kat825 Zgłoś #1 Napisano 23 Listopada 2009 Witam. Mam następującą sprawę. Posiadam prawo jazdy kat. B+E, i zamierzam jechać na zachód po auto. Co trzeba mieć wykupione?? Jazda VW LT35 + laweta 2000kg, nie na zarobek tylko autko dla ojca. A czy trzeba coś wykupić jak bym tak sobie zaczął dorabiać, znaczy jeździć na zachód?? Wiem że pomału to przestaje się opłacać ale każdy teraz grosz się liczy. Czekam na jakieś info, POZDRO Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekcz Zgłoś #2 Napisano 23 Listopada 2009 Prawko w kieszeń i tyle, nic nie musisz wykupywać jeśli chodzi o niemcy, autostrady mają płatne powyżej 7,5 t DMC. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kat825 Zgłoś #3 Napisano 23 Listopada 2009 A winiety? Jak tak to ile one kosztują i na jaki okres są dawane?? Ile ON kosztuje na zachodzie- Niemcy, Belgia, Holandia- dużo droższe od tych w PL?? A jeszcze, jak auto jest pożyczone (laweta też) i auto jest w papierach jako dostawcze to trzeba mieć papier w stylu użyczenia do użytku (w wersjach języcznych z podpisem użyczającego)???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slaweeek Zgłoś #4 Napisano 23 Listopada 2009 A jeszcze, jak auto jest pożyczone (laweta też) i auto jest w papierach jako dostawcze to trzeba mieć papier w stylu użyczenia do użytku (w wersjach języcznych z podpisem użyczającego)???? Wydaje mi się że nie ale zawsze można dla pewności sklecić pare zdań po nie naszemu dla świętego spokoju. Pamiętaj też że np. w Niemczech w pewne dni (czyt święta i nie tylko) nie można jeździć autami przekraczającymi 3,5 tony DMC, a LTek i laweta w sumie przekroczą. Po 2 jak stary ten LTek i laweta, Niemcy nie lubią szrotów na drogach a jak masz lawete typu SAM to już wogóle drobiazgowa kontrola, mojego znajomego sprawdzali jak miał nówke lawete dosłownie 2 tygodnie dopiero jeździła (branderup 3500 DMC) bo coś im nie pasowało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kat825 Zgłoś #5 Napisano 23 Listopada 2009 Dzięki. LT raczej OK, 98r doca całkiem zdrowy tylko szkoda że 2.5 sdi. Laweta będzie prawdopodobnie z wypożyczalni, raczej nie jakiś szajs. Co do dni to jak wyczuć które to?? Na zachodzie sprawdzają legalność map do Navi?? PS: Ja na razie planuję taki wyjazd, muszę się dowiedzieć co i jak, żeby w ciemno nie jechać. Ojciec planuje wyjazd coś w Styczniu, Lutym. A jak jest z auto lawetą?? Czy to jest tak jak bym jechał zwykłym autem 3.5T, np taki Fiat Ducato 3.5T z laweta zamiast paki i ładownością ok1.5T. Auto do przywozu Skoda Octavia, lub coś w tej wielkości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slaweeek Zgłoś #6 Napisano 24 Listopada 2009 A jak jest z auto lawetą?? Czy to jest tak jak bym jechał zwykłym autem 3.5T, np taki Fiat Ducato 3.5T z laweta zamiast paki i ładownością ok1.5T. Auto do przywozu Skoda Octavia, lub coś w tej wielkości. Auto laweta to tak jakbyś busa prowadził, więc nic nie obowiązuje, zupełniue jak byś osobówką jechał. Co do świąt to tu jest dużo : http://etransport.pl/zakaz_ruchu,niemcy,135.html, doczytaj, poszukaj więcej info, masz czas. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kat825 Zgłoś #7 Napisano 24 Listopada 2009 Slaweeek dzięki str b.fajna, szkoda że nie ujeli świąt co są w niedzile. Ale ogólnie za dużo tych ograniczeń niema, najlepsze jest w Belgii. Nie można sie poruszać gdy widoczność jest ograniczona do 200m i gdy jest ślizgo. U nas nie ważne jaka pogoda byle do przodu:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaszcl Zgłoś #8 Napisano 24 Listopada 2009 Śmiało ruszaj ja tam swoim passatem ciągnołem na lawecie też passata DMC było przekroczone na haku mam chyba 1300 kg i policja w niemczech się wogóle nie czepia tzn ja nigdy nie miałem żadnych nieprzyjemności Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiktor133 Zgłoś #9 Napisano 24 Listopada 2009 (edytowane) ważne żeby laweta była sprawna i na pewno nie jakaś tam własnej roboty, ja jadąc z kolega miałem raz przez to nieziemskie problemy, musieliśmy zostawić lawetę na parkingu policyjnym, żeby dobrze skontrolować lawetę zabrali nas do stacji kontroli pojazdów, i tam znaleźli masę niedociągnięć w sumie głównie chodziło im o słabe hamulce ( powiedziałem im że zaraz mogę to zlikwidować podciągając linkę to kazali pod żadnym pozorem nie dotykać, stwierdzili że to robota dla mechanika ), bardzo niezadowoleni byli z tego że laweta to samoróbka i na koniec podkreślili, że po lawetę ma się zgłosić dobry samochód i dobra laweta i wręczyli mandat 500 euro aha i bardzo przyglądali się również zabezpieczeniu przewożonego samochodu. Później kolega miał jeszcze duuużo problemów z kolesiem od którego wypożyczał lawetę POZDRAWIAM Edytowane 24 Listopada 2009 przez wiktor133 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kat825 Zgłoś #10 Napisano 24 Listopada 2009 A jak patrzą na lekko 50-100kg przeładowaną lawetę i przekroczoną masę jaką może ciągnąć samochód? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miron77 Zgłoś #11 Napisano 24 Listopada 2009 laweta ma być sprawna i jakoś wyglądać (światła, hamulce i zabezpieczenie na haku) za szrot to i w PRL-u mandat dostaniesz, jak laweta ma mocowanie LOROWSKIE to wystarczy na dwa pasy po przekątnej za koła,w innym przypadku cztery pasy, co do świąt i niedziel- jak nie ma auto tarczki to śmiało można jechać. Winieta przyda się jak będziesz jechał autostradą po POLSCE bo nie płacisz za bramki (najtańsza winieta). POWODZENIA ---------- Post added at 12:06 ---------- Previous post was at 12:04 ---------- A jak patrzą na lekko 50-100kg przeładowaną lawetę i przekroczoną masę jaką może ciągnąć samochód? liczą to w procentach i kosztuje 1 ojro- 1% Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarek1 Zgłoś #12 Napisano 24 Listopada 2009 Kolego upewnij się jeszcze czy z prawkiem kat.B+E możesz ciągnąć LTekiem lawete o DMC 2000kg. Pisze to dlatego że gdzieś słyszałem że DMC samochdu ciągnącego plus DMC lawety nie może przekraczać w sumie 3,5t dla kat.B+E, jeżeli przekracza to wymagana jest kat.C+E. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kat825 Zgłoś #13 Napisano 24 Listopada 2009 Mylisz się, zestaw jak waży łącznie 3.5T to możesz praktycznie na B jechać (DMC przyczepy nie może przekroczyć DMC pojazdu ciągnącego ją), na B+E jest podobnie tylko że DMC przyczepy nie może przekroczyć DMC pojazdu ciągnącego (i tu DMC wynosi 3.5T). Łącznie zestaw B+E może chyba ważyć 7T. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarek1 Zgłoś #14 Napisano 24 Listopada 2009 (edytowane) Mylisz się Być może. Aż z ciekawości to sprawdzę. Nigdy się nad tym nie zastanawiałem czy mogę czy nie bo mam wszystkie kategorie i nie moge chyba tylko prowadzić tramwaju. Edytowane 24 Listopada 2009 przez Jarek1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kat825 Zgłoś #15 Napisano 24 Listopada 2009 Ja na egzaminie jeździłem Oplem Vivaro co ma pewnie w najlzeszje wersji DMC 2800kg (nie pamiętam którą wersją jeździłem, ale są wersje tego auta 3.5T) z lawetą DMC 1500T, co w sumie cały zestaw przekroczył 3,5T. Chyba że coś się w przepisach zmieniło?? ---------- Post added at 19:09 ---------- Previous post was at 19:02 ---------- Ale to po co by było prawko B+E jak by do auta 3.5T z przyczepą trzeba by mieć C+E?? PS. Na prawku, z tyłu B+E jest oznaczone jako graficzny obraz samochodu osobowego z przyczepą, a C+E to ciągnik z naczepą, jest też takie coś jak C1E czyli jak dobrze pamiętam to jest samochód ciężarowy do 7T DMC z przyczepą. Według mnie B+E to zestaw składający się z samochodu osobowego (bądź dostawczego) z DMC 3.5T, który może ciągnąć przyczepę o DMC nie przekraczającej DMC pojazdu który go ciągnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #16 Napisano 24 Listopada 2009 Ja na egzaminie jeździłem Oplem Vivaro co ma pewnie w najlzeszje wersji DMC 2800kg (nie pamiętam którą wersją jeździłem, ale są wersje tego auta 3.5T) z lawetą DMC 1500T, co w sumie cały zestaw przekroczył 3,5T. Chyba że coś się w przepisach zmieniło?? ---------- Post added at 19:09 ---------- Previous post was at 19:02 ---------- Ale to po co by było prawko B+E jak by do auta 3.5T z przyczepą trzeba by mieć C+E?? PS. Na prawku, z tyłu B+E jest oznaczone jako graficzny obraz samochodu osobowego z przyczepą, a C+E to ciągnik z naczepą, jest też takie coś jak C1E czyli jak dobrze pamiętam to jest samochód ciężarowy do 7T DMC z przyczepą. Według mnie B+E to zestaw składający się z samochodu osobowego (bądź dostawczego) z DMC 3.5T, który może ciągnąć przyczepę o DMC nie przekraczającej DMC pojazdu który go ciągnie. dokładnie tak kolego B+E to osobówka/bus z laweta o nie przekraczajacej DMC 3,5T Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarek1 Zgłoś #17 Napisano 24 Listopada 2009 B+E to zestaw składający się z samochodu osobowego (bądź dostawczego) z DMC 3.5T, który może ciągnąć przyczepę o DMC nie przekraczającej DMC pojazdu który go ciągnie. Sprawdziłem i masz racje. Sorki za zamieszanie i za OT który się zrobił z tego tematu.:zawstydzony: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kat825 Zgłoś #18 Napisano 24 Listopada 2009 Luzzz, nic się nie stało;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nikos Zgłoś #19 Napisano 24 Listopada 2009 (edytowane) Masa informacji które napisali koledzy UP nie są prawdziwe, lub po prostu nie aktualne wiec po kolei: "Prawko w kieszeń i tyle, nic nie musisz wykupywać jeśli chodzi o niemcy, autostrady mają płatne powyżej 7,5 t DMC." - błąd mają płatne od 12 T DMC i u nich nazywa sie to MYTO liczone od kilometrów zrobionych po ich autostradach "Ile ON kosztuje na zachodzie- Niemcy, Belgia, Holandia- dużo droższe od tych w PL??" - 1,11-1,19 Euro w Niemczech, w Belgi dużo taniek około 1,01- 1,08, Holandia taka sama cena jak w niemczech "Pamiętaj też że np. w Niemczech w pewne dni (czyt święta i nie tylko) nie można jeździć autami przekraczającymi 3,5 tony DMC, a LTek i laweta w sumie przekroczą." - Zakaz dotyczy aut powyżej 7,5 T DMC, chyba że przewożona jest żywność lub zwierzęta "A jak patrzą na lekko 50-100kg przeładowaną lawetę i przekroczoną masę jaką może ciągnąć samochód? "- Dopuszczalne przeładownie wynosi 10% DMC "Winieta przyda się jak będziesz jechał autostradą po POLSCE bo nie płacisz za bramki (najtańsza winieta). POWODZENIA" - Niestety już dawno nie aktualne. winiety na polske obowiązuja od 12 T DMC i tylko od tej masy auta które posiadają ważna winiete mogą smigac autostradką za free "liczą to w procentach i kosztuje 1 ojro- 1%" - Bzdura na resorach To chyba tyle. proszę nie obrażac sie o komentarze, ale do Niemiec śmigam już 6 lat bez przerwy więc mam pojęcie. Edytowane 24 Listopada 2009 przez Nikos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kat825 Zgłoś #20 Napisano 24 Listopada 2009 Ooooo i to się nazywa odpowiedź, a powiedz mi opłaca się jeszcze jeździć na zarobek z lawetą czy tylko dużą lorą dziężarową?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach