Skocz do zawartości
cfo

Passat b5 1998 AFN muł do 2 tyś orbotów

Rekomendowane odpowiedzi

Jak będzie całkiem uwalony elektronicznie to Ci pokaże błąd, ale jeżeli mechanicznie coś gdzieś niedomaga to nie pokaże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie będzie wywalać błędu. N75 nie pompuje on steruje podcisnieniem ktore to przez siłownik wychyla kierownice w turbinie.

 

Dosycz często w PD auto zamula i dostaje kopa od 2000-2500 obr, wine za to ponosi zabrudzony N75.

Jak sprawdzic? wystarczy przez wężyk dmuchnąc w dolny króciec (zawór w poz. pionowej) powinien trzymać ciśnienie! jesli memmbrana nie trzyma to jest temu winny brud, pęknięta spręzynka lub przytarty tłoczek.

 

W AWX ( AVF też.) N75 jest umieszczony poziomo ! przez co tłok nie dociska membrany własnym cięzarem tylko po przez siłe spręzynki.A chyba wiecie co robi troszke brudu i opór tarcia??! ano problemy z jego działaniem. Celowy numer inż aby częsciej odwiedzac serwis??? chyba tak.:mad:

W starszych modelach N75 jest umieszczony pionowo przez co spręzynka nie jest tak obciązona i membrana po przez tłok jest lepiej dociskana co owocuje długą bezawaryjna pracą. (np B4 1Z 400tyś km.!)

 

Ja w swoim wyczysciłem zawór i zamontowałem go pionowo (da się choc trzeba troszke pokombinować i zmienic zagiety węzyk na kawałek prostego odcinka) ) od tego czasu skonczyły sie problemy ze sterowaniem turbiny. Polecam tak zrobic. Jesli N75 nie jest elektrycznie uszkodzony to nie trzeba go wymieniac, wystarczy wyczyscic wg opisu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyscilem jest lepiej (zadziej sie zacina)ale jednak jaeszcze czasami to robi. Chyba lepiej bedzie go wyminic i miec swiety spokoj. Dzieki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy topic, podłączę się, poczytam. Może i mi pomoże?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

A wiec tak przeczysciłem zaworki n18 oraz n75 rozebrałem jeden i drugi rozcinając blaszke w jednym miejscu i nie rozginając jej sciagnąłem ją rozchylając. Faktycznie n75 był troszke przybrudzony i na tłoczku ze smaru zrobiła sie papka, wszystko wyczyściłem, przesmarowałem i chodzi jak nowy. Później założyłem spowrotem objemkę i na nią opaskę metalową dzieki temu mam możliwośc rozbierania zaworków kiedy chce bez klejenia ich :) taki patent. Do tego wymieniłem wszystkie wężyki do podciśnienia jakie tylko znalazłem :) jest może minimalna poprawa ale nie wielka nadal brakuje mu dynamiki. Proszę o wyjaśnienie: w logu grupy 004 jest takie coś °BTDC zakres od 2 do -3 a u mnie jest ciągle 1.3 a więc coś tam za mało co to jest i w jaki sposób mogę to zmienić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podlacze sie do tematu bo mam podobne objawy przymulania i tu moje pytanie ile kosztuje ori N75 do mojego paska bo szukalam na allegro i ceny sa rozne,niby napisane ze orginal ale na zadnym z nich nie ma wybite PIERBURG tylko same numery?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podlacze sie do tematu bo mam podobne objawy przymulania i tu moje pytanie ile kosztuje ori N75 do mojego paska bo szukalam na allegro i ceny sa rozne,niby napisane ze orginal ale na zadnym z nich nie ma wybite PIERBURG tylko same numery?

Ja kupiłem coś takiego:

http://allegro.pl/item818666309_zawor_czujnik_turbiny_egr_vw_audi_seat_skoda_nowy.html

Z tym że mam AFNa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego blackpirate, na jakiej podstawie mówisz że żaden wężyk w AFN nie idzie do ecu ?

 

Kolego na takiej, że u mnie go nie ma i w dwóch AFN'ach które znam także. :)

Wracając do tematu, wymienianie zaworka N75 i zrzucanie winy tylko na niego przy rocznikach, o których dyskutujemy to w 90% marnowanie czasu. Sam posiadam trzy zaworki N75 - oryginalny wyczyszczony, kupioną używkę i nowiutki - wszystkie działają równie dobrze. Pomijając przepływomierz, problemy z EGR'em, nieszczelności w układzie podciśnienia lub w dolocie i tak prędzej czy później uwaga się skupi na turbinie.

 

Część gorąca turbiny w passacie o przebiegu 227000 z "mułem" wygląda tak:

459d49cbf410e1ad.htmlhttp://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/459d49cbf410e1ad.html

459d49cbf410e1ad.html

Edytowane przez blackpirate

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam co to jest z oznaczeniem na schemacie nr 30 u mnie tez buczał silniczek dokręciłem tą kule i śmiga jak nówka proszę o wyrozumiałość jestem świeży :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przypuszczalnie to zbiornik podcisnienia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To akumulator podciśnienia, raczej mało prawdopodobne że po dokręceniu odżył bo ta śruba tylko go trzyma, najważniejsze żeby wężyk był dobrze osadzony. Może poprostu poprawiłeś wężyk i teraz lepiej ciągnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jaki wplyw na mulenie auta ma zle pracujacy N18. Czy on ma wplyw na przespieszenie czy tylko na EGR. Czy ma ktos moze jakas wiedze na ten temat.

Dziekuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności