Beny2.8 Zgłoś #1101 Napisano 19 Października 2010 (edytowane) W moście i w skrzyni może też... gdzie się mieści cały haldex? Pracuje on w oleju? http://opony-tires.com/dzial_74/towar_cennik_74/towar_karta_16310/VW_Seat_Skoda_Audi_G_052_175_A1_275ml.html Znalazłem coś takiego... może wymiana tego oleju załatwiłaby sprawe. Tutaj trochę jest napisane o wymianie: http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=4997 Edytowane 19 Października 2010 przez Beny2.8 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
B_O_N_K Zgłoś #1102 Napisano 19 Października 2010 Halo, halo - przecież w tych Passatach siedzi Torsen a nie żaden Haldex. Normalny olej przekładniowy (taki jak do skrzyń) bez problemu moim zdaniem wystarczy. Przecież tylny most nie jest tak obciążony jak skrzynia więc nie musi iść tam żaden "kosmiczny" olej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Beny2.8 Zgłoś #1103 Napisano 19 Października 2010 Czyli olej ze skrzyni smaruje również torsen? Jak sprawdzić tam poziom oleju? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VirusAlfa Zgłoś #1104 Napisano 19 Października 2010 Czyli olej ze skrzyni smaruje również torsen? Zdecydowanie NIE, Skrzynia ma inny olej, torsen ma inny olej, most dyfer ma inny olej. W swoim pasku wymieniałem wszystkie oleje - 3 różne. tzn. olej w skrzyni wymieniany, w torsenie i moscie dolewka nie duża Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Beny2.8 Zgłoś #1105 Napisano 20 Października 2010 Zdecydowanie NIE, Skrzynia ma inny olej, torsen ma inny olej, most dyfer ma inny olej.W swoim pasku wymieniałem wszystkie oleje - 3 różne. tzn. olej w skrzyni wymieniany, w torsenie i moscie dolewka nie duża Kolego mógłbyś napisać jakieś szczegóły odnośnie wymiany? Gdzie są korki spustowe (jak sprawdzić poziom?) ...szczególnie torsen? Dedykowane narzędzia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VirusAlfa Zgłoś #1106 Napisano 20 Października 2010 Na ten temat wiadomości ani wiedzy nie mam. Oddawałem auto do fachowca na servis i byłem z jego roboty zadowolony. Wiem tyle co z nim rozmawiałem, dopytywałem. Myślę ze takie rzeczy to dowiesz się szybko na forum quattro bo u nas to pewnie nikt nic nie wie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
V-Power Zgłoś #1107 Napisano 20 Października 2010 Witam, Brat ma właśnie takiego Passata b5 2.8 v6 od 2 lat. Autko bardzo mocne. Bardzo dobrze przyspiesza. Kilka razy miałem okazje przejechać się tym autem. Wydaje mi sie ze silnik jest dobry, nie jest awaryjny, aczkolwiek drobne awarie się przytrafia jak w każdym autku. Jeśli dbasz o auto wymiany wszystko na czas to będzie wszysstko ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JotEm Zgłoś #1108 Napisano 20 Października 2010 Zdecydowanie NIE, Skrzynia ma inny olej, torsen ma inny olej, most dyfer ma inny olej. Mechanizm różnicowy "torsen" jest przymocowany kołnierzem bezpośrednio do przedniej skrzynki przekładniowej i smarowany jest tym samym olejem. Sprawdzenie poziomu oleju przekładniowego odbywa się przez otwór kontrolny z boku obudowy. Ja u siebie zmieniałem ten olej. Do mechanizmu różnicowego osi tylnej należy wlać 1,5dm oleju przekładniowego z oznaczeniem GL5 SAE 90. Sprawdzenie poziomu oleju odbywa się przez otwór kontrolny z boku obudowy, jak w skrzynce przekładniowej. Są to informacje wzięte z książki. Witam, Brat ma właśnie takiego Passata b5 2.8 v6 od 2 lat. Autko bardzo mocne. A, to dobrze wiedzieć ---------- Post added at 12:48 ---------- Previous post was at 12:44 ---------- A zauważył ktoś że po dłuższym postoju przez pierwsze kilka minut jazdy efekt jest dużo mniejszy? U mnie tak jest... Takie są też i moje subiektywne odczucia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irokez Zgłoś #1109 Napisano 20 Października 2010 hej, wpadłem tylko się przywitać i zagościć u użytkowników tegoż smoka. Sama przyjemność z jazdy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VirusAlfa Zgłoś #1110 Napisano 20 Października 2010 Mechanizm różnicowy "torsen" jest przymocowany kołnierzem bezpośrednio do przedniej skrzynki przekładniowej i smarowany jest tym samym olejem Mozliwe mozliwe, ale nie wiem jak to jest automat / manual - to chyba robi różnice... Mi powiedziano ze jest inny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Witold Rogowski Zgłoś #1111 Napisano 20 Października 2010 skrzynia/mosty - ten sam olej. Ja u siebie zalewałem Fuchs'em z dodatkiem 2siarczku molibdenu. Chicho, lekko i przyjemnie, do tego ciężko zagotować. Nawet jak się staram. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VirusAlfa Zgłoś #1112 Napisano 20 Października 2010 Nadal mówicie o manualach, prawda ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JotEm Zgłoś #1113 Napisano 20 Października 2010 Zgadza się, chodzi o maual. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Witold Rogowski Zgłoś #1114 Napisano 20 Października 2010 tak. to że automat na innej oliwie jeździ to przecież oczywista oczywistość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Beny2.8 Zgłoś #1115 Napisano 20 Października 2010 Sprawdzenie poziomu oleju przekładniowego odbywa się przez otwór kontrolny z boku obudowy. Do tego jest dedykowane narzędzie? Coś jak do filtra (SW-46, 12-kątny)? Czy płaski klucz podejdzie? Skoro u Was efekt 'na zimno' jest odczuwalny tak jak u mnie a olej sprawdzaliście... to chyba jednak u mnie to nie jest przyczyną Ciekawe dlaczego po lekkim rozgrzaniu znowu słychać pukanie... hej, wpadłem tylko się przywitać i zagościć u użytkowników tegoż smoka. Sama przyjemność z jazdy. Witamy kolege. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JotEm Zgłoś #1116 Napisano 20 Października 2010 (edytowane) Do tego jest dedykowane narzędzie? Z tego co kojarze, to nie, ale głowy nie dam. Ciekawe dlaczego po lekkim rozgrzaniu znowu słychać pukanie... U mnie ma sie to jednak ciut inaczej, bo niezależnie, czy zimny, czy ciepły jeżeli zmienisz niedelikatnie bieg, to pukanie słychać. Miałem raczej wrażenie, że na niedogrzanym bardziej bezproblemowo to wychodzi. ---------- Post added at 17:32 ---------- Previous post was at 17:22 ---------- hej, wpadłem tylko się przywitać i zagościć u użytkowników tegoż smoka. Sama przyjemność z jazdy. W sumie, to wbiłem tu bez specjalnuych konwenansów, ale jeżeli jesteśmy przy kwestii oficjalnej, to cześc Wam i czołem ! Edytowane 20 Października 2010 przez JotEm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrykwawa Zgłoś #1117 Napisano 21 Października 2010 (edytowane) Witam. Mam problem z tarczami w moim aucie. Otóz kupiłem na allegro tarcze ate na tył średnica 245mm,10mm szerokie dedykowane m.in. do 2.8 ,4motion .Dziś zmieniałem opony i ku mojemu zdziwieniu w aucie mam 269mm wentylowane .Czy orientuje się ktos czy moge zalozyc na ten tył ta mniejsza tarcze nie wentylowana. Z przodu zauważyłem że mam 312mm a nie standardowe 285mm ale tych jeszcze nie zakupiłem. Tych co przez to przechodzili prosze o pomoc:) Edytowane 21 Października 2010 przez Patrykwawa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marco2.8 Zgłoś #1118 Napisano 21 Października 2010 .Czy orientuje się ktos czy moge zalozyc na ten tył ta mniejsza tarcze nie wentylowana niestety kolego musisz kupic tarcze 269 i chyba inne klocki (cieńsze) a jesteś pewny co do przodu czy nie 320 mm. Albo zamienić sie ze mną na jarzmo.:kumple Na serio z tyłu masz tarcze jak w w8 oblukaj to http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=53176 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrykwawa Zgłoś #1119 Napisano 21 Października 2010 No tak ale piszą że do tego zacisku z tyłu pasują tarcze: cytuje: "Na tylnej osi montowano tylko jeden rodzaj zacisku C-38. Do wyboru mamy kilka rodzajów tarcz [średnica/grubość] 245/10 255/10 256/22(wentylowane) 269/22(wentylowane)" więc chyba z tyłu moge zamontowac tarcze 245/10 skoro montowano tylko jeden rodzaj zacisku.A z przodu może i faktycznie mam 321mm (muszę dokładnie zmierzyć) ale te juz kupie w takim rozmiarze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
B_O_N_K Zgłoś #1120 Napisano 21 Października 2010 więc chyba z tyłu moge zamontowac tarcze 245/10 skoro montowano tylko jeden rodzaj zacisku Zacisk będziesz miał ten sam ale jarzmo już zupełnie inne. Pozdrówka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach