Skocz do zawartości
Sherman997

Problem ze świecami do grzania płynu chłodzącego.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam wspaniałego passata 1.9tdi silnik 90km jezdze nim juz 2 rok i do tej pory bez zastrzezen 2 tyg temu kupiłem nowy akumulator dzis rano chce odpalic auto a tu 0 prądu nawet zegarek nie swiecił. hmm załozyłem nastepny i zapal;ił zgasiłem za godzine juz nie odpaliłem.wkoncu po probach i błedah doszedłem do tego ze 2 swiece (z 3) grzejace płyn chłodniczy cały czas grzeja a jedna nie (zaznaczam ze nie chodzi mi o swiece zarowe) i teraz moje pytanie : jaka moze byc przyczyna mysle ze pewnie przekaznik zespawało, ale dlaczego ta ostatnia nie grzeje (sprawdzałem tylko czy jest napiecie na kablu ,nie wykrecałem ich ) ,gdzie znajde taki przekaznik i ewentualnie jak to naprawic albo jaka moze byc przyczyna. jezli powieliłem tematy to przepraszam ale szukałem w wyszukiwarce i nie mogłem znalesc bo nawet nie wiem jak sie te swiece nazywaja :) Dziekuje za pomoc i pozdrawiam .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam,ale nie mogę zrozumieć,jak może być podgrzewany płyn chłodzący:confused:,do chwili przeczytania tego tematu sądziłem że ogrzewa się on odbierając ciepło silnika(chłodząc go).Jeśli ktoś rozumie o co tu chodzi będę wdzięczny za oświecenie mnie.Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak piszesz jest to prawdopodobnie wina przekaźnika. Grzeją dwie, bo ten układ działa tak, że w zależności od temp. silnika grzeją 1, 2 lub 3 świece (u Ciebie prawdopodobnie skleił się układ zasilający 2 świece). Przekaźnik zanjduje się na grodzi przy zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego. Z tego co pamietam to przy przekaźniku jest też bezpiecznik, czyli tak na szybkiego możesz go wyjąć i przestanie rozładowywać akumulator.

 

Przepraszam,ale nie mogę zrozumieć,jak może być podgrzewany płyn chłodzący

 

W niektórych wersajch b4 (chyba na rynki skandynawskie) był stosowany układ dogrzewania płynu chłodzącego za pomocą 3 świec żarowych.

Edytowane przez piter84

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm do wczoraj nawet nie wiedziałem ze coś takiego jest w moim pasku, ogrzewanie żeczywiscie miał bardzo dobre. I teraz zastanawiam sie czy jest sens to naprawiac bo wiadomo ze te swiece pobierają dóżo prądu a co za tym idzie auto wiecej pali.Jeszcze jedno pytanko jak sie fachowo o to zapytać w sklepie żebym nie zrobił z siebie durnia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przekaźnik świec dogrzewania płynu chłodzącego. Do dostania pewnie tylko w ASO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I teraz zastanawiam sie czy jest sens to naprawiac bo wiadomo ze te swiece pobierają dóżo prądu a co za tym idzie auto wiecej pali

Jest sens, w zimę sprawny 1z bardzo wolno się rozgrzewa a z tymi świecami troszkę szybciej poczujesz ciepło w samochodzie. Różnicy w spalaniu nie odczujesz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Świece nie grzeją cały czas, tylko chwilę po rozruchu

2. W zależności od temperatury, grzeją 1, 2 lub 3 świece

U Ciebie Podgrzewacz działa po wyłączeniu zapłonu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności