ariu Zgłoś #61 Napisano 13 Maja 2010 do shu B3FAN mam identyczny silnik i przerabiałem podobną gehennę jak Ty, co gorsze objawy występowały nie permanentnie lecz okresowo i bez jakiejkolwiek logiki i prawidłowości (np potrafiło być źle, a po wyłączeniu zapłonu i ponownym uruchomieniu ok) Wymieniłem lub podmieniałem wszystko co się dało łącznie z ECU i lipa. W końcu winien okazał się przekaźnik od zasilania ECU (w skrzynce bezpieczników,jeśli nie znajdziesz to sprawdzę numer. Aha, najpierw rozebrałem stary, przeczyściłem styki i przelutowałem stare luty, poprawa była, ale nie perfect. Dopiero jak kupiłem nowy oryginał w ASO to do dziś mam super. Polecam tylko ori (koszt ok. 40-50zł) nie naprawiany lub używka. Dzięki temu poznałem doskonale digifanta, wymieniłem kupę części na nowe(pewnie bym tego nie zrobił do dzisiaj) i mam w tej chwili super silniczek. Musisz mieć pewność, że sonda i TPS są ok. Jeśli to nie przekażnik to zostaje ECU (mało prawdopodobne) został mi taki w zapasie. ps. ile $$ za nowy przepływomierz? powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shu B3FAN Zgłoś #62 Napisano 13 Maja 2010 ariu dzieki za wskazowki. Zawsze to cos A jakie miales dokladnie objawy tego? Jak bys mogl to podaj nr tego przekaznika, chetnie mu sie przyjze. Jutro idzie pod lupe wtyczka i kable sondy i ewentualnie sprawdze wtyczke ECU jak pisal lebow pare pstow wstecz. Nowy przeplywomierz to koszt 530 PLN + 20 PLN przesylka, w ASO ze Świebodzina. Musialem wymienic, bo w starej przeplywce pod zdjeciem plastikowej obudowy ukazala sie wytarta sciezka potencjometru. Cos bylo tam grzebane bo nawet nie mozna bylo zmienic pozycji plytki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
druidionin Zgłoś #63 Napisano 13 Maja 2010 Sprawdzałeś sondę lambda? u mnie tak bylo(tyle, że ja mam gas) gdy niechcący odłączyłem wtyczkę od emulatora lambda. Dopóki auto się nie zagrzało było ok jak się zagrzało to ja mu w gas a on zwalnia ledwo co się bujał trza było wyczuć odpowiednie wciśnięcie pedału żeby jechał... Warto sprawdzić, może się wypięła albo gdzieś nie łączy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ariu Zgłoś #64 Napisano 14 Maja 2010 jakie miales dokladnie objawy Silnik na jałowym pracował nierówno (nie falowanie, a delikatne przerywanie), przy przyśpieszaniu nierównomierne rozwijanie mocy, "zastanawiał się", "dziury" w obrotach, kopcenie z rury,czasami zapach etyliny w spalinach. Generalnie wszystkie objawy wypadania zapłonów. podaj nr tego przekaznika W naszych paskach jest to przekaźnik z numerem 30 BTW żeby przesunąć płytkę potencjometru w przepływce trzeba powiększyć/zelipsować otwory. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shu B3FAN Zgłoś #65 Napisano 15 Maja 2010 Silnik na jałowym pracował nierówno (nie falowanie, a delikatne przerywanie), przy przyśpieszaniu nierównomierne rozwijanie mocy, "zastanawiał się", "dziury" w obrotach, kopcenie z rury,czasami zapach etyliny w spalinach. Generalnie wszystkie objawy wypadania zapłonów dokladnie tak jest u mnie z tym ze jak wcisne pedal gazu do oporu to idzie jak szalony bez zadnego ale BTW żeby przesunąć płytkę potencjometru w przepływce trzeba powiększyć/zelipsować otwory. plytka zostala przeszczepiona z innej przeplywki. jak cos to mam na sprzedarz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ariu Zgłoś #66 Napisano 16 Maja 2010 plytka zostala przeszczepiona z innej przeplywki a pisałeś, że "zamowilem w aso ori przeplywke i wlasnie do mnie przyszla" i "przeplywka wymieniona",sondę masz nową za "260 zł" czy też przeszczepioną ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shu B3FAN Zgłoś #67 Napisano 16 Maja 2010 przeplywka i sonda jest nowa. nic przy nich nie grzebalem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ariu Zgłoś #68 Napisano 16 Maja 2010 przeplywka i sonda jest nowa w takim razie multimetr w dłoń (wystarczy nawet najtańszy) i sprawdzanie wg tego http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=27650&highlight=procedury+silnika. Digifant to w sumie proste sterowanie i musisz znaleźć co nie jest halo. pamiętasz o przekaźniku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shu B3FAN Zgłoś #69 Napisano 23 Czerwca 2010 czas na odswierzenie Passek juz smiga powiedzmy tak jak powinien z malym ale: u mnie powodem takich zachowan sie silnika byla sonda lambda. Passek w swoim czasie strasznie kopcil, dymil i palil olej przez co na sondzie utworzyl sie gruby nalot sadzy. uszczelniacze zaworow zostaly wymienione tylko jak wyczyscic sonde z tej sadzy? powchodzila ona w te rowki i nie ma jak tam sie dostac. pomoze cos zanurzenie jej na noc w np. benzynie ekstracyjnej czy jej zaszkodzi??? i jeszcze jest problem z hamowaniem silnikiem bo szarpie tak od 1500 obr/min i w dol ale to jest raczej wina poduszek pod silnikiem? chyba ze sie myle??? pozdraVWiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
walus501 Zgłoś #70 Napisano 24 Czerwca 2010 co do sondy to lepiej zainwestować 79 zł i kopić nowa ngk. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shu B3FAN Zgłoś #71 Napisano 25 Czerwca 2010 walus a powiedz mi gdzie można kupić nową sondę NGK za 79 zł.?? hehe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mickusio Zgłoś #72 Napisano 26 Czerwca 2010 chłopaki to i mnie teraz pasio wyrolował otóż przestał działac na benzynce, pompka paliwowa wymieniona, i teraz pompka cały czas pracuje. na zimnym nie odpale na benzynie na cieplym cos załapuje i gaśnie, podczas jazdy na benzyne przerzucam z gazu to zalapuje ale bardziej naciskam gaz to się dławi. na gazie sprawnie pracuje auto Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shu B3FAN Zgłoś #73 Napisano 26 Czerwca 2010 mickusio odepnij sonde i zobacz co sie bedzie dzialo. Mam takie pytanko: czy jezeli katalizator bedzie w srodku pusty (wypalony) to sonda moze zle odczytywac dane ze spalin? Tak mi mowili na warsztacie ale mam przeczucie ze chca mnie namowic na nowy katalizator prosze o konkretna odpowiedz! pozdraVWiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mickusio Zgłoś #74 Napisano 26 Czerwca 2010 Tomku nie możliwe, ja jeżdziłem z pustym katem i było w porządku,potem założyłem strumienice tą sonde tylko od dołu odłączyc mozna? czy w którym miejscu ona podłączona jest bo nie mam dojścia do kanału zeby iśc po kablu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #75 Napisano 26 Czerwca 2010 Mam takie pytanko: czy jezeli katalizator bedzie w srodku pusty (wypalony) to sonda moze zle odczytywac dane ze spalin? Tak mi mowili na warsztacie ale mam przeczucie ze chca mnie namowic na nowy katalizator prosze o konkretna odpowiedz! pozdraVWiam Sonda będzie działać poprawnie przy pustym katalizatorze. Co nie zmienia faktu, że katalizator powinien być sprawny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #76 Napisano 26 Czerwca 2010 na gazie sprawnie pracuje auto Pomierzyłbym napięcia przepływomierza,są podobne jak w potencjometrze przepustnicy, a konkretnie na których kablach to jest ładnie opisane w "procedurach 2E". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shu B3FAN Zgłoś #77 Napisano 26 Czerwca 2010 Wiec musze konkretnie posprawdzac kable sondy i wtyczki tak jak jest w "procedury w 2E" Wtyczka sondy jest pod przepustnica przymocowana na podstawce Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mickusio Zgłoś #78 Napisano 26 Czerwca 2010 to nie jest przypadkiem przykręcone do górnego mocowania tylnej poduszki silnika? szerokosc tak z 5 cm na oko? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toldek1 Zgłoś #79 Napisano 27 Czerwca 2010 Tak to wtyczka od sondy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mickusio Zgłoś #80 Napisano 3 Lipca 2010 to tak odpielem sonde i nic sie nie działo, tak jak było jest, przekaźnik od pompki paliwowej podmieniłem (nawet od sterownika też) i nic.. mierzyłem opornosc i nie zgadzala mi sie tylko we wtryskach co o tym myślicie? a i jeszcze jedno musze pare razy krecic kluczykiem na zapłon az pompka paliwa poda cisnienie duze i po chwili zalapuje i dalej gasnie co myslicie o wtryskach? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach