Jump to content
Onan666

Co myslicie o przekladce silnika VR6 12V na VR6 24V (204KM)

Recommended Posts

czy kots z was juz robil taka przekladke do passata z 95r?Czy sam swap silnika wystarczy czy trzeba cale wiązki /komp i skrzynie z Vr6 24V?A jak z mocowaniem silnika?Tak sobie mysle ze lepsze to niz np. remont silnika, czy szukanie vr6 12V na giełdzie lub tuningowanie aby wyciagnac te 200kucy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raczej nie obejdzie się bez przekładki całej instalacji i osprzętu...zauważ że vr 24 zaworowy jest już nowszą konstrukcją niż 12v z twojego rocznika. Nawet w golfach IV vr 12v jest inny (tylko blok ten sam, choć dużo wytrzymalszy) a niby moc ta sama. Poza tym i tak nie wiesz co kupisz...A remont pewnie wyjdzie tyle co przekładka na 24v.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od kiedy to w MK IV były VR6 12V? Jedyny jak tam występował motor VR6 to tylko 2.8 VR6 24V 204KM (w Europie nazywany przez VW jako V6 a w Stanach już normalnie) i 3.2 VR6 24V 241KM (R32)... Teoretycznie może ci się udać znaleźć 24V przed zmianą rozrządu i w dobrym stanie ale osprzętu i okablowania nie ominiesz a to wyniesie kolejną połowę ceny samego silnika.. Może Ci się trafić, że taki 24V pójdzie do remontu i wtedy będzie płacz.. Lepiej jest zrobić remont twojego motoru nawet jak najrozsądniej i w miarę normalnym kosztem i wtedy się zabierać za tuning...

 

W AAA najprostszy tuning polega na:

- kompletny odgrodzony dolot (dobry stożek, power rohr z wejściem najlepiej na odmę i najważniejsze aby całość odgrodzić by nie zasysał ciepłego powietrza)

- rozwiercić przepustnice (w miarę możliwości)

- przespawać kolektor (ściągasz zbiorczy kolektor ssący i spawasz go go na ten z 2.9 albo nawet i lepiej)

- rozwiercić kanały dolotowe (też w miarę możliwości)

- dobry chip (podstawa po wykonanych czynnościach)

- kolektor wydechowy (6:2:1)

- wydech (przelot lub inne kombinacje - w tym momencie zapomnij już o komforcie) ...

 

Do tego można bawić się z wałkami od ABV ale nie jest pewny na 100% czy to coś da... Po tych zabiegach jeśli motor był w miarę zdrowy i tam przed remontem załóżmy wykrzyczał te swoje 166-167KM (co jest dobrym wynikiem) powinien przekroczyć już 200 kucy na spokojnie.. i około 260-270Nm... Pamiętaj tylko wtedy, że najsłabszym punktem nie jest może nie sprzęgło a skrzynia - dokładnie to jej synchronizatory. W automacie mija się taka przeróbka z celem... Pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mam tam konta a trzeba być zalogowanym... Swoją drogą nieźle USA było zacofane skoro w MK IV były 12V..

Edited by passatb5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak ze sprzęgłem bo w 24v jest dwumas i ma mniejsza średnice. Co do tuningu vr6 12v dodałbym jeszcze: przepustnice z 2.9 kolektor dolotowy Schricka, wałki też, ewentualnie tłoki doprężające i powiększające pojemność do 2.9 JE. Tyle z wolnossących. Bardziej opłacalne turbo lub kompresor. Co do skrzyni to są różne opinie, ale pierwszy raz się spotykam że synchronizatory padają, ludzie z mocnymi vrkami mówią raczej o mechanizmie różnicowym.

Pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest alexdenipaul

Sprowadzanie używanych aut z Anglii nie jest jeszcze tak popularne jak import z Niemiec, Francji czy Holandii. Dzieje się tak pomimo tego, że rynki te zostały już dokładnie “wyczyszczone” z samochodów w dobrym stanie. Znalezienie przyzwoitego, dziesięcioletniego auta w Niemczech jest równie trudne co znalezienie ładnej Niemki.

 

Inaczej rzecz się ma w Wielkiej Brytanii, kraju gdzie pracują setki tysięcy Polaków. Tam na rynku aut używanych jest jeszcze duży wybór samochodów w niezłym stanie i co najważniejsze – w dobrej cenie. Kilkuletnie auta na Wyspach mogą być nawet o kilkadziesiąt procent tańsze niż w Polsce. Jak podaje dziennik “Polska”, Skoda Superb 1.9 TDI z 2004 roku, kosztuje tam poniżej 20 tys., uwzględniając koszt transportu. W Polsce za podobne auto zapłacimy 35-40 tys. złotych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak wiadomo że cena na wyspach jest mniejsza niż u nas , ale biorąc poniesione koszt z wyjazdem i innymi opłatami musimy się zastanowić jakie auto chcemy przywieść i z orientować się jakie są koszta przerobienia takiego auta, a zakupem tutaj no chyba że na części .

Share this post


Link to post
Share on other sites

podpinam się pod temat

 

wspomoże ktoś radą ze swapem z tdi na 2.8 24 ?

mam już taki silnik i chciałbym się dowiedzieć co z przednią łapą ?

 

są jakieś poważne problemy przy takim swapie ? będę ogromnie wdzięczny to wskazówki :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy