Paragon Zgłoś #2781 Napisano 23 Grudnia 2012 kiedy zakładałeś gaz to pierwsza zima na gazie czy już jeździłeś w zimie i było ok a usterka wyszła teraz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekzaj Zgłoś #2782 Napisano 23 Grudnia 2012 (edytowane) koledzy mam problem z ogrzewaniem mianowicie do piątku było super a teraz jest lipa objawia się to tak ze przez chwile leci cieple powietrze a za chwile chłodne i tak na zmianę jest climatronik niema błędów pomocy a i jeszcze jedno tak kolo guzika econ słychać czasem takie pykanie jak by przekaźnik kierunków co to może być Edytowane 23 Grudnia 2012 przez slawekzaj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hamannpl Zgłoś #2783 Napisano 23 Grudnia 2012 hej to jak jestesmy w temacie chłodzenia to mam taki problem... przyszła zima i cos mi auto sie bardzo pozno przełacza na podtlenek LPG no ja rozumiem ze jest zima i jest zimno ale normalnie to mi sie przełaczało no po 2-3km a teraz z łaski po 20km co sprawdziłem wg mnie na plus: - na zegarach ma 90 C - ogrzewanie smiga az miło -wskazówka jeszcze wskazuje 50 C a z nawiewów juz leci wyczuwalne ciepłe powietrze objawy na minus: - mimo ze na szafie 90 to płyn w okolicach zbiorniczka wcale nie za goracy - przy przegazowaniu słuchac w okolicach climatronica takie jakby bulgotanie - nawet jak pochodzi dłuzej i dostanie 4-5k obrotów i wszystko w około jest juz raczej gorace to przewody zasilajace parownik sa zimne - zimny jest tez wąż odprowadzajacy z chłodnicy ale chłodnica jest goraca po jakims czasie - raczej długim cos jakby sie otwierało -odpuszczało bo goracy płyn idzie na parownik i wszystko zaczyna działac jak nalezy czy cos jest zapowietrzone ??? jesli tak jak to sprawdzic -odpowietrzyc?? mimo ze PB tanieje nie usmiecha mi sie codziennie do pracy latac na niej wolałbym jednak LPG mlynarz jeśli słychać po przegazowaniu bulgotanie to na 100% układ jest zapowietrzony, teraz proponuje odpowietrzyc układ a potem zaobserwowac czy nie ubywa płynu w zbiormiczku. dziwne żeby układ się sam zapowietrzył musiało byc coś robione np rozrząd albo gazownik zle odpowietrzył układ po montazu, chyba żę masz gdzieś jakąś dziure i ucieka płyn, może spr przy nogach kierowcy i pasażera czy nie jest mokra wykładzina jesli będzie mokra może nagrzewnica poszła...ogólnie jesli nie było żadnej naprawy związanej z wymiana płynu proponuje przejrzeć cały układ ale podstawa to najpierw odpowietrzenie układu.... ---------- Dodano o 23:38 ---------- Poprzednia wiadomość o 23:31 ---------- koledzy mam problem z ogrzewaniem mianowicie do piątku było super a teraz jest lipa objawia się to tak ze przez chwile leci cieple powietrze a za chwile chłodne i tak na zmianę jest climatronik niema błędów pomocy a i jeszcze jedno tak kolo guzika econ słychać czasem takie pykanie jak by przekaźnik kierunków co to może być proponuje podmienic panel climatronica i zaobserwować czy coś sie zmieni,...chociaz twój opis bardziej kojarzy mi sie z uszkodzeniem silniczka przełanczajacego powietrze ciepło zimno, może wyłamał sie jakis trybik i silniczek kręci się cały czas nie mogąć stanąć w wyznaczonym miejscu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekzaj Zgłoś #2784 Napisano 24 Grudnia 2012 a gdzie go szukać jeśli słychać po przegazowaniu bulgotanie to na 100% układ jest zapowietrzony, teraz proponuje odpowietrzyc układ a potem zaobserwowac czy nie ubywa płynu w zbiormiczku. dziwne żeby układ się sam zapowietrzył musiało byc coś robione np rozrząd albo gazownik zle odpowietrzył układ po montazu, chyba żę masz gdzieś jakąś dziure i ucieka płyn, może spr przy nogach kierowcy i pasażera czy nie jest mokra wykładzina jesli będzie mokra może nagrzewnica poszła...ogólnie jesli nie było żadnej naprawy związanej z wymiana płynu proponuje przejrzeć cały układ ale podstawa to najpierw odpowietrzenie układu.... ---------- Dodano o 23:38 ---------- Poprzednia wiadomość o 23:31 ---------- proponuje podmienic panel climatronica i zaobserwować czy coś sie zmieni,...chociaz twój opis bardziej kojarzy mi sie z uszkodzeniem silniczka przełanczajacego powietrze ciepło zimno, może wyłamał sie jakis trybik i silniczek kręci się cały czas nie mogąć stanąć w wyznaczonym miejscu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlynarz Zgłoś #2785 Napisano 24 Grudnia 2012 kiedy zakładałeś gaz to pierwsza zima na gazie czy już jeździłeś w zimie i było ok a usterka wyszła teraz? do Paragon auto kupiłem z gazem na wiosne gazownik przerabiał zasilenie parownika bo było pociagniete z ogrzewania filtra oleju i calkiem była lipa teraz jest wpiety w obieg nagrzewnicy(podobno) i w sumie pierwsza zima po przeróbce - latem nie ma problema wszysko jak w zegarku do hamannpl "ogólnie jesli nie było żadnej naprawy związanej z wymiana płynu proponuje przejrzeć cały układ ale podstawa to najpierw odpowietrzenie układu...." jako takiej naprawy nie było poza grzebactwem i probie rozkminienia tematu i przy tej okazji płyn był spuszczany ( odpinałem parownik zeby sprawdzic czy cos na parowniku sie nie zatylka ale wodal sie przez niego leje jak z kranu ) Ostatnio miałe wyciek -prawdopodonie z uszczelnienie termostatu -miałem wyminniac ale spróbowałem specyfiku |Wynns do uszczeniania układów i jak narazie git tez mam takie wrazenie ze układ jest gdzies jeszcze zapowietrzony bo cos sie tam przelewa w okolicach nagrzewnicy. Pytanie teraz jak skutecznie odpowietrzyc układ ??? Ktos przerabiał temat?? Szukałem jakis korków odpowietrzajacych ale nie znalazłem - wiec zalałem płynem, odpaliłem na otwartym korku i przegoniłem obrotami - bulgotało w rurach, płyn wywaliło ze 2-3 razy i sie uspokoiło pojawiło sie ogrzewanie i wygladało ze jest ok ale cały czas przy dodawaniu gazu bulgocze i dalej rury od parownika zimne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldih1979 Zgłoś #2786 Napisano 24 Grudnia 2012 Pytanie teraz jak skutecznie odpowietrzyc układ ??? Ktos przerabiał temat?? szukajka kolego sie kłania!!! http://forum.vw-passat.pl/threads/93044-B-Jak-odpowietrzyc-nagrzewnice-B Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paragon Zgłoś #2787 Napisano 24 Grudnia 2012 auto kupiłem z gazemna wiosne gazownik przerabiał zasilenie parownika bo było pociagniete z ogrzewania filtra oleju i calkiem była lipa teraz jest wpiety w obieg nagrzewnicy(podobno) i w sumie pierwsza zima po przeróbce - latem nie ma problema wszysko jak w zegarku stawiam na złe podłączenie przewodów, to nie pierwszy mechanik co poprawia po poprzednim i twierdzi ze poprzedni spartolił robotę sam robiąc dokładnie to samo, jest jeszcze opcja że parownik (reduktor) siedzi tzn., jak membrany już twarde i po prostu jak zimny to są mocno sztywne dopiero po konkretnym rozgrzaniu może się chcieć przełączać ale stawiam na pierwszą opcję Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlynarz Zgłoś #2788 Napisano 24 Grudnia 2012 szukajka kolego sie kłania!!!http://forum.vw-passat.pl/threads/93044-B-Jak-odpowietrzyc-nagrzewnice-B ok ale tam napisane jest silnik AFM ja mam AMX - w kazdym odpowietrza sie tak samo??? szukałem odpowietrzenia silnika AMX i nie znalałem nic.... ---------- Dodano o 18:21 ---------- Poprzednia wiadomość o 18:09 ---------- jest jeszcze opcja że parownik (reduktor) siedzi tzn., jak membrany już twarde i po prostu jak zimny to są mocno sztywne dopiero po konkretnym rozgrzaniu może się chcieć przełączać ale stawiam na pierwszą opcję instalacja z 2009 r wiec nie tata stara w poprzednim nissanie moim miała 12 lat i działała ok... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hamannpl Zgłoś #2789 Napisano 24 Grudnia 2012 ogólnie vw ma układ który odpowietrza sie samemu, problem pojawia się jeśli auto posiada instalacje gazowa...trzeba wtedy niekiedy użyc troszkę wyobrazni i jesli nie samemu to z pomoca jakiś osób majacych trochę pojecia zrobic to na zasadzie wlewania do głównego zbiornicza płynu i odkrecania niektórych przewodów wodnych tak aby upuscic z nich pozostałości powietrza(czyli az do momentu az zacznie wylatywać płyn) . Ja nie posiadam w swoim AMX gazu ale jak wymieniałem płyn to zrobiłem to tak. 1 odkręciłem korek zbiorniczka 2 zdjąłem doly przewód chłodnicy 3 odkręciłem korek w chłodnicy odpowiadajacy za spuszczanie płynu 4 po tym jak płyn wyleciał załozyłem na miejsce dolny przewód chłodnicy 5 nastepnie zacząłem wlewac nowy płyn 6 w momencie kiedy z korka chłodnicy zaczął wylatywac nowy płyn zakreciłem go 7 następnie zalałem do pełna płyn i zakreciłem korek od zbiorniczka 8 wystawiłem samochód na powietrze odpaliłem silnik ustawiłem ogrzewanie na max i czekałem az sie zagrzeje i co WAŻNE! otworzy sie termostat (bo wtedy układ wciągnie jeszcze troche płynu) 9 nastepnie dolałem płynu tak aby był max 10 nastepnego dnia rano przed odpaleniem dolałem jeszcze troszke i KONIEC... zawsze tak robiłem i nigdy nie miałem problemu więc ta metoda jest raczej sprawdzona co do tego czy korek powinien byc zakręcony czy odkrecony to w moim przypadku nie miało żadnej róznicy (korek jest tak zrobiony że w momencie zbyt dużego cisnienia wyrzuci nadmiar powietrza lub cieczy)...pozdrawiam ---------- Dodano o 21:38 ---------- Poprzednia wiadomość o 20:59 ---------- a gdzie go szukać nie wymieniałem jeszcze tego silniczka więc nie będę tu cie kolego wprowadzał w bład ,ale skoro sam napisałeś że cos stuka jak przekaznik w okolicach climatronica to proponowałbym wyjąć climatronic i na poczatek zamienić z innym żeby wyeliminować to czy oby na pewno nie stuka coś w climatronicu .Jesli wykluczysz climatronic podązaj dalej za stukaniem az trafisz po nitce do kłebka ,może jak wymontujesz climatronic to uda coś ci się dostrzec za nim(Moze znajdziesz gdzies w necie schemat deski w Passacie i dojdziesz co i jak) pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekzaj Zgłoś #2790 Napisano 25 Grudnia 2012 dzięki po świętach się tym zajmę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
heksogen Zgłoś #2791 Napisano 25 Grudnia 2012 Panowie, orientuje się ktoś może czy pas przedni/wzmocnienie czołowe/ przy wymianie musi być dokładnie z v6 benz czy może być z innej wersji silnikowej? Etka niby inne numery podaje, ale może jednak coś podejdzie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaszub91 Zgłoś #2792 Napisano 25 Grudnia 2012 panowie wyswietla mi sie "check" komp mowi mi ze to sonda. jak juz sie nia zajme to chciał bym wywalic katalizatory. co moge wstawic za miast nich i ogarnac jakis emulator spalin zeby oszukac sonde i chcek zgasł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
heksogen Zgłoś #2793 Napisano 25 Grudnia 2012 panowie wyswietla mi sie "check" komp mowi mi ze to sonda. jak juz sie nia zajme to chciał bym wywalic katalizatory. co moge wstawic za miast nich i ogarnac jakis emulator spalin zeby oszukac sonde i chcek zgasł w amxie masz 4 sondy, 2 przed i 2 za katami. Możesz kombinować z emulatorami sond, ja bym jednak odpuścił i szukał sprawnych katów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dgasek Zgłoś #2794 Napisano 26 Grudnia 2012 do Paragon auto kupiłem z gazem na wiosne gazownik przerabiał zasilenie parownika bo było pociagniete z ogrzewania filtra oleju i calkiem była lipa teraz jest wpiety w obieg nagrzewnicy(podobno) i w sumie pierwsza zima po przeróbce - latem nie ma problema wszysko jak w zegarku Za każdym razem jak wyciągałem parownik nie było szansy żeby sam się odpowietrzył - trzeba zdjąć wąż z reduktora (na chodzącym silniku)żeby zaciągnął płyn. Ciekawe gdzie się gazownik wpiął w obieg nagrzewnicy - można albo na podszybiu (wtedy to widać ) albo za kolektorem , ale bez zdjęcia kolektora nie ma szans. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wodzu997 Zgłoś #2795 Napisano 26 Grudnia 2012 w amxie masz 4 sondy, 2 przed i 2 za katami. Możesz kombinować z emulatorami sond, ja bym jednak odpuścił i szukał sprawnych katów Ja nie wywalałem katów tylko na drugie sondy dałem mniej więcej coś takiego http://allegro.pl/emulator-drugiej-sondy-lambda-ocynk-wysoka-jakosc-i2875856368.html ale robił mi to facet na tokarce pod moje zamówienie i mam większą dziure. Działajają bez zarzutu, od tej pory spokój z checkiem. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Prezes007 Zgłoś #2796 Napisano 26 Grudnia 2012 Ja nie wywalałem katów tylko na drugie sondy dałem mniej więcej coś takiegohttp://allegro.pl/emulator-drugiej-sondy-lambda-ocynk-wysoka-jakosc-i2875856368.html ale robił mi to facet na tokarce pod moje zamówienie i mam większą dziure. Działajają bez zarzutu, od tej pory spokój z checkiem. Pozdrawiam A jaki miałes błąd że check Ci się zapalał?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wodzu997 Zgłoś #2797 Napisano 26 Grudnia 2012 numeru nie pamiętam, ale że katalizatory poniżej progu wydajności. Wywalało zawsze przy dłuższej jednostajnej jeździe bez gwałtownych ruchów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adaśś Zgłoś #2798 Napisano 27 Grudnia 2012 witam panowie trochę z innej beczki ale mam cholerny problem. Mianowicie bagażnik mi się zaciął i w żaden sposób nie chce się otworzyc a mam sedana i fotelle nie składane. W bagażniku mam 3 worki z miałem i nie ma opcji żebym się tam środkiem jakoś dostał. Jest jakiś sposób na otworzenie tego bagażnika ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hamannpl Zgłoś #2799 Napisano 27 Grudnia 2012 witam panowie trochę z innej beczki ale mam cholerny problem. Mianowicie bagażnik mi się zaciął i w żaden sposób nie chce się otworzyc a mam sedana i fotelle nie składane. W bagażniku mam 3 worki z miałem i nie ma opcji żebym się tam środkiem jakoś dostał. Jest jakiś sposób na otworzenie tego bagażnika ? napisz cos wiecej o wyposażeniu tzn.. masz centralny? alarm?(fabryczny czy dokładany) co sie dzieje kluczyk sie kręci w zamku a bagaznik sie nie otwiera a może nie mozna ruszyc kluczykiem. Na poczatek spróbój wsadzić WD40 napryskaj tam w dziurke od klucza pożądnie i delikatnie ruszaj kluczykiem w lewo i prawo. Jesli słychac ze zamek pracuje to zepsuła się klamka i wtedy jest gorzej. powodzenia poszukaj jeszcze na necie moze jest jakaś inna metoda, nie urywaj nic na siłe bo potem moze się okazać ze bedziesz miał jeszcze wieksze koszta...jak uda ci się otworzyc to daj znac zapewne przyda sie to komus na przyszłość..pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adaśś Zgłoś #2800 Napisano 27 Grudnia 2012 napisz cos wiecej o wyposażeniu tzn.. masz centralny? alarm?(fabryczny czy dokładany) co sie dzieje kluczyk sie kręci w zamku a bagaznik sie nie otwiera a może nie mozna ruszyc kluczykiem. Na poczatek spróbój wsadzić WD40 napryskaj tam w dziurke od klucza pożądnie i delikatnie ruszaj kluczykiem w lewo i prawo. Jesli słychac ze zamek pracuje to zepsuła się klamka i wtedy jest gorzej. powodzenia poszukaj jeszcze na necie moze jest jakaś inna metoda, nie urywaj nic na siłe bo potem moze się okazać ze bedziesz miał jeszcze wieksze koszta...jak uda ci się otworzyc to daj znac zapewne przyda sie to komus na przyszłość..pozdr tak mam centralny chyba fabryczny ale bagażnik zawsze otwierał się tylko z kluczyka nie wiem dlaczego. Pare dni temu też się zacięło ale na drugi dzień rano normalnie się otworzył a dzis za diabła nie chce. Słychac ze tam pracuje zamek ale nic z tego.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach