Skocz do zawartości
waterglass

b6 2.0 tdi 140 KM skrzynia manualna - przerywa

Rekomendowane odpowiedzi

Problem: silnik przerywa w trakcie przyspieszania (tylko w trakcie przyspieszania), nie zawsze, ale często, przeważnie co 4, 5 raz - najwcześniej po przejechaniu co najmniej 20 km wydając krótki odgłos - "chrząknięcia", sytuacja zaczyna się na II biegu i jest to wyraźne przy przyspieszaniu "średnim" - ani zbyt intensywnym, ani łagodnym. Sytuacja występuje na I i III biegu (mniej wyraźnie niż na II) po przejechaniu większego dystansu - także nie w przypadku każdego przyspieszania. Paliwo jest dobrej jakości, sytuację obserwuję od ok. 1500 km, samochodem przejechałem ok.3000 km. Zjawisko jest na tyle wyraźne, że na 100% wcześniej nie występowało.

Podobny odgłos ( jak "chrząknięcie" w trakcie przyspieszania) można usłyszeć co jakiś czas bardzo delikatnie - tylko z wnętrza samochodu (na zewnątrz nie słychać tego, gdyż jest zagłuszony przez pracę silnika) na jałowym biegu.

Żadna kontrolka nie sygnalizuje awarii, stacje ASO po analizie komputerowej (wszystko jest o.k.) są bezradne.

Czy ktoś może wskazać sposób poszukiwania przyczyny awarii?

Poza tym samochód jest o.k. - odpowiednie przyspieszenie, stabilna jazda przy małej zmianie obrotów silnika lub bardzo szybkiej itp,

Dotychczas samochód diagnozowało czterech mechaników - bez powodzenia.

Czekam na pomoc!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podjedz do warsztatu nie aso.aso nie wjest dobre na takie naprawy.nikt nie bedzie sie spuszczał jezdzac pol dnia autem i szukajac usterki.takie tematy sa pracochlonne i watpie zebys chcial placic czas za czas poswiecony na sprawdzenie wszystkich rzeczy.roboczogodzina jest dosc droga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, ale byłem u jednych i drugich - jeden mechanik powszechnie uznany jeździł ze mną ponad 30 km, potem osłychiwał i oglądał na postoju i nic nie stwierdził. Może masz jeszcze jakiś pomysł?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miałem coś podobnego w oplu zafirze, tylko ze tam po przejechaniu ok 150 km biegi zaczęły wyskakiwać, a przyczyna był brak oleju w skrzyni biegów....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość norbuko

Witam. Czy rozwiązał ktoś problem usterki opisanej w temacie wątku? Mam czasami takie same objawy, a autor tematu boi się odpowiedzieć na pw.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie również pojawił się taki objaw. Gdzieś znalazłem informację, że jest to efekt działania czujników ciśnienia przed i za katalizatorem. Nie wiem czy to prawda, bo wg. mechanika poziom napełnienia wynosi circa 2%, czyli prawie nic. Czy ktoś z Was ma jakieś pomysły czo wypadałoby pomierzyć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności