Skocz do zawartości

brywer48

  • Liczba zawartości

    12
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O brywer48

  • Urodziny 12.10.1948

Informacje osobiste

  • Imię
    Grzegorz
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Wieruszówe

Samochód

  • Generacja
    Nie passat
  • Silnik
    B3 2.0 136KM (9A)
  • Rok produkcji
    1991
  1. Dziękuję koledze za szybką odpowiedz. Wszystko teraz jest jasne. Pozdrawiam.
  2. Koledzy, proszę o pomoc w wyjaśnieniu pewnego elementu pracy szyberdachu. Po naprawie szyberdachu ( wymiana kółeczek na większe w tzw. koniku) i zamontowaniu go do samochodu prawie wszystko działa ok. oprócz jednego elementu. Mianowicie podczas uchylania do góry blachy szyberdachu nie podnosi się równocześnie tapicerka tej blachy. Co jest powodem tej sytuacji.
  3. Gorące podziękowania za super szybką odpowiedz koledze monterowi. Pozdrawiam.
  4. Witam. Mam taki problem. Do takiej chłodnicy jak na zdjęciu kolegi bobasspr mam zamontowany filtr oleju skrzyni automatycznej. Z pod tego filtra mam wyciek oleju. Mechanicy w mojej obecności próbowali ten filtr odkręcić ale jest tak zapieczony, że tylko go niszcząc mogą go wymontować. Nie można odczytać symbolu tego filtra. I tu moje pytanie. Może ktoś z kolegów zna typ tego filtra i sposób jego odkręcenia. Muszę nadmienić, że byłem w dwóch serwisach VW i byli zdziwieni widząc. że mam w tym miejscu zamontowane takie "ustrojstwo". Proszę o informację na w/w temat.
  5. Witam. Posiadam taki wynalazek w swoim B3. Jak jest sprawny to jest super sprawa. Moim zdaniem zamontowanie automatycznych pasów w samochodzie do tego nie przystosowanym to bardzo duże wyzwanie. W moim Pasku są dwa oddzielne silniczki pasów dla kierowcy i pasażera ale cała elektryka dla nich jest wspólna. Silniczki znajdują się w środkowych słupkach i poprzez ( nazwę to po swojemu nie jestem mechanikiem) ślimak zazębiający się z kołem stożkowym na który to stożek nawija się lub zwija linka stalowa. Na końcu tej linki jest uchwyt do zaczepienia pasów. W podłodze czy progach z mechanicznych rzeczy nic nie zauważyłem. Elektryka jest dość zawiła bo jest sporo włączników,wyłączników i coś tym wszystkim steruje. Jak to działa: - wkładasz kluczyk do stacyjki (drzwi otwarte) pasy stoją, zamykasz drzwi . pasy się zamykają. - wkładasz kluczyk do stacyjki (drzwi zamknięte) pasy się zamykają - wysadzasz pasażera na postoju (silnik chodzi) otwierają się tylko jego pasy a kierowcy są zapięte. Są jeszcze pasy biodrowe zapinane mechanicznie.
  6. Nie jestem fachowcem od automatów chociaż jeżdżę nimi od kilkunastu lat. Obecnie mam taki samochód jak Ty z rocznika 1991. Miałem podobny problem, że skrzynia szczególnie jak była zimna pracowała na jednym biegu. Nie zdecydowałem się na pojechanie do jakiegoś fachowca po informacjach jakie przeczytałem o nich na różnych forach. Jasne, że jak jest jakieś uszkodzenie w środku skrzyni to trzeba się z nimi przeprosić. Ale do rzeczy: Piszesz, że masz olej w skrzyni ale to mało. Olej musi być wymieniany co 60 tyś. km. wraz z filtrem (można to zrobić samemu) W moim przypadku, podobnym do Twojego, pomogło przeczyszczenie wszystkich styków elektrycznych jak i masy dochodzących do skrzyni. Jednocześnie w trakcie w/w prac wymieniłem szczotki w alternatorze by zwiększyć napięcie wychodzące z niego. Jedna z tych napraw pomogła, skrzynia pracuje prawidłowo. Spróbuj to nic nie kosztuje a może sie okazać, że masz taki sam problem.
  7. . Nie zaglądałem na forum bo przeglądałem Twoje materiały. Sporo lektury. Jeszcze raz dziękuję za poświęcenie mi tyle czasu. POZDRAWIAM
  8. Dzięki waszym informacjom wiem o wiele więcej i będę wprowadzał to do mego paska. Ale - jeden problem rozwiązany a drugi powstał: - czujnik temperatury i jego wtyczka z której muszę wylutowac ten trefny przewód w kolorze czerwono-żółtym i wlutować tak jak jest w Waszych samochodach fioletowo - czarny może być wlutowany do wtyczki bez różnicy w które miejsce. Chyba zagmatwałem ale dom taki przykład: Czujnik tak jest wkręcony do bloku, że garbik na czujniku skierowany ku górze: Stojąc przed samochodem, to od mojej strony powinien być jako pierwszy fioletowo- czarny czy brązowo-biały. Może macie koledzy schemat elektryczny silnika 9A lub gdzie go szukać ? Byłem na rosyjskiej stronie, ale nieponimaju. Mam książkę o Passacie ale bez opisu silnika 9A POZDRAWIAM JACU6X6 - bym przeoczył Ci odpowiedzieć: Wtyczki mam ok. tylko przewody w nich pomieszane.
  9. Dzięki za odpowiedz. Widzę że mamy takie same Paski nawet ten sam rocznik. Mój jest w wersji amerykańskiej w automacie z tymi wszystkimi ich wynalazkami. Upewniła mnie Twoja informacja o tym, że gdzieś mi w kablach namieszano. Piszę na gorąco po przeczytaniu postu kolegi Adama 211 a o efektach tych wiadomości poinformuję na forum jak to zastosuję.
  10. Byłem w marcu br. na badaniu komputerowym i pokazało błąd czujnika temperatury. Do dzisiaj wymieniłem 3 szt. tych czujników ( bosch - 0280130040 ) i w dalszym ciągu komp. odczytuje błąd czujnika temperatury. W związku z tym mam takie przypuszczenia, że mam podmienione przewody do tego czujnika, tym bardziej jak w jednym z postów przeczytałem o innych kolorach przewodów dochodzących do tego czujnika w silniku 9A. Może się uparłem na te kolory przewodów ale na chłopski rozum w samochodzie z tego samego rocznika przewody moim zdaniem powinny być takie same. Nadmieniam, że jeden z przewodów ( fioletowo-czarny) jest nie podpięty a po jego długości można by go podłączyć do: - czujnik temperatury ( dwu pinowy do kompa i sondy ) - silnika krokowego - wtryskiwacza rozruchowego Jak w pierwszym poście napisałem z tego powodu interesuje mnie rozpiska jakie przewody ( kolory ) dochodzą do w/w urządzeń. Dzięki za informacje.
  11. Dziękuję za odpowiedz. Proszę o jeszcze. Opiszę w skrócie. W którymś z warsztatów bez mojej wiedzy a tym bardziej zgody pozamieniano mi kolory przewodów do poszczególnych czujników. Zorientowałem się jak znalazłem nigdzie nie wpięty kabel koloru fioletowo-czarny. W jednym z postów na forum przeczytałem, że ten kolor kabla powinien być wpięty do czujnika temperatury do kompa i sondy ale ja tam mam inne kolory: Jeden koloru biało-brązowy a drugi czerwono-żółty. Aby się upewnić poruszyłem ten temat na forum. I tu moja prośba. Jakie kolory przewodów powinny dochodzić do tych czujników i jakie zadanie jest tych czujników. 1. Czujnik z dwoma pinami (lokalizacja) prawy bok silnika koło aparatu zapłonowego. 2. Czujnik z jednym pinem ( lokalizacja) z tyłu silnika na wysokości aparatu zapłonowego. 3. Czujnik z jednym pinem ( lokalizacja ) z przodu silnika pod korkiem wlewu oleju. 4. Jakie kolory przewodów dochodzą do silnika krokowego. 5. Jakie kolory przewodów dochodzą do wtryskiwacza rozruchowego (ssanie) Jakie zadanie poszczególnych czujników kolega JACU6X6 mi napisał - dzięki. Ale jakie kolory przewodów do tego czujnika od kompa i sondy powinny dochodzić? Podpowiedzcie mi posiadacze silnika 9 A. Co miałem na myśli pisząc iż mi szwankuje na wolnych obrotach - niestabilne obroty biegu jałowego ale tylko na benzynie od 800 do 1500 Z góry dziękuje za udzielenie informacji.
  12. Witam wszystkich. To mój pierwszy post - proszę o wyrozumiałość. Sprawa dotyczy passata z silnikiem 9A 2.0 16 V z roku 1991. Od ok. 2 lat mam zamontowany gaz. Przez ten okres kilkanaście razy byłem na regulacjach u gazowników, mechaników, elektryków i w dalszym ciągu samochód na wolnych obrotach szwankuje. Przeczytałem na forum wszystko na ten temat i postanowiłem wykorzystując te wiadomości samemu to naprawić. Po dokładnych oględzinach stwierdziłem, że mam podmienione kolory przewodów do poszczególnych czujników. I tu moja prośba. Jakie kolory przewodów powinny dochodzić do tych czujników i jakie zadanie jest tych czujników. 1. Czujnik z dwoma pinami (lokalizacja) prawy bok silnika koło aparatu zapłonowego. 2. Czujnik z jednym pinem ( lokalizacja) z tyłu silnika na wysokości aparatu zapłonowego. 3. Czujnik z jednym pinem ( lokalizacja ) z przodu silnika pod korkiem wlewu oleju. 4. Jakie kolory przewodów dochodzą do silnika krokowego. 5. Jakie kolory przewodów dochodzą do wtryskiwacza rozruchowego ( ssanie ). Z góry dziękuję.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności