Skocz do zawartości
bel007

Prosze o diagnoza na podstawie bledow VAG. N75 do wymiany?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Prosze o pomoc - po zalozeniu gazu moj pasat (1.8T AWT 140k przebiegu) wyraznie stracil na mocy zarowno na gazie jak i benzynie ..w dodatku zaczal dymic z bagnetu. Dymil juz wczesniej przed gazem. Ale po przeczyszczeniu gornej odmy i zmianie zaworu regulacji cisnienia przestal.

 

Objawy: Spadek mocy. Musze go wkrecac na wysokie obroty zeby zaczal jakkolwiek przyspieszac w czasie jazdy. Na 4 biegu po wcisnieciu pedlau gazu do dechy z wielkim trudem przekracza 4 tys obrotow. Czasami wydaje mi sie ze na 5 biegu lepiej przyspiesza niz na 3 czy 4 :/. Wydaje mi sie ze jedynie jaka kolwiek moc ma po wlaczeniu sie turbo i turbo chyba dziala OK. Na pewno nie dymi z wydechu bo to sprawdzilem odrazu, a dymienie z bagnetu wydaje sie slabnac przy wyzszych obrotach silnika.

 

Zajrzalem wiec pod maske i sprawdzilem odme ponownie - jest drozna. Chociaz nie sprawdzalem odmy za gumowym trojnikiem w dol gdzie schodzi do miski olejowej.

 

Dziwna sprawa. Znalazlem w zaworze regulacji cisnienia cos jakby suchy lisc (?!!) badz pergamin. Wypadl podczas przedmuchiwania i kruszyl sie w palcach. Jakies pomysly co to bylo i jak tam sie dostalo? Przeciez przed tym zaworem jest przeplywomierz i nic tych rozmiarow nie ma prawa dostac sie do srodka.

 

Dzisiaj planuje wymienic 2 weze ktore moga byc nie szczelne bo ich guma jest miekka. Dokladnie to obudowa zaworu 06A 103 247 i sruba odpowietrzajaca 058 103 245 A.

 

 

 

Lista bledow VAG:

17536/P1128/004392 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean

 

Possible Symptoms:

*Malfunction Indicator Light (MIL) active

 

Possible Causes:

*Mass Air Flow (MAF) Sensor faulty

* Oxygen Sensor Control faulty

* Oxygen Sensor(s) faulty

* Fuel Injector(s) faulty

* Possible Solutions

 

Check Mass Air Flow (MAF) Sensor

 

17544/P1136 - Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1- mieszanka uboga - b.jałowy rząd cylindrów 1, system "za ubogi"

 

-> sprawdź regulator ciśnienia paliwa

-> sprawdź zawory wtryskowe i szczelność układu

-> sprawdź pompę paliwa

-> szczelność układu zasysania

-> szczelność układu wydechowego

 

Te bledy prawdopodobnie spowodowane byly zla jakoscia/regulacja gazu?

Po ich skasowaniu pojawily sie:

 

17536/P1128/4480 - Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1- mieszanka uboga (weak mixture)

 

 

17544/P1136 - rząd cylindrów 1, adaptacja mieszanki, system "za ubogi"

 

17963/P1555 - Boost Pressure Control: Upper Limit Exceeded

 

Possible Symptoms:

* Reduced power output

* Limp mode

 

Possible Causes:

* Boost Pressure too High

* Hoses/Pipes incorrect connected, disconnected, blocked or leaking

* Charger Pressure Control defective

o VNT (variable nozzle turbo): nozzles stuck

* Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective

 

Possible Solutions:

* Check Hoses/Pipes to/between Components

* Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)

* Check / Clean / Replace Charge Pressure Control

o Check / Clean mechanism for variable nozzles

 

Fault code 17963 = 17963/P1555 - Boost Pressure Control: Upper Limit Exceeded

Could be a faulty N75 valve or blocked or leaking hoses. I'd check your hoses first but an N75 is not too expensive. I can't see how your faulty accelerator sensor would have anything to do with this.

 

 

Do tego w Engine 01 –Redlines- 15 pojawila sie informacja:

Secondary air injection failed or incmplete

 

Czy to dymienie z bagnetu moze byc spowodowane ponownym uszkodzeniem zaworu regulacji cisnienia? To raczej prosta konstrukja i nie mam tam sie co uszkadzac ale ostatnio wymiana pomogla na to dymienie. Jesli tak to dlaczego sie uszkadza? Czy myslicie ze N75 moze tez byc uszkodzony?

 

Bardzo prosze o pomoc w diagnozie. Jezdze po mechanikach i tylko slysze jezdzic nie przejmowac sie i pilnowac oleju co nie bardzo mnie cieszy bo widze ze cos jest nie tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

_zlydzial1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17536/P1128/004392 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean

jeśli założyć, że przepływka sprawna, to LPG fatalnie wyregulowany... (instalacja "do 200KM")

 

17544/P1136 - Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1- mieszanka uboga - b.jałowy rząd cylindrów 1, system "za ubogi"

 

17544/P1136/004406 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean

j.w.

 

powymieniaj rurki, wyłącz kompletnie instalację LPG, zakręć kurek od gazu i pokasuj błędy.

 

17963/P1555 - Boost Pressure Control: Upper Limit Exceeded

 

a to już error związany z przeładowaniem turbo...

przy silniku benzynowym oznacza to niedrożność rurek łączących N75 z turbiną lub uszkodzony zaworek N75. Dodatkowo może to być też objawem uszkodzenia tzw. "gruchy" albo problem z zaworem wastegate w turbinie (zamknięty na stałe - zapieczony, cokolwiek). Zobacz czy jesteś w stanie poruszyć cięgnem wychodzącym z "gruchy".

 

Dziwna sprawa. Znalazlem w zaworze regulacji cisnienia cos jakby suchy lisc (?!!) badz pergamin. Wypadl podczas przedmuchiwania i kruszyl sie w palcach. Jakies pomysly co to bylo i jak tam sie dostalo? Przeciez przed tym zaworem jest przeplywomierz i nic tych rozmiarow nie ma prawa dostac sie do srodka.

zaworu się nie przedmuchuje... maksymalne ciśnienie, jakie w nim wystąpi, to 1 bar - jeśli dmuchnąłeś w zawór np. z kompresora, to mogłeś go po prostu rozwalić. Sprawdź czy działa - pod napięciem zmienia się drożność - z kanału pierwszego (gruby) na jeden z dwóch wyjściowych - w tym samym czasie drugi kanał wyjściowy powinien być zablokowany.

 

Czy to dymienie z bagnetu moze byc spowodowane ponownym uszkodzeniem zaworu regulacji cisnienia? To raczej prosta konstrukja i nie mam tam sie co uszkadzac ale ostatnio wymiana pomogla na to dymienie. Jesli tak to dlaczego sie uszkadza? Czy myslicie ze N75 moze tez byc uszkodzony?

jak przegrzałeś głowicę jeżdżąc na źle wyregulowanej mieszance, to mogłeś poniszczyć uszczelniacze zaworowe - i czeka Cię kosztowny remont.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obejrzalem dzisiaj z zewnatrz N75 i zauwazylem ze jeden przewod jest wogole nie podpiety.

 

 

34249091_640.jpg

 

nie mam pojecia jak dlugo nie byl wpiety i gdzie ma isc. Czy moglo to byc N18.. jak tylko go namierze i sprawdze sprawnosc turbo.

 

 

Co do system "too lean".. bez gazu te bledy mi sie nie pojawialy wiec mysle ze to przez gaz. Przeplywomierz raczej sprawny bo niedawno go sprawdzalem. Jutro zrobie logi dynamiczne wedlugo Twojej instrukcji i tu wrzuce.

 

Cytat:

Napisał bel007 viewpost.gif

Dziwna sprawa. Znalazlem w zaworze regulacji cisnienia cos jakby suchy lisc (?!!) badz pergamin. Wypadl podczas przedmuchiwania i kruszyl sie w palcach. Jakies pomysly co to bylo i jak tam sie dostalo? Przeciez przed tym zaworem jest przeplywomierz i nic tych rozmiarow nie ma prawa dostac sie do srodka.

 

marecek:

zaworu się nie przedmuchuje... maksymalne ciśnienie, jakie w nim wystąpi, to 1 bar - jeśli dmuchnąłeś w zawór np. z kompresora, to mogłeś go po prostu rozwalić. Sprawdź czy działa - pod napięciem zmienia się drożność - z kanału pierwszego (gruby) na jeden z dwóch wyjściowych - w tym samym czasie drugi kanał wyjściowy powinien być zablokowany.

 

 

Nie wiem czy myslimy o tym samym zaworze bo do tego nie ma raczej gdzie podpiac napiecie. Jedynie co to przedmuchalem go ustami i przeplukalem ciepla woda. Foto tego w ktorym cos bylo ponizej:

 

34251434_640.jpg

 

Napisał bel007 viewpost.gif

Czy to dymienie z bagnetu moze byc spowodowane ponownym uszkodzeniem zaworu regulacji cisnienia? To raczej prosta konstrukja i nie mam tam sie co uszkadzac ale ostatnio wymiana pomogla na to dymienie. Jesli tak to dlaczego sie uszkadza? Czy myslicie ze N75 moze tez byc uszkodzony?

 

 

marecek:

jak przegrzałeś głowicę jeżdżąc na źle wyregulowanej mieszance, to mogłeś poniszczyć uszczelniacze zaworowe - i czeka Cię kosztowny remont.

 

A to calkiem mozliwe bo ostatnie 1k kilomoetrow wypil mi litr oleju.

 

Prosze o informacje gdzie podpiac ten kabel od N75 jezeli ma byc podpiety. Jutro sprobuje uploadnac logi i dam znac jak po podmianie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie mam pojecia jak dlugo nie byl wpiety i gdzie ma isc. Czy moglo to byc N18.. jak tylko go namierze i sprawdze sprawnosc turbo.

był na forum przypadek (z pół roku temu) identycznego problemu - przeładowanie, bo nie było sterowania turbiną. Najpierw podejrzewaliśmy N75, ale przy podmianie okazało się właśnie, że ten przewód był zupełnie rozpięty a turbina ładowała w porywach do 1,1 bara...

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=50971 -> brakująca śrubka w ASO kosztuje ok. 8zł.

 

w tym temacie jest ścieżka dochodzenia do przyczyny problemu:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=49332

 

btw. jeśli masz jakiekolwiek problemy z mieszanką to wyeliminuj gaz w pierwszej kolejności zanim zaczniesz szukać. Bo takie szukanie na raty - z instalacją LPG powodującą dodatkowe problemy - mija się z celem - szkoda na to Twojego czasu...

 

---------- Post added at 22:27 ---------- Previous post was at 22:21 ----------

 

Nie wiem czy myslimy o tym samym zaworze bo do tego nie ma raczej gdzie podpiac napiecie. Jedynie co to przedmuchalem go ustami i przeplukalem ciepla woda. Foto tego w ktorym cos bylo ponizej:

 

to nie zawór, tylko... coś jakby restryktor, coś co łączy odmę z dolotem - drożny w obie strony "zawór", którego jedyną funkcją jest chyba ograniczanie chlapania oleju z odmy do dolotu (nie potrafię sobie wyobrazić co on robi poza ograniczaniem przepływu gazów pomiędzy dolotem i odmą).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udalo mi sie dzisiaj zdobyc brakujaca "srube drazona" laczaca luzny przewod n75 z turbo. Auto wydaje sie byc odrobine bardziej dynamiczne ale mozliwe za sprawa jazdy na benzynie. Nabralo innego brzmienia i da sie slyszec jakby szum. Szczegulnie po wcisnieciu pedalu gazu do 3tys obrotow i zdjeciu nogi z gazu. Pewnie to turbina ale nie jest to typowy gwizd turbiny a bardziej szum i pojawia sie PO zdjeciu nogi z gazu.

 

Niestety dymienie z bagnetu nie ustalo. Mysle ze bede musial udac sie z tym do mechanika na czyszczenie uchwytu filtru oleju. Myslalem sam to zrobic ale widze ze dostep jest FATALNY. Podobno jest tam jakies sitko ktore moze byc zatkane i dlatego wali dym bagnetem zamiast odma. Cala odme zdjalem i wyczyscilem do samego uchwytu filtra oleju. Przy zdjetej odmie dymi z uchwytu filtra oleju ale tez z bagnetu.

 

Po wkrecniu brakujacej srubki drazonej wykasowalem Vagiem bledy i przelaczylem sie na benzyne. W zeszly piatek po trasie 400km juz 20 km przed domem zapalila mi sie kontrolka niskiego stanu oleju. Byl juz na samym dole bagnetu wiec zalalem do pelna ale kontrolka swieci sie dalej. Myslalem ze zniknie po wykasowaniu bledow -niestety nie.

Do tego w Engine/readines mam kolejne faile:

 

34303121_640.jpg

 

Czy moze to byc spowodowane odpaleniem silnika z rozpietym przplywomierzem i n75? i jak to skasowac?

 

Zrobilem tez logi dynamiczne. Prosze o wyrozumialosc to moje pierwsze logi i nie jestem pewiem czy zrobilem je poprawnie. Zamiast 4 zapisalo mi 2.

Logi ponizej:

http://rtnet.pl/vaglog/bel072_2541.html

http://rtnet.pl/vaglog/bel072_2542.html

Edytowane przez bel007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy moze to byc spowodowane odpaleniem silnika z rozpietym przplywomierzem i n75? i jak to skasowac?

nie patrz na readiness, tylko na błędy. Sterownik w zależności od wersji jest lub nie jest w stanie przeprowadzić pewnych testów - stąd odpowiedź "failed or incomplete". Sprawdź *błędy* (02 - Fault Codes), a nie readiness... tam będzie informacja o powodzie świecenia się kontrolki. Napisałeś, że skasowałeś - jakie? Skoro check się świeci, to masz zapisane na trwałe jakiś błąd zapisany.

 

Nie wiadomo też za bardzo co chciałeś zlogować... W pierwszym logu masz coś o sondzie lambda (tylko co?), można powiedzieć conajwyżej, że masz problem z termostatem (75 stopni) - pewnie Ci ciut za dużo pali...

 

w drugim logu widać boost duty cycle (2x mierzysz ten sam kanał 118, a w drugim rzucie nawet 3x... po co?) - doładowanie w miarę normalne. Jakbyś pokazał 115 kanał, to by było jeszcze wiadomo jak bardzo pokrywa się z zadanym ciśnieniem, ale patrząc po 118 widać, że jest dobrze. Nie widać natomiast przepływki (002).

 

Hałas po zdjęciu nogi z gazu to może być uszkodzony DV. Nie zobaczymy tego na logu, dopóki nie zrobisz kanału 115 (ale tylko jednego, żeby było odpowiednio dużo próbek) - wtedy będzie widać, czy po zdjęciu nogi z gazu przy pełnym doładowaniu (np. przy 3000obr/min) ciśnienie na chwile wzrasta w układzie doładowania - opisane dokładnie w tym temacie http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=13245. Przy okazji usłyszysz takie coś, co mniej lub bardziej fachowo określa się mianem "źrebaka", czyli efekt sprężonego powietrza odbijającego się od łopatek wyhamowywanej turbiny...

 

Niskie ciśnienie oleju może oznaczać dwie rzeczy - uszkodzony czujnik lub - co w połączeniu z dymieniem jest bardziej prawdopodobne - problemy z uszczelniaczami albo wytarte panewki... czego Ci nie życzę. Oczywiście to nie koniec, bo przy okazji mogą wyjść problemy z napinaczem, ale zacznijmy po kolei eliminować bardziej prawdopodobnych kandydatów.

 

Jesteś w stanie powiedzieć ile czasu jeździłeś z tym urwanym przewodem od N75? Brak regulacji turbiny oznacza, ze cały czas dmuchała zubożając maksymalnie mieszankę (co w połączeniu z instalacją gazową "oszukującą" sterownik, że jest "dobrze" może oznaczać SPORY problem po fakcie).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mysle ze ten przewod od turbo nie byl podlaczony juz w momencie kupienia auta czyli jakies 5 tys km ..a nie wiem ile jezdzono na nim wczesniej. Jak kupowalem auto facet w komisie mowil ze wymienili w nim turbo (mozliwe ze nie na nowe, a tamto padlo wlasnie przez uszkodzony zawor dv).

Gaz zalozylem 2.5 tys km temu i glowni na gazie jezdzilem.

 

Ide zrobic logi dynamiczne ..za chwile wrzuce na server

 

 

Co do kontrolek. Swiecilo mi sie check engine + na pomaranczowo poziom oleju. Byly to 3 bledy:

17536/P1128/4480 - Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1- mieszanka uboga 17544/P1136 - rząd cylindrów 1, adaptacja mieszanki, system "za ubogi"

17963/P1555 - Boost Pressure Control: Upper Limit Exceeded

 

Sa skasowane i check engine sie juz nie swieci. Swieci sie nadal na pomaranczowo poziom oleju mimo ze jest zalany na full.

 

---------- Post added at 13:32 ---------- Previous post was at 11:01 ----------

 

Ok logi zrobione mam nadzieje ze lepsze niz te wczorajsze

 

LOGI STATYCZNE:

008:

BLOK 000 - http://rtnet.pl/vaglog/bel072_2546.html

BLOK 001 - http://rtnet.pl/vaglog/bel072_2548.html

BLOK 003 - http://rtnet.pl/vaglog/bel072_2549.html

BLOK 004 - http://rtnet.pl/vaglog/bel072_2550.html

BLOK 014 - http://rtnet.pl/vaglog/bel072_2551.html

BLOK 023 - http://rtnet.pl/vaglog/bel072_2552.html

 

004:

BLOK 000 - http://rtnet.pl/vaglog/bel072_2553.html

BLOK 003 - http://rtnet.pl/vaglog/bel072_2554.html

BLOK 004 - http://rtnet.pl/vaglog/bel072_2555.html

BLOK 011 - http://rtnet.pl/vaglog/bel072_2556.html

LOGI DYNAMICZNE:

3-CI BIEG BLOK 118 - http://rtnet.pl/vaglog/bel072_2557.html

3-CI BIEG BLOK 115 - http://rtnet.pl/vaglog/bel072_2558.html

3-CI BIEG BLOK 000 - http://rtnet.pl/vaglog/bel072_2559.html

3-CI BIEG BLOK 001 - http://rtnet.pl/vaglog/bel072_2560.html

3-CI BIEG BLOK 003 - http://rtnet.pl/vaglog/bel072_2561.html

3-CI BIEG BLOK 005 - http://rtnet.pl/vaglog/bel072_2562.html

3-CI BIEG BLOK 008 - http://rtnet.pl/vaglog/bel072_2563.html

 

4-TY BIEG BLOK 010 - http://rtnet.pl/vaglog/bel072_2564.html

4-TY BIEG BLOK 011 - http://rtnet.pl/vaglog/bel072_2565.html

 

Start z miejsca blok 000 - http://rtnet.pl/vaglog/bel072_2566.html

 

 

 

Temperatura plynu chlodzacego moze byc nizsza bo z przodu mam wyjeta kratke pod rejestracja. Samochod po policyjny i byly tam koguty. Jeszcze nei wstawilem nowej. A co do spalania to odziwo pali mi bardzo malo. Na trasie potrafi spalic 6.5l/100km z predkoscia 100-120km/h. Ok 7-7.5 litrow przy 120-140km/h. Sprawdzone na trasie Polska - Anglia. Gazu bierze 11-12l.

Edytowane przez bel007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierz działa bez zarzutu, turbo pompuje. Niestety nie widać na 115 co się dzieje po zdjęciu nogi z gazu - ale widać to ładnie na kanale 118 - w 14. sekundzie ciśnienie skacze do 1600, a powinno opadać bezpośrednio po odpuszczeniu gazu... masz DV zablokowany w pozycji "zamknięty na stałe". Wymień go.

 

Co do dymienia to więcej nie podpowiem... kompresja? Szczelność głowicy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za pomoc. Zaraz zamowie DV i zobaczymy jak bedzie sie zachowywac auto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności