Skocz do zawartości
Czesiek_nh

Zapowietrzony hamulec, i "skowronek"

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie. Mam nadzieję, że moje pytania nie są dla was męczące, ale powoli naprawiam Passata, któego dostałem od ojca, i chcę się dowiedzieć co i jak należy robić.

 

1. Średnio co 5 tys. km zapowietrza sie hamulec w lewym tylnim kole. Mechanik mówił, że nie wie co może być przyczyną tejrze awarii, ale denerwujące jest takie odpowietrzanie co chwilę. Moze ktoś coś wie, to proszę o pomoc:)

 

2. "Skowronek" tak nazwałem cos, co doprowadza mnie dos złu podczas jazdy. jest to "piszczenie" Wydobywające się mniejwięcej z górnego gniazda tylniego amortyzatora. Najgorsze jest to, że rozkręciłem to, ładnie wyczyściłem, nawet wlałem całą puszkę WD, i nic, nadal " Skowronek daje czadu ". dzieje się to od czasu do czasu, jeżeli samochó rozpoczyna jazdę to nic nie słychac, ale po przejchaniu 10 km zaczyna być słychac wstrętny pisk (taki metaliczny).

 

Z góry dzięki.

 

POZDRAWIAM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wywaliłbym cylinderek hamulcowy lub zacisk (nie wiem co tam masz z tyłu), poprostu jest nieszczelny i puszcza jak się np. nagrzeje. Odnośnie piszczenia, jeśli piszczy na równym to nie z zawieszenia, a jakieś łożysko pn. koło, alternator, napinacz, niby słychać z tyłu, ale dzwięk po blasze niesie i może piszczeć gdzie indziej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rozavw
1. Średnio co 5 tys. km zapowietrza sie hamulec w lewym tylnim kole. Mechanik mówił, że nie wie co może być przyczyną tejrze awarii, ale denerwujące jest takie odpowietrzanie co chwilę. Moze ktoś coś wie, to proszę o pomoc:)

 

na bank cylinderek

 

2. "Skowronek" tak nazwałem cos, co doprowadza mnie dos złu podczas jazdy. jest to "piszczenie" Wydobywające się mniejwięcej z górnego gniazda tylniego amortyzatora. Najgorsze jest to, że rozkręciłem to, ładnie wyczyściłem, nawet wlałem całą puszkę WD, i nic, nadal " Skowronek daje czadu ". dzieje się to od czasu do czasu, jeżeli samochó rozpoczyna jazdę to nic nie słychac, ale po przejchaniu 10 km zaczyna być słychac wstrętny pisk (taki metaliczny).

 

u mnie tez tak było i okazało sie że to tylne drzwi na zamku.Do słupka jest zamocowany bolec na którym powinnna być taka plastikowa tulejka,i u mnie jej nie było,załozyłem i jest ok nie ma pisku.Sprawdz może to to jest powodem "skowronka"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cały cyliderek był wymieniany. a z tymi drzwiami to popatrzę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bartek323

A q jakim stanie masz przewody hamulcowe?? Jest możliwość, że któryś przewód może być uszkodzony. Tylko tylne koło się zapowietrza??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przewody są sprawdzone, i wszystko jest szczelne. Zapowietrza się tylko to jedno koło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może sam odpowietrznik jest walnięty i zaciąga powoli powietrze np.po gwincie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Darek77
i wszystko jest szczelne.

 

Gdyby było, nie było by problemu.

Wydaje mi się ze trzeba by sę przyjrzeć pompie hamulcowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

Jeśli cylinderek był wymieniany,przewody masz dobre to ja bym popatrzył na korektor siły hamowania.Jest po lewej stronie samochodu w okolicach lewej tulei belki zawieszenia.Kiedyś to rozbierałem, wiem że objaw był podobny.Jest do tego zestaw naprawczy(takie małe oringi).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
może sam odpowietrznik jest walnięty i zaciąga powoli powietrze np.po gwincie
z tego co mi wiadomo, to odpowietrznik jest na cylinderku, więc przy wymianie cylinderka odpowietrznik też był wymieniony.

 

A co do tego korektora, to faktycznie może być przyczyna właśnie taka jak mówisz, tylko czy wymiana tych oringó, jest bardzo kosztowna, i czy jest z tym dużo " dziubdziania " ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

Szczerze mówiąc nie pamiętak jak to naprawiałem :) bo to było ze 3-4 lata temu.Największym problemem było odkręcenie przewodów hamulcowych.A jak już się uda "ruszyć" nakrętki to można wtedy dokupić dwa łączniki do przewodów hamulcowych i połączyć je na głucho pomijając korektor.Wtedy trzeba odpowietrzyć układ i pojeździć trochę.Jeśli nie będzie się zapowietrzał to sprawa wyjaśniona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, to jak tylko znajdę czas, to patrzę na ten korektor. Wielkie dzięki.

 

POZDRAWIAM!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności