Jabol2.0 Zgłoś #1 Napisano 24 Stycznia 2010 Wie może ktoś z szanownych kolegów gdzie w Passacie B5 znajdują się czujniki od poduszek przednich , czy jak odłącze te czujniki przy wystrzelonych poduchach silnik odpali ?. Zastanawiam się nad zakupem Passata b5 po kolizji , silnik nie odpala kręci dobrze bez oporów ,kiedyś w punto jak odłączyłem czujnik uderzenia to bez problemu odpalił to mysle że i ten powinien miec tak samo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #2 Napisano 24 Stycznia 2010 poduszki nie mają nic wspólnego z rozruchem a czujniki powinny być w pasie przednim lub wzmocnieniu jeśli kręci to może zapłon przestawiony rozrząd paliwo nie dochodzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jabol2.0 Zgłoś #3 Napisano 24 Stycznia 2010 ok dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zamix Zgłoś #4 Napisano 9 Czerwca 2015 Witam, w moim pasku świeci sie na czerwono kontrolka poduszek. Mam kabelek ale nie sprawdzałem błędów bo boje sie że wystrzeli, mechanik też mi kiedyś nie chciał tego sprawdzić z tego samego powodu. Wiem napewno że mam poduszki kierowcy i pasażera, w fotelach nie jestem pewien i dlatego też bym chciał to sprawdzic. Za to napewno wiem ze nie mam czujnika uderzeń bocznych z prawej strony. Wisi sam kabel. Akurat na stacji demontażu ktoś oddał paska z tego samego roku (97, to jest ważne bo w tym roczniku były montowane przejściowe części elektryki i są trudno dostępne) i ten pasek jest cały, poduszki nie wystrzelone, po prostu ktoś rozwalił jeden błotnik, dostał odszkodowanie i oddał go do kasacji a auto w niezłym stanie, serce sie kraje ale cóż. I dlatego myśle czy by nie zakupić od niego głównego czujnika i tych bocznych sensorów i nie wstawić do mnie. Wystarczy je przepiąć i usunąć błędy czy jeszcze coś? I jak z tym podpinaniem pod vag? Przecież jeśli świeci na czerwono to są poduszki odłączone, to nie powinny chyba walnać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
XaVeR Zgłoś #5 Napisano 24 Czerwca 2015 Pierwsza sprawa, to odczytaj błędy jakie zapisane są w sterowniku AirBag, a najlepiej pełny autoscan auta, np. VAG-COMem 311.2/409/VCDS czy innym skanerem. Na tej podstawie dowiesz się, czy jest to efekt wystrzelonych poduszek, czy zwykła usterka polejaąca np. na wypiętej (niekontaktującej) wiązce przewodów np. pod fotelem. Mając błędy wiemy która poduszka z której strony generuje błąd. Jeśli jednak było "buuummmm", to masz w sterowniku AirBag zapisanego tzw. crasha. Są macherzy, którzy kasują "crash", ale jest to półśrodek, serwis zaleca wymianę sterownika AirBag po wystrzale na nowy, w Twoim przypadku na inny. Reasumując, nie dokonuj żadnych wymian zanim nie poznasz listy błędów. Po numerach możesz sprawdzić czego dokładnie one dotyczą na http://wiki.ross-tech.com/. Z poduszek to masz tak: 1. kierownica 2. nad schowkiem pasażera 3. w lewym i prawym fotelu i to tyle... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zamix Zgłoś #6 Napisano 25 Czerwca 2015 Witam, podpiąłem vcds-a i pokazało takie błędy jak na zdj. Wiem że poduszki wszystkie są bo sprawdzałem, widze że nie ma crash daty, czyli sprawdzam kable, kupuje takie same czujniki uderzeń bocznych (prawego nie mam wogóle, a lewy przypuszczam że kable zaśniedziały) i po krzyku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
XaVeR Zgłoś #7 Napisano 25 Czerwca 2015 Tak to wygląda. Pierwszy sensor ma za dużą rezystancję - ten którego brakuje, drugi wykazuje uszkodzenie. Warto posprawdzać po wymianie wiązki. Po wymianie warto zrobić ponowny skan. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zamix Zgłoś #8 Napisano 26 Czerwca 2015 Moj czujnik i ten ktore chce kupic maja nr 3b0959643, rozumiem ze tylko ten nr ma znaczenie? Innymi sie nie sugerować, bo to sa pewnie zakodowane jakies nr czesci itd? Czy sensory mozna zamieniac stronami? Lewy na prawo i na odwrót i tak jezdzic? Beda prawidlowo dzialac? Pytam bo ja mam lewy, widze ze wtyczka jest zasniedziala, jesli by sie okazalo ze sensor*jednak dziala, to z tych dwoch które kupie wsadzic po prostu ten sprawny, czy musi byc z odpowiedniej strony? Jak lewy to lewy itd? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
XaVeR Zgłoś #9 Napisano 26 Czerwca 2015 Czujnik przyspieszenia bocznego, bo tak się nazywa ma ten właśnie numer co podałeś i były montowane w latach 1997-2000 i nie występują pod innymi numerami. Katalogowo są to dokładnie te same zamienne elementy, czyli można zamieniać stronami (lewo/prawo). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zamix Zgłoś #10 Napisano 2 Lipca 2015 Kurde, sprawdzałem te sensory, obydwa uwalone. A co z wymianą całego sterownika z bocznymi sensorami? Bo mam dostęp do takiego tylko że z anglika i po lifcie. Czy bd pasował? Czy wogóle z poliftów mogą być montowane w starszych modelach? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
XaVeR Zgłoś #11 Napisano 3 Lipca 2015 W 3BG jest zespolony czujnik przyśpieszenia oraz odchylenia kątowego (6 pin) z uwagi na obecność ESP, tak więc prosta podmiana z 3BG do 3B zdecydowanie odpada. Chyba, że masz talent i ochotę rezać i robić przekładkę całej instalacji od 3BG od ABS/ESP/AirBag do 3B. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach