pvd Zgłoś #21 Napisano 27 Listopada 2009 Jak będzie całkiem uwalony elektronicznie to Ci pokaże błąd, ale jeżeli mechanicznie coś gdzieś niedomaga to nie pokaże. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrisT Zgłoś #22 Napisano 27 Listopada 2009 Nie, nie będzie wywalać błędu. N75 nie pompuje on steruje podcisnieniem ktore to przez siłownik wychyla kierownice w turbinie. Dosycz często w PD auto zamula i dostaje kopa od 2000-2500 obr, wine za to ponosi zabrudzony N75. Jak sprawdzic? wystarczy przez wężyk dmuchnąc w dolny króciec (zawór w poz. pionowej) powinien trzymać ciśnienie! jesli memmbrana nie trzyma to jest temu winny brud, pęknięta spręzynka lub przytarty tłoczek. W AWX ( AVF też.) N75 jest umieszczony poziomo ! przez co tłok nie dociska membrany własnym cięzarem tylko po przez siłe spręzynki.A chyba wiecie co robi troszke brudu i opór tarcia??! ano problemy z jego działaniem. Celowy numer inż aby częsciej odwiedzac serwis??? chyba tak. W starszych modelach N75 jest umieszczony pionowo przez co spręzynka nie jest tak obciązona i membrana po przez tłok jest lepiej dociskana co owocuje długą bezawaryjna pracą. (np B4 1Z 400tyś km.!) Ja w swoim wyczysciłem zawór i zamontowałem go pionowo (da się choc trzeba troszke pokombinować i zmienic zagiety węzyk na kawałek prostego odcinka) ) od tego czasu skonczyły sie problemy ze sterowaniem turbiny. Polecam tak zrobic. Jesli N75 nie jest elektrycznie uszkodzony to nie trzeba go wymieniac, wystarczy wyczyscic wg opisu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nogman Zgłoś #23 Napisano 27 Listopada 2009 Czyscilem jest lepiej (zadziej sie zacina)ale jednak jaeszcze czasami to robi. Chyba lepiej bedzie go wyminic i miec swiety spokoj. Dzieki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #24 Napisano 27 Listopada 2009 Ciekawy topic, podłączę się, poczytam. Może i mi pomoże? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cfo Zgłoś #25 Napisano 27 Listopada 2009 Witam A wiec tak przeczysciłem zaworki n18 oraz n75 rozebrałem jeden i drugi rozcinając blaszke w jednym miejscu i nie rozginając jej sciagnąłem ją rozchylając. Faktycznie n75 był troszke przybrudzony i na tłoczku ze smaru zrobiła sie papka, wszystko wyczyściłem, przesmarowałem i chodzi jak nowy. Później założyłem spowrotem objemkę i na nią opaskę metalową dzieki temu mam możliwośc rozbierania zaworków kiedy chce bez klejenia ich taki patent. Do tego wymieniłem wszystkie wężyki do podciśnienia jakie tylko znalazłem jest może minimalna poprawa ale nie wielka nadal brakuje mu dynamiki. Proszę o wyjaśnienie: w logu grupy 004 jest takie coś °BTDC zakres od 2 do -3 a u mnie jest ciągle 1.3 a więc coś tam za mało co to jest i w jaki sposób mogę to zmienić ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magda84 Zgłoś #26 Napisano 28 Listopada 2009 Podlacze sie do tematu bo mam podobne objawy przymulania i tu moje pytanie ile kosztuje ori N75 do mojego paska bo szukalam na allegro i ceny sa rozne,niby napisane ze orginal ale na zadnym z nich nie ma wybite PIERBURG tylko same numery? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adi2255 Zgłoś #27 Napisano 29 Listopada 2009 Podlacze sie do tematu bo mam podobne objawy przymulania i tu moje pytanie ile kosztuje ori N75 do mojego paska bo szukalam na allegro i ceny sa rozne,niby napisane ze orginal ale na zadnym z nich nie ma wybite PIERBURG tylko same numery? Ja kupiłem coś takiego: http://allegro.pl/item818666309_zawor_czujnik_turbiny_egr_vw_audi_seat_skoda_nowy.html Z tym że mam AFNa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blackpirate Zgłoś #28 Napisano 29 Listopada 2009 (edytowane) Kolego blackpirate, na jakiej podstawie mówisz że żaden wężyk w AFN nie idzie do ecu ? Kolego na takiej, że u mnie go nie ma i w dwóch AFN'ach które znam także. Wracając do tematu, wymienianie zaworka N75 i zrzucanie winy tylko na niego przy rocznikach, o których dyskutujemy to w 90% marnowanie czasu. Sam posiadam trzy zaworki N75 - oryginalny wyczyszczony, kupioną używkę i nowiutki - wszystkie działają równie dobrze. Pomijając przepływomierz, problemy z EGR'em, nieszczelności w układzie podciśnienia lub w dolocie i tak prędzej czy później uwaga się skupi na turbinie. Część gorąca turbiny w passacie o przebiegu 227000 z "mułem" wygląda tak: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/459d49cbf410e1ad.html Edytowane 29 Listopada 2009 przez blackpirate Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arekcezar Zgłoś #29 Napisano 2 Grudnia 2009 witam co to jest z oznaczeniem na schemacie nr 30 u mnie tez buczał silniczek dokręciłem tą kule i śmiga jak nówka proszę o wyrozumiałość jestem świeży Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qmek Zgłoś #30 Napisano 2 Grudnia 2009 przypuszczalnie to zbiornik podcisnienia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pvd Zgłoś #31 Napisano 2 Grudnia 2009 To akumulator podciśnienia, raczej mało prawdopodobne że po dokręceniu odżył bo ta śruba tylko go trzyma, najważniejsze żeby wężyk był dobrze osadzony. Może poprostu poprawiłeś wężyk i teraz lepiej ciągnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nogman Zgłoś #32 Napisano 2 Grudnia 2009 A jaki wplyw na mulenie auta ma zle pracujacy N18. Czy on ma wplyw na przespieszenie czy tylko na EGR. Czy ma ktos moze jakas wiedze na ten temat. Dziekuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach