Skocz do zawartości
jedrus

Rejestracja samochodu z kierownicą po "złej" stronie

Czy rejestracja samochodów z kierownicą po prawej stronie to dobry pomysł w Polsce?  

128 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy rejestracja samochodów z kierownicą po prawej stronie to dobry pomysł w Polsce?

    • Tak
      39
    • Nie
      89


Rekomendowane odpowiedzi

Jak dlamnie to dobry pomysl no i przedweszystkim UE wymaga zreszta umnie w Irlandi mase jezdzi polakow na polsich blachah i niewidze zeby mieli jakies problemy,po drugie tu jest inna kultura jazdy karzdy sobie ustepoje a nie jak w polsce ustopisz pieszemu to jeszcze na siebie trobia i machaja rekoma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jestem jak najbardziej za wprowadzeniem mozliwosci rejestracji aut z kierownica z prawej strony TAK

BYLEM juz kilkakrotnie w pl autem z kiera z tej wlasnie strony i nie widze zadnego problemu w prowadzeniu , bardziej jestem za zajeciem sie polakami ktorzy jezdza po uk z kiero po lewej i polskimi blachami wiekszosc z nich to co robi to paranoja tz ograniczenia predkosci (ignorowanie fotoradarow) ,parkowanie byle gdzie itd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ciekawe czy coś z tego wyjdzie?

Oby nic pozytywnego w sensie zezwolenia na rejestrację takich aut w Polsce:stop.

Przez takiego "równouprawnionego" trzy lata temu na szczęście straciłem tylko lewe lusterko, bo wyskoczył na czołowe. Tłumaczył się później, że "nie widział, żeby z przeciwka ktoś jechał, bo auto przed nim jadące było duże":debil.

Edytowane przez Grześko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oby nic pozytywnego w sensie zezwolenia na rejestrację takich aut w Polsce:stop.

Przez takiego "równouprawnionego" trzy lata temu na szczęście straciłem tylko lewe lusterko, bo wyskoczył na czołowe. Tłumaczył się później, że "nie widział, żeby z przeciwka ktoś jechał, bo auto przed nim jadące było duże":debil.

wszystko zalezy od tego kto prowadzi te auto niestety nie da sie ukryc ze za kazdym razem jak wjezdzam do polski mam wrazenie ze wjezdzam w strefe ZLA kultura i agresja w polsce na drogach odbiega od normy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wszystko zalezy od tego kto prowadzi te auto...

I właśnie ze względu na częsty brak kultury polskich kierowców (w przenośni i dosłownie) w Polsce jeszcze nie można zezwolić na rejestrację aut z kierownicą po prawej stronie.

Biorąc pod uwagę niższą cenę takich samochodów, bardzo szybko ilość takich sytuacji jaka mnie spotkała, wzrosłaby niewyobrażalnie:przestraszony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I właśnie ze względu na częsty brak kultury polskich kierowców (w przenośni i dosłownie) w Polsce jeszcze nie można zezwolić na rejestrację aut z kierownicą po prawej stronie.

Biorąc pod uwagę niższą cenę takich samochodów, bardzo szybko ilość takich sytuacji jaka mnie spotkała, wzrosłaby niewyobrażalnie:przestraszony.

 

Właśnie o to chodzi-w Polsce te auta byłyby rejestrowane na umór bo tańsze. Ilość wypadków w autach LHD jest zatrważająca i często właśnie w czasie wyprzedzania, to co będzie jak RHD opanują drogi? Nic tylko sobie czołg kupić, bo jak w Ciebie wjedzie to jakby komar na szybie się rozbił ;)

 

Z kulturą jest z roku na rok lepiej, ale i tak po dwóch tygodniach jazdy po Śląsku mam dość...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wam powiem, że byłem za - rejestrowaniem angoli w pl, ale po kilku ostatnich urlopach w pl, przyznam że zmieniłem zgaśnie.

Doszedłem do wniosku, że pl drogi i skrzyżowania, nie są odpowiednio przystosowane do użytkowania w bezpieczny sposób aut rhd.

Najproatrzy przykład, to taki w którym auto rhd stoi na pasie do skrętu w lewo a znak na przeciwko np o oznaczeniu wysepki, który stał bezpośrednio przed autem w odległości około 5m skutecznie zasłaniał widok znad przeciwka.

 

 

send from htc d s

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja wam powiem, że byłem za - rejestrowaniem angoli w pl, ale po kilku ostatnich urlopach w pl, przyznam że zmieniłem zgaśnie.

Doszedłem do wniosku, że pl drogi i skrzyżowania, nie są odpowiednio przystosowane do użytkowania w bezpieczny sposób aut rhd.

Najproatrzy przykład, to taki w którym auto rhd stoi na pasie do skrętu w lewo a znak na przeciwko np o oznaczeniu wysepki, który stał bezpośrednio przed autem w odległości około 5m skutecznie zasłaniał widok znad przeciwka.

 

 

send from htc d s

 

Hehe-wiele skrzyżowań to i do użytkowania lhd po nich nie jest bezpieczna. Mam wrażenie, że lewoskręty na ruchliwych dużych skrzyżowaniach to taka rosyjska ruletka i nabijanie kasy ludziom żyjącym z wypadków, stłuczek. Że już nie wspomnę o zielonym świetle dla pieszych pakujących się pod maski skręcającym w prawo, którzy też mają zielone w tym samym czasie-no co za głupota-bo nie można dać pieszym osobnego zielonego-zbawi kogoś te 20 s...A potem ile to potrąceń na światłach jest i wypadków na lewoskrętach. Eh...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hehe-wiele skrzyżowań to i do użytkowania lhd po nich nie jest bezpieczna. Mam wrażenie, że lewoskręty na ruchliwych dużych skrzyżowaniach to taka rosyjska ruletka i nabijanie kasy ludziom żyjącym z wypadków, stłuczek. Że już nie wspomnę o zielonym świetle dla pieszych pakujących się pod maski skręcającym w prawo, którzy też mają zielone w tym samym czasie-no co za głupota-bo nie można dać pieszym osobnego zielonego-zbawi kogoś te 20 s...A potem ile to potrąceń na światłach jest i wypadków na lewoskrętach. Eh...

 

zgadzam sie, i niechce mi sie wierzyc, ze wprowadza mozliwosc rejestracji rhd w pl w najblizszym czasie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Muszą- bo każde odwołanie się od decyzji starosty/ministra itp do organów sądowniczych w UE mają wygrane w kieszeni. Nasze prawo jest niezgodne z prawem UE a to już wielkie uchybienie.

 

 

Ja jestem zdecydowanie za rejestracją takich aut- np dla ojca, który jest leśniczym nie potrzeba terenówki do lasu z lhd a może być z Anglii ściągnięty za mniejszą kasę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja jestem zdecydowanie za rejestracją takich aut- np dla ojca, który jest leśniczym nie potrzeba terenówki do lasu z lhd a może być z Anglii ściągnięty za mniejszą kasę.

Kasa, kasa, kasa... Ludzie kasa to nie wszystko, zdrowy rozsądek też jest ważny.

 

Czy ojciec musi mieć auto do jazdy po lesie kupione z za granicy zachodniej? Jak chce taniej niech kupi UAZ'a lub Niwę, a będzie miał tańszy i duuużo lepszy samochód do jazdy po lesie. Przepraszam, a do tego lasu ojciec ww samochód zawiezie na lawecie ciągniętej przez auto z kierownicą po lewej stronie czy jednak będzie jechał drogami ogólnodostępnymi?

 

Fakt, biorąc pod uwagę przepisy unijne pewnie będzie możliwość rejestracji w Polsce aut dedykowanych/skonstruowanych do ruchu lewostronnego.

Ale w związku z tym powinno się wprowadzić w Polsce obowiązkowy dodatkowy egzamin i obowiązkowy wpis do prawa jazdy zaświadczający, że kierowca posiada umiejętności do poruszania się pojazdem dedykowanym do ruchu lewostronnego w ruchu prawostronnym.

Drugim obostrzeniem powinno być zdecydowane podwyższenie składek OC na auta z kierownicą po prawej stronie ponieważ mogą one swoim nieprzystosowaniem do ruchu prawostronnego powodować zwiększone zagrożenie na drodze.

I dopiero przy spełnieniu choćby tych dwóch wymagań można by taki samochód w Polsce zarejestrować i legalnie się nim poruszać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale w związku z tym powinno się wprowadzić w Polsce obowiązkowy dodatkowy egzamin i obowiązkowy wpis do prawa jazdy zaświadczający, że kierowca posiada umiejętności do poruszania się pojazdem dedykowanym do ruchu lewostronnego w ruchu prawostronnym.

Drugim obostrzeniem powinno być zdecydowane podwyższenie składek OC na auta z kierownicą po prawej stronie ponieważ mogą one swoim nieprzystosowaniem do ruchu prawostronnego powodować zwiększone zagrożenie na drodze.

I dopiero przy spełnieniu choćby tych dwóch wymagań można by taki samochód w Polsce zarejestrować i legalnie się nim poruszać.

Tylko znowu pytanie: czy takie regulacje były by zgodne z prawem unijnym? :P

:hmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kasa, kasa, kasa... Ludzie kasa to nie wszystko, zdrowy rozsądek też jest ważny.

 

Czy ojciec musi mieć auto do jazdy po lesie kupione z za granicy zachodniej? Jak chce taniej niech kupi UAZ'a lub Niwę, a będzie miał tańszy i duuużo lepszy samochód do jazdy po lesie. Przepraszam, a do tego lasu ojciec ww samochód zawiezie na lawecie ciągniętej przez auto z kierownicą po lewej stronie czy jednak będzie jechał drogami ogólnodostępnymi?

 

Fakt, biorąc pod uwagę przepisy unijne pewnie będzie możliwość rejestracji w Polsce aut dedykowanych/skonstruowanych do ruchu lewostronnego.

Ale w związku z tym powinno się wprowadzić w Polsce obowiązkowy dodatkowy egzamin i obowiązkowy wpis do prawa jazdy zaświadczający, że kierowca posiada umiejętności do poruszania się pojazdem dedykowanym do ruchu lewostronnego w ruchu prawostronnym.

Drugim obostrzeniem powinno być zdecydowane podwyższenie składek OC na auta z kierownicą po prawej stronie ponieważ mogą one swoim nieprzystosowaniem do ruchu prawostronnego powodować zwiększone zagrożenie na drodze.

I dopiero przy spełnieniu choćby tych dwóch wymagań można by taki samochód w Polsce zarejestrować i legalnie się nim poruszać.

to powiedz dlaczego w innych krajach nie ma problemu z rejestracja takich aut ? i nie ma problemow z poruszaniem sie takimi samochodami ! ja ci odpowiem polska to kraj hamow za kierownica kierowcow dazacych za kazdym razem by byc pierwszym najszybszym nie dac sie wyprzedzic itd na polskich drogach sami robimy sobie problemy na drogach wystarczy mi ostatni urlop jade przez czechy lewy pas pada deszcz 100km/h wyprzedzam ktos z tylu mroga swiatlam kto polanski z daleka mie informuje ze mam spier..... z lewego pasa bo jest jego . moja dziewczyna ma poltorej roku prawko zrobione w angli i boji sie jezdzic po polsce zreszta w angli jak ktos jedzie jak psychol to 99% ze to polak dodam na koniec ze nie kazdy taki jest ale nasza kultura na drogach jest marna i to ona przede wszystkim powoduje tyle wypadkow wystarczylo by jezdzic nieco wolniej i byc milszym dla innych i nie trzeba by bylo sie zastanawiac nad tym wszystkim tz za i przeciw kierownicy z prawej strony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tylko znowu pytanie: czy takie regulacje były by zgodne z prawem unijnym?

Kto jak kto,lecz nasz ceniony rząd jest mistrzem świata w tworzeniu precedensów,a obligatoryjny dodatkowy egzamin oraz wpis do prawa jazdy,to naturalnie dodatkowa kasa poniekąd,a dziurę budżetową łatać trza;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tylko znowu pytanie: czy takie regulacje były by zgodne z prawem unijnym?

A to na ten temat niech wypowiedzą się prawnicy, ja jestem tylko elektromechanikiem, od 34 lat jeżdżącym po drogach Polski (i nie tylko).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na temat kultury jazdy po polsce się nie wypowiem bo szkoda słów.

 

Pomyślcie o mlodych napalonych 17-18 letnich kierowcach bez większej gotówki

zamiast kupić starego 50 konnego fiata będą kupować stare150 konne bmw z uk

a wtedy ...

 

NIE dla rhd w pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kasa, kasa, kasa... Ludzie kasa to nie wszystko, zdrowy rozsądek też jest ważny.

A co w tym złego, że za 30 000zł nie kupowałby Suzuki GV II a np Toyotę Land Cruiser z kierą po prawej stronie?

 

 

Jak chce taniej niech kupi UAZ'a lub Niwę, a będzie miał tańszy i duuużo lepszy samochód do jazdy po lesie.

A najlepiej to rower poleć albo autonogi. UAZ- dziadostwo, które trzeba non stop serwisować. Niva- kolejny wynalazek, który nie nadaje się do lasu. Poczytaj opinie odnośnie aut terenowych.

 

 

czy jednak będzie jechał drogami ogólnodostępnymi?

Zawsze jeździ po drogach publicznych ale to jest odległość max 20 km, w trasy terenówką się nie zapuszcza bo od tego Pastuch istnieje.

 

 

Dziwne, że dla aut sporadycznie użytkowanych na drogach publicznych taki sprzeciw nastąpił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najgorsze jest ze opinie na nie ( nie mowie tu o uzytkownikach forum nie znam was z gory przepraszam jak kogos obrazilem ) wydaja niedzielni kierowcy ludzie co stac ich na kupno auta lepszego i co nigdy nie mieli okazji prowadzic auta z kierownica z prawej strony i nasluchali sie ******* od innych doswiadczonych kierowcow , jesli masz glowe a nie pustak i prawojazdy zrobione a nie kupione nie bedziesz mial problemow za kierownica auta z angli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak wsiadzie idiota za kołko to nie ważne czy maluch czy bmw, prawa czy lewa strona i tak będzie idiotą któremu ustąpić bo zycie człowiekowi miłe

 

co do wyprzedzania - dobrą kamerke w lusterko pasarzera i na ekraniku wszystko widac od navi !

 

co do oc to sie zgodze bo jak w uk chcesz samochód ubezpieczyc z europejskiej strony co ma kiere to cena jest wieksza niz ten sam z angielska kiera

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności