Skocz do zawartości
gino9

Wszystko co wiecie na temat 2.8 V6 4motion

Rekomendowane odpowiedzi

Dgasek - dzięki. Nie wiesz czy po podłączeniu Vag pokaże błąd przepustnicy lub potencjometru? Auto świeżo ze Szwajcarii 180000km nalatane. Od dwóch dni zagazawany: Tomasetti, Hana, Stag. Olej mi ciekł i myślałem, że standardowo w V6 z pokrywy uszczelek, ale okazały się one suche. Olej leciał z odmy - problem już załatwiony. Jedną rurkę kupiłem, a w drugiej kawałek wstawiony z gumy bo zamiennika brak, a oryginał drogi.

Edytowane przez wlad 1515
błąd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Olej mi ciekł i myślałem, że standardowo w V6 z pokrywy uszczelek, ale okazały się one suche. Olej leciał z odmy - problem już załatwiony. Jedną rurkę kupiłem, a w drugiej kawałek wstawiony z gumy bo zamiennika brak, a oryginał drogi.

 

U mnie też prawdopodobnie z odmy bo wyciek praktycznie zniknął po załataniu odmy, gazownik ją połatał jak zakładał gaz i jest lepiej ale chcę zrobić profi, żeby mieć definitywnie spokój w temacie wiem że droga odma ale jak mus to mus :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie też prawdopodobnie z odmy bo wyciek praktycznie zniknął po załataniu odmy, gazownik ją połatał jak zakładał gaz i jest lepiej ale chcę zrobić profi, żeby mieć definitywnie spokój w temacie wiem że droga odma ale jak mus to mus :)

Niestety pozostał mi jeszcze termostat do wymiany bo temperaturę słabo trzyma i gazu niedogrzewa. Na jutro jestem umówiony z mechanikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Niestety pozostał mi jeszcze termostat do wymiany bo temperaturę słabo trzyma i gazu niedogrzewa. Na jutro jestem umówiony z mechanikiem.

 

Współczuje - przód do ściągnięcia.

Da się podobno bez chodz ciasno.

 

U mnie też odme robiłem a konkretnie zatyka mi się zawór który pobiera powietrze z przepustnicy (niestety jeżdze na krótkich odcinach) a teraz doszło do tego ze wyszyskto udrożnione i jest takie podciśnienie że mam problem ze zdjęciem korka wlewu oleju tak "Ciągnie".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko ta wymiana termostatu "na ciasno" to dla kogoś kto to już robił w tym silniku-jednak najlepiej zrywać przód i dopiero wtedy wymieniać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wlad , a napisz jaki tam ci wsadzili ten reduktor ? Napisałeś Tomasetto i już się boję (najlepiej fotkę prosimy) . Poza tym :

 

- Vag pokaże błędy przepustnicy

- jak gazownik nie ściągał kolektora (a myślę że tego nie zrobił) to ciekawe gdzie się wpiął z wodą

- wymiana termostatu wiąże się z rozpięcem rozrządu - jak nie wymieniałeś po kupnie to sugeruję za jednym zamachem , no i pamiętaj żeby kupić termostat oryginał , z zamiennikami są problemy

 

Ciekawe dlaczego wszystkie auta ze Szwajcarii mają po 180tys nalatane .

 

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wlad , a napisz jaki tam ci wsadzili ten reduktor ? Napisałeś Tomasetto i już się boję (najlepiej fotkę prosimy) . Poza tym :

 

- Vag pokaże błędy przepustnicy

- jak gazownik nie ściągał kolektora (a myślę że tego nie zrobił) to ciekawe gdzie się wpiął z wodą

- wymiana termostatu wiąże się z rozpięcem rozrządu - jak nie wymieniałeś po kupnie to sugeruję za jednym zamachem , no i pamiętaj żeby kupić termostat oryginał , z zamiennikami są problemy

 

Ciekawe dlaczego wszystkie auta ze Szwajcarii mają po 180tys nalatane .

 

Pozdr

 

 

Mój miał 142tys.wiec bez paniki ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój jak kupowałem miał 79 , tylko ja wiem dlaczego ktoś pozbył się auta z takim przebiegiem. Czekamy aż Wlad zapoda foty,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam długoterminowe korekty składu mieszanki na poziomie 1 bank : 15 proc i 2 bank : 10 procent , ktoś wie czym mogą być spowodowane? Jakie wady ? Podejrzewam też że mam katalizatory padnięte , sondy za katalizatorami zachowują się podobnie jak przednie, wiadomo że katy bardzo drogie, przejmować się tym że padnięte , tylnie sondy podobno pełnią funkcję diagnostyczną, czy mają wpływ na spalanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,mam pytanie ,tylko czy tu moge o to pytac,na co zwrocic szczegolna uwage przy zakupie passata z tym silnikim,chodzi mi generalnie o silnik i napęd.?pozd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję kolegom za porady. Termostat juz wymieniony i dziala jak należy. Mechanik opanowal temat w 2.5 h oczywiście bez zdejmowania przodu. Ponarzekal, że ciasno ale mówil, ze nic innego nie spodziewal się. Zdjęcia reduktora wstawię w sobotę, bo późno wracam z pracy w tygodniu. Jest gdzieś z lewej strony silnika. Nie chcę na razie wymieniać rozrządu bo wedlug ASO i książki ma 60 tyś. a więc teoretcznie drugie 60 tyś. do wymiany. Mechanik wczoraj też potwierdzil, że rozrząd bardzo dobrze wyglada i mozna jeszcze śmialo latać. Co do samochodów ze Szwajcarii z przebiegiem 180 tyś. to nie wiem dlaczego tak mają, ale mój prwdopodobnie ma ten przebieg bo ASO i książka potwierdzają to samo. Do samego końca serwis tylko w ASO. Ostatni wpis w 2011 przy przebiegu 160 tyś. Oczywiscie to nie świadczy o tym, że auto jest w stanie pefekcyjnym. Parę mniejszych lub większych wad ma, ale po malu bedę walczyć. "Czlowiek się dwa razy cieszy z samochodu, jak kupuje i jak sprzedaje":marecek

Edytowane przez wlad 1515
bląd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam jeszcze szybkie pytanie zamowilem komplet czyli rurki odpowietrzajace glowice, rurke od skrzyni korbowej oraz ezektor' do tego uszczelki pokryw zaworow' uszczelki pod napinacze lancuszkow i te smieszne korki/zaslepki czy cos jeszcze warto/trzeba wymienic pomijam uszczelniacze bo te tez beda nowe

 

i tak mnie jeszcze nurtuje czy dzialajaca odma ma odczowalnie zasysac powietrze po odkreceniu korka, u mnie po odkreceniu nic nieczuc aby ciagnelo ezektor przepchalem, ale reki nie dam sobie odciac czy dalej drozny rurki z odmy polatane w kilku/kilkunastu miejscach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
"Czlowiek się dwa razy cieszy z samochodu, jak kupuje i jak sprzedaje":marecek

 

Amen.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie przykra rzecz się stała szpilka w silniku przy napinaczu hudraulicznym złamała sie i skutki są takie że w prawej głowicy mixer sie zrobił połamał zawory, pokrzywił 2 szklanki pękły :mur lewa cała na szczęscie teraz nie wiem czy nowy silnik kupić (ALG nie ma, dużo jest APR, ACK,AMX) czy regenerować ten za remoncik krzyli mi około 3,5k :mur ps u mnie w temacie o aucie foto co sie urwało

Edytowane przez bASo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

 

Mam pytanie odnośnie sprężyny zawieszenia przedniego.

Czy będzie pasować od TDI lub innych? Czy 2.8 mają swoje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witajcie,

 

Mam pytanie odnośnie sprężyny zawieszenia przedniego.

Czy będzie pasować od TDI lub innych? Czy 2.8 mają swoje?

 

Na przód będą pasowac,ale czy nie będą za miękkie i bądź za słabe na to obciążenie,choc 2,5 tdi ciężarem pewnie podobny.

Ja sprzedałem kiedyś gwinty kumplowi z silnikiem 1.9tdi i wsio pasowało.Od audi a4\a6 B5 też bedzie pasowac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witajcie,

 

Mam pytanie odnośnie sprężyny zawieszenia przedniego.

Czy będzie pasować od TDI lub innych? Czy 2.8 mają swoje?

 

 

Próbowałem tego rozwiązania i osobiście nie byłem zadowolony z efektów. Zmieniałem komplet, miałem seryjnie obniżające sprężyny. Z przodu wsadziłem sprężyny Lesjoforsa dedykowane do FL-a 1.9TDI / 1.8T. Wybrałem poliftowe, ponieważ auta te były cięższe, bliżej im do naszych. Ponadto sprężyny te mają dokładnie tą samą grubość, co nasze z dokładnością do 0.25mm. Te z przed liftu do 1.9 i 1.8T są cieńsze. O ile nie miałem zastrzeżeń do właściwości jezdnych i wysokości auta, to zawieszenie zrobiło się po prostu twarde. Ostatecznie, głównie dlatego, że miałem akurat oryginalne sprężyny pod ręką po przejechaniu 5000 km, wymieniłem. Jak coś mogę je odsprzedać ;) Trudno mi powiedzieć, czy to kwestia producenta, czy dobrania wersji. Z tyłu nadal mam Lesjoforsy, ale od Audi A6. Też bywa twardawo, ale w tym wypadku sprężyny są przewidziane pod większą masę auta. Zrobiłem tak ze względu na butle lpg, która niedługo wejdzie w miejsce koła.

 

Być może odczucie twardości było spowodowane kiepską współpracą sprężyny z amorem. Jeżdżę na Bilsteinach b6, jednak po zmianie sprężyn na fabryczne od 2.8 v6, komfort z przodu jest mniej więcej jak w serii.

 

Pozdr.

Edytowane przez JotEm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Napisałem tutaj ostatnio o niskich obrotach i gaśnięciu. Oddałem samochód do warsztatu. Mechanik wykluczył przypustnicę i odmę, stwierdził natomiast, że należy wymienić świece oraz przewody wysokiego napięcia. Co byście polecili (producent) ?

 

Pozdrawiam, Jacek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no ja bym polecił NGK http://www.e-ngk.pl/katalogi/sam3.php

Witam,

Napisałem tutaj ostatnio o niskich obrotach i gaśnięciu. Oddałem samochód do warsztatu. Mechanik wykluczył przypustnicę i odmę, stwierdził natomiast, że należy wymienić świece oraz przewody wysokiego napięcia. Co byście polecili (producent) ?

 

Pozdrawiam, Jacek

Edytowane przez slawekzaj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja bym sobie darował NGK -- proponuję irydowe Denso - wkrótce zamierzam do siebie wrzucić - słyszałem samo dobre. Przewody Bremi , albo Beru - wszelkie NGK, Bosch nie mówiąc o Janmorach , Sentechach bym sobie darował

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności