Skocz do zawartości
Gość Waldek62

Kupiony i jego problemy

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Waldek62

Ostatnio stalem sie posiadaczem VW Passat 1.9TDI 90KM 1994 combi i mam sporo z nim problemow:

 

1. Szarpie przy 40km/h 3 bieg, 60km/h 4 bieg ok 85km/h 5 bieg. Znalazlem juz na forum podpowiedz o wymianie sterownika pompy a wlasciwie calej pompy ale mam pytanie

a. czy ktos to otwieral i czy dal rade to zregenerowac, przeczyscic we wlasnym zakresie?

b. Jak jest przenoszona informacja z pedalu gazu do kompa i czy tam moze istniec przyczyna takiego zachowania?

 

2. Plywa na boki ze trzeba caly czas pilnowac kierownicy i pytanie czy przyczyna moga byc szerokie opony niskoprofilowe (zamierzam je wyrzucic jak nastanie zima)

 

3. Dziwne dzwieki z lewej strony przod prawdopodobnie lozysko a takze zjechana opona po zewnetrznej duzo bardziej niz reszta. Pytanie czy da sie wymienic lozyska przod bez demontazu calego Mpersona z amortyzatorem i sprezyny resora.

 

4. Przy zakupie mial miec immobilizer lecz pozniej okazalo sie ze ma zwykly klucz bez kosci. Posiada jednak jakis alarm ktory sie wlaczy jak go zamkne i zostawie otwarta klape bagaznika. Nie mam zadnego zdalnego sterowania. Co to moze byc za numer?

 

5. Bardzo dziwne zachowanie sie radia. Wlaczone dziala normalnie. Wlaczam silnik dziala normalnie. Ruszam samochod a radio zaczyna sie wylaczac i wlaczac jak przy uruchamianiu rozrusznika i tak przez caly czas jazdy samochodem. Czy ktos sie z tym spotkal. Sprawdzilem polaczeniai nic zlego nie znalazlem. Jakby komputer wylaczal radio co chwila. Czy to jest mozliwe??

 

Z innych problemow co mialem po zakupie to:

Amortyzatory tyl i sprezyna tyl.

Zamki od drzwi - dzieki za rade z forum.

Material od podsufitki sie odkleja - strzykawka i klej .

Nie zawsze odskakuje bendix. Rozrusznik wymontowalem , przeczyscilem posmarowalem i jakos chodzi.

 

Przepraszam ze sie rozpisalem ale nie chcialem zamieszczac kilku postow. Niestety uzywam kompa z norweska klawiatura i softem dlatego przepraszam za brak polskich znakow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Michu_82

1. Wygląda a to, że pompa może być przytkana, szarpanie występuje cały czas przy tej samej prędkości obrotowej silnika

a) pompy lepiej nie ruszać samemu, można więcej napsuć, niż naprawić; w sterowniku też raczej sam nic nie zrobisz, bo juz ma sporo elektroniki:(

b) jeżeli nie ma linki, to przy pedale gazu będzie potencjometr, a na pompie układ wykonawczy - serwomechanizm, może istnieć tu przyczyna, ale za duzo możliwości, żeby stwierdzić jednoznacznie...

 

2. Prędzej stawiałbym na końcówki drążków i zbieżność, w ostateczności kolumna... Sprawdź, czy końcówki nie maja luzu 99% że to one tak robią...

 

3. Jeśli opona po zew. stronie, to powinno ściągać w prawo, przy okazji mogło iść łożysko, dobrze by było sprawdzić zbieżność [ale najpierw wymienić końcówki, jeśli będa zużyte], w najgorszym wypadku [najbardziej najgorszym] jest krzywy wahacz; łożysko jest wbijane w kolumnę, więc wygodniej będzie zdjąć kolumnę [kilka śrub na kielichu, tylko nie odkręcaj amortyzatora, bo nie trzeba:)]

4. Fabryczny Passatowy alarm uruchamiany zamknięciem drzwi kluczykiem [żadnych pilotów - czujnik zamknięcia ma na wkładce zamka drzwi kierowcy], przy ryglu wewnątrz na drzwiach kierowcy powinna być diodka sygnalizujaca czuwanie [niektóre miały nawet ultradźwięki]. Najczęściej sygnalizacja akustyczna podłączona pod klakson.

 

5. Co do radia, to jeszcze się nie spotkałem, ale sprawdź, skąd brane jest zasilanie radia, w najgorszym wypadku poprowadź nowe. Przy tablicy przekaźników od spodu jest listwa zasilań. Czerwony to zasilanie stałe, czarny z żółtym, to zasilanie po przekręceniu stacyjki do kontrolek, odłączane na czas ozruchu. Masę najlepiej podkręcic do karoserii.

 

Uff... to by na tyle było :padam:

 

mam nadzieję, że cos pomogłem.

pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Waldek62

Wielkie dzieki za podpowiedz.

Koncowki drazkow powinienem miec ok gdyz bylem na przegladzie i z wyjatkiem amortyzatorow tyl nic nie znalezli. Czeka mnie raczej zbieznosc ale pojade tam jak uporam sie z lozyskiem kola. Niestety wszystko sie odwleka na jakies 10 dni gdyz wyslali mnie na delegacje wiec autko stac bedzie w garazu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy może zaobserwowałeś przy jakich obrotach silnika to się dzieje, bo jeżeli jest to zawsze ta sama wartość to masz zabrudzony nastawnik pompy wtryskowej .MIAłEM PODOBNY PROBLEM W MOJM B4 I NA PRAWDE JEST TO DO NAPRAWY SAMEMU PRZY ZACHOWANIU OSTROżNOśCI.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Waldek62

na 1 i 2 biegu trudno zaobserwowac a na 3 i 4 i 5 jest to przy tych samych obrotach.

Pytanko - nastawnik to ta rzecz na pompie z dziwna jedna sruba?

drugie jak to otwarles i naprawiles ( przeczysciles) chociaz w skrocie.

 

Jeszcze jedno co to znaczy przytkana pompa i jak to sprawdzic czy naprawic.

 

Pozdrowienia dla wszystkich

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=1741 To jest link który ci pomorze w ewentualnej naprawie. Ja po prostu odkręciłem górę i delikatnie przemyłem w ropie i jak rękom odjął.A na prawdę było kupa opiłków.A jeszcze przed rozebraniem pompy zaznacz ostrym narzędziem w dwóch miejscach żeby złożyć idealnie w to samo miejsce.Powodzenia :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Waldek62

Wielkie dzieki za informacje odnosnie czyszczenia pompy. Mam jeszcze jedno pytanie a dotyczy ono VAG-COM.

Widze ze jakos mozna zdobyc oprogramowanie ale niech mi ktos napisze jaki kabel ( interfejs kupic dla mojego autka) tak abym mogl w prosty sposob zdiagnozowac komputer i znalesc ewentualne usterki. Mam nadzieje ze bedzie to cos taniego ale ja nie mam zamiaru prowadzic uslug chce po prostu zdiagnozowac swoje autko zanim pojade do mechanika.

 

Wiem ze na forum bylo juz sporo tego typu zapytan ale tez wiele odpowiedzi i kazda inna. Chcialbym uslyszec od kogos kto ma B4 i aktualnie uzywa VAG-COM amatorsko i jest zadowolony z tego co ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2. Plywa na boki ze trzeba caly czas pilnowac kierownicy i pytanie czy przyczyna moga byc szerokie opony niskoprofilowe (zamierzam je wyrzucic jak nastanie zima)

Szerokie w koleinach dają znać o sobie. Jedź na szarpaki. Sprawdź czy masz maglownicę dokręconą.

3. Dziwne dzwieki z lewej strony przod prawdopodobnie lozysko a takze zjechana opona po zewnetrznej duzo bardziej niz reszta. Pytanie czy da sie wymienic lozyska przod bez demontazu calego Mpersona z amortyzatorem i sprezyny resora.

 

j.w. , ale piastę sparawdź i łożysko

 

Nie zawsze odskakuje bendix.

Ja w swoim wymieniłem: bendiks, tulejki, automat i szczotki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Waldek62

A teraz wyszlo cos nowego. Nie wiem czy to wina wizyty w warsztacie (wymiana amortyzatorow tyl i sprezyn tyl).

Krotko po wizycie lampka ABS po przelaczeniu stacyjki nie gasnie jak zwykle po paru sekundach lecz nadal sie pali. Jest tez jeszcze inny objaw. Lampka gasnie a po wlaczeniu silnika (bez jazdy) lampka sie zapala lub odrotnie, lampka sie swieci caly czas i podczas rozruchu silnika przygasa i gasnie po chwili. Ki czort. Czekam na zamowiony interfes do ten z telwisu moze on mi cos pomorze.

 

Mam tez inne pytanko. Mam opony 205/50 R15 i zona narzeka ze strasznie ja wozi w koleinach az sie boi jezdzic. Ja tez tego nie lubie ale lapy mam wieksze wiec mnie to n ie przeszkadza tak bardzo.

A pytanko jakie powinno byc cisnienie w takich oponkach z doswiadczenia. Inne niz firma zaleca??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Krist

Mnie też okropnie wozi w koleinach (205/45 R16 plus 20mm dystanse na tyle) jedyna rada to jechać obok... Skoro autko było na warsztacie może podczas wyniany zawieszenia partacze uszkodzili czujnik lub kabel.. Łatwo to sprawdzić rozpinając wtyczki (pod tylnym siedzeniem) a następnie przemierzyć miernikiem wartosc powinna wynosić coś ok. 1200 Ohm. Jeśli jest znacznie większa lub wogole nie ma przejścia to czujnik bądz kabel jest do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy tak szerokich oponach będzie majtać i już ,nie pomorze zmiana ciśnienia .Ja miałem ten objaw przy zmianie z zimowych (185) na letnie (205) i też żonka nie dawała sobie rady .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Waldek62

To mnie zmartwiliscie gdyz czeka mnie wymiana kol a calkiem ladnie wygladaja. Auto ma byc dla dwojga (niestety) :dobani:

 

Dostalem http://www.telwis.pl/product_info.php/cPath/21_30/products_id/31 interfejs i teraz sie go ucze. Jak na razie dziala podpiety pod port seryjny a takze przez USB serial adapter.

 

Wyrzucilo ze ABS prawy przod padl. Odpialem sprawdzilem brak przejscia. Czyli czujnik padniety. Przewody dobre. Wymontowalem i wyglada ladnie ale rozebrac sie nie da wiec jutro jade na szrot z omomierzem albo Allegro.

 

Mialem jeszcze jeden blad na komputerze cos o zwarciu do masy na pompie. Po skasowaniu nie pojawil sie ponownie.

 

Odnosnie naprawy nastawnika pompy wtryskowej a wlasciwie jej czyszczenia to powoli sie do tego przymierzam. Ogladajac zdjecia to uklad wyglada jak element silniczka na prad staly a wlasciwie magnesu w polu cewki. Ciekawe czy ktos wie jaki jest sygnal dawany do sterowania tego urzadzenia. :padam: Jesli na przyklad 0-12 V pradu stalego to moze by go tak zasilaczem stabilizowanym z regulacja napiecia sprawdzic ustawienia po demontazu ale przed rozmontowaniem. Zaznaczyc ustawienia dla 1 V i 11 V a potem rozmontowac, przeczyscic i zlozyc tak aby przy 1 i 11 V ustawial sie tak samo. Musi tam byc tez jakis sygnal zwrotny do Kompa tez ciekawe jaki. Czy ktos to probowal??

 

Wiem ze to brzmi dziwnie ale nie tak bardzo dla mnie jako elektronika, a bardzo mnie martwi ustawianie na oko lub za pomoca prob i bledow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Waldek62

Aby zakonczyc ten post piszę jak rozwiązałem problemy z autkiem.

 

Dziwne zachowanie radia ustapiło po odłaczeniu szaro-niebieskiego przewodu od kostki (metoda prób i błędów).

 

Po wymianie opon 15 205/50 na 14 calowe 185 samochod zaczął się zachowywać normalnie i już nie trzyma sie kolein jak tramwaj.

 

Problem z ABS rozwiązany za pomocą Allegro. Czujka prawa przód była padnięta. Po wymianie wszystko działa. Koszt 25 zl + 11 za przesyłkę.

 

Co do skakania silnika przy pewnych obrotach to pomogło czyszczenie nastawnika pompy wtryskowej.

Pomocą była instrukcja czyszczenia nastawnika pompy typu VP 37 by ADAMM (http://WWW.VWGOLF.PL).

W moim przypadku uprościłem ją jednak w dużym stopniu.

Odczytałem, dane na VAG było blok 001 pole 3 0,760V i blok 001 pole 2 3,2 mg/str (przy temp. 75 stopni).

Nie odkręcałem nastawnika od pompy a tylko odkręciłem pokrywę nastawnika. Tę dziwną śrubę naciąłem piłką do metalu tak abym mógł użyć śrubokręta płaskiego.

Po otwarciu nastawnika odkreciłem srubę torx na palcu nastawnika. Następnie za pomocą klucza płaskiego 10 krecąc zgodnie z ruchem zegara doszedłem do oporu. Dalej lekko kręcąc w prawo (jakieś 2 stopnie nie wiecej) byłem w stanie poruszyc palcem na trzpieniu. Było słuchac kliknięcie jak palec sie poluzował na trzpieniu. Tylko uwaga ja to robiłem bardzo delikatnie wpierw starajac sie to wszystko obluzowac palcami. Jak za dużo siły to można wszystko połamac. Resztę elementów ze środka zdemontowałem zapamietujać gdzie jaka śrubka gdyż jedna jest trochę dłuższa. Użyłem małych szczypczyków do rozdzielenia zgrzanych połaczeń.

Wszystkie elementy wyciągnąlem i oczyściłem a ropke usubąlem strzykawką. Samego trzpienia z rotorem silniczka nie daje sie wymontować. Elementy oczyściłem a resztki opiłków metalu usunąlem małym magnesikiem (taki od kompletu srubokretów zegarmistrzowskich) gdyż się "kleiły" do metalu.

Niestety złą wiadomoscia dla mnie jest ilość tych opiłków. Było ich BAAARDZO dużo. Wyglada że moje autko ma wiecej niż 180000 kilometrów na liczniku.

Po złożeniu wszystkiego i polutowaniu przewodów (lutownica 15W plus pasta do lutowania i sporo cierpliwości) nie dociskałem palca zbyt mocno.

Podłączyłem VAG na otwartym nastawniku (nie startuj silnika) kręciłem palcem aż uzyskałem 0,720V (grupa 001 blok 3) (ruch o 1mm to jakieś 0,1V wiec delikatnie). Po założeniu pokrywy nastawnika odczyt sie zmienił na 0,760V czyli tak jak poprzednio. Po sprawdzeniu dokreciłem palec srubka torx zamknąlem nastawnik odpaliłem silnik i wszystko teraz gra.

Po podgrzaniu silnika do 75 stopni grupa 001 blok 02 wskazywał 3,0 mg/str.(poprzednio 3,2) Myśle jednak że jest to w granicy błedu gdyz nie zauważyłem innych zmian w pracy. Wolne obroty i inne parametry są takie same jak poprzednio.

 

Wiem że moja metoda jest ryzykowna w momencie luzowania palca nastawnika gdyż jesli on zbyt mocno "siedzi" to można uszkodzic (połamać) to ustrojstwo. Ja jednak postanowiłem zaryzykować i jesli palec by nie puścił to bym odkręcał cały nastawnik.

 

Jeszcze jedna uwaga jak sie kręci palcem to gdy palcem dojedzie sie w prawo do maksa zaczyna "brzęczeć" jakis przekaźnik. Pojawi się wtedy też kod błedu na VAG który nalezy skasować. (niestety nie zapisałem co to było)

 

to by było na tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A więc życzymy powodzenia w użytkowaniu passadeny :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności