Stochastic Zgłoś #1 Napisano 25 Grudnia 2009 Zauważyłem, a raczej wysłuchałem od dziś pewnego dźwięku... Jest to głuche buczenie, równomierne i dochodzi z okolic wnęki na koło zapasowe. Na zewnątrz samochodu to słychać, w środku też. Podczas postoju i podczas jazdy. W miejscu koła zapasowego mam butlę od lpg i myślałem, że to ona tak buczy, bo ciągnie gaz, ale przełączyłem na benzynę i buczało dalej... Jak podniosłem podłogę bagażnika, to buczenie było wyraźnie głośniejsze i ewidentnie pochodziło z tamtych okolic... Cóż to może być? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #2 Napisano 25 Grudnia 2009 Pompa paliwa w baku zapewne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stochastic Zgłoś #3 Napisano 25 Grudnia 2009 A co oznacza, że tak buczy? Kończy się? Ma tak być? Wcześniej nie miałem tego dźwięku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jackrally Zgłoś #4 Napisano 25 Grudnia 2009 Być może tłumik końcowy buczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #5 Napisano 25 Grudnia 2009 Nie wiem jak głośno Ci ona buczy, jeśli zbyt głośno to może faktycznie być to efekt przytartej pompy. Jednak normalnie jak się przysłuchasz to jest ona słyszalna, nie na tyle jednak żeby przeszkadzać. Wcześniej nie zwracałeś może na to uwagi. Pamiętaj, że jeżdżac na gazie pompa wciąż pracuje, jesli będziesz miał zbyt mało paliwa w baku, zatrze się w końcu, bo ona się chłodzi i smaruje paliwem. Dlatego ja gdy miałem auto na lpg to za pomocą jednego przekaźnika zrobiłem automatyczne wyłączanie pompy po przełączeniu na gaz. Utrzymywałem również odpowiedni poziom paliwa w baku. Gaz nie potrzebuje pompki-sam wylatuje z butli. ---------- Post added at 18:37 ---------- Previous post was at 18:35 ---------- Jeśli chcesz sprawdzić czy to pompa, to niech ktoś włączy Ci zapłon a Ty słuchaj. Jesli usłyszysz na chwilę ten dźwięk, to pompa, bo po zapłonie włącza się na chwilę, aby zrobić ciśnienie w przewodach. Dopiero po uruchomieniu silnika włącza się na stałe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stochastic Zgłoś #6 Napisano 25 Grudnia 2009 Buczy dalej i to wydaje mi się, że jak stoję na wolnych obrotach, to bardziej buczy... Buczenie czasem się nasila chwilowo po czym znów powraca do stanu ciągłego. Dochodzi albo z bagażnika (kombi) albo spod tylnej kanapy. Dobrze słychać jak sie otworzy bagażnik, jeszcze lepiej jak się podniesie tam gdzie jest koło zapasowe. Jutro sprawdzę przy podniesionej kanapie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mej Zgłoś #7 Napisano 26 Grudnia 2009 spróbuj przytrzymać/nacisnąć nogą wydech,może to on tak buczy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stochastic Zgłoś #8 Napisano 27 Grudnia 2009 No to ZONK! Dziś około południa chciałem odpalić auto... Wsiadłem, przekręciłem kluczyk na zapłon, pompę było słychać. Silnik odpalił, wszedł na obroty poniżej ssania i od razu zgasł... potem próbowałem jeszcze dwa razy odpalać, ale nic to nie dało. Rozrusznik kręcił, wykonałem z 10 obrotów i nic, akumulator nowy jest. Czyli co? Pompa padła całkowicie i dlatego nie odpala? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #9 Napisano 27 Grudnia 2009 Ściągnij gdzieś przewód paliwa i zobacz czy podaje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stochastic Zgłoś #10 Napisano 27 Grudnia 2009 A gdzie jest najłatwiejszy dostęp do jakiegoś przewodu paliwowego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #11 Napisano 27 Grudnia 2009 Najlepiej okręcić przewód ochodzący do listwy wtryskowej pod plastikową pokrywą na silniku Potrzebujesz 2 klucze płaskie : 17 i chyba 14. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stochastic Zgłoś #12 Napisano 27 Grudnia 2009 A jak odkręcę ten przewód, to co muszę zrobić? Dać na zapłon? I co się wtedy powinno stać? Chluśnie z tego przewodu paliwem? Tak ma być? ---------- Post added at 15:49 ---------- Previous post was at 15:40 ---------- I czy pasuje do mojego pompa paliwowa z samochodu z 1998 r. z silnikiem 1.8T AEB? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #13 Napisano 27 Grudnia 2009 Tak powinno chlusnąć po przekręceniu na zapłon bo pompa na chwilę się uruchomi. Tak samo powinno dawać pod ciśnieniem gdy będziesz kręcił rozrusznikiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stochastic Zgłoś #14 Napisano 27 Grudnia 2009 Rozumiem, ale chyba to nie ma sensu, bo włączałem przed chwilą na zapłon i nie słyszałem jak pompa pompuje paliwo... Chyba ostatnim jej tchnieniem był dzisiejszy ranek... Teraz nie wiem jaką kupić, czy używkę oryginalną, czy nową zamiennik. Kolega z forum (passat 1.8t) oferuje mi używkę całą z pływakiem za 110, z auta z 1998 r. z przebiegiem 200 tysięcy km. (anglik). ---------- Post added at 21:11 ---------- Previous post was at 20:22 ---------- Ma znaczenie, że jest ona z 1.8T AEB, a ja mam AWT? Jak w ogóle dostać się do tej pompy by ją wymienić? Skomplikowane to jest? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #15 Napisano 28 Grudnia 2009 Nie wiem jak to jest w pasku akurat, ale w innych autach i tu może być tak samo, pod kanapą jest klapka, odkręcasz ją i widzisz górę zbiornika z wkręconym zespołem pompy. Odkręcasz ją, odpinasz kable i wyciągasz. Jeśli nie ma dekla, to trzeba zbiornik zrzucać. Poproś na forum o numery z etki obydwu pomp i będziesz wiedział. Ewentulnie zajrzyj do swojej i porównaj numery z tymi od kolegi, lub zadzwoń do serwisu i poproś o numery Twojej pompy. ---------- Post added at 00:39 ---------- Previous post was at 00:33 ---------- http://www.allegro.pl/listing/search.php?category=0&from_showcat=1&p=2&string=passat+zbiornik+paliwa Na wielu z tych aukcji widać, że zespół pompy wyciągasz poprzez wcześniejsze odkręcenie pierścienia. Zobacz a wszystko będzie jasne. ---------- Post added at 00:43 ---------- Previous post was at 00:39 ---------- Tu chyba nawet masz zdjęcie razem z otworem po zdjętej klapce z pod kanapy: http://www.allegro.pl/item835878004_pompa_paliwa_passat_b5_1_8_20v.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stochastic Zgłoś #16 Napisano 28 Grudnia 2009 Tak to wygląda... Rozmawiałem dziś o temacie z kolegami z Skody i sprawdzili mi cenę pompy paliwowej i szok - 1279 zł, w vw - 1276 zł... Za kompletną pompę z koszykiem, pływakiem, etc. Ale powiedzieli mi, żebym kupił sam wkład pompy, to mi przełożą do reszty, którą mam i będzie dobrze. Tylko mam problem, żeby wyjąć to cholerstwo, a raczej największy problem z tym jak bezinwazyjnie i bez szkody ściągnąć te wężyki, które są na takie jakby zatrzaski? Nie chcę połamać tego, a pasuje mi wyciągnąć pompę i zanieść do mechaników by mi przełożyli wkłady... Potem sam sobie to z powrotem zamontuję. Tylko powiedzcie mi proszę jaki to wkład muszę kupić na allegro np.? Moja pompa ma ciśnienie 4.0 bar. (sprawdzane po numerze VIN w vw). ---------- Post added at 23:14 ---------- Previous post was at 19:57 ---------- Poradzi ktoś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #17 Napisano 28 Grudnia 2009 (edytowane) Tu masz wkłady do awt, co prawda napisane jest audi, ale nie sądze, by wkłady się różniły. W każdym razie są 4 bar. Zapytaj sprzedawce czy do paska tez podejdzie. https://ssl.allegro.pl/listing/search.php?string=pompa+awt&from_showcat=1&category=18851&description=1 Edytowane 28 Grudnia 2009 przez Patrick Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stochastic Zgłoś #18 Napisano 30 Grudnia 2009 Zamówiłem jednak w intercarsie kompletną pompę paliwa firmy VEMO (cała pompa, z koszykiem, pływakiem). Na jutro ją będę miał i będę zmieniał... Zdobyłem numer referencyjny mojej oryginalnej pompy z vw: 3B0 919 051 C (Pompa 4 bar. VDO) Gość w intercarsie go wpisał i mu scrossowało na tą pompę VEMO oraz SIEMENSA (VDO) i SIEMENS był dwa razy droższy, więc wybrałem VEMO. Nie był w stanie mi powiedzieć, czy jest 4 bar. ta pompa, ale skoro mu scrossowało, to powinna być. Jutro chwila prawdy. Mam nadzieję, że jutro do życia skurczybyka wzbudzę... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #19 Napisano 30 Grudnia 2009 Już po fakcie.. ale taką pompkę to najprościej wyrwać na szrocie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stochastic Zgłoś #20 Napisano 30 Grudnia 2009 Niech będzie już ta nowa, choć 3 stówy bolą jak drzazga w... Ale niech pochodzi kilkadziesiąt tysięcy km, to będę zadowolony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach