Skrzynek Zgłoś #21 Napisano 3 Grudnia 2009 (edytowane) Panowie, są 2 warunki w polskim prawie o ruchu drogowym, nie wiem jak w niemieckim, ale: 1. Cały zestaw, czyli samochód który ciągnie + przyczepa z ładunkiem nie może przekroczyć 3.5 t dla kategorii B. 2. Ciągnięta przyczepa z ładunkiem nie może przekroczyć masy pojazdu który to wszystko targa. Czyli układ Passat B5 + laweta a na niej np. Fiat Uno przejdzie, ale kolejny Passat na lawecie już nie, a jak ktoś targał i mu się udało to miał szczęście. Dlatego lepiej wypożyczyć z wypożyczalni jakiegoś busa i pojechać z lawetą. Edytowane 3 Grudnia 2009 przez Skrzynek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #22 Napisano 3 Grudnia 2009 DMC samochodu podzielone przez 1,33 = DMC przyczepy Tak mi powiedział diagnosta na ostatnim przeglądzie. Sprawdziłem - zgadza się z wpisami w dowodzie rej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kat825 Zgłoś #23 Napisano 3 Grudnia 2009 ale laweta ma jakąś DMC i to jest brane pod uwagę a nie to co na niej jest, no i też ile może samochód ciągnąć. Na kat B mozesz jechać zestawem DMC auta ciągnącego + DMC przyczepy = do 3.5T, kat B+E DMC auta ciągnącego do 3.5T + DMC przyczepy na max 3.5T W B+E DMC przyczepy nie może przekroczyć DMC auta ciągnącego, ale też jest warunek ile auto ma na haku i ile w papierach może ciągnąć. W moim byłym aucie służbowym VW LT35 o DMC 3.5T miałem na haku 2T. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach