Groszek_6 Zgłoś #1 Napisano 17 Stycznia 2010 Witam Serdecznie drogich kolegów/koleżanki. Chciałbym się dowiedzieć czy istnieje możliwość zdiagnozowania uszkodzonego obwodu odpowiedzialnego za podgrzewanie foteli. Od pewnego czasu nie grzeje fotel kierowcy, chce wiedzieć czy muszę go rozbierać, czy najpierw zerknąć VAG'iem? Dodam, że używam Vag-com 311. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #2 Napisano 17 Stycznia 2010 ! tu juz na ten temat jest trochę UŻYJ WYSZUKIWARKI tekst dzięki koledze TOMNIK Zacznij od znalezienia pod fotelem,ktory nie grzeje dwoch wtyczek.Wtyk ZOLTY(poduszka) trzy przewody brazowy,bialy,zielony; wtyk ZIELONY (grzanie siedz.) cztery przewody brazowy cienki,brazowy grubszy,czarny z bialym paskiem cienki, czarny z zoltym paskiem grubszy( tak jest u mnie).Sa to kable widziane od strony instalacji,po drugiej stronie kostki powinny byc te same kolory i grubosci. Jesli sie da nie wyjmujac fotela,rozlacz wtyk ZIELONY.Przewody :brazowy grubszy i czarny z zoltym paskiem to te,ktore ida do maty grzewczej.Podlacz OMOMIERZ do nich od strony fotela(wtyk od strony instal.samochod.wisi luzno).Ustaw najwiekszy zakres miernika.Zmniejszajac zakres odczytaj dokladnie pomiar.Moim zdaniem powinno byc kilkanascie (kilkadziesiat) OHM.Jezeli miernik bedzie wskazywal "1" -nieskonczonosc to znaczy,ze mata jest przepalona. Jezeli bedziesz musial wyjac fotel a co za tym idzie wypiac wtyke zolta,najpierw zdejmij klemy akumulatora. Nie zdjecie klem i odpiecie tej wtyki-blad poduszek. Klemy akumulatora podlacz po pomiarach , po podlaczeniu wtykow fotela. Na razie tyle.Daj znac co na mierniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Groszek_6 Zgłoś #3 Napisano 17 Stycznia 2010 Chciałbym się dowiedzieć czy istnieje możliwość zdiagnozowania uszkodzonego obwodu odpowiedzialnego za podgrzewanie foteli. Dziękuję za odpowiedź, ale chyba mnie kolega nie zrozumiał. Czytałem o tym jak rozebrać ten fotel i sprawdzić matę. Tylko, że ja po prostu szukałem prostszego sposobu na zdiagnozowanie problemu, bez rozbierania fotela (czyli Vagiem). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #4 Napisano 17 Stycznia 2010 no podałem sposób bez rozbierania (miernik) innego nie ma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Groszek_6 Zgłoś #5 Napisano 17 Stycznia 2010 innego nie ma a więc to jest odpowiedź na moje pytanie. Dzięki, pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #6 Napisano 17 Stycznia 2010 ja po prostu szukałem prostszego sposobu na zdiagnozowanie problemu, bez rozbierania fotela (czyli Vagiem). Podepnij się pod auto i wejdź w moduł komfortu, bo to chyba on jest częściowo odpowiedzialny za podgrzewanie. Nie wiem, zgaduje, ale spróbować nie zaszkodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #7 Napisano 17 Stycznia 2010 moduł to do zamków i szyb i alarmu a siedzenia są oddzielnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
malpka Zgłoś #8 Napisano 17 Stycznia 2010 Witam. Dopisze sie do tematu z pytaniem czy ta cala procedura sprawdzenia maty dotyczy rowniez Seata Alhambry? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Groszek_6 Zgłoś #9 Napisano 19 Stycznia 2010 raczej tak, ponieważ jeżeli nawet cały układ grzewczy jest inny ( w co raczej wątpię) to działa on na takiej samej zasadzie i również możesz sprawdzić poprzez przyłożenie omomierza do odpowiednich pinów. Z tym, że musisz się dowiedzieć, które to są piny (jeżeli jest inaczej niż w passacie). Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #10 Napisano 2 Lutego 2010 VAG nie "widzi" fotel, jest to zwykłe elektrycznie połączenie przez potencjometry. Żaden ze sterowników nie ma nad tym kontroli. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chudy_lis Zgłoś #11 Napisano 16 Lutego 2010 u mnie jest problem taki ze moj fotel - kierowcy grzeje dupsko o wiele bardziej niz pasazera - u mnie na 2/3 jest wiecej niz ok a moja pasazerka ma czesto na 5 i mowi ze jest ok ale by sie nie obrazila jak by bylo cieplej. dodam tez ze fotal pasazera grzeje o wiele wolniej niz kierowcy. jakies wskazowki?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Groszek_6 Zgłoś #12 Napisano 17 Lutego 2010 może sprawdź potencjometr - mógł się rozregulować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #13 Napisano 17 Lutego 2010 może sprawdź potencjometr - mógł się rozregulować Moim zdaniem mało prawdopodobne, sądzę, że wina leży po stronie mat. Jednak nie zaszkodzi psiknąć kontaktem w potencjometry. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach