Skocz do zawartości
gino9

Wszystko co wiecie na temat 2.8 V6 4motion

Rekomendowane odpowiedzi

Ze 3 razy wymieniałem świeczki bo tak trzeba i będzie lepiej, nigdy nie miałem po tym zabiegu poprawy. Mam teraz 12 niezłych świec w garażu( na zapas). Odnośnie przewodów też wymieniałem, też poprawy nie miałem. Ok 4o tysięcy zrobiłem na sentecach i nie narzekałem. Sprawdź po ciemku czy nie ma przebić, troszkę zwilżyć spryskiwaczem przewody i zobaczysz. Wydać ok 5-6 stówek to nie problem tylko czy to pomoże. Gaśnie na gazie czy też na benzynie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według mnie to gaśnięcie to dziura w podciśnieniu , a mechanik nie potrafi znaleźć. Najpierw odłącz aku , porób adaptacje i pojeździj na benzynie i powiedz czy gaśnie - gaz zostawmy w spokoju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Zamieszczone przez dgasek

Wlad , a napisz jaki tam ci wsadzili ten reduktor ? Napisałeś Tomasetto i już się boję (najlepiej fotkę prosimy)"10022013098[1].jpg Przesyłam w załączniku fotki parownika.

10022013097[1].jpg

Edytowane przez wlad 1515
błąd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląda to na Tomasetto Arctic :( No to na tym nie będzie dobrze. Wejdź sobie na lpg-forum i poczytaj . AC01, 2xZavoli , Gold , ale nie Tomasetto. Ciekawe gdzie to wpięte w obieg wody jest. Tak czy owak napraw ten element instalacji , a później będziemy się martwili o resztę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale u mnie wszystko dobrze działa, jak na razie. Nie czuję różnicy w jeździe między gazem, a benzyną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jesteś pewien że na wysokich obrotach nie jedziesz na benzynie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam czy ktos posiada paska b5 fl 2.8 v6 z U.S.A ???? Bo mam do wymiany amortyzatory przod i czy mocowania nie beda inne od tych naszych i jakie najlepiej kupic ???? a drugi problem mam ze zapala mi sie check bylem na kompie i pokazuje ze nie odprowadza opar tu chodzi o jakis zawor czy wiecie gdzie on sie znajduje ?????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawór masz zdaje się po prawej stroeni pod osłoną na filtrze powietrza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na przód będą pasowac,ale czy nie będą za miękkie i bądź za słabe na to obciążenie,choc 2,5 tdi ciężarem pewnie podobny.

Ja sprzedałem kiedyś gwinty kumplowi z silnikiem 1.9tdi i wsio pasowało.Od audi a4\a6 B5 też bedzie pasowac.

 

Próbowałem tego rozwiązania i osobiście nie byłem zadowolony z efektów. Zmieniałem komplet, miałem seryjnie obniżające sprężyny. Z przodu wsadziłem sprężyny Lesjoforsa dedykowane do FL-a 1.9TDI / 1.8T. Wybrałem poliftowe, ponieważ auta te były cięższe, bliżej im do naszych. Ponadto sprężyny te mają dokładnie tą samą grubość, co nasze z dokładnością do 0.25mm. Te z przed liftu do 1.9 i 1.8T są cieńsze. O ile nie miałem zastrzeżeń do właściwości jezdnych i wysokości auta, to zawieszenie zrobiło się po prostu twarde. Ostatecznie, głównie dlatego, że miałem akurat oryginalne sprężyny pod ręką po przejechaniu 5000 km, wymieniłem. Jak coś mogę je odsprzedać ;) Trudno mi powiedzieć, czy to kwestia producenta, czy dobrania wersji. Z tyłu nadal mam Lesjoforsy, ale od Audi A6. Też bywa twardawo, ale w tym wypadku sprężyny są przewidziane pod większą masę auta. Zrobiłem tak ze względu na butle lpg, która niedługo wejdzie w miejsce koła.

 

Być może odczucie twardości było spowodowane kiepską współpracą sprężyny z amorem. Jeżdżę na Bilsteinach b6, jednak po zmianie sprężyn na fabryczne od 2.8 v6, komfort z przodu jest mniej więcej jak w serii.

 

Pozdr.

 

 

Dzięki za pomoc.

Gdzie szukać oryginalnych sprężyn poza ASO?

Jakiej one są firmy?

Mam KYB do kupienia. Muszę też sprawdzić jakie są aktualnie zamontowane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam czy ktos posiada paska b5 fl 2.8 v6 z U.S.A ???? Bo mam do wymiany amortyzatory przod i czy mocowania nie beda inne od tych naszych i jakie najlepiej kupic ???? a drugi problem mam ze zapala mi sie check bylem na kompie i pokazuje ze nie odprowadza opar tu chodzi o jakis zawor czy wiecie gdzie on sie znajduje ?????

Cześć odnośnie sprężyn nie wiem czy są takie same. Ale jeżeli chodzi o zawór to jest na filtrze powietrza. Bodajże zawór N80 ja wymieniłem na używany i bez problemu, błędów nie ma. Ja założyłem od nowszego B5 (3bg) różni się tylko wtyczką, przelutowałem swoją i wszystko ok. Tam tylko są dwa kable i bez znaczenia jak je przylutujesz. to po prostu jest elektrozawór do odporowadzania par ze zbiornika. Ponoć jak popsuty to jakieś podciśnienie się tworzy w zbiorniku i pompa pada paliwowa, ale to tylko jakaś informacja z netu wyczytana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witka ponownie.Właśnie zamówiłem wkład pompy,miałem VDO 62 33 08001 32801,ale gostek przysłał całkiem inną to póżniej.Będąc w garażu zmontowałem żarówkę z przewodami i chciałem sprawdzić,czy faktycznie jest prąd na wtyczce wchodzącej do pompki.Nic z tego.Nie ma.Co dalej.W sumie auto jak zgasło to stukając po zbiorniku paliwa(od spodu) odpaliło w momencie,gdy mój mechanik przestał stukać zgasło.Na 100% byliśmy pewni,że to pompka a tu 12v zginęło.Czy przekażnik z nr.267 jest za ten prąd odpowiedzialny,ten w głębi deski rozdzielczej za bezpiecznikami koło kierownicy.Napiszcie poradę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest też bezpiecznik zwykły, chyba 15A ale nie pamiętam który.Mi jak się pompa zatarła to poszedł też bepizecznik.

Tutaj w wątku masz rozmieszczenie bezpieczników:

http://forum.vw-passat.pl/threads/1523-Rozmieszczenie-i-opis-bezpiecznikow-i-przekaznikow

Chyba numer 28. Powodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cześć odnośnie sprężyn nie wiem czy są takie same. Ale jeżeli chodzi o zawór to jest na filtrze powietrza. Bodajże zawór N80 ja wymieniłem na używany i bez problemu, błędów nie ma. Ja założyłem od nowszego B5 (3bg) różni się tylko wtyczką, przelutowałem swoją i wszystko ok. Tam tylko są dwa kable i bez znaczenia jak je przylutujesz. to po prostu jest elektrozawór do odporowadzania par ze zbiornika. Ponoć jak popsuty to jakieś podciśnienie się tworzy w zbiorniku i pompa pada paliwowa, ale to tylko jakaś informacja z netu wyczytana.

 

Ok dzieki zobacze jak wyglada ten zawór bylem jeszcze raz podłaczyc pod kompa i wyszlo jakies nieszczelnosc na 5 cylindrze to musze sprawdzic swiece i przewody :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WODZU jeszcze pytanko.W momencie przekręcenia stacyjki do pozycji zapalenia kontrolek zawsze słyszałem dżwięk podawania paliwa przez pompkę póżniej to już chyba uzyskanie ciśnienia i cisza.Następnie oczywiście zapłon i wio.Teraz podłączając żarówkę pod przewody wchodzące bezpośrednio do pompki jeden przewód z samiczką szerszą drugi z węższą kluczyk w pozycję zapalenia kontrolek i nic.Dopiero podczas kręcenia rozrusznikiem prąd idzie i żarówka się zapala.Tak ma być?Jak pisałem wcześniej pompkę zamówioną odesłałem i w czwartek może będę miał prawidłową.Polegam na razie na żarówce,może zanurzona pompka zachowuje się inaczej i stąd taka kolejność zapalania żarówki.Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Pisałem w tym wątku ostatnimi czasy. Rozpiszę się trochę, może łatwiej będzie Wam dać jakieś wskazówki (trochę długie, ale przeczytajcie proszę).

Od początku - silnik zaczął gubić obroty, szczególnie na wolnych, a dzieję się tak po przejechaniu kilku kilometrów. Dochodzi wtedy nawet do zgaśnięcia silnika (stwarza to dość niebezpieczne sytuacje). Udałem się do mechanika, sprawdził on kompresję (w normie), przeczyścił przepustnicę, sprawdził przewody i zawór podciśnienia, odmę, zamontował również nowe świece i przewody wysokiego napięcia. Mechanik powiedział mi, że wygląda to jakby silnik nie dopalał benzyny na dwóch cylindrach, bo po wyjęciu nowych świec dwie były zaoliwione. Tak jeszcze dodam, że jeden katalizator mam wycięty, a drugi jest ponoć na "wykończeniu" i przez to szaleją sondy lambda (komputer pokazuje błędy), co jakiś czas wyje również pompa paliwa w zbiorniku.

 

Bardzo proszę o pomoc, na co można jeszcze zwrócić uwagę? Najgorsze jest to, że wiele rzeczy może powodować ten objaw wolnych obrotów i gaśnięcia silnika.

 

Pozdrawiam, Jacek

Edytowane przez Jacenty47

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
WODZU jeszcze pytanko.W momencie przekręcenia stacyjki do pozycji zapalenia kontrolek zawsze słyszałem dżwięk podawania paliwa przez pompkę póżniej to już chyba uzyskanie ciśnienia i cisza.Następnie oczywiście zapłon i wio.Teraz podłączając żarówkę pod przewody wchodzące bezpośrednio do pompki jeden przewód z samiczką szerszą drugi z węższą kluczyk w pozycję zapalenia kontrolek i nic.Dopiero podczas kręcenia rozrusznikiem prąd idzie i żarówka się zapala.Tak ma być?Jak pisałem wcześniej pompkę zamówioną odesłałem i w czwartek może będę miał prawidłową.Polegam na razie na żarówce,może zanurzona pompka zachowuje się inaczej i stąd taka kolejność zapalania żarówki.Pozdrawiam

 

Witaj u mnie słychać pompkę po przekręceniu stacyjki na zapłon, czyli pozycję 2 w stacyjce. Ale ja nie mam 4 motion, wy macie jeszcze pompkę przelewająca paliwo z jednej strony zbiornika na drugą. Może być w napędzie na 4 łapy inaczej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam raz jeszcze,

 

Z góry przepraszam, że tak zamieszczam post za postem. Czy znalazła by się osoba z Wrocławia lub okolic, która podjechałaby ze mną na warsztat i przełożyła przepływomierz? Na pewno dogadalibyśmy się, jeśli ktoś wyraziłby chęć. Ciężko żebym kupował następną część i płacił za robociznę ponownie.

 

Bardzo liczę na waszą pomoc, jestem "trochę" załamany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jesteś pewien że na wysokich obrotach nie jedziesz na benzynie ?
Wydaje mi się, że nie przełącza na benzynę przy wysokich obrotach. Przynajmniej kontrolka od gazu nie wskazuje na to by silnik przechodził w tryb zasilania benzyną przy wkręcaniu na wysokie obroty. Dziś zrobiłem traskę i nie zauważyłem by ubyło benzyny. Pozdrawiam.

 

---------- Dodano o 20:02 ---------- Poprzednia wiadomość o 19:49 ----------

 

Witam,

 

...

 

Bardzo proszę o pomoc, na co można jeszcze zwrócić uwagę? Najgorsze jest to, że wiele rzeczy może powodować ten objaw wolnych obrotów i gaśnięcia silnika.

 

Pozdrawiam, Jacek

 

A filtr paliwa wymieniałeś? Jeżeli filtr jest ok. to proponuję zacząć od sprawdzenia wydajności pompy paliwowej, skoro wydaje dziwne dźwięki. Są urządzenia służące do pomiaru wydajności pompy paliwowej, które wpina sią w układ. Problem w tym, że rzadko który mechanik je posiada, możesz jednak spróbować poszukać warsztatu wyposażonego w takie urządzenie. Jeżeli nie znajdziesz to najlepiej podmienić. Możesz też wyjąć pompę i przegonić ją porządnie na ropie. Kiedyś miałem taki problem w strym pasku 1.8. i zabieg pomógł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

 

Pisałem w tym wątku ostatnimi czasy. Rozpiszę się trochę, może łatwiej będzie Wam dać jakieś wskazówki (trochę długie, ale przeczytajcie proszę).

Od początku - silnik zaczął gubić obroty, szczególnie na wolnych, a dzieję się tak po przejechaniu kilku kilometrów. Dochodzi wtedy nawet do zgaśnięcia silnika (stwarza to dość niebezpieczne sytuacje). Udałem się do mechanika, sprawdził on kompresję (w normie), przeczyścił przepustnicę, sprawdził przewody i zawór podciśnienia, odmę, zamontował również nowe świece i przewody wysokiego napięcia. Mechanik powiedział mi, że wygląda to jakby silnik nie dopalał benzyny na dwóch cylindrach, bo po wyjęciu nowych świec dwie były zaoliwione. Tak jeszcze dodam, że jeden katalizator mam wycięty, a drugi jest ponoć na "wykończeniu" i przez to szaleją sondy lambda (komputer pokazuje błędy), co jakiś czas wyje również pompa paliwa w zbiorniku.

 

Bardzo proszę o pomoc, na co można jeszcze zwrócić uwagę? Najgorsze jest to, że wiele rzeczy może powodować ten objaw wolnych obrotów i gaśnięcia silnika.

 

Pozdrawiam, Jacek

 

jesli mechanik wymienił ci świece a po jakims czasie pojawił się tam olej to znaczy że prawdopodobnie masz do wymiany uszczelki pod pokrywami zaworów, jezeli bedziesz miał swiece w oleju to auto nie bedzie pracowac na wszystkich garach i beda nieregularne cykle spalania wiec dalej idąc sondy będą wariować i będą działy sie głupoty. Co do gasniecia to może poprostu zaciera się pompa paliwa i niektórych momentach przestaje podawać przez co auto gaśnie i tez nierówno pracuje.Jezeli posiadasz instalacje gazową to podczas jazdy na gazie nie powinno auto gasnąć( oczywiście jesli świece będą suche a nie w oleju). Proponuje uporać się z zaoliwionymi świecami a później zająć się sprawdzeniem ćinienia pompy paliwa jezeli nie masz gazu...

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W 4motion nie ma pompki która przelewa paliwko (nic takiego nie widziałem) . Przy włączeniu zapłonu powinno być słychać pompę żeby dobiła ciśnienia .

 

Jacku wywal drugi katalizator , teraz każda strona pracuje po swojemu - nic z tego dobrego nie wyniknie.

Jeżeli słyszysz pompę to już nadchodzi jej kres - tak jak pisali koledzy to może być powód gaśnięcia.

Jeżeli chodzi o przepływkę to można ją spokojnie sprawdzić samemu : podłączony komputer , bloki pomiarowe, trójka i ogień :) - jest na forum opis jak zrobic log z przepływki . Przy okazji można patrzeć na wskazania sondy - przy pełnym bucie powinna być na bogato , jeżeli spada na ubogo to również może oznaczać że paliwa jest za mało.

 

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności