Skocz do zawartości
gino9

Wszystko co wiecie na temat 2.8 V6 4motion

Rekomendowane odpowiedzi

Myślicie że ferrari się nie psuje na dodatek ok 10 letnie? Chodziło głównie o fiaty fordy i .. francuskie haha. Niestety do starszych aut trzeba dokładać i nic się z tym nie zrobi. Zresztą do nowych jakby nie patrzeć też choćby koszty serwisu. Tutaj rozmawiamy by te problemy rozwiązywać minimalnym nakładem kosztów , część prac wykonać samemu, podzielić się wnioskami. Ja doszedłem do wniosku, że za takie pieniądze ile warte są nasze ok 10 latki nic lepszego mieć nie będziemy. Wolę cieknącego v6 12 lat niż dajmy na to nówkę 100KM do którego wsiadasz i myślisz, cholera popsuł się i nie chce jechać a on jedzie tylko tak jakoś bez przekonania brak mu zalet czteropęda czy 200 KM. Pozdrowionka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy powiedzcie co może być przyczyną nierównej pracy silnika AMX. Auto kupione w kwietniu tego roku (problem występuje od początku) - jest to mój drugi Pasek z tym motorem. Objawy są takie jakby obroty były minimalnie za niskie, z tym że na obrotomierzu wskazówka nawet nie drgnie (oczywiście na wolnych obrotach). Trzęsie się kierownica, lewarek, drzwi po otworzeniu. Poza tym auto jeździ normalnie, chociaż mam wrażenie, że jest trochę za słabe na wyższych obrotach. Sporadycznie pojawia się błąd 17568 (auto ma instalację BRC, ale objaw występuje niezależnie od paliwa). Wymieniona podejrzana sonda lambda, sprawdzone podciśnienia, szczelność wydechu, kolektor ssący. Podmieniona również przepływka. Dodam jeszcze, że poprzedni passat (APR) palił mi na mieście około 14-15l, natomiast ten pali 16-21 (oba manuale), jeżdzę raczej spokojnie. Proszę o jakieś sugestie gdzie jeszcze mogę szukać przyczyny. Pozdrawiam, Bartek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy powiedzcie co może być przyczyną nierównej pracy silnika AMX. Auto kupione w kwietniu tego roku (problem występuje od początku) - jest to mój drugi Pasek z tym motorem. Objawy są takie jakby obroty były minimalnie za niskie, z tym że na obrotomierzu wskazówka nawet nie drgnie (oczywiście na wolnych obrotach). Trzęsie się kierownica, lewarek, drzwi po otworzeniu. Poza tym auto jeździ normalnie, chociaż mam wrażenie, że jest trochę za słabe na wyższych obrotach. Sporadycznie pojawia się błąd 17568 (auto ma instalację BRC, ale objaw występuje niezależnie od paliwa). Wymieniona podejrzana sonda lambda, sprawdzone podciśnienia, szczelność wydechu, kolektor ssący. Podmieniona również przepływka. Dodam jeszcze, że poprzedni passat (APR) palił mi na mieście około 14-15l, natomiast ten pali 16-21 (oba manuale), jeżdzę raczej spokojnie. Proszę o jakieś sugestie gdzie jeszcze mogę szukać przyczyny. Pozdrawiam, Bartek.

 

 

A więc... świece, przewody, cewka(sprawdź w nocy), poduszki pod silnikiem + przedni odbijak(można sprawdzić go od góry chociaż jego zużycie będzie miało raczej wpływ na szarpanie i stuki silnika przy zmianie biegów).

Gdyby nie chodził na jeden cylinder to problem nie występowałby tylko na wolnych obrotach więc pewnie byś zauważył.

Później bym sprawdził czy nie jest zapchany katalizator.

No i ciśnienie razem z próbą olejową... myślę że to też może byś przyczyną.

 

A jeśli chodzi o spalanie to tak jak mówisz mój APR pali tyle co palił Twój, może niech sie wypowie ktoś kto ma taki typ silnika... ja osobiście wątpię żeby AMX miał tak sam z siebie palić więcej. Może związane jest to z tymi nierównymi obrotami.

 

Nie wiem też jak bardzo nierówna jest ta praca silnika... u mnie też nierówno chodzi i się tym nie przejmuje. Tzn czasem bardziej czasem mniej. Są po prostu wibracje ale nie takie żeby telepało całym samochodem. Po dodaniu gazu do powiedzmy 1000 rpm robi się gładko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie pomogło wymiana świec oraz przeczyszczenie przepustnicy niestety niepotrzebnie kupowałem przewody bo nic nie dało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chodziło głównie o fiaty fordy

mam forda i nie psuje się częściej niż vw :wstyd:

 

Jakie są różnice miedzy ACK,ALG,AMX,APR,AQD ??

 

Z pobieżnego przejrzenia danych w elsa wynika, że różnice są w stopniu kompresji, obrotach odcięcia i w obecności "secondary air system"

- ACK 10.6, 6500, nie ma

- ALG 10.6, 6500, ma

- AMX 10.3, 6800, ma

- APR 10.1, 6800, nie ma

- AQD 10.1, 6800, ma

 

Ale z czego one wynikają??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podlacze sie... U mnie tez pomogla wymiana swiec... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a koledze coś nie zgadza się treść podpisu z opisem pod avatarem :manga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A więc... świece, przewody, cewka(sprawdź w nocy), poduszki pod silnikiem + przedni odbijak(można sprawdzić go od góry chociaż jego zużycie będzie miało raczej wpływ na szarpanie i stuki silnika przy zmianie biegów).

Gdyby nie chodził na jeden cylinder to problem nie występowałby tylko na wolnych obrotach więc pewnie byś zauważył.

Później bym sprawdził czy nie jest zapchany katalizator.

No i ciśnienie razem z próbą olejową... myślę że to też może byś przyczyną.

Świece i przewody były już zmienione na NGK. Problem występował już przed wymianą. Mam wrażenie, że przez jakieś 5 tys. km po wymianie auto trzęsło troszkę mniej. A jak sprawdzić cewkę?

Poduszki pod silnikiem były sprawdzane w ASO, przy okazji szukania przyczyny stukania w zawieszeniu. Niby zaczynają się pocić, ale mechanicy stwierdzili, że to nie temat na teraz. Mówili, żeby spokojnie dalej jeździć bo nie ma dramatu.

Jak sprawdzić katalizator? Wiem, że na pewno się nie tłucze, nie brzęczy itp. Jedyny objaw, który mnie zastanawia, to nawet po krótkich odcinkach słychać charakterystyczny dźwięk stygnięcia. Nie słyszałem tego w poprzednich autach.

Jeśli chodzi o to jak auto się trzęsie, to nie jest to na pewno tak, że telepie się cała buda, ale tak jak pisałem - po otworzeniu drzwi drgają one wyraźnie. Kiedy przykładam otwartą dłoń do kierownicy to również się dość mocno trzęsie. Ale z zewnątrz się tego nie zauważy na pewno. Mechanik, który od początku próbował zdiagnozować ten problem mówi, że słyszy że to auto nie pracuje równo na wszystkich cylindrach.

Co do ciśnienia, to auto od wczoraj stoi w serwisie i się tym zajmują. Udało się póki co zmierzyć na 2 cylindrach po "podejrzanej" stronie - później zepsuło się urządzenie do pomiaru. Dziś walczą z tym ponownie. Na tych dwóch cylindrach było książkowe.

Dodam na koniec, że auto ma przejechane 195 000 km (pewny przebieg), jeździ na Mobilu 5W50, do ~150 tys było serwisowane tylko w ASO. Wydaje mi się, że to zdecydowanie za mały przebieg, na jakiś mega poważny problem z silnikiem.

Macie jeszcze jakieś pomysły? Z góry dzięki:)

Edytowane przez bartos1985

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak zakladalem konto to nie bylo takiego silnika wiec wybralem pierwszy lepszy... a pozniej wstawilem podpis zeby bylo jasne jaki mam silnik :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jak sprawdzić cewkę?

 

Po pierwsze zobacz w dzień czy między tymi kostkami w które wetknięte są kable a 'obudową' cewki nie ma białego nalotu (na tych ostkach, nie wiem jak to inaczej nazwać :P). A w nocy - tylko naprawdę musi być ciemno jak w d***e, ewentualnie w ciemnym garażu czy coś - przy włączonym silniku będziesz widział wyraźnie jak przeskakują iskry. U mnie tak było i zmieniłem cewkę na używaną w której jest mniej tańczących iskier i jest lepiej ;)

 

Jedyny objaw, który mnie zastanawia, to nawet po krótkich odcinkach słychać charakterystyczny dźwięk stygnięcia.

 

U mnie też tak było słychać, niedługo potem się wypaliły... jedna para a później druga ;) Ja bym się tym nie przejmował... zadzwoni to wtedy będziesz myślał. Wcale to nie musi oznaczać że się kończą. Lepiej jednak żebyś w razie czego nie miał sondy lambda za katalizatorami bo wiele alternatyw co do wymiany nie będzie.

 

Jak sprawdzić katalizator?

 

A nie czujesz ewentualnego spadku mocy? Że auto troche gorzej wchodzi na obroty niż wcześniej?

 

 

Znalazłem :P Kiedyś w temacie falowania obrotów ktoś napisał:

 

następnie jeśli nic nie znajdziesz radze sprawdzić kompresje

ten silnik lubi gubić kompresje na 2 garach po jednej stronie silnika

w przypadku kiepskiej kompresji na 2 cylindrach objawy są takie : nie równe wolne obrotowy falują i silnik drży czuć na karoserii , ja z tego powodu 2 razy wymieniałem silnik po 2 wymianie już to olałem i sprzedałem samochód i kupiłem bmw i nie mam już tego typu problemów .

 

to nie jest żart radzę sprawdzić

Jeżeli teraz nie znajdziesz rozwiązania to to olej. Szkoda czasu i pieniędzy. Mi też to drżenie trochę przeszkadza ale nie przesiądę się z tego powodu na BMW :D

 

Jakie są różnice miedzy ACK,ALG,AMX,APR,AQD ??

 

Z pobieżnego przejrzenia danych w elsa wynika, że różnice są w stopniu kompresji, obrotach odcięcia i w obecności "secondary air system"

- ACK 10.6, 6500, nie ma

- ALG 10.6, 6500, ma

- AMX 10.3, 6800, ma

- APR 10.1, 6800, nie ma

- AQD 10.1, 6800, ma

 

Ale z czego one wynikają??

 

Ja też chętnie się dowiem czegoś w tym temacie... również szukałem ale znalazłem tyle samo. Zastanawiam się czy jak by np zmienić APR na ACK lub odwrotnie to by zadziałało plug and play...

Edytowane przez Beny2.8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A nie czujesz ewentualnego spadku mocy? Że auto troche gorzej wchodzi na obroty niż wcześniej?

Nie mam odniesienia jak to auto jeździło wcześniej, ponieważ problem występuje cały czas od kiedy mam ten samochód. Wydaje mi się jednak, że jest trochę za słaby.

Cytat:następnie jeśli nic nie znajdziesz radze sprawdzić kompresje

ten silnik lubi gubić kompresje na 2 garach po jednej stronie silnika

w przypadku kiepskiej kompresji na 2 cylindrach objawy są takie : nie równe wolne obrotowy falują i silnik drży czuć na karoserii , ja z tego powodu 2 razy wymieniałem silnik po 2 wymianie już to olałem i sprzedałem samochód i kupiłem bmw i nie mam już tego typu problemów .

 

to nie jest żart radzę sprawdzić

Tak jak pisałem wcześniej - obroty nie falują przy tych drganiach.

Udało się póki co zmierzyć na 2 cylindrach po "podejrzanej" stronie - później zepsuło się urządzenie do pomiaru. Dziś walczą z tym ponownie. Na tych dwóch cylindrach było książkowe.

Odebrałem auto od mechanika. Na wszystkich cylindrach idealne ciśnienie.

Po kolejnym podłączeniu do komputera mechanik powiedział tylko, że na 4 cylindrach jakiś parametr jest równy zero, a na dwóch skacze do 10. Niestety nie pamiętam co to mogło być. W poniedziałek oddaję auto kolejny raz - mechanik który się tym zajmuje stwierdził, że weszło mu to auto na ambicję i znajdzie problem. Oby się udało, bo idzie zima i żal by się było rozstać z 4motion:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zmienić APR na ACK lub odwrotnie to by zadziałało plug and play

 

dokładnie te dwa silniki mnie interesują bo w aucie siedzi apr a mam na palecie w super stanie ack :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dokładnie te dwa silniki mnie interesują bo w aucie siedzi apr a mam na palecie w super stanie ack :-)

 

Ja mam podobnie :D Ale póki ten się kręci to nie będę nic robił :) Poza tym ciekawe czy to tak wyjdzie... w sumie ten stopień sprężania wydaje mi się że nie ma zbyt wielkiego znaczenia... tzn ta różnica. I tak zazwyczaj co do 0.1 dokładnego nie ma.

Z tym odcięciem w sumie może być trochę kicha... ciekawe czy te 300rpm więcej może uszkodzić silnik...

Edytowane przez Beny2.8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tyle stron na forum a dopiero teraz wychodzi, że te silniki nie są do końca tak mało awaryjne. Z reguły są to problemy nie do końca uniemożliwiające jazdę ale za to denerwujące i trudne do diagnostyki. Mój pasek stoi od tygodnia u tęgich mechaników i szukają co jest przyczyną że przy rozruchu szlak go zalewa i ciężko pali. Jako że błędów zero to podmieniają po kolei części z jakiegoś angola i obserwują co się dzieje. Wczoraj np mieli podmieniać listwy wtryskowe i przepustnicę. Jak coś się dowiem to napiszę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przynajmniej w tytule aukcji było OK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wie czym jeździ ale przynajmniej zadbany w miare jest ;p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i co rozgryźliście już problem z odpalaniem?

 

Jaka jest różnica w masie miedzy 2.8 3B a 3BG??

Edytowane przez Awariall

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do tego czy problem rozwiązany to trzeba pojeździć troszkę. Po naprawie wydaje się źe jest nieźle ale szału nie ma. Ostatecznie skończyło się na wymianie listwy wtryskowej z wtryskami (koszt z rozbiórki 100 zł). Mechanicy mówią że wtryski przy jeździe na gazie z czasem mogą nie zbyt dobrze pracować i tak w moim przypadku kilka się zacięło i auto lało benzynę jak wściekłe, do czasu jak przycinały się 1 2 sztuki to dawał sobie radę ale nagle zaszwankowało 4 czy 5 i kupa. Co do stanu tych wtrysków to wiem tyle że są lepsze niż stare.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności