lawka Zgłoś #1 Napisano 21 Listopada 2009 Witam, mój pasek 1.9 tdi 110km w automacie (nie tip-tronic) wrzuca 4 bieg przy prędkości 60 km/h tj. Jakieś 2400 obrotów na trójce przy delikatnym przyspieszaniu. Moje pytanko: Nie za późno?? Aby jazda była ekonomiczna musze go rozpędzić do 60 a później zwolnić na 50 i mam wtedy 1600 obrotów na czwórce i przepisowe 50 km/h czy w innych passatach tez jest taka późna zmiana biegów? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #2 Napisano 21 Listopada 2009 Całkiem normalne zachowanie. Aby jazda była ekonomiczna musze go rozpędzić do 60 a później zwolnić na 50 i mam wtedy 1600 obrotów na czwórce Chciałbyś mieć 4 bieg przy 30 km/h ? kup manuala i go męcz .... Tam też steruje pracą komputer i on dobiera optymalna zmianę. Daj w podłogę to Ci zmieni jeszcze wyżej.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lawka Zgłoś #3 Napisano 21 Listopada 2009 Zgadza się, ale jadąc 50-55 km/h mam 2300-2400 obrotów , autko pali wtedy z 9 litrów i wyje jak obsrane niemowle, a jadąc na 4 pracuje cichutko i pali z 6 litrów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_B5 Zgłoś #4 Napisano 21 Listopada 2009 wrzuca 4 bieg przy prędkości 60 km/h Napewno wrzuca Ci 4 bieg przy 60km/h? U mnie przy tej prędkości wchodzi dopiero 3, a 4 przy 80km/h. Oczywiście przy normalnym przyspieszniu. Automat mam oczywiście 4 biegowy. Może masz skrzynię w trybie awaryjnym? Pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
capslock82 Zgłoś #5 Napisano 21 Listopada 2009 Mam tez automata 4 biegowegi i najwolniej na 4 biegu to 70 km/h. a spalanie patrzysz z kompa to jak przyspieszasz to ma 20l/100. Przy normalnym przyspieszaniu to u mnie tak jest ze przy 20 wrzuca 2 a przy 40 3 a przy 80 4 bieg. A jak gaz w podloge to ciagnie do 4.5 tys obrotow na kazdym biegu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #6 Napisano 21 Listopada 2009 No i widzicie, kolega i tak muskając pedał przyspieszenia ma najmniej z Was na budziku a chce jeszcze mniej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek B5 Zgłoś #7 Napisano 19 Sierpnia 2010 A jak u was ze zmianą biegów przy wyższych obrotach tak ok 3 do 3,5 tys/obr (tzn dynamiczna jazda ale bez buta w podłodze bo wiadomo) u mnie w przedziale opisanym mam dziwne zjawisko jak ma zmienić z 2 na 3 przy ok 60 km/h to zmienia z 2 na 3 odrazu zrzuca spowrotem na 2 i dopiero wchodzi 3 na dobre potem na 4 juz normalnie. Co to może być mam tak od zawsze 10 tys km temu byłem w serwisie automatów wymieniali olej filtr uszczelka i jakis zaworek. Gość powiedział że skrzynka jest w dobrym stanie zero opiłków na kompie żadnych błędów a jednak tak dziwnie zmienia, być może to normalne napiszcie co o tym sądzicie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
latinoo_80 Zgłoś #8 Napisano 19 Sierpnia 2010 U mnie pięciobiegowy automat tip tronic. Jazda jak emeryt i zmiana następuje w zakresie od 2000 do 2700 obr/min. Jazda z dobrym odejściem i zmiany biegów między 4000 a 4600 obr/min. A tip tronica ni cholery oszukać nie idzie. Jak ma ciężko to sam zmienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Darth1 Zgłoś #9 Napisano 6 Marca 2011 U mnie skrzynia o po wymianie chlodnicy(ida tam tez przewody olejowe od skrzyni biegow) skrzynia zmienia biegi przy 4000 obr. Wczesniej kulturalnie przy 2200 Czy mozliwe jest zapowietrzenie oleju w skrzyni? Jakie moga byc powody takiej zmiany?> Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach