o tym myślicie? a i jeszcze jedno musze pare razy krecic kluczykiem na zapłon az pompka paliwa poda cisnienie duze i po chwili zalapuje i dalej gasnie :/ co myslicie o wtryskach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności