Gość fester86 Zgłoś #1 Napisano 19 Listopada 2009 Witam Jestem nowym użytkownikiem forum Passata. Zamierzam nabyc Passata B5 z 2002 r. Którym bede pracował jako taxi zastanawiam sie jaki silnik wybrać biorąc pod uwage bardzo kilometrów które bede nim robił... w gre wchodzi instalacja gazowa do silnika 1,8 lub silnik 1,9 Tdi 130 lub 150 KM... W pierwszym przypadku boję sie o usterki wynikajace z instalacji gazowej, i czy tak naprawde bedzie sie to opłacało. Z góry dziekuje za wszystkie opinie i podpowiedzi. Pozdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #2 Napisano 19 Listopada 2009 _zlydzial1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
anomal Zgłoś #3 Napisano 19 Listopada 2009 150 to 2.5 a nie 1.9 a do taxi to diesel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość fester86 Zgłoś #4 Napisano 19 Listopada 2009 z Tego co słyszałem Tdi sa bardziej wytrzymałe... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mgboczna Zgłoś #5 Napisano 19 Listopada 2009 Witam.Chyba same cyferki powinny Ci już dać odpowiedź tzn.1,8 z gazem spali średni po mieście ok.11 l gazu + benzyna przy rozruchu i zimnym silniku ?Z kolei 1,9 diselek 130KM pewnie łyknie ok.8-9 po mieście.Pozostaje tylko matematyka.Jeśli będziesz miał zamiar kupić 1,8 to najlepiej z już zamontowaną instalacją LPG ,a jeśli jej nie będzie to trzeba zwrócić uwagę czy jest on na plastikowym czy aluminiowym kolektorze(lepszy aluminiowy) .Chociaż i tak poleciłbym instalacje sekwencyjną.Z kolei diesel bedzie pewnie droższy w zakupie.Tak więc wybór tak czy tak zależy od Ciebie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mac30 Zgłoś #6 Napisano 19 Listopada 2009 (edytowane) Piszesz, że chcesz autko z 2002r, w przypadku benzyniaka będzie to 1.8 z turbiną (150KM) bo same 1.8 (125KM) występowały przed liftem. W ruchu miejskim musisz się liczyć ze spalaniem PB rzędu 11-12l /100km, a w dużych korkach nawet i więcej. Nie wierz w bajki jak ktoś Ci napisze, że 1.8T spali w mieście poniżej 10l/100km (chyba, że w nocy na obwodnicy ). Koszt zamontowania instalacji gazowej - około 3 tys. PLN i tylko sekwencja. Podobno odpowiednio dobrana (bardzo ważne!!!) nie sprawia problemów,nie wypowiem się bo nie posiadam. Ogólnie 1.8T to silnik dający dużą frajdę z jazdy, mocny i elastyczny. Za benzyną przemawia niższy koszt zakupu i większe prawdopodobieństwo, że trafisz na niezjechany egzemplarz. Odnośnie zalet diesla niech się wypowiedzą jego użytkownicy Musisz po prostu tak jak ktoś wcześniej napisał, usiąść z kartką i wyliczyć co Ci się bardziej opłaci. Edytowane 19 Listopada 2009 przez mac30 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zaksiu1971 Zgłoś #7 Napisano 19 Listopada 2009 mam 2.0 założyłem gaz za 2400pln sekw. 7 miesięcy żadnych problemów spalanie miasto 12-13lpg pozdrawiam miałem wczesniej forda i tez załozyłem sekwencje trzy lata żadnych problemów nie bac sie gazu disel to tylko mit pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buke_ Zgłoś #8 Napisano 19 Listopada 2009 (edytowane) Witam! Jezdze na taryfie juz kilka lat. Wczesniej mialem Paska B4 1.9tdi 90km i byla to katorga - glosna praca silnika, mała moc, spalania w jezdzie "na taxi" to okolo 9l/100km, a nie osławione 6l. Dochodzi do tego dogrzewanie itp. Wiecej na pewno disla na taryfe nie kupie. Teraz jezdze B5 1.8t. Wszyscy pukali sie po glowie - bo po co, bo za mocny, bo za duze spalanie, bo turbo nie lubia gazu. Do tej pory nie mam zadnych problemow poza wymiana przeplywomierza (był juz walniety przy kupnie). Benzyna na taxi rowniez sie nadaje i szczerze ja polecam. Poza tym jak przewieziesz klientow 150km/h to na 90% zostawia napiwek i jeszcze na tym zarobisz Edytowane 19 Listopada 2009 przez buke_ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kat825 Zgłoś #9 Napisano 19 Listopada 2009 Fakt ,rechot diesla na dłuższą metę jest uciążliwy i może w Wawie palić w korkach te 9L. A 1.8T faktycznie czasem ma w gazie problemy (tak słyszałem), i turbo lubi siąść. A może zwykłą benzynkę, np takie coś: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10067896 Automat na miasto jak znalazł, noga lewa odpoczywa, silnik mniej w dupe dostaje przez co większe przebiegi może zrobić. A 2.0i to stary dobry silnik nie do zajechania i dobrze pracuje na gazie. Według mnie warto takie autko brać pod uwagę. POZDRO Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #10 Napisano 19 Listopada 2009 Teraz jezdze B5 1.8t. Wszyscy pukali sie po glowie - bo po co, bo za mocny, bo za duze spalanie, bo turbo nie lubia gazu. Było ich zapytać, co ma turbo do gazu? Czyżby działało na zasadzie webasto? Benzyna na taxi rowniez sie nadaje i szczerze ja polecam. Poza tym jak przewieziesz klientow 150km/h to na 90% zostawia napiwek Taaaaa - albo pawia na tylnych siedzeniach i podłodze A jeszcze gorzej, jak się "zwierzak" do przodu przedostanie i np: uderzy ci w szyję skrzydłami:p i jeszcze na tym zarobisz Albo 150 ... ale zeta stracisz - na pranie wnętrza Też polecam benzynę z gazem, jeśli to po mieście ma jeździć. Jak juz ktoś wcześniej wspomniał, to spalanie diesla w mieście to MIT. Na trasie moze i tak ale nie miasto. Dodatkowo zrób sobie takie oto kalkulacje: ile kosztuje ropa i ile pali na 100 km. A teraz - ile kosztuje GAZ i ile pali. Ropy ci złoi z 9 litrów (dla fanów TDI wrzuce - niech będzie 8 - moja strata ), natomiast LPG spali ci 12. Jak podsumujesz to i tak LPG wychodzi taniej. Inna rzecz, to przebieg - auto będzie ciagle w ruchu. Co za tym idzie? Częstsze wymiany podzespołów a jak wiadomo do diesla są one jednak droższe niż do benzyny. Wybór należy do ciebie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość fester86 Zgłoś #11 Napisano 19 Listopada 2009 Dzieki za opinie. Po kalkulacji zdecydowałem sie na benzynke + LPG... pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
taison28 Zgłoś #12 Napisano 20 Listopada 2009 Dodam tylko jedno spokojnie można uzyskać spalenie na poziomie 6l w mieście. A ci którzy twierdzą inaczej po prostu nie potrafią jeździć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #13 Napisano 20 Listopada 2009 Dodam tylko jedno spokojnie można uzyskać spalenie na poziomie 6l w mieście. A ci którzy twierdzą inaczej po prostu nie potrafią jeździć. Tak czy siak, taxi to częste odpalanie i podjeżdżanie, chyba benzyna z gazem lepiej to znosi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #14 Napisano 20 Listopada 2009 Dodam tylko jedno spokojnie można uzyskać spalenie na poziomie 6l w mieście. A ci którzy twierdzą inaczej po prostu nie potrafią jeździć. Bartek - ale chyba w B4 - to się jeszcze zgodzę. A tu jest mowa o B5. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martin Zgłoś #15 Napisano 20 Listopada 2009 w 99% w całej europie TAXI to diesle - to chyba o czymś świadczy, BTW nie mam na mysli prywatnych przewoźników (UK i podobne) a propos 150km/h , jakby mnie tak przewiózł to bym mu przyjeb... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
A_A Zgłoś #16 Napisano 20 Listopada 2009 w 99% w całej europie TAXI to diesle jakas podkladka skad takie dane ?? tak uwazasz czy masz oficjalne statystyki o ile polska jest w europie (moze sie myle) to ja raczej obserwuje ze bardziej okolo 50% na 50% (w wakacje na wegrzech - a o ile pamietam tez to juz jest europa - tez jakims cudem hegemonii ropniakow na taxowkach nie zaobserwowalem. A tak juz moim zdaniem to dobrze chlopaki mowia - jak wiekszosc trasy itp. to diesel - jak raczej miasto i korki - bez zastanowienia benzyna ew. benz + LPG. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
taison28 Zgłoś #17 Napisano 20 Listopada 2009 Bartek - ale chyba w B4 - to się jeszcze zgodzę. A tu jest mowa o B5. Oj Damian nie tylko Witam!Jezdze na taryfie juz kilka lat. Wczesniej mialem Paska B4 1.9tdi 90km i byla to katorga - glosna praca silnika, mała moc, spalania w jezdzie "na taxi" to okolo 9l/100km, a nie osławione 6l. [...] ale dobra nie wypowiadam się jak to jest w B5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kat825 Zgłoś #18 Napisano 20 Listopada 2009 A może zamiast Passka takie coś i w gazik: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9788418 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jakubanek Zgłoś #19 Napisano 20 Listopada 2009 na taryfę lepsze kombi ja też uważam że taniej wyjdzie benzyniak z gazem zwłaszcza że zapowiadają podwyżkę akcyzy na olej napędowy po nowym roku i pewnie znów ropka będzie w cenie benzynki niestety Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martin Zgłoś #20 Napisano 20 Listopada 2009 (edytowane) wybrałeś sobie ten 1% ... sorry GAME OVER. a tak poważnie nie mam danych , i nie będę miał , zwiedziłem trochę już i w żeby nie prowokować w "starej eu" są to zdecydowanie diesle(widac po tym ci się ściąga do nas na handel) & 85 kucy w takim aucie?...i w gaz?czy to nie pomyłka? miałem B5 100 koni w gazie... DRAMAT , to poprostu nie jedzie i to chyba była największa pomyłka jaką widziałem to musi być 85 kW... Edytowane 20 Listopada 2009 przez martin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach