Skocz do zawartości
Weso

Wymiana czujnika poziomu płynu w dpf 2.0TDI(BGW) / Dolewka płynu do DPF - SATACEN 25

Rekomendowane odpowiedzi

Jako, że dzisiaj wymieniłem czujnik poziomu płynu w dpf, postanowiłem zrobić parę fotek oraz krótki opis. Może się komuś przyda. Za tą usługę w ASO wołaja 150-200 zł a jest przy tym max 30 min roboty.

 

1. Zaczynamy od odkręcenia pokrywy filtra. Są to 3 śruby, zaznaczone na fotce na czerwono(klucz jak dobrze kojarze to chyba 10). U niektórych mogą być zapieczone, więc można urzyć wd40.

 

f12b7aef780ee2cam.jpg

 

2. Po odkręceniu osłony ukarze nam się filtr, który również przykręcony jest do podwozia 3 śrubami(tutaj jest większa śruba 12 albo 13)

 

cab0782e28823c54m.jpg

 

f3c73fc303d78350m.jpg

 

3. Trzeba uważać przy odkręcaniu filtra, gdyż jak ktoś ma pełny płynu to waży ok 4-5 kg. Kabel jest na tyle długi, że da się go lekko wysunąć obok auta, aby ułatwić wykręcenie czujnika. Najpierw odpinamy wtyczke z czujnika. Następnie wykręcamy czujnik. Przy dużej ilości płynu przy wkładaniu nowego czujnika trzeba uważać, aby nie wylać płynu bo jego poziom się podnosi. W tym celu ściągamy 2 gumowe zatyczki (wystarczy jedna, która jest odpowiedzialna za odpowietrzanie układu w trakcie uzupełniania płynu, ja nie wiedziałem który to oba zdjąłem) Zdejmuje się je, naciskając taką plastikową "spinkę" na dołe gumowych bolców i wtedy ciągniemy je do góry. Zaznaczone na czerwono na zdjęciu. Po ich ściągnięciu bez problemu delikatnie wkładamy nowy czujnik. Następnie wciskamy gumowe zatyczki. Podłączamy wtyczke. filtr przykręcamy w odwrotnej kolejności.

 

511fb5eaebe11322m.jpg

 

6c7c821976f5a6a0m.jpg

 

Po wyciągnięciu czujnika radze go wytrzeć szmatką i uważać aby jak najmniej nam nakapało oraz się wylało, gdyż płyn ma bardzo intensywny "zapach" który potrafi towarzyszyć nam w aucie parę dni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam musiałem dolałem zaoszczędziłem ?

 

Potrzebne narzędzia:

 

1: płaski śrubokręt

2: 5x strzykawka 100 ml

3: SATACEN 25 ( G 052 143 A2 ) koszt różny w zależności od miasta i serwisu od 240 pln do 300 pl

 

1.jpg

 

 

Aby dostać się do miejsca dolewki należy wyjąc koło zapasowe zdjąć dwie plastikowe zaślepki a naszym oczom ukażą się dwa króćce ( pierwszy od strony silnika jest do odpowietrzania ten bliżej nas do dolewania płynu.

 

3.jpg

 

Następnie wciskamy białą opaskę znajdującą się na zatyczkach do środka i wyciągamy obie.

 

Płyn dobrze jest przelać do jakiegoś słoiczka nie dużego, ale i nie małego, aby można było w miarę szybko uzupełnić strzykawkę.

 

Po napełnieniu strzykawki powoli wstrzykiwać do króćca znajdującego się bliżej nas.

 

Moje uwagi: Płyn jest śmierdzący dobrze jest np. wepchnąć jakaś szmatkę dookoła króćców, tak, aby przypadkowe kapnięcia nie poszły na lakier (płyn jest podobno bardzo żrący). Jak tylko poczujecie, że strzykawka gorzej chodzi zmięcie ją na kolejną, aby nie rozleciała wam się w łapkach.

 

PS. Mam nadzieje, że moje wypociny komuś pomogą.

 

Pozdrawiam

1.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hopin1971

Szwankuje u mnie wskaźnik temperatury płynu.

Niekiedy nie pokazuje w ogóle, niekiedy pokazuje normalnie.

Co może być tego przyczyną?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam:) ja także na dniach będę szykował się do dolania płynu "SATACEN 25" dziś zakupiłem go w ASO. Kupiłem 2 litry w cenie 436,8zł czyli 1 litr=218 zł (kupowałem w cenie netto) wymiana kosztuje około 350zł i w ASO wymieniają tylko całe 4 litry po uprzednim spuszczeniu resztek płynu ze zbiornika, a cały koszt wyniósł by około 1400 zł już z rabatem.... czyli żadnym sposobem nie opłaca się tego robić jeżeli nie planujemy prowadzenia książki serwisowej i wyrzucania pieniędzy... teraz czekam tylko na zasygnalizowanie niskiego poziomu tego płynu. Jeżeli ktoś chce aby płyn starczał na dłużej to powinien od czasu do czasu wylecieć w trasę i nie żałować zbytnio gazu :) zamulanie silnika i ciągła eksploatacja w mieście może przynieść fatalne skutki gdyż może spowodować to zapchaniem się filtra. Do serwisu ostatnio zjechał nowy golf z przebiegiem około 5tys.km i zapchanym filtrem. starszy pan który go użytkował widocznie przyduszał silnik i nie dawał możliwości filtrowi się oczyścić... PZDR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i nie zapomnijcie wszyscy, ze opary/plyn jest wysoko rakotwörczy - i to nie jaja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok wezmę to pod uwagę :) Dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem po dolewce płynu satacen, wszystko robiłem sam i poszło bez najmniejszego problemu... Dolałem 2litry jakieś 15tys.km. temu i jak na razie wszystko jest ok...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam do Was pytanie czy ktoś używał do mokrego DPFa płynu JLM DIESEL REFILL FLUID 1L  EOLYS FAP/DPF zamiast oryginalnego płynu Satacen25? 
Ori to prawie 400zl a ten 150zl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności