Skocz do zawartości
gino9

Wszystko co wiecie na temat 2.8 V6 4motion

Rekomendowane odpowiedzi

W moście i w skrzyni może też... gdzie się mieści cały haldex? Pracuje on w oleju?

 

http://opony-tires.com/dzial_74/towar_cennik_74/towar_karta_16310/VW_Seat_Skoda_Audi_G_052_175_A1_275ml.html

 

Znalazłem coś takiego... może wymiana tego oleju załatwiłaby sprawe.

 

Tutaj trochę jest napisane o wymianie: http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=4997

Edytowane przez Beny2.8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Halo, halo - przecież w tych Passatach siedzi Torsen a nie żaden Haldex.

 

Normalny olej przekładniowy (taki jak do skrzyń) bez problemu moim zdaniem wystarczy. Przecież tylny most nie jest tak obciążony jak skrzynia więc nie musi iść tam żaden "kosmiczny" olej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli olej ze skrzyni smaruje również torsen?

Jak sprawdzić tam poziom oleju?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli olej ze skrzyni smaruje również torsen?

 

Zdecydowanie NIE, Skrzynia ma inny olej, torsen ma inny olej, most dyfer ma inny olej.

W swoim pasku wymieniałem wszystkie oleje - 3 różne.

tzn. olej w skrzyni wymieniany, w torsenie i moscie dolewka nie duża

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zdecydowanie NIE, Skrzynia ma inny olej, torsen ma inny olej, most dyfer ma inny olej.

W swoim pasku wymieniałem wszystkie oleje - 3 różne.

tzn. olej w skrzyni wymieniany, w torsenie i moscie dolewka nie duża

 

Kolego mógłbyś napisać jakieś szczegóły odnośnie wymiany?

Gdzie są korki spustowe (jak sprawdzić poziom?) ...szczególnie torsen? Dedykowane narzędzia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na ten temat wiadomości ani wiedzy nie mam. Oddawałem auto do fachowca na servis i byłem z jego roboty zadowolony. Wiem tyle co z nim rozmawiałem, dopytywałem.

Myślę ze takie rzeczy to dowiesz się szybko na forum quattro bo u nas to pewnie nikt nic nie wie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, Brat ma właśnie takiego Passata b5 2.8 v6 od 2 lat. Autko bardzo mocne. Bardzo dobrze przyspiesza. Kilka razy miałem okazje przejechać się tym autem. Wydaje mi sie ze silnik jest dobry, nie jest awaryjny, aczkolwiek drobne awarie się przytrafia jak w każdym autku. Jeśli dbasz o auto wymiany wszystko na czas to będzie wszysstko ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zdecydowanie NIE, Skrzynia ma inny olej, torsen ma inny olej, most dyfer ma inny olej.

 

Mechanizm różnicowy "torsen" jest przymocowany kołnierzem bezpośrednio do przedniej skrzynki przekładniowej i smarowany jest tym samym olejem. Sprawdzenie poziomu oleju przekładniowego odbywa się przez otwór kontrolny z boku obudowy.

Ja u siebie zmieniałem ten olej.

 

Do mechanizmu różnicowego osi tylnej należy wlać 1,5dm oleju przekładniowego z oznaczeniem GL5 SAE 90. Sprawdzenie poziomu oleju odbywa się przez otwór kontrolny z boku obudowy, jak w skrzynce przekładniowej.

 

Są to informacje wzięte z książki.

 

Witam, Brat ma właśnie takiego Passata b5 2.8 v6 od 2 lat. Autko bardzo mocne.

 

A, to dobrze wiedzieć :P

 

---------- Post added at 12:48 ---------- Previous post was at 12:44 ----------

 

A zauważył ktoś że po dłuższym postoju przez pierwsze kilka minut jazdy efekt jest dużo mniejszy? U mnie tak jest...

 

Takie są też i moje subiektywne odczucia :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej, wpadłem tylko się przywitać i zagościć u użytkowników tegoż smoka. Sama przyjemność z jazdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mechanizm różnicowy "torsen" jest przymocowany kołnierzem bezpośrednio do przedniej skrzynki przekładniowej i smarowany jest tym samym olejem

 

Mozliwe mozliwe, ale nie wiem jak to jest automat / manual - to chyba robi różnice...

Mi powiedziano ze jest inny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skrzynia/mosty - ten sam olej. Ja u siebie zalewałem Fuchs'em z dodatkiem 2siarczku molibdenu. Chicho, lekko i przyjemnie, do tego ciężko zagotować. Nawet jak się staram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, chodzi o maual.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdzenie poziomu oleju przekładniowego odbywa się przez otwór kontrolny z boku obudowy.

 

Do tego jest dedykowane narzędzie? Coś jak do filtra (SW-46, 12-kątny)? Czy płaski klucz podejdzie?

 

Skoro u Was efekt 'na zimno' jest odczuwalny tak jak u mnie a olej sprawdzaliście... to chyba jednak u mnie to nie jest przyczyną ;)

Ciekawe dlaczego po lekkim rozgrzaniu znowu słychać pukanie...

 

hej, wpadłem tylko się przywitać i zagościć u użytkowników tegoż smoka. Sama przyjemność z jazdy.

 

Witamy kolege.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Do tego jest dedykowane narzędzie?

 

Z tego co kojarze, to nie, ale głowy nie dam.

 

Ciekawe dlaczego po lekkim rozgrzaniu znowu słychać pukanie...

 

U mnie ma sie to jednak ciut inaczej, bo niezależnie, czy zimny, czy ciepły jeżeli zmienisz niedelikatnie bieg, to pukanie słychać. Miałem raczej wrażenie, że na niedogrzanym bardziej bezproblemowo to wychodzi.

 

---------- Post added at 17:32 ---------- Previous post was at 17:22 ----------

 

hej, wpadłem tylko się przywitać i zagościć u użytkowników tegoż smoka. Sama przyjemność z jazdy.

 

W sumie, to wbiłem tu bez specjalnuych konwenansów, ale jeżeli jesteśmy przy kwestii oficjalnej, to cześc Wam i czołem ! :)

Edytowane przez JotEm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam problem z tarczami w moim aucie. Otóz kupiłem na allegro tarcze ate na tył średnica 245mm,10mm szerokie dedykowane m.in. do 2.8 ,4motion .Dziś zmieniałem opony i ku mojemu zdziwieniu w aucie mam 269mm wentylowane .Czy orientuje się ktos czy moge zalozyc na ten tył ta mniejsza tarcze nie wentylowana. Z przodu zauważyłem że mam 312mm a nie standardowe 285mm ale tych jeszcze nie zakupiłem.

Tych co przez to przechodzili prosze o pomoc:)

Edytowane przez Patrykwawa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
.Czy orientuje się ktos czy moge zalozyc na ten tył ta mniejsza tarcze nie wentylowana
niestety kolego musisz kupic tarcze 269 i chyba inne klocki (cieńsze) a jesteś pewny co do przodu czy nie 320 mm. Albo zamienić sie ze mną na jarzmo.:kumple Na serio z tyłu masz tarcze jak w w8 oblukaj to http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=53176

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak ale piszą że do tego zacisku z tyłu pasują tarcze:

cytuje:

"Na tylnej osi montowano tylko jeden rodzaj zacisku C-38.

Do wyboru mamy kilka rodzajów tarcz [średnica/grubość]

245/10

255/10

256/22(wentylowane)

269/22(wentylowane)"

więc chyba z tyłu moge zamontowac tarcze 245/10 skoro montowano tylko jeden rodzaj zacisku.A z przodu może i faktycznie mam 321mm (muszę dokładnie zmierzyć) ale te juz kupie w takim rozmiarze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
więc chyba z tyłu moge zamontowac tarcze 245/10 skoro montowano tylko jeden rodzaj zacisku

 

Zacisk będziesz miał ten sam ale jarzmo już zupełnie inne.

 

Pozdrówka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności