Skocz do zawartości
sision

Pasy bezpieczeństwa z wersji USA

Rekomendowane odpowiedzi

Chodzą mi po głowie od jakiegoś czasu, ostatnio kolega kyko kupił do siebie i temat znów wrócił. Mam kilka pytań w związku z nimi. Szukałem na forum, wyszło kilka tematów, ale nie ma tam wszystkiego, czego szukam. Poza tym nie było żadnego tematu dotyczącego ścisle tego elementu wyposażenia.

 

Przede wszystkim prosiłbym o zdjęcia pasów, jak to wygląda w aucie, bo większość zdjęć jest zrobiona na podłodze :D A ja z takimi pasami nie miałem styczności , więc nie do końca rozumiem działanie takich pasów. Co jak się zapina itd.

 

Jakie są różnice w plastikach? Przednie słupki są inne i środkowe? czy jeszcze coś? ma ktoś zdjęcia tych elementów na aucie? najlepiej z B4, bo w B3 chyba był inny kształt plastików...

 

W jednym ze znalezionych tematów przeczytałem, że znalezienie sprawnych pasów jest bardzo trudne, a od strony kierowcy już w ogóle. A nowy zestaw w serwisie kosztuje 4000zł. Prawda to? czy te pasy tak drogie? czy są awaryjne? Na vwzone były ostatnio kompletne z B3 ze wszystkimi plastikami (ponoć sprawne) za 150zł.

 

Z góry dzięki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Osobiście nie mam taki pasów ale widziałem aukcje na alledrogo. Wiązka od tego wszystkiego jest dwa razy wieksza niż wiazka od elektrycznych szyb.

Tak jak mówisz plastyk od słupka jest inny bo przychodzi tam prowadnica po ktorej jeździ uchwyt z pasem ktory się od niego odpina a następnie zapina w standardowym miejscu( jak się myle to prosze mnie poprawić )

Co do ceny to bardzo realne z racji tego, że takie pasy były tylko w wersjach USA i jeśli ktoś je sprzedaje to zazwyczaj sie ceni bo to rarytas no chyba ze nie sa sprawne to wtedy sprzedają je taniej. Co do ceny w ASO to bardzo realna o ile w ogóle byliby je w stanie ściągnąć;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szukaj w US http://cgi.ebay.com/ebaymotors/95-97-VW-PASSAT-PASSENGER-FRONT-SEATBELT-ASSEMBLY-B4_W0QQitemZ150119675727QQcmdZViewItemQQptZMotors_Car_Truck_Parts_Accessories?hash=item22f3d4774f na szybkiego znaleziona aukcja wiadomo ze trzeba wiazke szyny itp. Zaplacisz za przesyłke tylko, cla nie ma na uzywane czesci i malej wartosci to sie nie zainteresuja z urzedu celnego. Działa to tak że jak wsiadasz to pas jest tak jakby zapiety tyle ze mocowanie te które w europie jest przy glowie jest mniej wiecej na polowie słupka wiec mozna wsiąść i wtedy te mocowanie jedzie mniej wiecej w miejsce gdzie w europie jest. Nie wiem jak to sie uruchamia.

Pozdro!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z Waszego opisu mniej więcej rozumiem, ale chciałbym to na zdjęciach zobaczyć. Poza tym głównie mówimy o tej części idącej przez ramię, a ta na biodrach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Poza tym głównie mówimy o tej części idącej przez ramię, a ta na biodrach?

 

To jest tak:

Masz "rolkę" pasa ta co się zwija po prawej i ja się zapina w element ruchomy który jeździ po przednim słupku i słupku który jest za tobą, na biodra jest oddzielny pas który zapina się tam gdzie standardowe pasy w EU a on jest przymocowany po przeciwnej stronie fotela, wszystko uruchamia się kiedy zamykasz drzwi bo czujnik jest w zamku, czyli w komplecie musisz mieć:

*prowadnice na słupki

*oczywiście plastiki

*wiązka

*zamki

*pasy "na biodra"

*pasy do prowadnic i z nimi są połączone zapinki do pasów "na biodra"

 

Sam się nad tym zastanawiałem ale nie wiem czy podpasują plastiki i prowadnice z B3 do B4 bo w B4 nie spotkałem takich pasów.

To tyle z moich wypocin. Mam nadzieję że pomogłem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... strasznie to namotane. Chyba muszę zobaczyć na żywo, jak to działa. Bo na na razie jak to wszystko czytam, zastanawiam się, czy chce mi się w to bawić :cool:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

beltsa.jpg

 

Tutaj zapożyczone foto z innego tematu. Może ci to rozjaśni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
obejrzyj se filmik tam są tez inne to poklikaj, pooglądaj i będziesz wiedział jak to działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Posiadam taki wynalazek w swoim B3. Jak jest sprawny to jest super sprawa. Moim zdaniem zamontowanie automatycznych pasów w samochodzie do tego nie przystosowanym to bardzo duże wyzwanie.

W moim Pasku są dwa oddzielne silniczki pasów dla kierowcy i pasażera ale cała elektryka dla nich jest wspólna. Silniczki znajdują się w środkowych słupkach i poprzez ( nazwę to po swojemu nie jestem mechanikiem) ślimak zazębiający się z kołem stożkowym na który to stożek nawija się lub zwija linka stalowa. Na końcu

tej linki jest uchwyt do zaczepienia pasów.

W podłodze czy progach z mechanicznych rzeczy nic nie zauważyłem.

Elektryka jest dość zawiła bo jest sporo włączników,wyłączników i coś tym wszystkim steruje.

Jak to działa:

- wkładasz kluczyk do stacyjki (drzwi otwarte) pasy stoją, zamykasz drzwi . pasy się zamykają.

- wkładasz kluczyk do stacyjki (drzwi zamknięte) pasy się zamykają

- wysadzasz pasażera na postoju (silnik chodzi) otwierają się tylko jego pasy

a kierowcy są zapięte.

Są jeszcze pasy biodrowe zapinane mechanicznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oj, coraz bardziej zaczynam odchodzić od tego pomysłu, skoro tyle z tym roboty... Ale jeszcze zobaczymy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
- wysadzasz pasażera na postoju (silnik chodzi) otwierają się tylko jego pasy

Ponieważ włączniki do pasów są w zamkach i oddzielnie sterują pasami kierowcy i pasażera

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem wywaliłem

- obijasz nogi bo muszą być odboje w razie gdybyś biodrowego nie zapiął - automatycznie nie masz schowków i bezpieczniki w innym miejscu

- pada zębatka w silniku 7 nie osiągalna poprawiam cenę pas kierowcy w serwisie 6,230,00 zł

- wyrabia się prowadnica i pas się zacina

- i tak trzeba zapiąć pas biodrowy który uciska bardziej jak standartowy

 

i informacja - panowie niebiescy wiedzą o pasie biodrowym jak go nie zapniesz to mandacik

 

 

POLAK ten link co zapodałeś to do normalnego pasa z napinaczem pirotechnicznym czytać nie umiesz :D

Edytowane przez JACU6X6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po polsku może tak, a po nie naszemu chyba lipa ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś wydarłem całą elektrykę 3 godzinki zeszło ale stwierdziłem że połączona jest nawet z centralnym i ma 4 sterowniko-przekaźniki.

 

ba5751e8e828c6ecmed.jpg

 

6cb731906537c6a5med.jpg

 

Nie dziwię się że na szrotach nie bawią się z wyciąganiem, do szczęścia brak oczywiście sprawnego lewego pasa, samych pasów i pasów biodrowych. Całość oczywiście do wzięcia :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

US Spec 1991 405 Mi16 automatic seatbelts "Amerykańska specyfikacja 1991 (rok) 405 mi16 (silnik peugeota) automatyczne "pasy bezpieczeństwa" ja tak to tłumaczę. Pokazane jest jak sie zapinają- jeżdżą po prowadnicach tak samo jak w passacie z podobnymi pasami więc nie wiem o co chodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na tej yebayovey aukcji pokazany jest napinacz pirotechniczny o to nam chodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A racja. To tak na szybkiego dałem i się zamotałem.

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności