Skocz do zawartości
Navkol

błąd w POLO

Rekomendowane odpowiedzi

Siemanko,

2 miesiące temu wymieniałem w Polówce żonki pompę wspomagania a teraz wyskakuje błąd:

00816 - Power Steering Sensor (G250)

29-00 - Short to Ground

 

Czy to jest błąd czujnika skrętu :?:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, to jest błąd czujnika skrętu. Czy błąd wyskakiwał zaraz po wymianie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak, to jest błąd czujnika skrętu. Czy błąd wyskakiwał zaraz po wymianie?

2 miechy temu (ok. 2 tys. km) wymieniałem pompę wspomagania, która padła i fajerka chodziła jak w KRAZ'ie. Po wymianie nie wyskakiwał żaden błąd.

Teraz w niedzielę na trasie zapaliła się żółta kontrolka od wspomagania.

Wspomaganie działa, lecz tak jakby na pół mocy. Po zeskanowaniu VAG'iem wywaliło dwukrotnie błąd podany wyżej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wejdz w bloki pomoarowe i zobacz jak dziala ten czujnik, i wszystko bedziesz wiedzial. zreszta mozesz sprawdzic czy faktycznie jest to zwarcie do masy na przewodach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wejdz w bloki pomoarowe i zobacz jak dziala ten czujnik, i wszystko bedziesz wiedzial. zreszta mozesz sprawdzic czy faktycznie jest to zwarcie do masy na przewodach.

podrzuć gdzie w VAG'u to jest i jak do tego się dokopać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zakladka chassis i tu wybieramy 44 steering assist nastepnie bloki pomiarowe i gotowe:D (nawet sie zrymowalo) co do zwarcia to miernik w dlon i recznie 'na piechote' trzeba sprawdzic. PRawdopodobna przyczyna: uszkodzenie czujnika albo wiazki do czunika. Tyle ze czujnik wystepuje razem z wiazka. W razie pytan pisz. Pozdrawiam.

Edytowane przez zuczek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jakie wartości mają być na poszczególnych pinach czujnika, żeby sie przekonać, że to właśnie czujnik :?:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak podlaczysz sie vagiem to mozesz sprawdzicz czy dziala prawidlowo, bedziesz widzial jak sie amieniaja wartosci, co do sprawdzenia wiazki to miernik w dlon i patrzysz czy jest zwarcie do masy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciąg dalszy gehenny z Polówką :mad:

Pompa wymieniona i przez ok. 2 miesiące był spokój.

Jakieś 2 tygodnie temu zaczęło się znowu. Tym razem VAG wypluł błąd czujnika skrętu, który został wymieniony, a na zegarach paliła sie żółta kontrolka od wspomagania.

Przed wymianą czujnika wywalało następujący błąd wskazujący na jego koniec:

00816 - Power Steering Sensor (G250)

29-10 - Short to Ground - Intermittent

 

Zaqpiłem nowy czujnik i go założyłem. Początkowo VAG nie chciał się połączyć ze sterownikiem. Kontrolka na zegarach nie paliła się, ale wspoma nie działała. Jak już za którymś razem udało się połączyć to skasowałem błędy.

Niestety nie na stałe.

Teraz wyskoczyło:

00566 - Steering Assistance Operation

27-00 - Implausible Signal

00816 - Power Steering Sensor (G250)

29-00 - Short to Ground

 

Po kolejnej kasacji błędów zostaje tylko:

00816 - Power Steering Sensor (G250)

29-00 - Short to Ground

 

Poradźcie coś bo oszaleję :mad:

 

W tym wszystkim najbardziej wkurza mnie to, że żonka zabrała mi Paska i oświadczyła, że dopóki nie naprawię jej Polówki to o swojej maszynie mogę zapomnieć...:o

Sami widzicie, jak bardzo jestem zdeterminowany do naprawy teg małego czegoś...

Poza tym warto mieć Polówkę na chodzie, bo jak Pasek padnie na trasie (prawdopodobieństwo bliskie 0 )to można ją wytargać z bagażnika i pojechać po mechanika ;)

Edytowane przez Navkol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

00816 Wspomaganie kierownicy Sensor (G250)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzisiaj, 20:27

00816 Wspomaganie kierownicy Sensor (G250)

 

pozdrawiam Rafał

Tyle wiem. Czujnik wymieniłem na NÓWECZKĘ :!: Pytanie jak sie tego pozbyć :?:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiadac robi ci zwarcie skoro bład wraca poszukaj w tym kierunku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przekładałeś całą kolumnę z pompą, czy jak? Podaj maila, to wyślę Ci schemat-może na coś trafisz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przekładałeś całą kolumnę z pompą, czy jak?

Nie. Przełożyłem samą pompę wspomagania. System KOYO (ponoć najbardziej awaryjny).

Jako back-up plan jest zmiana z KOYO na TRW, ale to znów są $$ do wydania :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Adaptacja czujnika kąta skrętu zrobiona??:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Adaptacja czujnika kąta skrętu zrobiona??

Wie ktoś jak przeprowadzić tą adaptację :?:

Edytowane przez Navkol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robi się to tak, jak poniżej. Można by w naszym języku ale byłoby za łatwo:D:D

Prerequisites:

 

  • Start the vehicle.
  • Turn the steering wheel one turn to the right and one turn to the left.
  • Drive in a short distance straight line on a level surface at a speed not higher than 20 km/h.
  • If the steering wheel is straight during the test drive then stop the vehicle with the wheels pointed straight.
  • Ensure that the steering wheel is not moved again.
  • Keep the engine running and do not switch off the ignition.
  • System voltage at least 12.0 V.

[select]

[44 - Steering Assist]

[Coding-II - 11] or if that function is not available then use [sec.Access - 16] instead

Enter 40168, to enable the basic setting.

[Do it!]

[basic Settings - 04]

Group 060

[Go!]

Activate the Basic Setting.

[ON/OFF/Next]

After a successful basic setting, field 1 should say "OK".

[Done, Go Back]

To make sure the basic setting was succesful, check the sensor again.

[Measuring Blocks - 08]

Group 007

[Go!]

Check field 1, the value has to be between -1.5 and +1.5 °.

[Done, Go Back]

[Close Controller, Go Back - 06]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności