sision Zgłoś #1 Napisano 17 Lutego 2010 Chodzą mi po głowie od jakiegoś czasu, ostatnio kolega kyko kupił do siebie i temat znów wrócił. Mam kilka pytań w związku z nimi. Szukałem na forum, wyszło kilka tematów, ale nie ma tam wszystkiego, czego szukam. Poza tym nie było żadnego tematu dotyczącego ścisle tego elementu wyposażenia. Przede wszystkim prosiłbym o zdjęcia pasów, jak to wygląda w aucie, bo większość zdjęć jest zrobiona na podłodze A ja z takimi pasami nie miałem styczności , więc nie do końca rozumiem działanie takich pasów. Co jak się zapina itd. Jakie są różnice w plastikach? Przednie słupki są inne i środkowe? czy jeszcze coś? ma ktoś zdjęcia tych elementów na aucie? najlepiej z B4, bo w B3 chyba był inny kształt plastików... W jednym ze znalezionych tematów przeczytałem, że znalezienie sprawnych pasów jest bardzo trudne, a od strony kierowcy już w ogóle. A nowy zestaw w serwisie kosztuje 4000zł. Prawda to? czy te pasy tak drogie? czy są awaryjne? Na vwzone były ostatnio kompletne z B3 ze wszystkimi plastikami (ponoć sprawne) za 150zł. Z góry dzięki za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paradoks Zgłoś #2 Napisano 17 Lutego 2010 Osobiście nie mam taki pasów ale widziałem aukcje na alledrogo. Wiązka od tego wszystkiego jest dwa razy wieksza niż wiazka od elektrycznych szyb. Tak jak mówisz plastyk od słupka jest inny bo przychodzi tam prowadnica po ktorej jeździ uchwyt z pasem ktory się od niego odpina a następnie zapina w standardowym miejscu( jak się myle to prosze mnie poprawić ) Co do ceny to bardzo realne z racji tego, że takie pasy były tylko w wersjach USA i jeśli ktoś je sprzedaje to zazwyczaj sie ceni bo to rarytas no chyba ze nie sa sprawne to wtedy sprzedają je taniej. Co do ceny w ASO to bardzo realna o ile w ogóle byliby je w stanie ściągnąć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Polak Zgłoś #3 Napisano 17 Lutego 2010 Szukaj w US http://cgi.ebay.com/ebaymotors/95-97-VW-PASSAT-PASSENGER-FRONT-SEATBELT-ASSEMBLY-B4_W0QQitemZ150119675727QQcmdZViewItemQQptZMotors_Car_Truck_Parts_Accessories?hash=item22f3d4774f na szybkiego znaleziona aukcja wiadomo ze trzeba wiazke szyny itp. Zaplacisz za przesyłke tylko, cla nie ma na uzywane czesci i malej wartosci to sie nie zainteresuja z urzedu celnego. Działa to tak że jak wsiadasz to pas jest tak jakby zapiety tyle ze mocowanie te które w europie jest przy glowie jest mniej wiecej na polowie słupka wiec mozna wsiąść i wtedy te mocowanie jedzie mniej wiecej w miejsce gdzie w europie jest. Nie wiem jak to sie uruchamia. Pozdro! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sision Zgłoś #4 Napisano 17 Lutego 2010 Z Waszego opisu mniej więcej rozumiem, ale chciałbym to na zdjęciach zobaczyć. Poza tym głównie mówimy o tej części idącej przez ramię, a ta na biodrach? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kris_2000 Zgłoś #5 Napisano 17 Lutego 2010 Poza tym głównie mówimy o tej części idącej przez ramię, a ta na biodrach? To jest tak: Masz "rolkę" pasa ta co się zwija po prawej i ja się zapina w element ruchomy który jeździ po przednim słupku i słupku który jest za tobą, na biodra jest oddzielny pas który zapina się tam gdzie standardowe pasy w EU a on jest przymocowany po przeciwnej stronie fotela, wszystko uruchamia się kiedy zamykasz drzwi bo czujnik jest w zamku, czyli w komplecie musisz mieć: *prowadnice na słupki *oczywiście plastiki *wiązka *zamki *pasy "na biodra" *pasy do prowadnic i z nimi są połączone zapinki do pasów "na biodra" Sam się nad tym zastanawiałem ale nie wiem czy podpasują plastiki i prowadnice z B3 do B4 bo w B4 nie spotkałem takich pasów. To tyle z moich wypocin. Mam nadzieję że pomogłem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sision Zgłoś #6 Napisano 17 Lutego 2010 Hmmm... strasznie to namotane. Chyba muszę zobaczyć na żywo, jak to działa. Bo na na razie jak to wszystko czytam, zastanawiam się, czy chce mi się w to bawić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kris_2000 Zgłoś #7 Napisano 17 Lutego 2010 Tutaj zapożyczone foto z innego tematu. Może ci to rozjaśni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Polak Zgłoś #8 Napisano 17 Lutego 2010 obejrzyj se filmik tam są tez inne to poklikaj, pooglądaj i będziesz wiedział jak to działa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
brywer48 Zgłoś #9 Napisano 17 Lutego 2010 Witam. Posiadam taki wynalazek w swoim B3. Jak jest sprawny to jest super sprawa. Moim zdaniem zamontowanie automatycznych pasów w samochodzie do tego nie przystosowanym to bardzo duże wyzwanie. W moim Pasku są dwa oddzielne silniczki pasów dla kierowcy i pasażera ale cała elektryka dla nich jest wspólna. Silniczki znajdują się w środkowych słupkach i poprzez ( nazwę to po swojemu nie jestem mechanikiem) ślimak zazębiający się z kołem stożkowym na który to stożek nawija się lub zwija linka stalowa. Na końcu tej linki jest uchwyt do zaczepienia pasów. W podłodze czy progach z mechanicznych rzeczy nic nie zauważyłem. Elektryka jest dość zawiła bo jest sporo włączników,wyłączników i coś tym wszystkim steruje. Jak to działa: - wkładasz kluczyk do stacyjki (drzwi otwarte) pasy stoją, zamykasz drzwi . pasy się zamykają. - wkładasz kluczyk do stacyjki (drzwi zamknięte) pasy się zamykają - wysadzasz pasażera na postoju (silnik chodzi) otwierają się tylko jego pasy a kierowcy są zapięte. Są jeszcze pasy biodrowe zapinane mechanicznie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sision Zgłoś #10 Napisano 17 Lutego 2010 Oj, coraz bardziej zaczynam odchodzić od tego pomysłu, skoro tyle z tym roboty... Ale jeszcze zobaczymy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kris_2000 Zgłoś #11 Napisano 17 Lutego 2010 - wysadzasz pasażera na postoju (silnik chodzi) otwierają się tylko jego pasy Ponieważ włączniki do pasów są w zamkach i oddzielnie sterują pasami kierowcy i pasażera Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #12 Napisano 18 Lutego 2010 (edytowane) Miałem wywaliłem - obijasz nogi bo muszą być odboje w razie gdybyś biodrowego nie zapiął - automatycznie nie masz schowków i bezpieczniki w innym miejscu - pada zębatka w silniku 7 nie osiągalna poprawiam cenę pas kierowcy w serwisie 6,230,00 zł - wyrabia się prowadnica i pas się zacina - i tak trzeba zapiąć pas biodrowy który uciska bardziej jak standartowy i informacja - panowie niebiescy wiedzą o pasie biodrowym jak go nie zapniesz to mandacik POLAK ten link co zapodałeś to do normalnego pasa z napinaczem pirotechnicznym czytać nie umiesz Edytowane 13 Marca 2010 przez JACU6X6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koxi30 Zgłoś #13 Napisano 18 Lutego 2010 Po polsku może tak, a po nie naszemu chyba lipa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #14 Napisano 13 Marca 2010 Dziś wydarłem całą elektrykę 3 godzinki zeszło ale stwierdziłem że połączona jest nawet z centralnym i ma 4 sterowniko-przekaźniki. Nie dziwię się że na szrotach nie bawią się z wyciąganiem, do szczęścia brak oczywiście sprawnego lewego pasa, samych pasów i pasów biodrowych. Całość oczywiście do wzięcia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Polak Zgłoś #15 Napisano 13 Marca 2010 US Spec 1991 405 Mi16 automatic seatbelts "Amerykańska specyfikacja 1991 (rok) 405 mi16 (silnik peugeota) automatyczne "pasy bezpieczeństwa" ja tak to tłumaczę. Pokazane jest jak sie zapinają- jeżdżą po prowadnicach tak samo jak w passacie z podobnymi pasami więc nie wiem o co chodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #16 Napisano 13 Marca 2010 Na tej yebayovey aukcji pokazany jest napinacz pirotechniczny o to nam chodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kyko passat b3 Zgłoś #17 Napisano 13 Marca 2010 poszlo PW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Polak Zgłoś #18 Napisano 14 Marca 2010 A racja. To tak na szybkiego dałem i się zamotałem. Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach