falla_x Zgłoś #1 Napisano 13 Stycznia 2010 witam mam pytanko co moze być przyczyną samoczynnej zmiany obrotów wentylatora climatronika ? czasem podczas jazdy przeskakuje o 2 kreski w góre badz w dół , w moim przed liftowym jaką prędkość ustawie taka jest utrzymywana a w FL jakoś samoczynnie się zmienia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #2 Napisano 13 Stycznia 2010 A błędów żadnych nie wywala? Może coś z przyciskiem, że pod wpływem drgań styka, może też któryś czujnik źle podaje i klima zmienia obroty.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rogalik17 Zgłoś #3 Napisano 13 Stycznia 2010 To jest właśnie klimatyzacja automatyczna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
falla_x Zgłoś #4 Napisano 13 Stycznia 2010 To jest właśnie klimatyzacja automatyczna. ja w swoim nie mam tak jak ustawie predkość tak jest utrzymywana może też któryś czujnik źle podaje i klima zmienia obroty.... a jak to srawdzić ? czy moge np. przełożyć sterownik climatronika z przed lifta do polifta i sprawdzić czy problem ustanie ? czy to sa 2 różne sterowniki ? czy może to byc wogule wina sterownika ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #5 Napisano 13 Stycznia 2010 ja w swoim nie mam tak jak ustawie predkość tak jest utrzymywana Ale czego nie masz? Pisałeś, że z climatronikiem masz problem - więc to jest klimatyzacja automatyczna. To co w końcu tam masz? A silnik jest w ogóle pod maską? a jak to srawdzić ? Zapłon wyłączony, przyciskasz i trzymasz na klimie razem przyciski OBIEG ZAMKN i ECON. Potem włączasz zapłon i czekasz aż wyswietlacz cały sie zaświeci. Puszczasz wtedy te guziki i czekasz około 20 sekund (może ciut więcej) dopóki klima nie skończy testu. Jeśli jakiś błąd wyskoczy, to wtedy przewijasz błędy przyciskiem [TEMP +] aż do momentu, gdy pojawią sie trzy zera. Wtedy naciskasz i trzymasz około 3 sekundy przycisk [ECON] - żeby skasować ewentualne błędy. No chyba, że od razu po teście wyświetli ci kod 444 02. To będzie oznaczać, ze błedów brak. czy moge np. przełożyć sterownik climatronika z przed lifta do polifta i sprawdzić czy problem ustanie ? czy to sa 2 różne sterowniki ? Raczej NIE. Musisz z takiego modelu wziąc na podmiankę - jaki masz sam czy może to byc wogule wina sterownika ? Tak - też tak może byc. Ale sprawdź najpierw co ci pokaze na klimie. Jak będą błędy, to spisz ich numery. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #6 Napisano 13 Stycznia 2010 Jeżeli masz klime na "auto" i zmieni się ( ochłodzi ) temperatura w aucie to wentylator wskoczy o kilka kresek wyżej żeby dogrzać, to jest właśnie automatyczna klimatyzacja.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kasfalt Zgłoś #7 Napisano 13 Stycznia 2010 no dokladnie.po to jest automatyczna zeby sama dbała o temperature wewnątrz auta.według mnie to jest standardowe zachowanie.ja w swoim i starszych autku mam to samo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
secisz Zgłoś #8 Napisano 13 Stycznia 2010 Zacznijmy od tego jaką funkcję masz wybraną. Czy dzieje się to na auto czy na ręcznym wybieraniu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
falla_x Zgłoś #9 Napisano 14 Stycznia 2010 dzieje sie to na opcji ECON i na a AUTO zaniepokoiło mniee to dlatego ze po kupnie tego auta był dziwny objaw "bufania" powietrza z nawiewów tak ze najpierw wiało normalnie a za chwile było slychac jak by uderzenie powietrza w wentylator co sie okazało otwierała sie i zamykała samoczynnie co jakiś czas przesłona obiegu wewnętrznego dlaczego tak sie dzieje ? koleś dupiasty elektryk odłączył obieg wewnetrzny przy otwartej przesłonie i problem znikł ale co jest przyczyna takiego zamykania i otwierania przesłony obiegu wewnętrznego ? bo chyba normalne to nie jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rogalik17 Zgłoś #10 Napisano 14 Stycznia 2010 No i tak ma być on sobie sam na podstawie rożnych czujników ustawia prędkość dmuchawy. Opcja ECON wyłącza sprężarkę a w opcji AUTO sprężarka pracuje tylko jak jest taka potrzeba. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #11 Napisano 14 Stycznia 2010 Lepiej napisz po kolei - co robisz z klawiszami - że tak sie dzieje. Nie dotykasz nic i samo się przełącza zwiększajac nawiew, czy raczej z trybu ECON przechodzisz na tryb AUTO i wtedy po naciśnięciu AUTO - obroty wzrastają? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
falla_x Zgłoś #12 Napisano 14 Stycznia 2010 nie ja wiem ze jak z ECON przejde na auto to wtedy automatycznie reguluje się prędkość wentylatora , ale to się dzieje samo jadę sobie czy to na econ czy auto a tu nagle prędkość wentylatora idzie o 2 kreski do góry za chwile w dół , i może wiecie co może być przyczyną tego samo zamykania przegrody obiegu wewnętrznego ? climatronik wywalił błąd właśnie dotyczący silniczka albo tej przegrody zamykającej obieg wewnętrzny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #13 Napisano 14 Stycznia 2010 Napisz ten kod błędu - co by jasnosc była. Bo może to być wina sterownika klimy czyli panel do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #14 Napisano 14 Stycznia 2010 mozliew samo sterownie jest walniete albo klapy - silniczki sie przycieły pobaw sie przyciskami i wtedy mozesie odblokuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
falla_x Zgłoś #15 Napisano 14 Stycznia 2010 mozliew samo sterownie jest walnięte albo klapy no właśnie po tym numerze znalazłem na forum ze jest to właśnie błąd klapy obiegu wewnętrznego , jutro spisze jaki konkretnie to był numer błędu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #16 Napisano 14 Stycznia 2010 no właśnie po tym numerze znalazłem na forum ze jest to właśnie błąd klapy obiegu wewnętrznego , jutro spisze jaki konkretnie to był numer błędu 4fa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mareczek288 Zgłoś #17 Napisano 14 Stycznia 2010 Ja mam identyczny problem jak kolega falla , a mianowicie podczas jazdy kiedy klimatronic (nawiew) jest uruchomiony i działa poprawnie to w pewnym momęcie nastepuje samoczyne zwiększenie nadmuchu o jakieś 2,3 kreski które trwa ok sekundy a potem nadmuch wraca do normy (do wcześniej ustalonej) pozycji. Tak dzieje się co jakiś czas. Po sprawdzeniu błędów wyskoczyły błędy 25B, 4F8 ,4FA po skasowaniu błedów został tylko jeden 4F8. Jak to naprawić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #18 Napisano 14 Stycznia 2010 Po sprawdzeniu błędów wyskoczyły błędy 25B, 4F8 ,4FA po skasowaniu błedów został tylko jeden 4F8. Jak to naprawić? A tak - poczytaj co to i działaj 4F8 błąd siłownika klapy centralnej 25b siłownik klapy V85 w przestrzeni na nogi lub odmrażania 4FA siłownik klapy obiegu wewnętrznego (V71) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #19 Napisano 14 Stycznia 2010 witam. ja mam podobny przypadek.... może opiszę go w ten sposób... zawsze jeżdzę na trybie ECON oraz włączonym ogrzewaniu szyby przedniej, w tej sytuacji sam mogę regulować prędkość nawiewu - powiedzmy 3 kreski na wyświetlaczu - ale gdy dołaczę sobie nawiew na nogi, albo nawiew ten na wysokości rąk i wyłaczę go - czyli wrócę do ogrzewania znowu samej szyby to nawiew samoczynnie wzrasta do prawie maximum. no i muszę go znowu trochę zmniejszyć czy takie zachowanie jest normalne ? sam klimatronic nie wskazuje błędów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #20 Napisano 14 Stycznia 2010 wrócę do ogrzewania znowu samej szyby to nawiew samoczynnie wzrasta do prawie maximum. no i muszę go znowu trochę zmniejszyć czy takie zachowanie jest normalne ? sam klimatronic nie wskazuje błędów. Tak - wszycho jest Zawsze ci b edzie wiało, jak to wciśniesz, bo to ma na celu szybkie odparowanie wody na szybie. I w sumie to jak wyłączysz nawiew na szybę, to pomimo tego, że nadal będzie wentylator na 4 kreski, to już tak nie będzie huczeć. Bo gdy wciskasz nawiew na szybę to prawie całe powietrze z dmuchawy - jest kierowane na szybę. No i stąd ten odgłos - skoro w sumie jedną dziurą powietrze leci Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach