Gość ka Zgłoś #1 Napisano 4 Października 2006 Witam! W moim TDI AFN Variant z 1999 dzieją się ostatnio cuda z wycieraczkami. Po ulewie ok. miesiąc temu na drugi dzień same włączały się przednie wycieraczki (normalny tryb szybkości) i same się wyłączały. Potrafiły chodzić na sucho z 10 min, potem się wyłączały. Na włącznik, gdy same nie chodziły, reagowały normalnie, włącznie z regulacją prędkości. Na drugi dzień, po ok. dobie bez deszczu, jakby coś tam wyschło i przestały wariować. Mój elektryk, który jest dociekliwy i zawsze wcześniej wszystko znajdował, rozebrał co mógł i nic. Problem niby znikł. Teraz najlepsze: po wczorajszych ulewach zaczęło dziać się to samo z... tylną wycieraczką! I znów gdy nie włącza się samoczynnie, na włącznik reaguje normalnie. Poza tym cała elektryka działa bez zmian, wszystko sprawne, a elektrykę mam pełną. Ma ktoś jakiś pomysł lub może ktoś coś takiego sam przeżył? Pzdr - Krzysiek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #2 Napisano 4 Października 2006 Mialem to samo tyle ze w pracy i w jakims beznadziejnym Oplu Arena (stare G) i wlasciwie szef kazal mi jechac do mechanika ale jakos nie mialem na to czasu i wywalilem bezpiecznik od wycieraczek (bo bylo lato) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość konr11 Zgłoś #3 Napisano 7 Października 2006 Witam mialem ten sam problem dzieje sie tak dlatego ze zbiera sie woda kolo akumulatora jest taki kanal odprowadzajacy wode i jesli ona tam jest to robi jakies zwarcie ktore odpowiada za wlaczanie sie wycieraczek osusz to miejsce i przeczysc zeby woda mogla splywac czasem jest ten odplyw przez liscie zatkany to na 100%jest rozwiazanie problemu napisz czy sie udalo :)pozdr... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kucuper Zgłoś #4 Napisano 2 Listopada 2008 Mam ten sam problem Sprawdziłem ten odpływ przy akumulatorze - jest czysty Teraz gdy tylko przekręce kluczyk w stacyjce od razu włączają się wycieraczki. Jaka może być inna przyczyna? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #5 Napisano 2 Listopada 2008 Jaka może być inna przyczyna? A nie masz czujnika wycieraczek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kucuper Zgłoś #6 Napisano 2 Listopada 2008 (edytowane) A jak to sprawdzić czy mam ????? Prawdopodobnie nie mam, bo wcześniej tak nie miałem mam paska od kwietnia i latem było wszystko ok. Jak przyszły deszcze i wilgoć zaczęły się problemy .... Edytowane 2 Listopada 2008 przez kucuper Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grześ1505732623 Zgłoś #7 Napisano 2 Listopada 2008 Zapuść przy manetce WD powinno pomóc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kucuper Zgłoś #8 Napisano 2 Listopada 2008 Możesz wyjaśnić mi gdzie jest ta manietka? dopiero poznaję moje maleństwo:) Nie orientuję się dokładnie gdzie to jest! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #9 Napisano 2 Listopada 2008 chodziło o manetkę od wycieraczek. Ale moim zdaniem WD na długo nie pomoże. Lepiej było by rozebrać i przeczyścić, ale z tym jest trochę roboty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
under81 Zgłoś #10 Napisano 2 Listopada 2008 Zapuść przy manetce WD powinno pomóc. Kolego tutaj chodzi o wajchę którą załączasz wycieraczki, ale ja bym przed psiknieciem WD wydmuchał to sprężonym powietrzem, bo jak będzie jakikolwiek kurz to WD po jakimś czasie poskleja to wszystko i będzie działał na Twoją niekorzyść Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kucuper Zgłoś #11 Napisano 3 Listopada 2008 Dzięki za podpowiedź Spróbuje to wszystko rozebrać i wyczyścić, napiszę czy to coś dało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cicha10 Zgłoś #12 Napisano 4 Listopada 2008 kolego ja miałem tak że woda wpływała mi między szybe a plastik podszybia bo były połamane zaczepy. Woda lała się na silniczek wycieraczek po myjni albo po deszczu, te same objawy. Wyczyściłem manetke i się naprawiło tyle że to tylko zbieg okoliczności. Kupiłem podszybie, wyciągnąłem silniczek w którym było pełno wody rozebrałem go i wyczyściłem. Złożyłem wczystko do kupy i działa tylko najszybszy bieg nie działa bo chyba coś się przepaliło przez wode. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ryszardos Zgłoś #13 Napisano 4 Listopada 2008 Też miałem ten problem. Wystarczyło poprawienie złącza od przełącznika kierunkowskazów i jest cacy :-) pzdr, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kucuper Zgłoś #14 Napisano 19 Listopada 2008 Gdy wyciągnę bezpiecznik od wycieraczki tylniej wszystko jest ok z przednimi, ale gdy włożę bezpiecznik od tylniej od razu szwankują mi przednie same się włączają. Ma ktoś jakiś pomysł? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olo-o3 Zgłoś #15 Napisano 14 Grudnia 2008 Mam identyczny problem. Ma ktoś jakiś pomysł? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cicha10 Zgłoś #16 Napisano 15 Grudnia 2008 Ja byłem zmuszony wymienic silniczek bo po tym zalaniu zaczął korodowac od środka i wkońcu staną, tyle że w środku ulewy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bandzior666 Zgłoś #17 Napisano 12 Lutego 2009 witam was dziś właśnie u mnie tez wycieraczki zaczeły wariować tyle że za jakieś 5 min wszystko mi się wyjasniło jak poczułem smrud palonych przewodów i plastiku . Zaczeła mi się palić kostka w silniczku tylnej wycieraczki ledwie uratowałem samochód odpiołem szybko kleme ale ogień już się pojawił jakoś udało mi się go ugasić. wydaje mi się że przyczyną awarii jest konstrukcja silnioczka tam zbiera się woda (płyn od spryskiwaczy) jeśłi jest nieszczelny układ doprowadzania wody jak wykręciłem silniczek wylałą się z niego woda ot tylko woda ja passek poszedł by z dymem a szkoda go bo w jasnej skórce z alcantarą. więdz panowie sprawdzajcie swoje silniczki zeby komuś tragedia się nie stała , pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hipek Zgłoś #18 Napisano 15 Lutego 2009 MIAŁEM TO SAMO. Winny byl przekaynik nr 377. Jest to bardzo duzy przekaznik i miesci sie za tymi malymi za bezpiecznikami, podmien od kogos i sie przekonaj. w aso sa drogie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość luceq7 Zgłoś #19 Napisano 15 Lutego 2009 moje wycieraczki ostatnio kiedy popchne wlacznik w dol aby wycieraczki jednorazowo przetarly szyby nie wylaczaja sie po ukonczonym cyklu lecz wykonuja go najpierw 2 razy pozniej 3 razy a pozniej to juz nie zatrzymuja sie wcale i musze przelaczyc na ten tryb w ktorym wycieraczki wlaczaja sie co jakis czas. Moze wlasnie wilgoc i kurz sie nagromadzil w tym przelaczniku przy kierownicy? Mial ktos juz cos takiego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piecia82 Zgłoś #20 Napisano 3 Marca 2009 Witam! Miałem ten sam problem, wycieraczki chodziły ile chciały i jak chciały. Wymiana włącznika koło kierownicy nic nie dała, podmienianie przekaźnika 377 też nic nie dało. Pomogło wyciągnięcie całego mechanizmu wycieraczek razem z silnikiem (zrobiłem to bez odłączania akumulatora) i podgięcie trzech blaszek które znajdują się pod plastikową zaślepką zakrywającą przekładnię ślimakową. Zdjąłem ten plastik, smar rozsmarowałem na tej przekładni, a blaszki dogiąłem aby mocniej dociskały sie do metalowej tarczki i to jak na razie pomogło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach