Skocz do zawartości
adam0707

Elektryczne szyby z b3 do b4

Rekomendowane odpowiedzi

drzwi kierowcy:

podmień miejscami szaro niebieski z brązowym i powinno pojawić się podświetlenie.. to samo w drzwiach przednich pasażera.

 

tył.. tył opisany niżej ;)

 

jak wszystko zrobisz to napisz dla potomnych prawidłowe rozwiązanie ;)

Edytowane przez Qdlik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję

Jutro rano przed pracą będę próbował zobaczymy co z tego wyjdzie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc tak udało mi się rozwiązać zagadkę jak podłączyć przyciski od B4 do instalacji od B3 trochę się z tym człowiek namęczył ale się udało, a więc do rzeczy:

Przednie drzwi lewe i prawe jest tak jak napisał qdlik wystarczy podmienić szaro niebieski kabel z brązowym i ładnie wszystko powinno działać, teraz przyciski z tyłu:

niebieski 5

szaro niebieski 1

brązowy 6

biało czerwony i szary bez zmian

Teraz największa zagadka przyciski w konsoli środkowej:

brązowy 1

biało niebieski 2

3 i 5 bez zmian

szaro niebieski 4

szary pod 6

biało zielony 8

7 bez zmian

 

Mam nadzieję że ten opis przyda się innym :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz największa zagadka przyciski w konsoli środkowej:

coś mnie zwiodły moje ruskie schematy, pewnie dlatego że pisane cyrylicą ;) zaraz wyedytuję mojego posta żeby nikogo nie wprowadzać w błąd ;)

dobrze że już wszystko działa ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Mnie też czeka rzeźba z silniczkami od B3 w B4. Sprawa wygląda następująco, mam bieda-szyby, wymontowuję przednie mechanizmy manualne i zastępuję je silniczkami. Teraz zaczynają się schody. Kupiłem dodatkowo przełącznik na deskę od tylnych szyb coby się nie bawić z boczkami. Pytanie jak najprościej to podłączyć? Rozumiem że w silniczkach sterowanie odbywa się przez zamianę + z -?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to nie masz wiazki? nie radze podpinac tego ze swoja wiazka. szyby ele składaja sie tez z modułu. i to dzieki nim szyba sie zatrzymuje w skrajnym połozeniu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem trochę i masz rację- zakupię sobie kompa od szyb za oszałamiające 60zł i tylko swoje kable pociągnę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Poczytałem trochę i masz rację- zakupię sobie kompa od szyb za oszałamiające 60zł i tylko swoje kable pociągnę.
To jest za dużo roboty. Lepiej poszukaj całą wiązkę razem z modułem komfortu.Na sprzedaż jest dużo b3 na części i łatwo znaleźć komplet.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To jest za dużo roboty. Lepiej poszukaj całą wiązkę razem z modułem komfortu.Na sprzedaż jest dużo b3 na części i łatwo znaleźć komplet.

 

Dzięki :) Właśnie zakupiłem komplet wiązka+moduł+przyciski(sprzedam je pewnie bo chcę zamontować tylko przednie szyby i pod przycisk od tylnych szyb na deskę rozdzielczą który już mam)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chcę zamontować tylko przednie szyby i pod przycisk od tylnych szyb na deskę rozdzielczą który już mam

nie będziesz miał automatycznej szyby kierowcy... będzie się tylko opuszczała automatycznie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie będziesz miał automatycznej szyby kierowcy... będzie się tylko opuszczała automatycznie...

 

Co rozumiesz przez automatyczną?

 

Nie chcę po prostu montować panelu od czterech szyb w drzwiach kierowcy. Mam duży panel i trzy pojedyncze przyciski, idzie to zmontować tak w opcji 2 w drzwiach kierowcy i 1 u pasażera?

Edytowane przez tymoch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co rozumiesz przez automatyczną?

Szyba kierowcy w b3 jedzie automatycznie na dół i do góry po można tak powiedzieć króciutkim przytrzymaniu przycisku. W pozostałych szybach automatyka działa tylko w dół, zamykać szybę już trzeba przytrzymując przełącznik..

 

Mam duży panel i trzy pojedyncze przyciski, idzie to zmontować tak w opcji 2 w drzwiach kierowcy i 1 u pasażera?

Takie coś:

https://www.google.pl/search?q=prze%C5%82%C4%85cznik+elektrycznych+szyb+passat+b3&client=firefox-a&hs=IoS&rls=org.mozilla:pl:official&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=72YkUp-VA8aN7QbOwYDoCg&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1366&bih=641#facrc=_&imgdii=_&imgrc=QK7orc_B4pSEVM%3A%3B-uJ4hgVuXi7YJM%3Bhttp%253A%252F%252Fimg14.allegroimg.pl%252Fphotos%252Foryginal%252F31%252F80%252F99%252F46%252F3180994691%3Bhttp%253A%252F%252Fallegro.pl%252Fpassat-b3-panel-wlacznik-przelaczniki-szyb-tanio-i3180994691.html%3B721%3B540

posiadasz?

Jeżeli tak to trochę źle trafiłeś.. Bo w b3 występowały też przełączniki w rączkach (częściej spotykane niż to co kupiłeś) tak jak w b4.. Troszkę inny wygląd mają te przełączniki w rączkach w b3 jak w b4 ale myślę że pokombinowałbyś i je jakoś wkomponował w swoją rączkę.. Ewentualnie możesz kupić przełączniki w rączkę od b4 i podpiąć je pod wiązkę od b3 (prawdopodobnie to rozwiązanie przejdzie ale musiałbym porównać schematy tych przełączników...)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Szyba kierowcy w b3 jedzie automatycznie na dół i do góry po można tak powiedzieć króciutkim przytrzymaniu przycisku. W pozostałych szybach automatyka działa tylko w dół, zamykać szybę już trzeba przytrzymując przełącznik..

 

 

Takie coś:

https://www.google.pl/search?q=prze%C5%82%C4%85cznik+elektrycznych+szyb+passat+b3&client=firefox-a&hs=IoS&rls=org.mozilla:pl:official&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=72YkUp-VA8aN7QbOwYDoCg&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1366&bih=641#facrc=_&imgdii=_&imgrc=QK7orc_B4pSEVM%3A%3B-uJ4hgVuXi7YJM%3Bhttp%253A%252F%252Fimg14.allegroimg.pl%252Fphotos%252Foryginal%252F31%252F80%252F99%252F46%252F3180994691%3Bhttp%253A%252F%252Fallegro.pl%252Fpassat-b3-panel-wlacznik-przelaczniki-szyb-tanio-i3180994691.html%3B721%3B540

posiadasz?

Jeżeli tak to trochę źle trafiłeś.. Bo w b3 występowały też przełączniki w rączkach (częściej spotykane niż to co kupiłeś) tak jak w b4.. Troszkę inny wygląd mają te przełączniki w rączkach w b3 jak w b4 ale myślę że pokombinowałbyś i je jakoś wkomponował w swoją rączkę.. Ewentualnie możesz kupić przełączniki w rączkę od b4 i podpiąć je pod wiązkę od b3 (prawdopodobnie to rozwiązanie przejdzie ale musiałbym porównać schematy tych przełączników...)

 

Tak, mam ten duży panel i trzy małe przełączniki od pozostałych szyb. na tym auto opuszczaniu i podnoszeniu mi nie zależy, a nie chcę pakować takiej wielkiej klawiatury w tapicerkę mając tylko przednie szyby w prądzie. Wykombinowałem więc że podepnę dwa pojedyncze obok siebie w lewych drzwiach i normalnie jeden w prawych, pytanie tylko czy te wszystkie przełączniki od szyb mają takie same podłączenia niezależnie od umiejscowienia. Na razie to i tak gdybanie, jak przyjdzie paczka koło środy to będę motał dalej już na żywo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pytanie tylko czy te wszystkie przełączniki od szyb mają takie same podłączenia niezależnie od umiejscowienia.

Tak, te małe przełączniki wszystkie są takie same. Jak Ci wszystko dojdzie to napisz, a ja napiszę Ci jak to zrobić żeby zadziałało z Twoim pomysłem i jakie przewody z wiązki możesz wyrzucić ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak, te małe przełączniki wszystkie są takie same. Jak Ci wszystko dojdzie to napisz, a ja napiszę Ci jak to zrobić żeby zadziałało z Twoim pomysłem i jakie przewody z wiązki możesz wyrzucić ;)

 

Ok. Odezwę się.

Edytowane przez tymoch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odzywam się. Wiązka i przełączniki przyszły, silniki od dawna czekają w kartoniku. A więc pytanie jak to podłączyć tak żeby nie montować tego panelu o rozmiarach lotniskowca, tylko polecieć na tych eleganckich pojedynczych przełącznikach? Aha i gdzie najlepiej umiejscowić moduł?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

będziesz wywalał niepotrzebne przewody czy tylko poizolujesz je i zostawisz? Moduł ma swoje miejsce pod kanapą..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zostawiam. Aha i jeszcze jedno. W robocie podłączyłem pod prostownik kompa- czerwony do czerwonego przed bezpiecznikiem a czarny do obu brązowych kabelków od masy. Przy klikaniu przyciskami nie pojawiało się napięcie na kostkach silniczków(mierzone multimetrem). W przełącznikach napięcie było. Coś źle podłączyłem czy całość zagada dopiero z silniczkami podpiętymi?

Edytowane przez tymoch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No więc tak.

Musisz odciąć wtyczkę od głównego panelu w drzwiach kierowcy. Przewody zielono biały i niebiesko biały nie będą Ci potrzebne - zaizoluj je dobrze. Odcinasz też wtyczki z kawałkiem przewodu (tak żeby Ci było dobrze połączyć wiązki). Wiązkę zaizoluj.

We wtyczkach 4 przewody są takie same więc łączysz je kolorami razem i potem do odciętej wiązki, też kolorami. Zostanie Ci po jednym przewodzie we wtyczce (zielony i niebieski). Jeden z tych przewodów łączysz z przewodem koloru białego wiązki w drzwiach kierowcy, drugi z zielono żółtym.

To chyba tyle.

Jak podpiąć wiązkę pod skrzynkę wiesz? nie zapomnij o przykręceniu masy pod kanapą..

 

Edit:

Zapomniałem.. Jeśli masz ori centralny to pod kanapą w b3 jest przewód od domykania szyb.. Nie wiem jak to jest w b4 ale jeżeli chcesz domykania szyb po kluczyku to musisz poszukać sygnału zamykania z zamka i podpiąć pod czerwono żółty przewód z czerwoną kostką przy module..

Edytowane przez Qdlik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No więc tak.

Musisz odciąć wtyczkę od głównego panelu w drzwiach kierowcy. Przewody zielono biały i niebiesko biały nie będą Ci potrzebne - zaizoluj je dobrze. Odcinasz też wtyczki z kawałkiem przewodu (tak żeby Ci było dobrze połączyć wiązki). Wiązkę zaizoluj.

We wtyczkach 4 przewody są takie same więc łączysz je kolorami razem i potem do odciętej wiązki, też kolorami. Zostanie Ci po jednym przewodzie we wtyczce (zielony i niebieski). Jeden z tych przewodów łączysz z przewodem koloru białego wiązki w drzwiach kierowcy, drugi z zielono żółtym.

To chyba tyle.

Jak podpiąć wiązkę pod skrzynkę wiesz? nie zapomnij o przykręceniu masy pod kanapą..

 

Edit:

Zapomniałem.. Jeśli masz ori centralny to pod kanapą w b3 jest przewód od domykania szyb.. Nie wiem jak to jest w b4 ale jeżeli chcesz domykania szyb po kluczyku to musisz poszukać sygnału zamykania z zamka i podpiąć pod czerwono żółty przewód z czerwoną kostką przy module..

 

Co do podpięcia się pod auto to mam jeszcze dwa pytania:

1. co to za czarny kabelek idzie z czerwonym+?

2. za co odpowiada brązowy kabelek odchodzący z wiązki przed prawymi drzwiami?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności