Skocz do zawartości
Gość Czarek

Co się dzieje?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Czarek

Witam. Od dnia jak jeżdzimy na światłach zauważyłem taki niepokojacy objaw. Gdy mam włączone swiatła i dmuchawe i jadac zdejme noge z gazu to swiatła lepiej swieca a dmuchawa szybciej chodzi, a jak chce sie rozpedzic i dodaje gazu to swiatła przygasają a dmuchawa zwalnia i tak za kazdym razem. Dodam że jak jest na luzie wszystko jest dobrze nic złego sie nie dzieje.Zauważyłem że raz na wolnych obrotach lekko jarzyła mi sie kontrolka od ładowania, czyżby to był koniec szczotek. Mam ktoś jakieś sugestie co się dzieje.

 

 

Zmień tytuł tematu tak, by było wiadomo, w czym jest problem. /JAFO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

To znaczy że tak się robi tylko podczas jazdy?Sprawdź sobie przewody idące do alternatora i przewód masy silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Czarek

To własnie tak wyglada jakby nie było dobrego przepływu i przy dodaniu gazu brakowało tego pradu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

Może właśnie coś z przewodami?Jak się silnik przegina na poduszkach to coś się rozłącza?Na luzie tak się nie robi?Tzn. dodajesz gazu a ładowanie jest dobre?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Czarek

Ładowanie zaświeciło mi sie tylko raz po dodaniu gazu wszystko jest ok i było to na wolnych obrotach. Na luzie tak jakby nie było problemu, dziwne objawy zaczynaja sie dziac jak jadę. Noga do gazu swiatła przygasaja noga z gazu wszystko wraca do normy. Jakby było cos z ładowaniem to powinno chyba być odwrotnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

Tak jak pisałem.Gdzieś musi być uszkodzony przewód lub coś nie kontaktuje.A rozrusznik dobrze kręci?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Czarek

Akumulator nie jest pierwszej nowosci ale kreci rozrusznikiem tak jak wczesniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
... a jak chce sie rozpedzic i dodaje gazu to swiatła przygasają...

:rotfl::rotfl::rotfl:

To Ty masz zajefajnego Passka i zajebiście szybkiego.

Objawy wskazują na to, iż prędkość pojazdu zbliża się do prędkości światła.

W praktyce nieosiągalne muszę uprzedzić. :rotfl:

 

A tak na poważnie to mógłbyś zająć się dodatkowo alternatorem. Może ma jakiś luz na łożyskach. Może szczotki nie tak przy uszkodzonych łożyskach. Może coś jest w nim nie dokręcone.

No i oczywiście przewody. Tak, przewody.

 

 

=====

Sprawdź szczotki. Powinny wystawać min. 5mm. Jeśli okaże się, że będzie to 7-8mm, to też je wymień.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja sprawdziłbym czy przypadkiem podczas przyśpieszania (albo jak kto woli dodawania gazu) nie zaczyna się ślizgać pasek na alternatorze. Nie zawsze musi on piszczeć. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość golon

Sprawdz naciągnięcie paska klinowego może się ślizgać przy większym poborze prądu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Czarek

Naciąg paskas prawdziłem na samym poczatku jak zaczeło sie tak robic. Był dobrze naciągniety , dzieki.

 

Przeczytaj uwagę w pierwszym Twoim poście. /JAFO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość golon

Dobrze by było gdybyś miał możliwość sprawdzić woltomierzem napięcie ładowania przy alternatorze i na zaciskach akumulatora.Porównanie ich dało by Ci odpowiedz czy masz wporządku z przewodami,oczywiście przy włączonych światłach i podwyższonych obrotach.Albo profilaktycznie wymień szczotki z regulatorem, jest to operacja prosta do wykonania bez wyjmowania alternatora w kilka minut,bo przyczyną może być takrze regulator.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czarek, po pierwsze jak napisał golon sprawdź regulator napięcia, potem jak JAFO szczotki a następnie komutator w alternatorze możesz to zrobić małym lusterkiem lub namacalnie palcami - miałem podobne objawy i skończył się komutator.

 

Tak na marginesie jak usuniesz usterkę to napisz co było tego przyczyną.

 

pozdrawiam !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oczywiście tak jak w innych postach sprawdz regler ze szczotkami chociaż objaw wygląda mi jak by jedna dioda padła w alternatorze i to sprawdzi tylko elektryk chyba że masz miernik i wiesz jak to sprawdzić a trzeba wiedziec gdzie przyłożyć miernik i w którą strone płynie prąd przez diodę czy małą czy wielką

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności