Skocz do zawartości
zapalar

Przepalony żarnik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Dzisiaj padł mi żarnik, przeszukałem forum, dowiedziałem sie, że będe musiał zdjąć zderzak:mad:, ale dalej dalej nie wiem jaki potrzebuje palnik do swojej lampy :confused: bi-xenon z doświetlaniem prod 2006. D1S czy D2S czy co, bo lampa padła, a przemieszczać sie trzeba i światło potrzebne.

Dzięki za rzeczowe odpowiedzi.

Pozdrawiam :cool:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

D1S. D2S był stosowany w B5 i one nie padają tak szybko. D1S - czyli taki, jaki masz jest zintegrowany z zapłonnikiem i właśnie ten element się ubija najczęściej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymień oba,bo i tak drugi niedługo padnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, trzeba wymienić obydwa -D1S, dlatego że:

1. nowy będzie świecił inaczej niż stary, (u mnie po wymianie jednego żarnika kolory były żółty i fioletowy)

2. dużo zamieszania tzn. trzeba sporo rozkręcić żeby się dostać do lamp,

3. jeżeli nie sam, to będziesz musiał co nieco komus zapłacić,

4. robocizna przy wymianie dwóch będzie niewiele droższa,

5. ja kupiłem na allegro 2 szt. po 130 zł + 100 wymiana i jest OK

To jest moja opinia, aTy zrobisz jak zechcesz.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dzięki za podpowiedz, teraz moge sie pochwalic, wymieniłem sam :D, żarniki kupiłem oryginalne w opakowaniach VW audi itp po 160 zeta sztuka, pare godzin roboty i świeci, ale te dwie nakrętki 10 z prawej strony to lepiej przemilcze..

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Dzięki za podpowiedz, teraz moge sie pochwalic, wymieniłem sam :D, żarniki kupiłem oryginalne w opakowaniach VW audi itp po 160 zeta sztuka, pare godzin roboty i świeci, ale te dwie nakrętki 10 z prawej strony to lepiej przemilcze..

Pozdrawiam

 

Troszeczkę czasu upłynęło od ostatniej odpowiedzi ale czy mógł byś mi poglądowo opisać co trzeba odkręcić do wymiany żarników?

Z góry dzięki

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość przemcionet

Maro5 żeby dostać się do żarników

- na początku odkręcasz przedni grill śruby na górze + 2 pod rejestracją

- odpinasz od czujników parkowania przewody ( o ile posiadasz czujniki)

- odkręcasz 2 śruby w nadkolu od strony koła (torx)

- i tu najważniejsze po odchyleniu zderzaka od wewnątrz będziesz miał dwie nakrętki do odkręcenia klucz 10 nasadowa z przedłużeniem

- mocno szarpiesz zderzak do przodu ze strony wymiany żarówki

- pod lampą masz też dwie śruby 10 lub torx (to jest jedna śruba na dwie możliwości odkręcenia)

- później odkręcasz dwie śruby torx które są z góry lampy (te odkręcaj ostatnie bo przez przypadek może ci wypaść lampa i narobisz sobie większych poblemów)

- wyciągnij lampę (nie musisz odłączać wiązki) lekko w przód

- otwórz lampę z tyłu

- wymień żarnik

- i postępuj wg instrukcji tylko że w tył.

 

Jutro jak będę wymieniać żarniki to zrobię dokumentację wg zdjęć i opiszę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to zdjęcie znacznie mi ułatwiło robotę;)

b6.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wam koledzy. Jestem wdzięczny

Maro5 żeby dostać się do żarników

- na początku odkręcasz przedni grill śruby na górze + 2 pod rejestracją

- odpinasz od czujników parkowania przewody ( o ile posiadasz czujniki)

- odkręcasz 2 śruby w nadkolu od strony koła (torx)

- i tu najważniejsze po odchyleniu zderzaka od wewnątrz będziesz miał dwie nakrętki do odkręcenia klucz 10 nasadowa z przedłużeniem

- mocno szarpiesz zderzak do przodu ze strony wymiany żarówki

- pod lampą masz też dwie śruby 10 lub torx (to jest jedna śruba na dwie możliwości odkręcenia)

- później odkręcasz dwie śruby torx które są z góry lampy (te odkręcaj ostatnie bo przez przypadek może ci wypaść lampa i narobisz sobie większych poblemów)

- wyciągnij lampę (nie musisz odłączać wiązki) lekko w przód

- otwórz lampę z tyłu

- wymień żarnik

- i postępuj wg instrukcji tylko że w tył.

 

Jutro jak będę wymieniać żarniki to zrobię dokumentację wg zdjęć i opiszę

 

---------- Dodano o 16:41 ---------- Poprzednia wiadomość o 16:38 ----------

 

Dzięki serdeczne!!!

to zdjęcie znacznie mi ułatwiło robotę;)

[ATTACH=CONFIG]104115[/ATTACH]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności