devil-80 Zgłoś #1 Napisano 27 Stycznia 2010 (edytowane) Witam. Wlasnie kupiłem autko problemem jest miękki pedał hamulca który schodzi do konca ale słabo hamuje. Jak na postoju pompuje pedał to robi się twardy,ale później wraca znowu miękki. Czy powodem może być pompa czy wystarczy odpowietrzyć (sprzedawca mówił,że niedawno były zmieniane klocki,potem auto stało ok 4 tygodni więc to też może być powód,wraz z klockami mechanik niby zmieniał też jakieś wężyki ). Drugi problem tu jakieś stuki z tyłu jak by tłumnik latał i uderzał ale to nie wygląda mi na tłumik, bo jak naciskałem na tył auta to jak by amortyzator hałasował tak stukał ale autem jedzie się wygodnie tylko te stuki mnie martwią. Edytowane 28 Stycznia 2010 przez devil-80 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MiRobert Zgłoś #2 Napisano 27 Stycznia 2010 to jak go kupowales to pozaloweś 50 zl na przegląd na stacji diagnostycznej ? jeju ale sknery teraz masz efekty, hamulce wyszlyby od razu na przeglądzie i wiedzialbys które hamują i jak a które nie jak diagnosta wskoczylby pod samochód to takze przejrzałby ci zawieszke i caly spód teraz szukasz wróżek na forum ? o rany fajne podejście co ja bym zrobił ? : - co do hamulców to rozebrał wszystkie i porządnie sprawdził i złożył, wymienił plyn i odpowietrzył - co do stuków pojechał na kanał albo najlepiej na stacje diagnostyczną 3m sie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
coffin80 Zgłoś #3 Napisano 27 Stycznia 2010 kolego co do stuków to sprawdz czy przy tylnej piaście jak masz tarczę hamulcową i za nią blachę-osłonę ,ona potrafi dzwonić jak koło o nią ociera,u mnie jak wymieniałem klocki przypadkowo odgiąłem tą osłone i potem miałem dzwonienie jakby tłumik latał ,pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
devil-80 Zgłoś #4 Napisano 27 Stycznia 2010 mam do wymiany klocki z tyłu i coś w środku amora nie ejst dokręcone. Ps kolego MiRobert 50zł to może w Polsce a tutaj to wygląda ciut inaczej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #5 Napisano 27 Stycznia 2010 Daniel samochód masz nowy więc zapowietrzenie układu hamulcowego jest raczej wykluczone. Dla pewności można sprawdzić w stacji diagnostycznej ile procent wody ma płyn hamulcowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #6 Napisano 27 Stycznia 2010 no raczej stawiałbym na zapowietrzony układ skoro były robione klocki i wężyki wymieniane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MiRobert Zgłoś #7 Napisano 27 Stycznia 2010 Irlandii nie zauważyłem wiec nie odnosze sie do kosztow w irlandii , mimo to koszt na stacji powinien byc chyba nizszy niż wartość samochodu a poza tym ten koszt urwałbyś od sprzedawcy bo bys mu pokazal co jest nie halo Marek po czym wnosisz że Daniel kupił NOWE auto ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #8 Napisano 27 Stycznia 2010 Faktycznie nie dopatrzyłem. Zwróciłem uwagę na datę 2009. Jeśli mechanik zmienił " wężyki " czyli przewody hamulcowe to odpowietrzenie układu musiało mieć miejsce. Chyba, że nie dokładnie odpowietrzył cały układ. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #9 Napisano 27 Stycznia 2010 sokoro kolega pisze ze pedał wpada w podłogę to znaczy ze albo ma nie odpowietrzony układ albo wężyk z podciśnienia z serwa się zsunął Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
devil-80 Zgłoś #10 Napisano 27 Stycznia 2010 (edytowane) Rocznik 03 zapomnialem dodać 1.9 130 koni. Zauważyłem też np że jak długo trzymalem ten pedał przed rądem zwalniałem z ok 100km/h to pedał w końcu był tak twardy ,że musiałem go puścić bo i tak nic nie dawało:( Nie bylo zbytnio mozliwosci go sprawdzic to po 1 a po drugie to wydawal sie ok jak nim jechalem 1 raz,poza hamulcami ,ale myslalem ze to błachostka a tych stuków nie słyszałem. Ktoś może mi jeszcze powiedzeć jak to jest z tymi kontrolkami inspekcji np wymiana oleju gdzie ona jest i czy mozna gdzies sprawdzić jak długo można jeszcze na tym oleju jezdzic. Ja mam bardzo brudny olej -mechanik zalecil mi jego wymiane bo niby nie byl zmieniany dawno,ale nie mam zadnej informacji o tym na komputerze(moze to wina ,ze mam tylko wyświetlacz o spalaniu itp a brak tego gornego sa tam tylko ikonki). Edytowane 27 Stycznia 2010 przez devil-80 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rycho Zgłoś #11 Napisano 27 Stycznia 2010 Drugi problem tu jakieś stuki z tyłu jak by tłumnik latał i uderzał ale to nie wygląda mi na tłumik, bo jak naciskałem na tył auta to jak by amortyzator hałasował tak stukał ale autem jedzie się wygodnie tylko te stuki mnie martwią. Jeżeli chodzi o te stuki z tyłu to ja miałem podobny problem, okazało się, że pod odbojem gumowym tzw. zderzakiem znajduje się tulejka ochronna (jest ona zamontowana na amortyzatorze) - jeżeli jest źle zamontowana (u mnie "fachowcy" z Norauto to montowali) to stuka jak cholera. Oczywiście nie wpływa to na działanie amortyzatora, ale stuki są denerwujące. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #12 Napisano 27 Stycznia 2010 Rocznik 03 zapomnialem dodać 1.9 130 koni. Zauważyłem też np że jak długo trzymalem ten pedał przed rądem zwalniałem z ok 100km/h to pedał w końcu był tak twardy ,że musiałem go puścić bo i tak nic nie dawało:( Nie bylo zbytnio mozliwosci go sprawdzic to po 1 a po drugie to wydawal sie ok jak nim jechalem 1 raz,poza hamulcami ,ale myslalem ze to błachostka a tych stuków nie słyszałem. Ktoś może mi jeszcze powiedzeć jak to jest z tymi kontrolkami inspekcji np wymiana oleju gdzie ona jest i czy mozna gdzies sprawdzić jak długo można jeszcze na tym oleju jezdzic. Ja mam bardzo brudny olej -mechanik zalecil mi jego wymiane bo niby nie byl zmieniany dawno,ale nie mam zadnej informacji o tym na komputerze(moze to wina ,ze mam tylko wyświetlacz o spalaniu itp a brak tego gornego sa tam tylko ikonki). masz FISa wiec wyświetli się na nim info OIL SERVICE co oznacza wymiana oleju Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
devil-80 Zgłoś #13 Napisano 27 Stycznia 2010 chodzilo mi o to czy jest moze jakas informacja mowiaca ile pozostało do zmiany oleju (w km czy milach) ale widze,ze nie ma. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #14 Napisano 27 Stycznia 2010 chodzilo mi o to czy jest moze jakas informacja mowiaca ile pozostało do zmiany oleju (w km czy milach) ale widze,ze nie ma. Pozdrawiam Jak podepniesz VAG-a to można to wtedy sprawdzić, na liczniku wyświetla inspekcje w momencie jak przyjdzie na to czas. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #15 Napisano 27 Stycznia 2010 jak to sprawdzić dokładnie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zejnowski Zgłoś #16 Napisano 27 Stycznia 2010 Wymieniaj od razu wszystkie paski, oleje, filtry itd. a nawet rozrząd jeżeli nie masz paragonów na to, nie wiadomo skąd i jaki samochód kupiłeś a szkoda później remontować silnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #17 Napisano 27 Stycznia 2010 a jak ustawić właśnie to co 15000 km żeby sam się odezwał ze chce wymiany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #18 Napisano 27 Stycznia 2010 jak to sprawdzić dokładnie ? Tak na poczekaniu nie pamiętam w którym miejscu. Tu jest opis po angielsku http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/vw_sri.html A tu opis diagnostyki z naszego forum http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=1019 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #19 Napisano 27 Stycznia 2010 dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
devil-80 Zgłoś #20 Napisano 27 Stycznia 2010 (edytowane) wymienię wszystko ,ale nie tak szybko tzn rozrząd może w następnym tygodniu bo same części 170€ z pompą nie wiem ile za robociznę. A olej i filtr oleju to jutro oraz klocki z tyłu (odpowietrzenie+wymiana płynu) plus ten amortyzator , coś chyba mi piszczy ten z drugiej strony , więc musze to nadmienić u mechanika. Wlasnie wrocilem od mechanika: wymienil mi klocki z tyłu i olej (ale pedał nadal jest miekki potem twardnieje i jak by nie odbijał) mam do wymiany z tyłu ten cały aparat co się montuje w nim klocki bo ktoś za mocno wkręcił tłoczek i ta guma jest zniszczona do tego tylne amory wylały (i przez to to stukanie) więc również do wymiany poza tym jeszcze jakaś rolka od paska nie wiem który to pasek (ta niby najdroższa rolka) więc troszkę trzeba wpakować w autko. Edytowane 28 Stycznia 2010 przez devil-80 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach