Skocz do zawartości
HubeRRo

TWheel - czyli jak Michelin wynalazł koło...

Rekomendowane odpowiedzi

Firma Micheln robiła w swej karierze wiele dziwnych kół, ale to, naprawde może zrewolucjonizować rynek samochodowy.

Mowa o TWhill'u czyli bezdętkowym kole, które ma szanse zmienić świat!

 

fb697214-ea95-46cb-9bb8-5af2d6e98433inv_tire.jpg

 

 

Michalin zapowiada, że będzie jeszcze większą rewolucją niż stworzenie (ponad pół wieku temu) opon radialnych.

 

Jego jego pozornie prosta i elegancka konstrukcja jest całkowicie otwarta, odbiegając od klasycznych opon, jednocześnie zapewniając większą nośność i komfort podróżny.

Innowacyjna budowa pozwala na 60% redukcję ilości gumy niezbędnej do wykonania opony, oraz otwiera nowe możliwości w konstrukcji bieżnika.

Sekret opony to szereg sprężystych pierścieni pokrytych warstwa gumy z bieżnikiem, zamocowany do felgi przy pomocy elastycznych szprych. Dalsze prace mają na celu zwiększenie wytrzymałości całej opony i uodpornienie jej na rożne warunki atmosferyczne. Umożliwienie szybkiej i skutecznej wymiany zewnętrznej warstwy opony (bieżnik). A także dynamiczna zmianę szerokości opony (podczas przyspieszania będzie się zwężać redukując opory toczenia, a przy hamowaniu rozszerzać zwiększając skuteczność).

 

Pierwsze oficjalne doniesienia pojawiły się w 2006 kiedy firma, rozpoczęła publiczne testy. Zaraz po tym do sieci przeciekły filmiki z testów. Pod koniec 2008 roku kanał Discowery zrobił jeden odcinek jakiegoś programu, poświęcony tym oponom. Niestety w sieci nadal jest bardzo mało informacji. A główny 'winowajca - Michelin - nadal milczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

noo nieżle tylko troche dziwnie tak bez opony, ciekawe jak wejdzie takie coś do produkcji ile będzie kosztować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sekret opony to szereg sprężystych pierścieni pokrytych warstwa gumy z bieżnikiem, zamocowany do felgi przy pomocy elastycznych szprych.

 

widziałem już te koła z 2 lata temu ;) dobry wynalazek , ale nie na nasze piękne polskie drogi. Dziur i nierówności jest tyle, że elastyczne szprychy nie zdążą się wyprostować/wrócić do poprzedniego stanu zanim koło wjedzie w kolejny ubytek :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat już kiedyś widziałem, notabene auto ze zdjęcia jak na początku to Audi A4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Olsztynie te auto testowe nie jeździło :P A szkoda fabryka na miejscu i dziur masa. Test na mieście bezpłatny :D i jak wiele emocji :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności