Skocz do zawartości

tymoch

  • Liczba zawartości

    28
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O tymoch

  • Urodziny 21.11.1990

Informacje osobiste

  • Imię
    Mateusz
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Wrocław

Samochód

  • Silnik
    B4 1.8 90KM (ABS)
  • Rok produkcji
    1996
  1. Dobra. Posiedziałem dziś nad tym problemem i już wiem co jest nie tak. Centralka szyb głupieje bo nie są podłączone silniki pod tylne szyby. Wygląda to zatem tak, że zaczyna domykać pierwszą tylną szybą, ale nie ma silnika więc nie zadziała krańcówka, więc domyka i domyka i domyka... aż się sygnał nie skończy. Jak przed domykaniem szyb, wcisnę przyciski zamykania tylnych szyb to całość hula ok- wychodzę włączam domykanie i wszystko jedzie do góry. Teraz pytanie czy da rade oszukać centralkę szyb tak, żeby od razu przy próbie domykania tylnych szyb załączały się odpowiadające im krańcówki? Może wystarczy zmostkować ze sobą odpowiednie styki we wtyczce centralki?
  2. Po kolei. Mam założonego Carprotect BX-10. Podpiąłem domykanie pod dodatkowy kanał otwierania klapy bagażnika(niewykorzystany). Myk jest taki że szyby jadą do góry dopiero po sekwencji zamknij- otwórz(trzymam 3s co uruchamia ten dodatkowy kanał) i dopiero jadą szyby. Wygląda to tak jak by wymagały sygnały że zamek się zamknął. Podpiąłem go w ten sposób bo jak miałem podpięte domykanie pod sygnał zamykający wychodzący z centralki Bx10 to domykanie załączało mi się przy włączaniu i wyłączaniu stacyjki. Edit: dobra, działa też niezależnie od zamykania ale muszę kilka razy spróbować i dopiero idzie. Słychać załączanie się przekaźników w module, ale szyby nie jadą. Szczerze mówiąc zgłupłem. Czy to może być kwestia niepodpiętych tylnych siłowników?
  3. Qudliku mam jeszcze pytanie. Zmodyfikowałem system podpinając domykanie pod dodatkowy kanał otwierania klapy- 3s. przytrzymuję otwieranie. Ogólnie działa miodzio, ale szyby mają humor pt. muszę zamknąć zamki i dopiero przytrzymać otwieranie(3s i przy okazji zamki się odryglowują), szyby jadą do góry, zamykam zamki(może być zaraz po ruszeniu szyb). Da radę odseparować szyby od zamknięcia zamka? Szyberdach domyka się niezależnie od kolejności zamknięcia zamków.
  4. Sukces! Ale łatwo nie było, więc po kolei: Nie można tego ustrojstwa podłączać pod zielony lub szary kabelek bo one odpowiadają za zamykanie/otwieranie kluczykiem czyli ryglują również dzyndzle w drzwiach. Jeśli podepnie się go w ten sposób całość głupieje i dzieją się rzeczy przedziwne. U mnie sterownik zamka podpięty jest pod czarno-czerwony kabel idący do pompki centralnego więc z tego kabla gwizdnąłem sygnał na brązowy kabel Unstera czyli wzbudzający przekaźnik 2. Zielony kabel z przekaźnika 2 puściłem na czerwono-żólty w centralce szyb odpowiadający za ich domykanie. Plus i masa podpięte w najbliższe plusy i minusy Pozostał ambaras związany z szyberdachem, cóż tą kwestię rozwiązałem po prostacku- pociągnąłem kabel z kostki przełącznika szyberdachu(niebieski kabelek- zamykający) i podpiąłem w obwód domykania szyb. Działa, ale co się nabiedziłem to ja dziękuję. Cała operacja utwierdziła mnie tylko w przekonaniu, że elektryki/elektroniki nie powinienem się ruszać bo tu bozia poskąpiła mi talentu Tym nie mniej dzięki Qudliku za poświęcony czas bo jak by nie było twoja rozpiska naprowadziła mnie na właściwe tory
  5. Aż się zarumieniłem ze wstydu Rozumiem że to ma znaczenie? jeśli tak to idę zaraz do garażu sprawdzić. EDIT: skoczyłem na dół sprawdzić i miałeś rację, jak wcześniej sprawdzałem działanie to miałem kicoły wystawione przez otwarte tylne drzwi. Teraz pozamykałem wszystko i podłączyłem czerwono-żółty kabelek pod szary kabelek zamykania- przytrzymałem kluczyk i voila! teraz tylko przekaźnik czasowy na jakieś 15s podpięty pod szary kabelek i domykanie będzie działać nawet z pilota. EDIT 2: Kolejne starcie. Jako że badziewny ze mnie elektryk, poproszę raz jeszcze o pomoc. Zakupiłem sobie takie cudo http://www.pliki.amt-alarmy.pl/AMT/UNSTER%20168.00.06%20-%20Instrukcja%20i%20Schemat.pdf , w celu wysterowania długiego sygnału na żółto-czerwony kabel idący od pompki w głąb auta. Jeśli dobrze kombinuję to sygnał biorę z szarego kabla (zamykanie) i podaję wydłużony plus na żółto-czerwony. Teraz kwestia jak to pożenić z instalacją w aucie, skąd wziąć plus itp. ?
  6. Wróciłem do tematu domykania szyb. Puszczam 12V na kabelek czerwono-żółty, cykają przekaźniki w module i... nic. Pytanie czy przyczyną mogą być zimne luty czy inne marce, kwietnie? Qdlik nie ukrywam że liczę tu na Twoje nieprzebrane zasoby wiedzy Passatowej
  7. Koniec teoretycznego pitu-pitu. Czas na konkrety. Zgodnie z obietnicą wrzucam wykresy z hamowni 1. Mieszalnik, BRC JUST Junior, zasilanie benzyną 2. Mieszalnik, BRC JUST Junior, zasilanie LPG 3. BLOS, zasilanie beznyną 4. BLOS, zasilanie LPG
  8. Po około miesiącu jeżdżenia, kilku trasach, mogę powiedzieć śmiało: MONTOWAĆ!! Skutków ubocznych żadnych, spalanie pozostało na tym samym poziomie, skład spalin odrobinę lepszy zwłaszcza pod obciążeniem. Przyspieszenie może jakoś dramatycznie się nie poprawiło, ale auto żwawiej i od razu reaguje na wciśnięcie pedału gazu. Przyspieszenie jest płynne przez cały zakres obrotów- jak dla mnie rewelacja. Dla mnie największym plusem jest ogromna poprawa elastyczności, wreszcie wyprzedzanie jest przyjemnością, a nie planowaniem bitwy o Ardeny. Często jeżdżę w góry i tu też zmiana zdecydowanie in plus jeśli chodzi o jazdę pod górę, zniknęła przypadłość II gen. czyli obroty spadają poniżej 2000 i auto słabnie jak astmatyk na maratonie. Tak więc reasumując- polecam montaż, na nowo pokochacie jazdę swoim Passerati Do końca miesiąca będę miał wydruki z hamowni i wrzucę je tutaj dla ciekawskich.
  9. Pacjent: Passat 1.8 ABS z trzyletnią instalacją II gen. BRC Just Junior. Regularnie serwisowany, nie żaden szrotwagen. Jak wszyscy wiemy silniki 1.8 ABS są wręcz stworzone do montażu instalacji LPG. Proste, niewysilone i trwałe. Najczęściej montowana, i słusznie, jest instalacja II generacji. Nie zamula jakoś strasznie silnika, jest prosta i tania. Do ideału jednak trochę jej brakuje. Główną wadą jest ospała reakcja na wciśnięcie pedału gazu, zwłaszcza poniżej 2000 obr/min. efekt porównywalny do turbodziury w doładowanych silnikach diesla. Stwierdziłem że winę za to ponosi opóźnienie generowane przez centralkę sterującą gazu i silniczek krokowy. Poszperałem trochę w sieci i okazało się, że nikt na poważnie nie sprawdził różnicy pomiędzy II generacją, a BLOS-em. Akurat szukałem tematu do pracy inżynierskiej i uznałem, że jest to świetna okazja do sprawdzenia, który system zasilania jest lepszy i jak duże są różnice w osiągach. W tej chwili mam już pomiary z hamowni z zamontowaną instalacją II gen. i dziś zamontowałem BLOS-a. W przyszłym tygodniu jadę na pomiar z zamontowanym BLOS-em. Pozbieram pomiary do kupy i przedstawię Wam pod dyskusję. Na tą chwilę po tylko kilku kilometrach z BLOS-em mogę powiedzieć tyle: REWELACJA!! najważniejszy efekt to brak "turbodziury" i ogólnie płynniejsza praca silnika. Z czasem okaże się jak to będzie dalej działać i jak zmieni się spalanie. Co do montażu: oryginalna rura dolotu pasuje średnicą pod BLOS-a, a odmę warto wyprowadzić przed BLOS-a żeby nie zassało nam przypadkiem gazu do wnętrza silnika i nie wybuchło. To na razie tyle, w razie pytań chętnie odpowiem.
  10. Ok. Dzięki, właśnie pod kanapą mam kostkę wpiętą w uchwyt i możliwe, jest ona od centralki. Sprawdzę i dam znać. EDIT: Zajrzałem i niestety nie ma nic wolnego do podpięcia, co więcej mam założony sterownik bx-10 od centralki i z tego co czytałem, trzeba założy” przekaźnik zwłoczny. Na szczęście taki przekaźnik załatwia sprawę szyberdachu i szyb za jednym zamachem.
  11. Sukcess!! A więc po kolei: 1. Podnośniki manualne z B3 da się przerobić na elektryczne przez usunięcie korbek i przykręcenie silnika, ale(!) wymaga to lekkiego rzeźbienia z zębami bo inaczej całość siedzi za ciasno i podczas jazdy przeciążeniówka zatrzymuje szybę. 2. NAJWAŻNIEJSZE dla miłośników rzeźby w brązie- manualne PODNOŚNIKI z B4 są NIEPRZERABIALNE!! 3. Generalnie operacja pod tytułem ori wiązka, przełączniki(te z wielkim panelem na drzwiach kierowcy), podnośniki manualne do przeróbki i silniczki z B3, da się zamontować do B4 i działa ok. Ale ilość rzeźbogodzin jest absurdalna. Zdecydowanie lepiej kupić gotowe podnośniki elektryczne. Jeszcze raz wielkie dzięki Qdlik`u za porady! Na koniec kilka pytań: 1. Czy to normalne że gdy wcisnę przyciski lewy i prawy to szyby nie idą jednocześnie tylko najpierw jedna a potem druga? 2. Czy w prawej szybie też jest opcja "raz klikam i jedzie do góry" ? bo w dół to działa 3. Z którym kabelkiem w pompce centralki połączyć kabelek od odmykania?
  12. Podłączyłem na początku samą elektrykę i wszystko łącznie z podświetleniem działało jak ta lala. A że apetyt rośnie w miarę jedzenia to chyba zamontuję ten czteroprzełącznikowy lotniskowiec, bo na wiosnę razem z klimą wjadą też szyby w prądzie na tył. W każdym razie ogromne dzięki Qdlik`u za porady, jeśli kiedyś będę w okolicach, masz u mnie piwko!
  13. Pierwsze starcie 1:1 Udało się położyć i sprawdzić instalację oraz silniki- wszystko hula ja ta lala. Natomiast okazało się, że mechanizmy podnoszenia, owszem są kompatybilne między man/elektr., ale w B3. W B4 są niekompatybilne chyba, że ktoś jest gotowy na GRUBĄ rzeźbę. Na szczęście manualne podnośniki do B3 wyhaczyłem za 20zł szt. i po przyszłym weekendzie zaczynam drugie starcie
  14. Czyli moje niepowodzenie w testowaniu modułu było spowodowane niepodłączeniem czarnego kabelka razem z czerwonym do "+" prostownika? Cierpliwość mnicha, dzięki man! jutro po pracy starcie z montażem nr.1
  15. Co do podpięcia się pod auto to mam jeszcze dwa pytania: 1. co to za czarny kabelek idzie z czerwonym+? 2. za co odpowiada brązowy kabelek odchodzący z wiązki przed prawymi drzwiami?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności