Skocz do zawartości
Groszek_6

Podgrzewanie foteli i VAG ?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Serdecznie drogich kolegów/koleżanki.

 

Chciałbym się dowiedzieć czy istnieje możliwość zdiagnozowania uszkodzonego obwodu odpowiedzialnego za podgrzewanie foteli.

Od pewnego czasu nie grzeje fotel kierowcy, chce wiedzieć czy muszę go rozbierać, czy najpierw zerknąć VAG'iem?

Dodam, że używam Vag-com 311.

 

Pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

! tu juz na ten temat jest trochę UŻYJ WYSZUKIWARKI

tekst dzięki koledze TOMNIK

Zacznij od znalezienia pod fotelem,ktory nie grzeje dwoch wtyczek.Wtyk ZOLTY(poduszka) trzy przewody brazowy,bialy,zielony; wtyk ZIELONY (grzanie siedz.) cztery przewody brazowy cienki,brazowy grubszy,czarny z bialym paskiem cienki, czarny z zoltym paskiem grubszy( tak jest u mnie).Sa to kable widziane od strony instalacji,po drugiej stronie kostki powinny byc te same kolory i grubosci. Jesli sie da nie wyjmujac fotela,rozlacz wtyk ZIELONY.Przewody :brazowy grubszy i czarny z zoltym paskiem to te,ktore ida do maty grzewczej.Podlacz OMOMIERZ do nich od strony fotela(wtyk od strony instal.samochod.wisi luzno).Ustaw najwiekszy zakres miernika.Zmniejszajac zakres odczytaj dokladnie pomiar.Moim zdaniem powinno byc kilkanascie (kilkadziesiat) OHM.Jezeli miernik bedzie wskazywal "1" -nieskonczonosc to znaczy,ze mata jest przepalona.

Jezeli bedziesz musial wyjac fotel a co za tym idzie wypiac wtyke zolta,najpierw zdejmij klemy akumulatora. Nie zdjecie klem i odpiecie tej wtyki-blad poduszek. Klemy akumulatora podlacz po pomiarach , po podlaczeniu wtykow fotela. Na razie tyle.Daj znac co na mierniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chciałbym się dowiedzieć czy istnieje możliwość zdiagnozowania uszkodzonego obwodu odpowiedzialnego za podgrzewanie foteli.

Dziękuję za odpowiedź, ale chyba mnie kolega nie zrozumiał.

Czytałem o tym jak rozebrać ten fotel i sprawdzić matę. Tylko, że ja po prostu szukałem prostszego sposobu na zdiagnozowanie problemu, bez rozbierania fotela (czyli Vagiem).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no podałem sposób bez rozbierania (miernik) innego nie ma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
innego nie ma

a więc to jest odpowiedź na moje pytanie.

Dzięki, pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja po prostu szukałem prostszego sposobu na zdiagnozowanie problemu, bez rozbierania fotela (czyli Vagiem).

Podepnij się pod auto i wejdź w moduł komfortu, bo to chyba on jest częściowo odpowiedzialny za podgrzewanie. Nie wiem, zgaduje, ale spróbować nie zaszkodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moduł to do zamków i szyb i alarmu a siedzenia są oddzielnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Dopisze sie do tematu z pytaniem czy ta cala procedura sprawdzenia maty dotyczy rowniez Seata Alhambry?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

raczej tak, ponieważ jeżeli nawet cały układ grzewczy jest inny ( w co raczej wątpię) to działa on na takiej samej zasadzie i

również możesz sprawdzić poprzez przyłożenie omomierza do odpowiednich pinów. Z tym, że musisz się dowiedzieć, które to są piny (jeżeli jest inaczej niż w passacie).

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

VAG nie "widzi" fotel, jest to zwykłe elektrycznie połączenie przez potencjometry. Żaden ze sterowników nie ma nad tym kontroli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest problem taki ze moj fotel - kierowcy :) grzeje dupsko o wiele bardziej niz pasazera - u mnie na 2/3 jest wiecej niz ok a moja pasazerka ma czesto na 5 i mowi ze jest ok ale by sie nie obrazila jak by bylo cieplej. dodam tez ze fotal pasazera grzeje o wiele wolniej niz kierowcy.

jakies wskazowki??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może sprawdź potencjometr - mógł się rozregulować ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
może sprawdź potencjometr - mógł się rozregulować ;)

Moim zdaniem mało prawdopodobne, sądzę, że wina leży po stronie mat. Jednak nie zaszkodzi psiknąć kontaktem w potencjometry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności