litwik Zgłoś #1 Napisano 23 Listopada 2009 Witam, mam problem z moim VW 1.9 TDI 90km. Kilka dni temu auto nie chcialo mi odpalać, byłem u elektryka i okazało się, że alarm zamontowany w aucie blokował rozrusznik.. po wyjeździe od elektryka auto zaczeło przebierać, obroty wieszały się na 2, 3tyś. Opadały, na biegu jałowym auto skacze sobie na 1.1 -2 -3 tyś obrotów, opada, tak jakbym przyciskał sobie dla zabawy pedał gazu Do tego obrotomierz nie zawsze działa, raz nie pokazuje realnych obrotów silnika, raz jest OK.. Co może być przyczyną? Potencjometr? Pompa paliwa? Wiązka przewodów, może Turbo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r1278 Zgłoś #2 Napisano 25 Listopada 2009 (edytowane) Skoro to wszystko wystąpiło po wizycie u elektryka to może coś Ci spaprał przy wymontowywaniu tego alarmu (zależy gdzie i jak był wpięty)Teraz musisz najpierw podłączyć pod VAG i odczytać ewentualne błędy, które mogą Cię naprowadzić na usterkę lub odczytać logi i na ich podstawie wyciągnąć jakieś wnioski. A co do obrotomierza to impulsy bierze z alternatora mi to wygląda na ewidentne spapranie roboty przez elektryka,centralka pewnie była ukryta pod deską rozdzielczą i podczas jej wyciągania coś uszkodził .To tyle narazie. Edytowane 25 Listopada 2009 przez r1278 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
litwik Zgłoś #3 Napisano 25 Listopada 2009 vag pokazał że uszkodzony jest czujnik G28 oraz G70. Poza tym autko ma Notlauf'a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #4 Napisano 25 Listopada 2009 Być może alarm odcinał też czujnik G28, który nie został podłączony przez mechanika. W niektórych sterownikach w przypadku uszkodzenia G28 komputer odczytuje prędkość silnika z czujnika wzniosu iglicy G80, jednak nie może odpowiednio wysterować wtrysku. G70 (przepływka) być może była walnięta wcześniej, a teraz odczytałeś błąd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #5 Napisano 25 Listopada 2009 ja tez stawiam na przepływke Czujnik prędkości silnika – G28 Miernik masy powietrza (G70) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
litwik Zgłoś #6 Napisano 26 Listopada 2009 Najlepiej byłoby jakby ktoś miał pożyczyć te czujniki dla sprawdzenia czy to rzeczywiście jest moim problemem. Mógłbym oczywiście zapłacić za użyczenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #7 Napisano 26 Listopada 2009 Sprawdź na początek kostkę, znajduje się przy rozruszniku, może nie kontaktuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
litwik Zgłoś #8 Napisano 26 Listopada 2009 (edytowane) Mógłbym dostać zdjęcie na którym zobaczę gdzie jest czujnik G28. To mój pierwszy samochód z tym silnikiem ( TDI 90km ) i mało się w nim orientuje.. Panowie czy czujnik położenia wału od silnika 1.9 SDI pasuje do silnika TDI ? - mam okazje kupić taki za małe pieniądze. Edytowane 26 Listopada 2009 przez litwik Dopowiedzenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #9 Napisano 26 Listopada 2009 Jeśli jest czarny to pasuje, ale nie kupuj tego czujnika, na 99% jest z nim wszystko OK. znajduje się w bloku chyba koło wspornika filtra oleju Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter84 Zgłoś #10 Napisano 26 Listopada 2009 znajduje się w bloku chyba koło wspornika filtra oleju Dokładnie tam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
litwik Zgłoś #11 Napisano 27 Listopada 2009 Cieszy mnie, że odpowiadacie na moje posty. Czujnik jest srebrny, a reszta która jest na zewnątrz czarna. Jutro posprawdzam jeszcze raz przewody, wtyczki, spróbuje wyczyścić przepływkę i zobaczymy, jak to nic nie da, wymienię G28. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach