Skocz do zawartości
Gość wicekpl

Kłopot z jazda na paliwie!Dlaczego?Objawy-zdarza sie ze jada

Rekomendowane odpowiedzi

Gość bartek323

Pompa wałeczkowa

 

pompa rotacyjna, której elementami roboczymi są obracające się wałeczki. Pompy wałeczkowe są stosowane głównie do cieczy czystych, np. olejów napędowych i smarowych

 

I właśnie taka pompa tam siedzi przynajmniej umnie taka siedziała :D Może i ciężko ją wyrobić , ale naście lat ciągłej pracy robi swoje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja dzisiaj wytargałem swoją pompę i sprawa wygląda następująco: jest to chyba faktycznie pompa wałeczkowa przynajmniej tak to wygląda :). Sam silnik pracuje powiedział bym pez problemów dopiero jak pompę włoże do jej obudowy to zaczyna hałasować. No i podstawowa sprawa wszystkie gumowe uszczelki na pompie i jej obudowie (tej przykręcanej do dna zbiornika) oraz gumowe elementy zawieszenia samej pompy są w postaci płynnej! Generalnie całe ogumienie pompy się rozpuściło i pływa sobie po dnie zbiornika. Czy jest wogóle szansa na dokupienie jakiś elementów z tej obudowy i uszczelek. Pompa jest wogóle jakaś nietypowa nigdzie nie mogę znaleźć jakiś zamienników. Pompa to Pierburg 333 919 051K. Dajcie znać czy np. można ją zastąpić jakąś inną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bartek323

Ja kupiłem w sklepie zamiennik i kosztował 120 zł tylko, że umnie siedziała pompa Bosch'a. Tak samo jak u ciebie umnie również zawieszenie pompy nie nadawało się do użytku, a pozatym wszystko było ok. Zawieszenie zrobiłem z przewodu paliwowego o odpowiedniej średnicy. Mam tak zrobioną już miesiąc i wszystko narazie działa. Szukałem po różnych sklepach tych gum do zawieszenia, ale niestety nie mogłem znaleźć. W całej pompie czyli obudowy itp. oczywiście to było, ale kosztuje ona 1000 zł więc wolałem pokombinować i trochę to przerobić. Nie wiem tylko poco te gumy, które wyglądają jak uszczelnienie skoro ona i tak cała jest zanużona w paliwie i chłodzona nim. Może spróbuj złożyć tylko z wieszakami jak nie dostaniesz tych gum i zobacz jak będzie się zachowywać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja kupiłem w sklepie zamiennik i kosztował 120 zł tylko, że umnie siedziała pompa Bosch'a.

Widziałem jakieś kompletne pompy aleni nie wiem czy będą się nadawały muszę się wiec popytac kolesi co to sprzedają. A tak przy okazji jest jakiś patent na wytarganie tego całego syf co to sobie pływa na dnie zbiornika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bartek323

Najlepszy to chyba wyjęcie i umycie zbiornika, ale możesz spróbować wyciągnąć ten syf razem z paliwem, napewno wszystkiego się nie usunie, ale napewno to nie zaszkodzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie rodzaju pompy, rozebrałem swoją i jest zębata, może w B3 była inna, wyglądem napewno inna. Co do czyszczenia zbiornika to pierw spuszczasz max paliwa ile się da, odkręcasz koło tylne prawe, odkrecasz wlew paliwa - połączenie ze zbiornikiem, potem dwie opaski od dołu kluczem 13 mm. i zbiornik masz na głowie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zawieszenie zrobiłem z przewodu paliwowego o odpowiedniej średnicy. Mam tak zrobioną już miesiąc i wszystko narazie działa.

 

Słuchaj a mógłbyś jakoś dokladniej opisać jak zrobiłeś to zawieszenie. U mnie pompa jast włożona w koszyk który jest połączony do reszty obudowy za pomoca trzech (chyba) gumowych łączników. Czy u Ciebie wyglądało to tak samo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do czyszczenia zbiornika to pierw spuszczasz max paliwa ile się da

 

A gdzie tam znajdę jakiś korek spustowy? Powiem szczerze że nie mogłem się dopatrzyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do czyszczenia zbiornika to pierw spuszczasz max paliwa ile się da

 

A gdzie tam znajdę jakiś korek spustowy? Powiem szczerze że nie mogłem się dopatrzyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bartek323

Z tym jest problem ponieważ tam niema korka spustowego i trzeba jakoś spuszczać paliwo górą, albo odlączać przewód od wtrysku lub w jakimś innym miejscu i włączyć pompkę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze Was trochę pomęczę w temacie. Gdzie znajdę w passacie filtr paliwa bo przy okazji walki z pompą chciałem go wymienić. Czy da się go wymienić bez kanału.

 

PS.

W międzyczasie w ktorym to nie miałem czasu na zrobienie pompy :) Zalałem trochę więcej benzyny tak że cała pompa się schowała to wszystkie problemy odeszły. Popma chodziła cicho a samochód nie przerywał jak tylko poziom paliwa spadł poniżej 1/4 zbiornika znowy te same akcje :(

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ArturrO filtr paliwa jest z tyłu przy prawym progu, pod plastikową osłonką.

Co do objawu który opisujesz to zajrzyj do zbiornika czy jakiś syf tam nie pływa i przy okazji obejrzyj filterek na pompce. Zbiornik paliwa nie ma korka spustowego, pozostaje wężyk i kanister.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to sobie narobiłem :( Pompę wyjołem częściowo rozebrałem ale jak chcialem się dostać do siateczek filtrujących coby je wyczyścić (bo całe były zalepione rozpuszczonymi uszczelkami)

to ujebałem jakieś zaczepy i generalnie teraz pompa nadaje się do ...... Generalnie do bani.

Mam w związku z tym do Was prośbę może orjętujecie się jaką pompę można zastosowacdo mojego autka. Ja tam mam (jak już chyba wspominałem) pierburg 333 919 051K. Nic nie moge do tego dobrać wszystkie pompy albo mają czujnik paliwa w innym miejscu albo inne ciśnienie (to cholerstwo wg. etki daje aż 4bary) Jeżeli się orjętujecie to może napiszcie jakie pompy paliwa były w paskach kombi stosowane przy silnikach 2e może wtedy będzie mi łatwiej coś dobrać.

 

Pozdrawiam ArturrO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla pokoleń. Jakby kto szukał zamiennika pompy do silnika 2E to pasuje pompka od golfa lub passata z silnikiem 2.8 VR6 (Oznaczenie silnika AAA). Przynajmniej u mnie działa bez problemów. :)

 

Pozdrawiam wszystkich.

ArturrO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ArturrO,

Witam

A ile cię ta przyjemność kosztowała, bo u mnie buczy jak cholera czy pełny czy pusty

:[

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ArturrO,

Witam

A ile cię ta przyjemność kosztowała, bo u mnie buczy jak cholera czy pełny czy pusty

:[

 

W sumie to nie tak strasznie dużo bo 340 zł kompletna popma + 25 zł filtr paliwa. Pompę kupiłem na allegro od kolesia który wyciąga części z rozbitych samochodów z niemiec. Aktualnie jest jeszcze jedna taka sama wystawiona (przez kogoś innego) ale nie kompletna bo ma obcięte przewody i nie ma górnego dekelka. Jeżeli nie masz zniszczonej obudowy to może wystarczy że kupisz sam wkład. Jeżeli chodzi o tego do którego brałem to mogę polecić pompa wyglądała jak nowa ze sklepu nie zapaprana jakimiś śmieciami, chodzi cichutko i przede wszystki mdaje ciśnienie.

 

Pozdrawiam ArturrO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam taki problem: Mam passata b3 1.8 GT. Po odpaleniu na paliwie wskoczy na wyzsze obroty i po chwili ma jakies 500 obrotow, i zgasnie. Przy jezdzie na benzynie musze wcisnac jakies 3/4 gazu zeby zaczal jechac. Jak przelacze na gaz to jakbym nitro wlaczyl tak przyspieszy w porownaniu z paliwem. Mial ktos podobny problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może na początek wymień filtr paliwa :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega wyżej pisze zmień filtr paliwa i warto by się przyjrzeć czy czujnik temperatury jest sprawny, odepnij wtyczkę od niego i przejedz się. Jeżeli wszystko będzie ok to już wiesz co jest grane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ze sie tak wyraze ;)

witam all

przyklejam sie do watku z dziwnym pytaniem

posypaly mi sie styki w stacyjce i skonczylo sie "rozrusznikowanie" - problemu pozbylem sie metoda "na krotko", czyli dwa druty z bendixu do kabiny - dziala ;)

myslalem, ze tylko to... ale na benzynie motorek nie pracuje, pompa paliwa milczy, a na zimno odpalic na LPG troche ciezko

czy jest jakis prowizoryczny sposob, aby naklonic pompe paliwa do normalnej pracy metoda "na krotko" ?

wymiana stacyjki ze wzgledow ekonomicznych na razie musi troszke poczekac

dzieki z gory :)

rgds 4 all

Krzysztof, Lodz

[email protected]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności