zizuk1 Zgłoś #2901 Napisano 9 Lutego 2013 Ze 3 razy wymieniałem świeczki bo tak trzeba i będzie lepiej, nigdy nie miałem po tym zabiegu poprawy. Mam teraz 12 niezłych świec w garażu( na zapas). Odnośnie przewodów też wymieniałem, też poprawy nie miałem. Ok 4o tysięcy zrobiłem na sentecach i nie narzekałem. Sprawdź po ciemku czy nie ma przebić, troszkę zwilżyć spryskiwaczem przewody i zobaczysz. Wydać ok 5-6 stówek to nie problem tylko czy to pomoże. Gaśnie na gazie czy też na benzynie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dgasek Zgłoś #2902 Napisano 9 Lutego 2013 Według mnie to gaśnięcie to dziura w podciśnieniu , a mechanik nie potrafi znaleźć. Najpierw odłącz aku , porób adaptacje i pojeździj na benzynie i powiedz czy gaśnie - gaz zostawmy w spokoju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wlad 1515 Zgłoś #2903 Napisano 10 Lutego 2013 (edytowane) "Zamieszczone przez dgasek Wlad , a napisz jaki tam ci wsadzili ten reduktor ? Napisałeś Tomasetto i już się boję (najlepiej fotkę prosimy)" Przesyłam w załączniku fotki parownika. Edytowane 10 Lutego 2013 przez wlad 1515 błąd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dgasek Zgłoś #2904 Napisano 10 Lutego 2013 Wygląda to na Tomasetto Arctic No to na tym nie będzie dobrze. Wejdź sobie na lpg-forum i poczytaj . AC01, 2xZavoli , Gold , ale nie Tomasetto. Ciekawe gdzie to wpięte w obieg wody jest. Tak czy owak napraw ten element instalacji , a później będziemy się martwili o resztę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wlad 1515 Zgłoś #2905 Napisano 10 Lutego 2013 Ale u mnie wszystko dobrze działa, jak na razie. Nie czuję różnicy w jeździe między gazem, a benzyną. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dgasek Zgłoś #2906 Napisano 10 Lutego 2013 A jesteś pewien że na wysokich obrotach nie jedziesz na benzynie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kriki Zgłoś #2907 Napisano 11 Lutego 2013 Witam czy ktos posiada paska b5 fl 2.8 v6 z U.S.A ???? Bo mam do wymiany amortyzatory przod i czy mocowania nie beda inne od tych naszych i jakie najlepiej kupic ???? a drugi problem mam ze zapala mi sie check bylem na kompie i pokazuje ze nie odprowadza opar tu chodzi o jakis zawor czy wiecie gdzie on sie znajduje ????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dgasek Zgłoś #2908 Napisano 11 Lutego 2013 Zawór masz zdaje się po prawej stroeni pod osłoną na filtrze powietrza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Beny2.8 Zgłoś #2909 Napisano 11 Lutego 2013 Na przód będą pasowac,ale czy nie będą za miękkie i bądź za słabe na to obciążenie,choc 2,5 tdi ciężarem pewnie podobny.Ja sprzedałem kiedyś gwinty kumplowi z silnikiem 1.9tdi i wsio pasowało.Od audi a4\a6 B5 też bedzie pasowac. Próbowałem tego rozwiązania i osobiście nie byłem zadowolony z efektów. Zmieniałem komplet, miałem seryjnie obniżające sprężyny. Z przodu wsadziłem sprężyny Lesjoforsa dedykowane do FL-a 1.9TDI / 1.8T. Wybrałem poliftowe, ponieważ auta te były cięższe, bliżej im do naszych. Ponadto sprężyny te mają dokładnie tą samą grubość, co nasze z dokładnością do 0.25mm. Te z przed liftu do 1.9 i 1.8T są cieńsze. O ile nie miałem zastrzeżeń do właściwości jezdnych i wysokości auta, to zawieszenie zrobiło się po prostu twarde. Ostatecznie, głównie dlatego, że miałem akurat oryginalne sprężyny pod ręką po przejechaniu 5000 km, wymieniłem. Jak coś mogę je odsprzedać Trudno mi powiedzieć, czy to kwestia producenta, czy dobrania wersji. Z tyłu nadal mam Lesjoforsy, ale od Audi A6. Też bywa twardawo, ale w tym wypadku sprężyny są przewidziane pod większą masę auta. Zrobiłem tak ze względu na butle lpg, która niedługo wejdzie w miejsce koła. Być może odczucie twardości było spowodowane kiepską współpracą sprężyny z amorem. Jeżdżę na Bilsteinach b6, jednak po zmianie sprężyn na fabryczne od 2.8 v6, komfort z przodu jest mniej więcej jak w serii. Pozdr. Dzięki za pomoc. Gdzie szukać oryginalnych sprężyn poza ASO? Jakiej one są firmy? Mam KYB do kupienia. Muszę też sprawdzić jakie są aktualnie zamontowane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wodzu997 Zgłoś #2910 Napisano 11 Lutego 2013 Witam czy ktos posiada paska b5 fl 2.8 v6 z U.S.A ???? Bo mam do wymiany amortyzatory przod i czy mocowania nie beda inne od tych naszych i jakie najlepiej kupic ???? a drugi problem mam ze zapala mi sie check bylem na kompie i pokazuje ze nie odprowadza opar tu chodzi o jakis zawor czy wiecie gdzie on sie znajduje ????? Cześć odnośnie sprężyn nie wiem czy są takie same. Ale jeżeli chodzi o zawór to jest na filtrze powietrza. Bodajże zawór N80 ja wymieniłem na używany i bez problemu, błędów nie ma. Ja założyłem od nowszego B5 (3bg) różni się tylko wtyczką, przelutowałem swoją i wszystko ok. Tam tylko są dwa kable i bez znaczenia jak je przylutujesz. to po prostu jest elektrozawór do odporowadzania par ze zbiornika. Ponoć jak popsuty to jakieś podciśnienie się tworzy w zbiorniku i pompa pada paliwowa, ale to tylko jakaś informacja z netu wyczytana. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrew530 Zgłoś #2911 Napisano 11 Lutego 2013 Witka ponownie.Właśnie zamówiłem wkład pompy,miałem VDO 62 33 08001 32801,ale gostek przysłał całkiem inną to póżniej.Będąc w garażu zmontowałem żarówkę z przewodami i chciałem sprawdzić,czy faktycznie jest prąd na wtyczce wchodzącej do pompki.Nic z tego.Nie ma.Co dalej.W sumie auto jak zgasło to stukając po zbiorniku paliwa(od spodu) odpaliło w momencie,gdy mój mechanik przestał stukać zgasło.Na 100% byliśmy pewni,że to pompka a tu 12v zginęło.Czy przekażnik z nr.267 jest za ten prąd odpowiedzialny,ten w głębi deski rozdzielczej za bezpiecznikami koło kierownicy.Napiszcie poradę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wodzu997 Zgłoś #2912 Napisano 11 Lutego 2013 jest też bezpiecznik zwykły, chyba 15A ale nie pamiętam który.Mi jak się pompa zatarła to poszedł też bepizecznik. Tutaj w wątku masz rozmieszczenie bezpieczników: http://forum.vw-passat.pl/threads/1523-Rozmieszczenie-i-opis-bezpiecznikow-i-przekaznikow Chyba numer 28. Powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kriki Zgłoś #2913 Napisano 12 Lutego 2013 Cześć odnośnie sprężyn nie wiem czy są takie same. Ale jeżeli chodzi o zawór to jest na filtrze powietrza. Bodajże zawór N80 ja wymieniłem na używany i bez problemu, błędów nie ma. Ja założyłem od nowszego B5 (3bg) różni się tylko wtyczką, przelutowałem swoją i wszystko ok. Tam tylko są dwa kable i bez znaczenia jak je przylutujesz. to po prostu jest elektrozawór do odporowadzania par ze zbiornika. Ponoć jak popsuty to jakieś podciśnienie się tworzy w zbiorniku i pompa pada paliwowa, ale to tylko jakaś informacja z netu wyczytana. Ok dzieki zobacze jak wyglada ten zawór bylem jeszcze raz podłaczyc pod kompa i wyszlo jakies nieszczelnosc na 5 cylindrze to musze sprawdzic swiece i przewody Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrew530 Zgłoś #2914 Napisano 12 Lutego 2013 WODZU jeszcze pytanko.W momencie przekręcenia stacyjki do pozycji zapalenia kontrolek zawsze słyszałem dżwięk podawania paliwa przez pompkę póżniej to już chyba uzyskanie ciśnienia i cisza.Następnie oczywiście zapłon i wio.Teraz podłączając żarówkę pod przewody wchodzące bezpośrednio do pompki jeden przewód z samiczką szerszą drugi z węższą kluczyk w pozycję zapalenia kontrolek i nic.Dopiero podczas kręcenia rozrusznikiem prąd idzie i żarówka się zapala.Tak ma być?Jak pisałem wcześniej pompkę zamówioną odesłałem i w czwartek może będę miał prawidłową.Polegam na razie na żarówce,może zanurzona pompka zachowuje się inaczej i stąd taka kolejność zapalania żarówki.Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacenty47 Zgłoś #2915 Napisano 12 Lutego 2013 (edytowane) Witam, Pisałem w tym wątku ostatnimi czasy. Rozpiszę się trochę, może łatwiej będzie Wam dać jakieś wskazówki (trochę długie, ale przeczytajcie proszę). Od początku - silnik zaczął gubić obroty, szczególnie na wolnych, a dzieję się tak po przejechaniu kilku kilometrów. Dochodzi wtedy nawet do zgaśnięcia silnika (stwarza to dość niebezpieczne sytuacje). Udałem się do mechanika, sprawdził on kompresję (w normie), przeczyścił przepustnicę, sprawdził przewody i zawór podciśnienia, odmę, zamontował również nowe świece i przewody wysokiego napięcia. Mechanik powiedział mi, że wygląda to jakby silnik nie dopalał benzyny na dwóch cylindrach, bo po wyjęciu nowych świec dwie były zaoliwione. Tak jeszcze dodam, że jeden katalizator mam wycięty, a drugi jest ponoć na "wykończeniu" i przez to szaleją sondy lambda (komputer pokazuje błędy), co jakiś czas wyje również pompa paliwa w zbiorniku. Bardzo proszę o pomoc, na co można jeszcze zwrócić uwagę? Najgorsze jest to, że wiele rzeczy może powodować ten objaw wolnych obrotów i gaśnięcia silnika. Pozdrawiam, Jacek Edytowane 12 Lutego 2013 przez Jacenty47 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wodzu997 Zgłoś #2916 Napisano 13 Lutego 2013 WODZU jeszcze pytanko.W momencie przekręcenia stacyjki do pozycji zapalenia kontrolek zawsze słyszałem dżwięk podawania paliwa przez pompkę póżniej to już chyba uzyskanie ciśnienia i cisza.Następnie oczywiście zapłon i wio.Teraz podłączając żarówkę pod przewody wchodzące bezpośrednio do pompki jeden przewód z samiczką szerszą drugi z węższą kluczyk w pozycję zapalenia kontrolek i nic.Dopiero podczas kręcenia rozrusznikiem prąd idzie i żarówka się zapala.Tak ma być?Jak pisałem wcześniej pompkę zamówioną odesłałem i w czwartek może będę miał prawidłową.Polegam na razie na żarówce,może zanurzona pompka zachowuje się inaczej i stąd taka kolejność zapalania żarówki.Pozdrawiam Witaj u mnie słychać pompkę po przekręceniu stacyjki na zapłon, czyli pozycję 2 w stacyjce. Ale ja nie mam 4 motion, wy macie jeszcze pompkę przelewająca paliwo z jednej strony zbiornika na drugą. Może być w napędzie na 4 łapy inaczej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacenty47 Zgłoś #2917 Napisano 13 Lutego 2013 Witam raz jeszcze, Z góry przepraszam, że tak zamieszczam post za postem. Czy znalazła by się osoba z Wrocławia lub okolic, która podjechałaby ze mną na warsztat i przełożyła przepływomierz? Na pewno dogadalibyśmy się, jeśli ktoś wyraziłby chęć. Ciężko żebym kupował następną część i płacił za robociznę ponownie. Bardzo liczę na waszą pomoc, jestem "trochę" załamany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wlad 1515 Zgłoś #2918 Napisano 13 Lutego 2013 A jesteś pewien że na wysokich obrotach nie jedziesz na benzynie ? Wydaje mi się, że nie przełącza na benzynę przy wysokich obrotach. Przynajmniej kontrolka od gazu nie wskazuje na to by silnik przechodził w tryb zasilania benzyną przy wkręcaniu na wysokie obroty. Dziś zrobiłem traskę i nie zauważyłem by ubyło benzyny. Pozdrawiam. ---------- Dodano o 20:02 ---------- Poprzednia wiadomość o 19:49 ---------- Witam, ... Bardzo proszę o pomoc, na co można jeszcze zwrócić uwagę? Najgorsze jest to, że wiele rzeczy może powodować ten objaw wolnych obrotów i gaśnięcia silnika. Pozdrawiam, Jacek A filtr paliwa wymieniałeś? Jeżeli filtr jest ok. to proponuję zacząć od sprawdzenia wydajności pompy paliwowej, skoro wydaje dziwne dźwięki. Są urządzenia służące do pomiaru wydajności pompy paliwowej, które wpina sią w układ. Problem w tym, że rzadko który mechanik je posiada, możesz jednak spróbować poszukać warsztatu wyposażonego w takie urządzenie. Jeżeli nie znajdziesz to najlepiej podmienić. Możesz też wyjąć pompę i przegonić ją porządnie na ropie. Kiedyś miałem taki problem w strym pasku 1.8. i zabieg pomógł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hamannpl Zgłoś #2919 Napisano 13 Lutego 2013 Witam, Pisałem w tym wątku ostatnimi czasy. Rozpiszę się trochę, może łatwiej będzie Wam dać jakieś wskazówki (trochę długie, ale przeczytajcie proszę). Od początku - silnik zaczął gubić obroty, szczególnie na wolnych, a dzieję się tak po przejechaniu kilku kilometrów. Dochodzi wtedy nawet do zgaśnięcia silnika (stwarza to dość niebezpieczne sytuacje). Udałem się do mechanika, sprawdził on kompresję (w normie), przeczyścił przepustnicę, sprawdził przewody i zawór podciśnienia, odmę, zamontował również nowe świece i przewody wysokiego napięcia. Mechanik powiedział mi, że wygląda to jakby silnik nie dopalał benzyny na dwóch cylindrach, bo po wyjęciu nowych świec dwie były zaoliwione. Tak jeszcze dodam, że jeden katalizator mam wycięty, a drugi jest ponoć na "wykończeniu" i przez to szaleją sondy lambda (komputer pokazuje błędy), co jakiś czas wyje również pompa paliwa w zbiorniku. Bardzo proszę o pomoc, na co można jeszcze zwrócić uwagę? Najgorsze jest to, że wiele rzeczy może powodować ten objaw wolnych obrotów i gaśnięcia silnika. Pozdrawiam, Jacek jesli mechanik wymienił ci świece a po jakims czasie pojawił się tam olej to znaczy że prawdopodobnie masz do wymiany uszczelki pod pokrywami zaworów, jezeli bedziesz miał swiece w oleju to auto nie bedzie pracowac na wszystkich garach i beda nieregularne cykle spalania wiec dalej idąc sondy będą wariować i będą działy sie głupoty. Co do gasniecia to może poprostu zaciera się pompa paliwa i niektórych momentach przestaje podawać przez co auto gaśnie i tez nierówno pracuje.Jezeli posiadasz instalacje gazową to podczas jazdy na gazie nie powinno auto gasnąć( oczywiście jesli świece będą suche a nie w oleju). Proponuje uporać się z zaoliwionymi świecami a później zająć się sprawdzeniem ćinienia pompy paliwa jezeli nie masz gazu... pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dgasek Zgłoś #2920 Napisano 14 Lutego 2013 W 4motion nie ma pompki która przelewa paliwko (nic takiego nie widziałem) . Przy włączeniu zapłonu powinno być słychać pompę żeby dobiła ciśnienia . Jacku wywal drugi katalizator , teraz każda strona pracuje po swojemu - nic z tego dobrego nie wyniknie. Jeżeli słyszysz pompę to już nadchodzi jej kres - tak jak pisali koledzy to może być powód gaśnięcia. Jeżeli chodzi o przepływkę to można ją spokojnie sprawdzić samemu : podłączony komputer , bloki pomiarowe, trójka i ogień - jest na forum opis jak zrobic log z przepływki . Przy okazji można patrzeć na wskazania sondy - przy pełnym bucie powinna być na bogato , jeżeli spada na ubogo to również może oznaczać że paliwa jest za mało. Pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach