kamilosek23 Zgłoś #1 Napisano 9 Listopada 2009 Panowie mam taki problem rozgrzewa mi sie turibina do czerownosci wymienilem katalizator bo byl pusty wymienilem turbine aczkolwiek okazało sie że moja jest dobra pozamienialem cewki wymienilem przeypływomierz z passata oczywiscie ktory zapierdziela jak burza jeszcze zostal mi sprawdzic rozrzxad bo ponoc jest porzestawiony o pol zeby alenie wierze ze to tak ma wielki wplyw jezeli ktos moze to niech podrzuci mi kilka wiadomosci o tym bo juz mam normalnie tego dosc tydzien u mechanika i nic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #2 Napisano 9 Listopada 2009 AEB jest dość trudnym silnikiem do diagnozy komputerowej. Możliwa teoria jest taka, że np. przepływomierz mierzy za mało (np. jest już stary), i masz uszkodzony układ regulacji doładowania (N75, stare przewody, nieszczelna "grucha" etc), przez cu turbina dmucha cały czas na opór a sterownikowi to nie przeszkadza, bo przepływomierz mierzy mniej niż jest w rzeczywistości to może powodować objaw taki, jak napisałeś. Inny pomysł to uszkodzona cewka lub za niskie ciśnienie paliwa (pompa nawala/filtr zapchany?) Nie napisałeś niczego, co by mogło pomóc w diagnozie - jakie jest zachowanie auta, czy się dusi, czy jeździ poprawnie, czy ma problemy z odpalaniem, a może "nie ma" ssania? Zrób logi, na których widać przepływomierz i duty cycle to też może podsunąć jakiś pomysł... Rozrząd przestawiony nawet o jeden ząbek to problemy z zapłonem, strzały z wydechu, dym i "słabość" - poza tym rozrząd się sam nie przestawia (chyba, że mówimy o jakimś skrajnie zmęczonym pasku...), tylko conajwyżej ktoś go może źle złożyć, a nie piszesz nic o wymianie rozrządu w ostatnim czasie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilosek23 Zgłoś #3 Napisano 9 Listopada 2009 swymienilem przeypływomierz od passata ktory jeździl przekładeałem cewki wymienilem katalizator wymienilem zaworek turbiny i nadal to samo dzis bede rozbieral rozrzad tzn sprawdzal czy jest dobrze ustawiony samochod nie jedzie jak 1.8turbo tylko jedzie normalnie jak 1.8 turbina tez jest wymieniona komp byl podlaczany i bylo niby wsztsko dobrze takze juz sam nie wiem co mam robic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #4 Napisano 9 Listopada 2009 primo - nie panikuj... Jak masz czas i chęci, to rozpinaj obudowę rozrządu i sprawdzaj. Ale... czy podłączałeś przepływomierz od "drugiego 1.8T", czy konkretnie od AEB z 1999 roku? czy zrobiłeś logi na swojej przepływce/na pożyczonej przepływce? komputer nic "nie pokaże" jeśli nie będziesz wiedział czego szukasz. Skoro nie jeździ jak "T", to strzelam że problem z regulatorem... jak już pisałem - jest to dość trudne do zdiagnozowania w AEB ze względu na brak mapsensora. W tym temacie mamy podobny objaw (brak pompowania turbo) - ale skoro turbinę wymieniłeś, to zapewne na taką, w której mechanizm regulacji zaworu wastegate działa poprawnie (?). Zrób logi. Lepiej pogłówkować godzinę niż rozebrać pół silnika na próżno. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilosek23 Zgłoś #5 Napisano 9 Listopada 2009 kolego dziś rorzadjuz rozbieraja jutro bede wiedzial czy akurat z tym cos jest nie tak a turbo i przeypływke wziolem od passata z 1998 roku silnik aeb ktory normalnie chodzil i tez od 1.8T kolego ale co to za regulator gdzie on sie znajduje bo ja tez poprzepinalem weze z cujnikiem doladowania turbiny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #6 Napisano 9 Listopada 2009 Kamil, układ doładowania w każdym 1.8T przedstawiony jest na poniższym rysunku: http://i98.photobucket.com/albums/l277/Neil_Ireland/n75.jpg?t=1257794127 Regulator działa w układzie zamkniętym, w którym sterownik pobiera informacje o ilości pobranego powietrza z przepływomierza - na tej podstawie "wie" ile powietrza trafia do komory spalania w danym cyklu obrotu wału - dobiera dawkę paliwa na podstawie tzw. "mapy" i - jeśli to konieczne - ogranicza doładowanie (nie chcemy przekroczyć pewnej wartości ciśnienia, dla której sterownik po prostu już "nie wie" ile zalać paliwa - tzn. "wykracza poza napisaną mapę"). W związku z tym sterownik zadaje odpowiedni sygnał do zaworu N75, którego rolą jest uchylenie klapki w turbinie, co by część spalin trafiła bezpośrednio w wydech, omijając wirnik (tak to działa w przypadku turbin w naszych silnikach benzynowych 1.8T - dla dieseli teoria jest podobna, z tym że tam nie ma wastegate-a, a zmienna geometria). Cały układ regulacji opiera się na pracy zaworka N75 sterującego ciśnieniowo siłownikiem (grucha przy turbinie), który to (siłownik) z kolei uchyla wspomnianą wcześniej klapkę. Brzmi skomplikowanie, ale cały układ jest bardzo prosty, jak się spojrzy na schemat i logikę jego działania. Niestety - aby ta fabryka funkcjonowała poprawnie, każdy element regulacji ciśnieniowej musi być szczelny. Dlatego tak ważne jest, aby przy jakichkolwiek problemach z turbiną zacząć od sprawdzenia rzeczy najprostszych - rurek, które z wiekiem i pod wpływem wysokiej temperatury po prostu pękają... Gdzieś na tej całej drodze u Ciebie pojawia się problem. Bez podłączenia komputera ciężko jest określić, czy błąd dotyczy tego, że sterownik "na siłę" otwiera ową "klapkę", przez co większość spalin w ogóle omija wirnik i auto jedzie jak "wolnossący", albo problem tkwi gdzieś indziej... Tak czy siak - wypada po prostu usiąść spokojnie w samochodzie, zrobić loga na kanale 002 i zobaczyć co pokazuje przepływomierz (czy w ogóle coś pokazuje?). Później zrobić loga wysterowania zaworka N75 (duty cycle) i będzie wiadomo czy regulator działa, czy chce działać, ale nie reaguje, czy po prostu sterownik celowo ogranicza ciśnienie. I dopiero wtedy - mając pełen obraz sytuacji, zaczynamy brudzić ręce... Polecam lekturę tego forum. Pisałem już o tym wiele razy - nie będziesz miał problemu z odnalezieniem tego. I życzę powodzenia w odnajdywaniu przyczyn takiego stanu rzeczy! (tzn. oby problem nie leżał w przestawionym rozrządzie!) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilosek23 Zgłoś #7 Napisano 10 Listopada 2009 Panowie zrobiłem ten rorzad bbyl przestawiony o pol zeba jezeli to tak mozna nazwac i w dalszy ciagu turbina sie grzeje i samochod nie ma takiego kopa jak miec powinien i mowia mi ze to moze byc jeszcze czujnik polozenia walu lub czujnik walka jezeli ktos moze niech cos jeszcze podrzuci jakis pomysl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek1972 Zgłoś #8 Napisano 12 Listopada 2009 (edytowane) Witam! Pisłeś że wymieniałeś katalizator bo stary był w środku pusty. Zastanawiam się gdzie sie podziała zawartość starego katalizatora. Czy aby resztki nie zatkały wydechu i teraz brak przepływu. Edytowane 12 Listopada 2009 przez sylwek1972 błąd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #9 Napisano 12 Listopada 2009 Mi do czerwonosci sie riozgrzewa, ale nie turbina tylko katalizator. Moze to glupie pytanie, ale czy kolega jest pewien, ze to turbina jest rozgrzana do czerownosci? I ktora czesc dokladnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilosek23 Zgłoś #10 Napisano 13 Listopada 2009 Część wydechowa Turbiny wydech tez rozpinalem i jest to samo ---------- Post added at 19:35 ---------- Previous post was at 09:14 ---------- Panowie juz bylo wszytsko sprawdzane i ktos mi jeszcze podrzucil opcje ze moze byc mapa z*****a w sterowniku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #11 Napisano 14 Listopada 2009 nadal nie widać tego logu... przecież wszystko już napisane jest mapa sama by się nie spierniczyła - gdzieś sterownik ma podawane złe informacje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilosek23 Zgłoś #12 Napisano 14 Listopada 2009 kolego podlaczony byl do komba i wyszla sonda lmbda ale wczesniej na starym kacie tez sie wszytsko grzxalo i na starej lambdzie takze to napewno nie jest od sondy w poniedzialek jade do serwisu tam podobno moga mi sprawdzic cos dokladniej cisnienie tez podobnop jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #13 Napisano 15 Listopada 2009 Kamil, nie chcę Cię denerwować, bo nie o to chodzi, ale dopóki sam nie zrozumiesz o co chodzi w "podłączaniu do kompa", różni ludzie będą Ci kit wciskać na każdym kroku. Jeśli "wyszła sonda lambda", to niech powiedzą co w niej wyszło? Zaniża? Zawyża? A może padł tylko moduł grzania i sonda nie działa przez pierwsze 2 minuty od odpalenia? A może to był błąd związany z tym, że ktoś ją rozpinał - i została informacja o tym? Jeśli ciśnienie powietrza "podobno jest", to jakie ciśnienie i w jaki sposób zmierzone? (jesli poprawnie podałeś silnik w opisie, to podpowiem, że ciśnienia doładowania nie ma jak sprawdzić, bo ten sterownik po prostu nie ma swojego czujnika doładowania). Jeśli ciśnienie paliwa "podobno jest", to - jak wyżej - w jaki sposób mierzone? Pod obciążeniem na wysokim biegu, czy na luzie? bo na luzie, to zaryzykuje stwierdzenie, że "zawsze jest...". Poza tym nie każdy zakład ma takie proste urządzenie jak manometr techniczny, co by mogli to ciśnienie sprawdzić. A już w ASO, to zapomnij ... oni się specjalizują w wymianie wszystkiego na koszt klienta... Jeśli podłączali do komputera, to zapewne jechałeś z nimi długą prostą, na której przeciągnąłeś trzeci bieg od 2000 do odcinki, po czym pokazali Ci wykres tego, co dzieje się z przepływomierzem i wyciągnęliście na tej podstawie wniosek, o którym piszę od samego początku w tym temacie? Teraz już rozumiesz co mam na myśli? Dopóki sam nie zgłębisz tematu, rzeczy z goła proste będą dla Ciebie "czarną magią". A tak wcale nie jest. Mamy tutaj na forum sporo tematów o diagnostyce. Wystarczy chwilę posiedzieć, poczytać - a nusz problem się rozwiąże (a nusz ktoś wcześniej go miał). Tylko trzeba mieć co porównać, a jak na razie zabrałeś się od najcięższych tematów (jak można rozrząd przestawić o "pół zęba" ? przecież wałki w passacie nie są "pływające", więc conajwyżej można go przestawić o "cały ząb", a nie o "pół"). Takie moje przemyślenia... I jeszcze raz - powodzenia przy szukaniu problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
malutki83 Zgłoś #14 Napisano 19 Czerwca 2011 a moze macie pomysł na czerwona turbine w AWT, nawet po lajtownej jeździem przepływka sondy turbina świece wymienione , kat wywalony AFR właściwy rozrzady cisnienie paliwa wtryski posprawdzane a turbina nadal czerwona ręce już mi opadają Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #15 Napisano 19 Czerwca 2011 kat wywalony AFR właściwy rozrzady cisnienie paliwa wtryski posprawdzane a turbina nadal czerwona ręce już mi opadają jak zmierzyłeś AFR? Pokaż jakiś wykres i co to znaczy "właściwy": 10 czy 13? przy jakich obrotach? Czy masz LPG? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
malutki83 Zgłoś #16 Napisano 19 Czerwca 2011 lpg niemam, afr dokładnie ci ni podam bo auto stoi w tune up w trojmiescie ale mowili ze ok lpg niemam 140 tys nalatane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #17 Napisano 20 Czerwca 2011 kolego podlaczony byl do komba i wyszla sonda lmbda ale wczesniej na starym kacie tez sie wszytsko grzxalo i na starej lambdzie takze to napewno nie jest od sondy w poniedzialek jade do serwisu tam podobno moga mi sprawdzic cos dokladniej cisnienie tez podobnop jest Podstawowe pytanie. Gaz zalozony czy nie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach