Skocz do zawartości
Gość fester86

Passat B5 LPG czy TDi na taxi ??

Rekomendowane odpowiedzi

Gość fester86

Witam

Jestem nowym użytkownikiem forum Passata. Zamierzam nabyc Passata B5 z 2002 r. Którym bede pracował jako taxi zastanawiam sie jaki silnik wybrać biorąc pod uwage bardzo kilometrów które bede nim robił... w gre wchodzi instalacja gazowa do silnika 1,8 lub silnik 1,9 Tdi 130 lub 150 KM... W pierwszym przypadku boję sie o usterki wynikajace z instalacji gazowej, i czy tak naprawde bedzie sie to opłacało.

Z góry dziekuje za wszystkie opinie i podpowiedzi.

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

_zlydzial1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

150 to 2.5 a nie 1.9

 

a do taxi to diesel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość fester86

z Tego co słyszałem Tdi sa bardziej wytrzymałe...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Chyba same cyferki powinny Ci już dać odpowiedź tzn.1,8 z gazem spali średni po mieście ok.11 l gazu + benzyna przy rozruchu i zimnym silniku ?Z kolei 1,9 diselek 130KM pewnie łyknie ok.8-9 po mieście.Pozostaje tylko matematyka.Jeśli będziesz miał zamiar kupić 1,8 to najlepiej z już zamontowaną instalacją LPG ,a jeśli jej nie będzie to trzeba zwrócić uwagę czy jest on na plastikowym czy aluminiowym kolektorze(lepszy aluminiowy) .Chociaż i tak poleciłbym instalacje sekwencyjną.Z kolei diesel bedzie pewnie droższy w zakupie.Tak więc wybór tak czy tak zależy od Ciebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piszesz, że chcesz autko z 2002r, w przypadku benzyniaka będzie to 1.8 z turbiną (150KM) bo same 1.8 (125KM) występowały przed liftem. W ruchu miejskim musisz się liczyć ze spalaniem PB rzędu 11-12l /100km, a w dużych korkach nawet i więcej. Nie wierz w bajki jak ktoś Ci napisze, że 1.8T spali w mieście poniżej 10l/100km (chyba, że w nocy na obwodnicy :))). Koszt zamontowania instalacji gazowej - około 3 tys. PLN i tylko sekwencja. Podobno odpowiednio dobrana (bardzo ważne!!!) nie sprawia problemów,nie wypowiem się bo nie posiadam. Ogólnie 1.8T to silnik dający dużą frajdę z jazdy, mocny i elastyczny.

Za benzyną przemawia niższy koszt zakupu i większe prawdopodobieństwo, że trafisz na niezjechany egzemplarz. Odnośnie zalet diesla niech się wypowiedzą jego użytkownicy

Musisz po prostu tak jak ktoś wcześniej napisał, usiąść z kartką i wyliczyć co Ci się bardziej opłaci.

Edytowane przez mac30

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam 2.0 założyłem gaz za 2400pln sekw. 7 miesięcy żadnych problemów spalanie miasto 12-13lpg pozdrawiam miałem wczesniej forda i tez załozyłem sekwencje trzy lata żadnych problemów nie bac sie gazu disel to tylko mit pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Jezdze na taryfie juz kilka lat. Wczesniej mialem Paska B4 1.9tdi 90km i byla to katorga - glosna praca silnika, mała moc, spalania w jezdzie "na taxi" to okolo 9l/100km, a nie osławione 6l. Dochodzi do tego dogrzewanie itp.

Wiecej na pewno disla na taryfe nie kupie.

Teraz jezdze B5 1.8t. Wszyscy pukali sie po glowie - bo po co, bo za mocny, bo za duze spalanie, bo turbo nie lubia gazu. Do tej pory nie mam zadnych problemow poza wymiana przeplywomierza (był juz walniety przy kupnie). Benzyna na taxi rowniez sie nadaje i szczerze ja polecam.

 

Poza tym jak przewieziesz klientow 150km/h to na 90% zostawia napiwek i jeszcze na tym zarobisz :)

Edytowane przez buke_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fakt ,rechot diesla na dłuższą metę jest uciążliwy i może w Wawie palić w korkach te 9L. A 1.8T faktycznie czasem ma w gazie problemy (tak słyszałem), i turbo lubi siąść. A może zwykłą benzynkę, np takie coś:

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10067896

Automat na miasto jak znalazł, noga lewa odpoczywa, silnik mniej w dupe dostaje przez co większe przebiegi może zrobić. A 2.0i to stary dobry silnik nie do zajechania i dobrze pracuje na gazie. Według mnie warto takie autko brać pod uwagę. POZDRO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz jezdze B5 1.8t. Wszyscy pukali sie po glowie - bo po co, bo za mocny, bo za duze spalanie, bo turbo nie lubia gazu.

Było ich zapytać, co ma turbo do gazu? Czyżby działało na zasadzie webasto? :rotfl:

 

Benzyna na taxi rowniez sie nadaje i szczerze ja polecam. Poza tym jak przewieziesz klientow 150km/h to na 90% zostawia napiwek

Taaaaa - albo pawia na tylnych siedzeniach i podłodze :rotfl: A jeszcze gorzej, jak się "zwierzak" do przodu przedostanie i np: uderzy ci w szyję skrzydłami:p

 

i jeszcze na tym zarobisz :)

Albo 150 ... ale zeta stracisz - na pranie wnętrza :D

 

Też polecam benzynę z gazem, jeśli to po mieście ma jeździć. Jak juz ktoś wcześniej wspomniał, to spalanie diesla w mieście to MIT. Na trasie moze i tak ale nie miasto. Dodatkowo zrób sobie takie oto kalkulacje: ile kosztuje ropa i ile pali na 100 km. A teraz - ile kosztuje GAZ i ile pali. Ropy ci złoi z 9 litrów (dla fanów TDI wrzuce - niech będzie 8 - moja strata :D ), natomiast LPG spali ci 12. Jak podsumujesz to i tak LPG wychodzi taniej.

Inna rzecz, to przebieg - auto będzie ciagle w ruchu. Co za tym idzie? Częstsze wymiany podzespołów a jak wiadomo do diesla są one jednak droższe niż do benzyny.

 

Wybór należy do ciebie :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość fester86

Dzieki za opinie. Po kalkulacji zdecydowałem sie na benzynke + LPG...

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodam tylko jedno spokojnie można uzyskać spalenie na poziomie 6l :on: w mieście. A ci którzy twierdzą inaczej po prostu nie potrafią jeździć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dodam tylko jedno spokojnie można uzyskać spalenie na poziomie 6l :on: w mieście. A ci którzy twierdzą inaczej po prostu nie potrafią jeździć.

 

Tak czy siak, taxi to częste odpalanie i podjeżdżanie, chyba benzyna z gazem lepiej to znosi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dodam tylko jedno spokojnie można uzyskać spalenie na poziomie 6l :on: w mieście. A ci którzy twierdzą inaczej po prostu nie potrafią jeździć.

Bartek - ale chyba w B4 - to się jeszcze zgodzę. A tu jest mowa o B5.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

w 99% w całej europie TAXI to diesle - to chyba o czymś świadczy,

 

BTW nie mam na mysli prywatnych przewoźników (UK i podobne)

 

 

a propos 150km/h , jakby mnie tak przewiózł to bym mu przyjeb...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w 99% w całej europie TAXI to diesle

 

jakas podkladka skad takie dane ?? tak uwazasz czy masz oficjalne statystyki

 

o ile polska jest w europie (moze sie myle) to ja raczej obserwuje ze bardziej okolo 50% na 50% (w wakacje na wegrzech - a o ile pamietam tez to juz jest europa - tez jakims cudem hegemonii ropniakow na taxowkach nie zaobserwowalem.

 

A tak juz moim zdaniem to dobrze chlopaki mowia - jak wiekszosc trasy itp. to diesel - jak raczej miasto i korki - bez zastanowienia benzyna ew. benz + LPG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bartek - ale chyba w B4 - to się jeszcze zgodzę. A tu jest mowa o B5.

 

Oj Damian nie tylko :)

 

Witam!

Jezdze na taryfie juz kilka lat. Wczesniej mialem Paska B4 1.9tdi 90km i byla to katorga - glosna praca silnika, mała moc, spalania w jezdzie "na taxi" to okolo 9l/100km, a nie osławione 6l. [...]

 

ale dobra nie wypowiadam się jak to jest w B5 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na taryfę lepsze kombi

 

 

ja też uważam że taniej wyjdzie benzyniak z gazem zwłaszcza że zapowiadają podwyżkę akcyzy na olej napędowy po nowym roku i pewnie znów ropka będzie w cenie benzynki niestety :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wybrałeś sobie ten 1% ... sorry GAME OVER.

a tak poważnie

nie mam danych , i nie będę miał , zwiedziłem trochę już i w żeby nie prowokować w "starej eu" są to zdecydowanie diesle(widac po tym ci się ściąga do nas na handel)

 

&

 

85 kucy w takim aucie?...i w gaz?czy to nie pomyłka?

miałem B5 100 koni w gazie... DRAMAT , to poprostu nie jedzie i to chyba była największa pomyłka jaką widziałem

 

to musi być 85 kW...

Edytowane przez martin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności