Navkol Zgłoś #1 Napisano 17 Listopada 2009 Siemanko, 2 miesiące temu wymieniałem w Polówce żonki pompę wspomagania a teraz wyskakuje błąd: 00816 - Power Steering Sensor (G250) 29-00 - Short to Ground Czy to jest błąd czujnika skrętu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #2 Napisano 17 Listopada 2009 Tak, to jest błąd czujnika skrętu. Czy błąd wyskakiwał zaraz po wymianie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Navkol Zgłoś #3 Napisano 17 Listopada 2009 Tak, to jest błąd czujnika skrętu. Czy błąd wyskakiwał zaraz po wymianie? 2 miechy temu (ok. 2 tys. km) wymieniałem pompę wspomagania, która padła i fajerka chodziła jak w KRAZ'ie. Po wymianie nie wyskakiwał żaden błąd. Teraz w niedzielę na trasie zapaliła się żółta kontrolka od wspomagania. Wspomaganie działa, lecz tak jakby na pół mocy. Po zeskanowaniu VAG'iem wywaliło dwukrotnie błąd podany wyżej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuczek Zgłoś #4 Napisano 18 Listopada 2009 wejdz w bloki pomoarowe i zobacz jak dziala ten czujnik, i wszystko bedziesz wiedzial. zreszta mozesz sprawdzic czy faktycznie jest to zwarcie do masy na przewodach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Navkol Zgłoś #5 Napisano 18 Listopada 2009 wejdz w bloki pomoarowe i zobacz jak dziala ten czujnik, i wszystko bedziesz wiedzial. zreszta mozesz sprawdzic czy faktycznie jest to zwarcie do masy na przewodach. podrzuć gdzie w VAG'u to jest i jak do tego się dokopać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuczek Zgłoś #6 Napisano 18 Listopada 2009 (edytowane) zakladka chassis i tu wybieramy 44 steering assist nastepnie bloki pomiarowe i gotowe:D (nawet sie zrymowalo) co do zwarcia to miernik w dlon i recznie 'na piechote' trzeba sprawdzic. PRawdopodobna przyczyna: uszkodzenie czujnika albo wiazki do czunika. Tyle ze czujnik wystepuje razem z wiazka. W razie pytan pisz. Pozdrawiam. Edytowane 18 Listopada 2009 przez zuczek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Navkol Zgłoś #7 Napisano 18 Listopada 2009 a jakie wartości mają być na poszczególnych pinach czujnika, żeby sie przekonać, że to właśnie czujnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuczek Zgłoś #8 Napisano 19 Listopada 2009 jak podlaczysz sie vagiem to mozesz sprawdzicz czy dziala prawidlowo, bedziesz widzial jak sie amieniaja wartosci, co do sprawdzenia wiazki to miernik w dlon i patrzysz czy jest zwarcie do masy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Navkol Zgłoś #9 Napisano 30 Listopada 2009 (edytowane) Ciąg dalszy gehenny z Polówką Pompa wymieniona i przez ok. 2 miesiące był spokój. Jakieś 2 tygodnie temu zaczęło się znowu. Tym razem VAG wypluł błąd czujnika skrętu, który został wymieniony, a na zegarach paliła sie żółta kontrolka od wspomagania. Przed wymianą czujnika wywalało następujący błąd wskazujący na jego koniec: 00816 - Power Steering Sensor (G250) 29-10 - Short to Ground - Intermittent Zaqpiłem nowy czujnik i go założyłem. Początkowo VAG nie chciał się połączyć ze sterownikiem. Kontrolka na zegarach nie paliła się, ale wspoma nie działała. Jak już za którymś razem udało się połączyć to skasowałem błędy. Niestety nie na stałe. Teraz wyskoczyło: 00566 - Steering Assistance Operation 27-00 - Implausible Signal 00816 - Power Steering Sensor (G250) 29-00 - Short to Ground Po kolejnej kasacji błędów zostaje tylko: 00816 - Power Steering Sensor (G250) 29-00 - Short to Ground Poradźcie coś bo oszaleję W tym wszystkim najbardziej wkurza mnie to, że żonka zabrała mi Paska i oświadczyła, że dopóki nie naprawię jej Polówki to o swojej maszynie mogę zapomnieć... Sami widzicie, jak bardzo jestem zdeterminowany do naprawy teg małego czegoś... Poza tym warto mieć Polówkę na chodzie, bo jak Pasek padnie na trasie (prawdopodobieństwo bliskie 0 )to można ją wytargać z bagażnika i pojechać po mechanika Edytowane 30 Listopada 2009 przez Navkol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #10 Napisano 30 Listopada 2009 00816 Wspomaganie kierownicy Sensor (G250) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Navkol Zgłoś #11 Napisano 30 Listopada 2009 Dzisiaj, 20:2700816 Wspomaganie kierownicy Sensor (G250) pozdrawiam Rafał Tyle wiem. Czujnik wymieniłem na NÓWECZKĘ Pytanie jak sie tego pozbyć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #12 Napisano 30 Listopada 2009 wiadac robi ci zwarcie skoro bład wraca poszukaj w tym kierunku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #13 Napisano 30 Listopada 2009 Przekładałeś całą kolumnę z pompą, czy jak? Podaj maila, to wyślę Ci schemat-może na coś trafisz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Navkol Zgłoś #14 Napisano 1 Grudnia 2009 Przekładałeś całą kolumnę z pompą, czy jak? Nie. Przełożyłem samą pompę wspomagania. System KOYO (ponoć najbardziej awaryjny). Jako back-up plan jest zmiana z KOYO na TRW, ale to znów są $$ do wydania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toldek1 Zgłoś #15 Napisano 1 Grudnia 2009 Adaptacja czujnika kąta skrętu zrobiona?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Navkol Zgłoś #16 Napisano 1 Grudnia 2009 (edytowane) Adaptacja czujnika kąta skrętu zrobiona?? Wie ktoś jak przeprowadzić tą adaptację Edytowane 1 Grudnia 2009 przez Navkol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toldek1 Zgłoś #17 Napisano 2 Grudnia 2009 Robi się to tak, jak poniżej. Można by w naszym języku ale byłoby za łatwo:D:D Prerequisites: Start the vehicle. Turn the steering wheel one turn to the right and one turn to the left. Drive in a short distance straight line on a level surface at a speed not higher than 20 km/h. If the steering wheel is straight during the test drive then stop the vehicle with the wheels pointed straight. Ensure that the steering wheel is not moved again. Keep the engine running and do not switch off the ignition. System voltage at least 12.0 V. [select] [44 - Steering Assist] [Coding-II - 11] or if that function is not available then use [sec.Access - 16] instead Enter 40168, to enable the basic setting. [Do it!] [basic Settings - 04] Group 060 [Go!] Activate the Basic Setting. [ON/OFF/Next] After a successful basic setting, field 1 should say "OK". [Done, Go Back] To make sure the basic setting was succesful, check the sensor again. [Measuring Blocks - 08] Group 007 [Go!] Check field 1, the value has to be between -1.5 and +1.5 °. [Done, Go Back] [Close Controller, Go Back - 06] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach