stasiu22 Zgłoś #1 Napisano 15 Lutego 2010 Koledzy mam taki maly problem na zimnym silniku jak odpalam rano to słysze popiskiwanie z pod maski jak sie rozgrzeje to tego nie ma, dodoam ze paski napinacze i rozrząd wymieniałem 25tyś temu a takze napinacz do paska alternatora sprzegiełko alternatora również i nie moge dojść co to może byc ale dodam ze przy max skreconych kołach słychac wspomaganie takie grzechotanie ale chyba to nie ma nic wspolnego doradzcie jak sprawdzic i dojsc co to moze byc z góry dzieki:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zbyszko8406 Zgłoś #2 Napisano 15 Lutego 2010 jesteś pewien że to nie pasek od alternatora ? może wystarczy go podciągnąć to że wymieniany nie znaczy że nie może piszczeć ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stasiu22 Zgłoś #3 Napisano 15 Lutego 2010 jesteś pewien że to nie pasek od alternatora ? może wystarczy go podciągnąć to że wymieniany nie znaczy że nie może piszczeć ... Kolego paska od alternatora nie da sie naciągnąć ponieważ jest tam napinacz który sam naciąga!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Starwarrior Zgłoś #4 Napisano 15 Lutego 2010 u mnie też piszczało zanim się rozgrzał, okazało się że padł napinacz paska sprężarki od klimy.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zbyszko8406 Zgłoś #5 Napisano 15 Lutego 2010 Cytat:Napisał Zbyszko8406 Zobacz post jesteś pewien że to nie pasek od alternatora ? może wystarczy go podciągnąć to że wymieniany nie znaczy że nie może piszczeć ... Kolego paska od alternatora nie da sie naciągnąć ponieważ jest tam napinacz który sam naciąga!!! fakt Przyznaję rację ...a nie idzie ręką sprawdzić czy napinacz ...napina ten pasek ? tylko że nie wiadomo czy to dokładnie on jest przyczyną ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stasiu22 Zgłoś #6 Napisano 15 Lutego 2010 fakt Przyznaję rację ...a nie idzie ręką sprawdzić czy napinacz ...napina ten pasek ? tylko że nie wiadomo czy to dokładnie on jest przyczyną ... Kolego naciaga ten pasek bo juz tak ogólnie sprawdzalem i tn napinacz był wymieniany z rozrządew wiec mi sie nie wydaje zeby to był on odgłos tak jakby odchodził od pompy wspomagania ale wiadomo jak z tym popiskiwaniem nigdy nie wiadomo skąd a nie mam pojecia jak to sprawdzic:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #7 Napisano 16 Lutego 2010 Kolego a to nie jest przypadkiem pasek od klimy ? Na zimnym nieraz tak robi się, ale nie długo. Wystarczy kilka minut i przestaje...więc może to ten pasek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rustin Zgłoś #8 Napisano 16 Lutego 2010 Najprostszy sposób na sprwdzenie czy to pasek jeszcze w obecnych warunkach to posypanie śniegiem.Weź sobie garść śniegu i syp po trochu na każdy widoczny pasek jak to on to na chwile ucichnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartszatki Zgłoś #9 Napisano 16 Lutego 2010 a to przypadkiem nie łożyska alternatora ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rustin Zgłoś #10 Napisano 16 Lutego 2010 tak można gdybać ze wszystkim,trzeba sprawdzać najlepiej zacząć od najprostszych sposobów chociażby takich jak podałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krembul Zgłoś #11 Napisano 17 Lutego 2010 Kolego Stasiu22, Przerabiałem już ten sam problem co Ty. Przyczynę prawdopodobnie zlokalizowałem. :-) Prawdopodobnie oznacza że delikatne popiskiwanie nadal występuje przez około minutę od uruchomienia "na zimnym". W/g mojego zaprzyjaźnionego mechanika popiskuje pasek wielorowkowy (po psiknięciu WD40 przestaje). Inne rzeczy na 99,9% wyeliminowałem. Rozrząd wymieniony kilka tyś temu (wszystkie części z ASO), napinacz paska wielorowkowego wymieniony (INA- czyli taki jak wkłada fabryka), paski klimy i wielorowkowy wymieniony (oryginały z ASO). Wszystkie rolki chodzą bez najmniejszych oporów i szumów. W zeszłym roku wymieniłem też sprzęgiełko alternatora. Jest to jedyna nieoryginalna część w tym zestawie. Chodzi cicho i bez oporów ale to właśnie tu upatruje przyczyny piszczenia. Może minimalna różnica w pasowaniu paska? Minimalnie przesunięte rowki względem płaszczyzny obracającego się paska? Nie wiem. Piszczenie nasila się przy zwiększaniu obciążenia alternatora (jak na przykład świece żarowe się włączają, włączy się światła albo ogrzewanie tylnej szyby). Strasznie mnie to drażni ale mam się tym nie przejmować. Zaraz idzie wiosna i popiskiwanie ucichnie. W każdym razie jest to dowód na to, że nie opłaca się kupować nieoryginalnych części (sprzęgiełko). Aha! Zauważyłem jeszcze, że jak było -17, -20 albo jeszcze zimniej nic nie piszczało. Może kwestia tego, że przy takim mrozie powietrze jest suche. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #12 Napisano 17 Lutego 2010 stasiu22, sprawdzałeś poziom oleju w zbiorniczku od wspomagania Jak jest mało oleju to na zimnym silniku wspomaganie będzie piszczało/wyło... Jak się silnik zagrzeje, to już będzie cisza. Odkręć tą zieloną nakrętkę od zbiorniczka-do niej jest mocowany bagnet-masz tam zaznaczone MIn i MAX i sprawdź ile u Ciebie jest tego oleju. Pozdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stasiu22 Zgłoś #13 Napisano 17 Lutego 2010 stasiu22, sprawdzałeś poziom oleju w zbiorniczku od wspomagania Jak jest mało oleju to na zimnym silniku wspomaganie będzie piszczało/wyło... Jak się silnik zagrzeje, to już będzie cisza.Odkręć tą zieloną nakrętkę od zbiorniczka-do niej jest mocowany bagnet-masz tam zaznaczone MIn i MAX i sprawdź ile u Ciebie jest tego oleju. Pozdr. Kolego az tak glupi nie jestem:) i zajrzałem od samego poczatku olej jest i to niedawno wymieniany. A co do kolegi KRAWCOL82 to dodam ze sprzegiełko było wymieniane ostatnio i to na orginał nauczyłem sie wczesniej ze tanio sie kupuje dwa razy wiec ostatnio tylko kupuje orginalne rzeczy do mojego paska, moja kwestaja jest taka ze chyba konczy sie pompa wspomagania bo jak skrecam na max koła to slychac grzechotanie i to dosc głośno bo jak narazie nie widze innej przyczyny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach